Jump to content
Marco

Aanpassingen posts niet meer op te slaan op iPad?

Recommended Posts

Met 54 topics en 6326 posts in het sub board 'Nieuwe forumsoftware' (edit: maak daar maar 55 topics en 6327 posts van...) lukt het me niet om na te gaan of deze vraag al eerder gesteld is. En misschien is ook wel iets nieuws, geen idee.

Sinds enkele dagen (gisteren, eergisteren?) lukt het niet meer om een post te bewerken op mijn iPad. Dat wil zeggen, zodra ik klik op 'Aanpassen' opent de berichteneditor, kan ik mijn post bewerken, maar vervolgens kan ik op 'Edit Post' klikken tot ik een ons weeg, maar de wijzigingen worden niet opgeslagen. De pagina refresht niet, de gewijzigde post verschijnt niet, de berichteneditor blijft gewoon 'open' staan. Op mijn laptop (Windows 10 / Firerox ) werkt het bewerken wel gewoon, maar posten op de iPad en dan naar de laptop lopen om te editen is niet echt super efficiënt :grins .

Dit euvel doet zich voor op mijn iPad 3de generatie, met iOS 9.2.1 tijdens het gebruik het forum met Safari. Is er wellicht een update aan het forum geweest in de afgelopen dagen? Ik heb overigens wel de update naar iOS 9.2.1 ook enkele dagen geleden geïnstalleerd, dus wellicht gaat het om een wijziging in Safari? Hoe dan ook, is dit bekend en zo niet, kan het dan aan IPS doorgegeven worden?

Alvast bedankt!

Mij lukt het wel, op een heel oude iPad zelfs. Maar omdat ik modpowers heb, zegt dat lang niet alles...

Zou iemand anders met een iPad eens willen proberen zijn of haar eigen berichten te editen?

De laatste software-update was van 14 januari, dus dat zal het denkelijk niet zijn.

Zojuist even met FireFox onder iOS geprobeerd, en daar lukt het wel mee, dus wellicht is het een Safari issue in de meest recente iOS 9.2.1 update.

Nog een andere vraag @Karin Spaink, maar wel gerelateerd aan de editor:

Hoe komt het dat de knoppenbalk in de editor bij het maken van een nieuwe post veel uitgebreider is dan bij het editen van berichten? Ik mis bij het editen van berichten boven het tekstvenster diverse knoppen waaronder strikethrough, die ik met name mis. Ook subscript, superscript en een aantal andere knoppen missen. Ook dit op de iPad trouwens. Enig idee?

Edited by Marco

Nee, ook op een iPad 1 (iOs 5) lukt het niet. Ik krijg twee editor schermen: de onderste leeg en de bovenste gevuld met mijn post. Ik kan echter in geen van beide iets invullen (sorry!). 

Just now, Eelco said:

Nee, ook op een iPad 1 (iOs 5) lukt het niet. Ik krijg twee editor schermen: de onderste leeg en de bovenste gevuld met mijn post. Ik kan echter in geen van beide iets invullen (sorry!). 

Ja, dat dubbele editorscherm is ook nog zo'n 'dingetje'. Lijkt zich niet consistent voor te doen, maar ik heb niet kunnen achterhalen waardoor het veroorzaakt wordt. Ik wijzig(de) dan altijd de post in de ene editor, kopieerde alles, plakte in alles in de tweede editor, en sloeg dan pas op. Maar goed, ik kan nu in Safari dus überhaupt niet meer opslaan. 

Ik geloof dat Safari nog met een andere "vorm" van localStorage werkt dan Google of Firefox. Op een iMac klaagt Safari in de web inspector steen en been. Helaas weet ik helemaal niets van localStorage (behalve hoe ik het moet wissen). 

Hier op een iPad Retina en op iPhone 5S, geen enkel probleem.

Dubbele editors kreeg ik ook geregeld maar is de laatste tijd iets minder. Ik moet dan in de onderste mijn bericht aanpassen, bovenste slaat die niet op.

Edit: Op beide apparaten had ik al de laatste 9.2.1 update geïnstalleerd.

*Test*

*Test2*

Edited by Tony
Test aanpassing...

Meer ervaringen van iPadgebruikers zijn zeer welkom -- ik hoop een patroon te kunnen ontwaren.

We zitten nu op drie iPadgebruikers, waarvan Tony geen problemen, heeft, Marco alleen met Safari en niet met Firefox, en Eelco met alles - klopt die inventarisatie?

Btw, hebben jullie de iPad al eens uitgezet en opnieuw opgestart ná de update ? 'Hoort' zich namelijk aan alsof Safari vast blijft hangen en dat heb ik ook wel eens (Safari afsluiten en opnieuw starten helpt dan niet, alleen iPad opnieuw opstarten.

