Jump to content

Aeronaut RDA (uitgebreide review)

Dex
 Share

Recommended Posts

Bij deze dan de review  van de Aeronaut RDA van het redelijk onbekende bedrijf Aeronaut.

De Aeronaut is het enige product wat dit bedrijf maakt en is verkrijgbaar in stainless steel, gun metal (anodised zwart) en gepolijst stainless steel. De RDA is gemaakt van high grade 316L en 304 Stainless steel.

De beschrijving op hun website onder "about us" is ook mooi:

"I was trained as an aeronautical engineer and was heavily involved in many projects such as wind turbine design and Formula SAE race car design. When I started vaping, I immediately realised the limitation of traditional RDAs on the market. So I designed my first RDA, The Aeronaut. "

De Aeronaut is duurder dan de gemiddelde RDA op fasttech, maar met 65 euro voor een unieke authentic vond ik het de moeite waard.

In de verpakking zit de Aeronaut, extra van elk los onderdeel, stevige allen key en twee tubes die dicht zijn. (om airflow af te sluiten) (bottom airflow kan variabel dicht gedraaid worden)

eDD2jUK.jpg

Build kwaliteit is subliem, mooie schroefdraad, voelt zwaar aan en is aan de grote kant. Logo op de onderkant is minimalistisch en ik vind hem prachtig!

oxTcBns.jpg7e7HxS6.jpg

Had nog een metertje parallel clapton ribbon wire liggen dus gelijk maar een dikke single coil in gezet.

EaMzFy1.jpg

I05f3xo.jpg

Koud komt die uit op 0.19 ohm, afgewerkt 0.22. (met een single coil 3.5 wraps!)

m18hbgu.jpg

Katoen erin en Moma van 63 maui erin en gaan!

Een paar fotos van de Aeronaut op verschillende mods:

kf7YnCU.jpg

Sigelei 150tc (naast de griffin op de lavabox)

Vtc mini & SMPL Mech mod:

fBVu4F4.jpgBhlZBdP.jpg

Leuk al die fotos maar hoe dampt die?

Geweldige wolken, en prima smaak met allebei de airflow open. Als ik alleen de bottom airflow gebruik door het bovenste buisje te vervangen met de dichte versie dan word de smaak beter, en de wolken wat minder.

De Aeronaut zou leakproof moeten zijn, en na goed vullen en op z'en zij leggen lekt hij na 20 min inderdaad nog niet. Op zen kop en de liquid komt er wel uit. "Duh"

De builddeck is groot en geweldig. Ik heb er nu een single coil in zitten maar dual, tripple en quads moeten lukken met een beetje oefening. Doordat je elke dikte en hoeveelheid draad makkelijk onder het bruggetje tussen de schroefjes kan leggen is de coil erin zetten enorm simpel. Zodra ik meer soorten builds erop heb gezet zal ik dit stukje nog uitbreiden, maar met een single 5 wrap clapton en de build die ik voor deze review heb gemaakt gaat het perfect!

Al met al is deze rda zijn geld meer dan waard en voor iedereen die op zoek is naar een fijne RDA van uitstekende kwaliteit kan ik deze aanraden! Wel moet ik er bij zeggen dat het meer voor Cloud chasers dan Flavour chasers is en je enorm snel door je juice heen zal gaan als je er een beetje mooie coil in zet. MtL lukt wel als je de top airflow dicht zet en de bottom airlow half dicht draait, maar de inhoud van de chamber is iets te groot voor een fijne warme mtl vape.

Mocht je meer willen weten hoor ik het graag!

Edited by Klaas Smaak
fotos toegevoegd
  • Like 2

Die buisjes zijn wel innovatief. Ik snap alleen niet helemaal hoe de bottom airflow variabel dicht gedraaid kan worden en waarom je er 2 dichte buisjes bij krijgt. Bij gebruik van beide heb je toch helemaal geen airflow meer?

2 hours ago, Klaas Smaak said:

De Aeronaut is duurder dan de gemiddelde RDA op fasttech

Volgens enkele gebruikers een erg goede RDA maar er is ook alweer een clone (maar wel zonder extra buisjes). Arme Aeronaut :sad.

7 minutes ago, Bobby said:

Die buisjes zijn wel innovatief. Ik snap alleen niet helemaal hoe de bottom airflow variabel dicht gedraaid kan worden en waarom je er 2 dichte buisjes bij krijgt. Bij gebruik van beide heb je toch helemaal geen airflow meer?

Je kan de topcap draaien en de gaten aan beide kanten afsluiten om de airflow te verminderen. het onderste buisje zit alleen in de deck en je kan de topcap dus vrijuit draaien. Nadeel hiervan is wel dat je bij het erop zetten van de topcap de airflow gaten moet uitlijnen.

• Like 1

• 1 year later...

Heb de Aeronaut 24 (tweede versie) nu een tijdje in gebuik. Mocht er intresse zijn in een vergelijking/update/review dan wil ik die best maken.
Review van de Aeronaut 24 is hier te vinden.

Edited by Dex
Review V2 af!
  • Like 3