Jump to content
Sir VapeAlot

November 2016 -> The End of Vaping as we know it

Recommended Posts

1 minute ago, lageveld said:

Ik vraag me opeens af of dat nu wel zo'n ramp op zou leveren. Zelfs al zou er minder dan 25% over blijven, dan is dat nog altijd veel en veel meer dan iemand ooit in staat is om allemaal te proberen. 

Zo denk ik er ook wel over, maar het zal maar net je favoriete liquidlijn zijn die wegvalt. Da's dan toch wel mooi $%@#*.

Guest

2018,

Ome Mies is al drie jaar van het roken af, en reviewed een bakkerij smaakstof, in een stuk RVS pijp.

Ik laat mij niet door de Roverheid kapot maken.

Ome Mies.

Edited by Ome Mies

Hallo dampers,

Vanmiddag bij een dampshop geweest. Daar werd mij verteld dat ze gisteren controle gehad hebben van de keuringsdienst van waren, en constateerden dat er spullen verkocht werden die niet meer verkocht mogen worden (o.a. tanks > 2ml) Ze wisten bijna zeker dat de concurrentie de dienst had getipt. Oh gaat dat zo, collegaas onder elkaar, lekker dus.

Ik denk dat de meeste huidige en toekomstige dampers hun tanks van buiten europa moeten gaan kopen. De tanks die nu op de markt komen zijn bijna allemaal gebaseerd op dampen op hogere wattages die dus erg veel meer vloeistof verbruiken. Dit IS de trend, kijk naar azie en de US. (Een 2ml tankje is zo leeg met >25watt) Dit gaat er voor zorgen dat het dampen weer minder toegankelijk gemaakt wordt voor de huidige en toekomstige dampers. De populariteit van het dampen gaat afnemen, stenen dampshops en webshops gaan sluiten. Waar is europa in godsnaam nou zo bang voor? Is het alleen het mislopen van de accijnzen/tabakslobby of ook instabiliteit van europa?

Wie helpt mij af van deze zwartkijkerij?

ps. moet voor die tijd nog een fijne tank kopen in duitsland of belgie (kanger toptank mini?)

josje22

ps zullen de flessen alcoholische drank die je overal kan kopen ook kleiner gaan worden in volume? En de stroh rum van 80% alcohol gaan verbieden, of alleen in 100 ml flesjes tollereren?

srry, ik liet me even gaan.

josje22

2 minutes ago, Josje22 said:

ps zullen de flessen alcoholische drank die je overal kan kopen ook kleiner gaan worden in volume? En de stroh rum van 80% alcohol gaan verbieden, of alleen in 100 ml flesjes tollereren?

josje22

We hebben allemaal die kromme vergelijkingen gemaakt, en de wetgevers zullen zeggen, dat is een ander onderwerp.
Menig maal heb ik de vergelijking ook gemaakt met de gifstoffen in aanrecht en medicijnkastjes.

Iets met knollen en citroenen :wink

48 minutes ago, Ome Mies said:

2018,

Ome Mies is al drie jaar van het roken af, en reviewed een bakkerij smaakstof, in een stuk RVS pijp.

Ik laat mij niet door de Roverheid kapot maken.

Ome Mies.

ome,als het ooit zo ver komt dat jij met een stuk rvs pijp moet dampen, stuur me dan een berichtje,dan krijg je van mij een mooie koperen nemesis mech tube---gratis en voor niks.ik ben heel,heel goed voorzien,met alles

3 minutes ago, Josje22 said:

josje22

Nee want dan wordt het voor de jeugd makkelijker om te kopen, net zoals dat pakjes sigaretten niet te klein mogen zijn..

Met die logica zouden ze juist alleen flesjes van 30+ ml moeten toestaan..

Oh nee wacht, die TPD is niet logisch te beredeneren..:shock

10 minutes ago, Josje22 said:

Hallo dampers,

Vanmiddag bij een dampshop geweest. Daar werd mij verteld dat ze gisteren controle gehad hebben van de keuringsdienst van waren, en constateerden dat er spullen verkocht werden die niet meer verkocht mogen worden (o.a. tanks > 2ml) Ze wisten bijna zeker dat de concurrentie de dienst had getipt. Oh gaat dat zo, collegaas onder elkaar, lekker dus.