Edited by Tony

Die klopte, voor mij althans, tot op dertig seconden geleden, toen ik met Safari een post hierboven editte omdat ik vermoeden dat je daar overheen gelezen had... :mmm

Ik zal morgen eens uitproberen of het wellicht iets met de inhoud van het bericht te maken heeft (afbeeldingen, hyperlinks, emoticons etc...). Ik heb al twee dagen geen post kunnen editen in Safari en nu lukt het opeens wel :boos. Iets met kiespijn en tandarts.

Eerst slapen, over 6 uur en 7 minuten wordt er een klein ADHD-ertje één deur verder wakker :gaap.

Tot morgen :hallo

Hmpfh... Nu lukt het dus ook niet om in FireFox onder iOS een ge-edite post te bewaren. Ik probeerde een typo te corrigeren in een post van gisterenavond, maar dat lukt dus niet. Frustrerend. Het ligt dus niet alleen aan Safari. Dit betrof overigens een post die door Karin al ge-edit was, dus wellicht dat je posts die ge-edit zijn door mods niet meer mag wijzigen? Geen idee.

@Tony, de iPads hier worden sowieso automatisch geherstart na een update, maar los daarvan, doe ik dat sowieso elke twee, drie dagen handmatig d.m.v. dubbeltap op homeknop, alle apps geforceerd afsluiten in de App Switcher, totdat alleen het homescreen overblijft en vervolgens een herstart door home en power net zo lang ingedrukt te houden tot het Apple bootlogo weer verschijnt. Het memory management van iOS ervaar ik als nogal 'crappy', dus zeker op de oude apparaten (hier 2 x iPad 3, één met 16Gb en één met 32Gb, en 2  iPhone 4S 8Gb) is dit wat mij betreft bijna noodzaak om alles enigszins soepel te laten lopen.

@Karin Spaink, had je m'n andere vraag over de beperkte knoppenbalk in de editor nog gezien, of heb je liever dat ik daar een apart draadje voor open?

Edited by Marco

@Marco: ik vermoed dat het toch een probleem van de data is die het forum lokaal opslaat. Misschien zou je kunnen proberen om deze op je desktop computer te wissen? (Dus niet cookies, maar de lokale opslag). Ik wil het ook wel doen maar ik werk met een stuk of zes apparaten waardoor het beeld vertekend raakt: ik kan op apparaat a) wel een post editen die ik op apparaat b) heb gepost.

@Marco: Hou je me op de hoogte hoe het verder gaat? Als het nu in Firefox niet meer werkt terwijl het gisteren nog wel werkte, vermoed ik dat het iets aan jouw kant is, temeer daar het anderen wel lukt.... Je opmerkimg over de editor heb ik gezien, ik kijk of we er zelf iets aan kunnen doen of dat het naar IPS moet worden doorgeschoven.

16 minutes ago, Eelco said:

@Marco: ik vermoed dat het toch een probleem van de data is die het forum lokaal opslaat. Misschien zou je kunnen proberen om deze op je desktop computer te wissen? (Dus niet cookies, maar de lokale opslag). Ik wil het ook wel doen maar ik werk met een stuk of zes apparaten waardoor het beeld vertekend raakt: ik kan op apparaat a) wel een post editen die ik op apparaat b) heb gepost.

Ik heb mijn post net even aangepast @Eelco, want ik was niet duidelijk genoeg. Ik probeerde te zeggen dat editen in Firefox nu ook niet meer onder iOS lukte. Ik begin het idee te krijgen, gezien het feit dat ik mijn voorgaande post zojuist gewoon met Safari onder iOS kon editen, dat het toch iets met de content van de post te maken heeft. Een aanpassing in 'nieuwspost' met afbeeldingen en hyperlinks kan ik (meestal?) niet op mijn iPad opslaan, terwijl een simpele post als hierboven kennelijk (meestal?) geen problemen oplevert. Op mijn laptop kan ik alle posts probleemloos editen en opslaan, dus het lijkt een iOS-dingetje. Misschien iets met WebKit? Volgens mij maken alle browsers daar verplicht gebruikt van onder iOS? En de editor is natuurlijk wel tamelijk geavanceerd, ten opzichte van de vorige forumsoftware.

Uit de changelog blijkt dat er de nodige wijzigingen zijn doorgevoerd in WebKit en verwante onderdelen, met name op het vlak van JavaScript en cookies. En gezien de bugs die er in de editor zitten ten aanzien van het (onterecht) onthouden van content in de editor, zou het me niks verbazen als e.e.a. gerelateerd is.

• WebKit

Available for: iPhone 4s and later, iPod touch (5th generation) and later, iPad 2 and later

Impact: Visiting a maliciously crafted website may lead to arbitrary code execution

Description: Multiple memory corruption issues existed in WebKit. These issues were addressed through improved memory handling.

CVE-ID

CVE-2016-1723 : Apple

CVE-2016-1724 : Apple

CVE-2016-1725 : Apple

CVE-2016-1726 : Apple

CVE-2016-1727 : Apple

• WebKit CSS

Available for: iPhone 4s and later, iPod touch (5th generation) and later, iPad 2 and later

Impact: Websites may know if the user has visited a given link

Description: A privacy issue existed in the handling of the "a:visited button" CSS selector when evaluating the containing element's height. This was addressed through improved validation.

CVE-ID

CVE-2016-1728 : an anonymous researcher coordinated via Joe Vennix

• WebSheet

Impact: A malicious captive portal may be able to access the user's cookies

Description: An issue existed that allowed some captive portals to read or write cookies. The issue was addressed through an isolated cookie store for all captive portals.

CVE-ID

CVE-2016-1730 : Adi Sharabani and Yair Amit of Skycure

Information about products not manufactured by Apple, or independent websites not controlled or tested by Apple, is provided without recommendation or endorsement. Apple assumes no responsibility with regard to the selection, performance, or use of third-party websites or products. Apple makes no representations regarding third-party website accuracy or reliability. Risks are inherent in the use of the Internet. Contact the vendor for additional information. Other company and product names may be trademarks of their respective owners.

Last Modified: Jan 14, 2016

11 minutes ago, Karin Spaink said:

@Marco: Hou je me op de hoogte hoe het verder gaat? Als het nu in Firefox niet meer werkt terwijl het gisteren nog wel werkte, vermoed ik dat het iets aan jouw kant is, temeer daar het anderen wel lukt....

Zie bovenstaande post ter verduidelijking, ik doelde op Firefox voor iOS. Excuus voor de verwarring.

Volgens mij ervaart @Eelco toch ook problemen op de iPad? 

Je opmerking over de editor heb ik gezien, ik kijk of we er zelf iets aan kunnen doen of dat het naar IPS moet worden doorgeschoven.

Mijn dank is groots :duim 

Edited by Marco

Ik heb hier geen problemen op een iphone met ios 9.2.1.

Zal straks thuis ook op de ipad testen, maar verwacht niet veer verschil.

Dit is een test.

• Post met enkel tekst gewijzigd vanaf iPad: geslaagd

Dit is een tweede test.

• Post met hyperlink erin gewijzigd vanaf iPad: geslaagd

Dit is een derde test.

NKuHOQC.jpg

Edited by Marco
Test

• Post gewijzigd met hyperlink en afbeelding erin vanaf iPad: mislukt 

Kan iemand dit verifiëren? Het lijkt niet mogelijk te editen vanaf een iPad als er een afbeelding in de post wordt weergegeven. Althans, hier niet...

Edited by Marco

1 hour ago, Marco said:
  • Post gewijzigd met hyperlink en afbeelding erin vanaf iPad: mislukt 

Kan iemand dit verifiëren? Het lijkt niet mogelijk te editen vanaf een iPad als er een afbeelding in de post wordt weergegeven. Althans, hier niet...

Niet alleen je ipad ook met mijn android tablet lukt het niet (test)

Edited by Maria

41 minutes ago, Maria said:

Niet alleen je ipad ook met mijn android tablet lukt het niet

Nooit, of -zoals bij Marco- alleen berichten met waarin een afbeelding staat?

8 minutes ago, Karin Spaink said:

Nooit, of -zoals bij Marco- alleen berichten met waarin een afbeelding staat?

Vreemd nu wel ineens, van de week lukte het echt niet

2uorp87.jpg

Edit: En weer bewerkt...

Hier kan ik berichten met afbeelding dus gewoon bewerken...

Wat anders geprobeerd...

Als ik een bericht aan het bewerken ben en ik ga naar ander tabblad met editor nog open en daar blijf ik te lang, kan ik wel nog tekst aanpassingen maken maar deze niet meer opslaan. De pagina verversen is het enige wat dan nog helpt.

*Test2*

Edited by Tony

Nogmaals getest, dus tijdens bewerken even naar ander tabblad en daar stopt het dan en is bewerken wél nog mogelijk maar opslaan niet meer !

Pagina verversen werkt dan wel altijd maar als je dit 1maal doet bij een bericht, kan ik het nog 1maal aanpassen maar kan ik het daarna helemaal niet meer bewerken én opslaan...

Waarschijnlijk had dat te maken met het aantal bewerkingen binnen bepaalde tijdspanne...

Blijf ik op het tabblad dan kan ik vaker bewerken en opslaan...

Kortom, wil je tekst/links of whatever in een bericht plakken, ga dan eerst copieren op ander tabblad vóór je de bewerker opent.

Edited by Tony