Ik denk dat de meeste huidige en toekomstige dampers hun tanks van buiten europa moeten gaan kopen. De tanks die nu op de markt komen zijn bijna allemaal gebaseerd op dampen op hogere wattages die dus erg veel meer vloeistof verbruiken. Dit IS de trend, kijk naar azie en de US. (Een 2ml tankje is zo leeg met >25watt) Dit gaat er voor zorgen dat het dampen weer minder toegankelijk gemaakt wordt voor de huidige en toekomstige dampers. De populariteit van het dampen gaat afnemen, stenen dampshops en webshops gaan sluiten. Waar is europa in godsnaam nou zo bang voor? Is het alleen het mislopen van de accijnzen/tabakslobby of ook instabiliteit van europa?

ps. moet voor die tijd nog een fijne tank kopen in duitsland of belgie (kanger toptank mini?)

josje22

Het is altijd makkelijk om de schuld op anderen af te schuiven, buiten het feit dat het wel mogelijk is.
Maar uiteindelijk is het de shop die fout is, en toch tegen de lamp loopt.

Alleen auto's verkopen in europa die niet harder kunnen dan 120km/h met een zeer tijdelijke (1x per uur) nitrox boost voor veilig inhalen?

(ja, duitsland gaat ook de max snelheid voor de autobahn instellen)

Slaat dat ergens op?

53 minutes ago, Josje22 said:

Dit gaat er voor zorgen dat het dampen weer minder toegankelijk gemaakt wordt voor de huidige en toekomstige dampers. De populariteit van het dampen gaat afnemen, stenen dampshops en webshops gaan sluiten. Waar is europa in godsnaam nou zo bang voor? Is het alleen het mislopen van de accijnzen/tabakslobby of ook instabiliteit van europa?

Niemand denk ik, want je schurkt aardig dicht tegen de waarheid aan.

De overheid wil van het dampen af omdat:

• Het ze accijnsinkomsten scheelt
  • Een gezondere bevolking oplevert, die dus langer van het sociale vangnet gebruik maakt (kost extra geld).
  • (deze is wel wat ver gezocht) Mensen leven gezonder, dus gemiddeld langer. Dat betekent meer vergrijzing en snellere bevolkingsaanwas. Tabak werkte leuk als crowd-control.

Dus niet alleen de inkomsten worden lager, maar de kosten stijgen.

De tabaksindustrie wil van het dampen af omdat:

• Het ze verkoop van tabak scheelt (en dat is het enige waar ze goed in zijn) en dus geld.
  • Ze zelf de vape-boot aardig hebben gemist. Ze krabbelen wel bij, maar to little-to late.
  • De meeste dampers nog liever compleet stoppen dan weer spul van de tabaksindustrie te kopen. Want oplichters, leugenaars, etc..
  • Als er niet of nauwelijks meer gerookt wordt, verliezen ze hun invloed in het lobby-circuit en dat is dan de laatste doodsteek voor hun moord-industrie.

Dus de tabaksindustrie, toch goed voor een omzet van iets van 80 miljard wereldwijd verliest teveel geld

De farmaceutische industrie wil van dampen af omdat:

• Dampen veel succesvoller is dan hun eigen prut producten, waar een hele dikke marge op zit. Er is nauwelijks meer iemand die dat spul koopt, als de damper zo makkelijk verkrijgbaar blijft. Dat scheelt ze veel inkomen.
  • Mensen gezonder worden, dat scheelt ze inkomsten aan andere medicijnen.
  • Ze ondanks al hun moeite de dampers niet als medicijn aan de man kunnen brengen en dus geen alternatieve inkomstenbron hebben i.p.v. plakplaatjes en kauwgom

Dus de farmaceutische industrie kost het teveel aan inkomsten.

En dan alle stop-met-roken clubjes willen van het dampen af:

• Als teveel mensen stoppen, verliezen ze hun subsidie en hun bestaansrecht.
  • Een aantal van die clubjes echt kortzichtig zijn en al zo lang anti-alles wat te inhaleren valt zijn, dat ze niet door hebben dat dit middel hen juist helpt bij hun doel.

En geen subsidie, is geen inkomen...

Oftewel...geld, geld en nog eens geld is de hoofdmotivator om het dampen snel uit de wereld te helpen.

Of dacht je nog werkelijk dat het al die clubjes, overheden en industrieën echt om jouw gezondheid te doen was? :e33 De enige gezondheid waar ze echt mee bezig zijn is de gezondheid van hun bankbalans.

5 hours ago, Marcel loves E6 said:

Zo denk ik er ook wel over, maar het zal maar net je favoriete liquidlijn zijn die wegvalt. Da's dan toch wel mooi $%@#*.

Vandaar dat ik me afhankelijk heb gemaakt van smaakstoffen.
Komt er poep aan de knikker, gaan we daar ook maar een shitload van bestellen.

5 hours ago, Lemwise said:

De TPD heeft het toch echt over "each substantial modification." Een nieuw model, wat in het geval van een tankje alleen uiterlijk is, is dat niet. Ze werken allemaal volgens hetzelfde principe en zien er allemaal hetzelfde uit. Als de TPD in mei van kracht is en er alleen nog tankjes met een inhoud van 2ml mogen worden verkocht is er helemaal geen substantial modification meer.

Als ze zelf invullen wat dat substantial is, kan het alle kanten op.

56 minutes ago, Josje22 said:

Vanmiddag bij een dampshop geweest.

Daar werd mij verteld dat ze gisteren controle gehad hebben van de keuringsdienst van waren,

en constateerden dat er spullen verkocht werden die niet meer verkocht mogen worden (o.a. tanks > 2ml)

Ze wisten bijna zeker dat de concurrentie de dienst had getipt.

Afgelopen week zijn ze bij ons ook weer (!) langs geweest.

In het rapport van een eerder bezoek stond ook duidelijk omschreven dat ze onze aandacht hadden aan de hand van meerdere ontvangen meldingen.

Of dit collega's zijn of niet is moeilijk te zeggen, maar naast een hoop collegialiteit is er helaas ook een hoop afgunst bij sommigen.

Namen van tipgevers worden niet prijsgegeven, en dat is misschien maar beter ook voor die personen :boos 

Gelukkig gaan de meeste shops (/shophouders) onderling goed met elkaar om, dat is in deze tijden ook het beste want we hebben elkaar hard nodig! 

Dat heb je snel geschreven Chasepoes. Duidelijker kan niet. Waarom komt dat nou niet in een landelijke krant of in de 2e kamer of in een populaire talkshow/actualiteitenprog. Hackers activeren? (net gisteren mr. robot uitgekeken)

Ik ga nog maar een biertje opentreken, hier met mijn vrienden en genieten van het moment.

Guest

Gert Jan,

Al heb je alleen nog maar een rolletje Kanthal, ik kom bij jou langs om het aan te schaffen.

Ome Mies.

En na vijf jaar sparen kom ik de laatste Amber Mod ophalen!

Ome Mies.

23 minutes ago, Chasepoes said:

De overheid wil van het dampen af omdat:

• Het ze accijnsinkomsten scheelt
  • Een gezondere bevolking oplevert, die dus langer van het sociale vangnet gebruik maakt (kost extra geld).
  • (deze is wel wat ver gezocht) Mensen leven gezonder, dus gemiddeld langer. Dat betekent meer vergrijzing en snellere bevolkingsaanwas. Tabak werkte leuk als crowd-control.

En het kromme is dat er door Raad voor de Volksgezondheid en Zorg (RVZ) al berekend is, dat als we gezonder leven (en daar valt niet meer roken maar dampen ook onder), het juist minder kost voor de overheid.

1 hour ago, Cyber_Huub said:

Als ze zelf invullen wat dat substantial is, kan het alle kanten op.

En dan kunnen we daar de rechterlijke macht over laten beslissen wat ik ook zeker zie gebeuren.

2 hours ago, Josje22 said:

Daar werd mij verteld dat ze gisteren controle gehad hebben van de keuringsdienst van waren, en constateerden dat er spullen verkocht werden die niet meer verkocht mogen worden (o.a. tanks > 2ml) Ze wisten bijna zeker dat de concurrentie de dienst had getipt. Oh gaat dat zo, collegaas onder elkaar, lekker dus.

Je kunt het ook anders bekijken, shops die 'illegale' spullen verkopen pikken de klanten in van shops die zich wél aan de regels houden. Je zou je dus kunnen afvragen wíe er fout zit !? :wink

Wil je een eerlijke concurrentie op de (Nederlandse) markt dan zou elke shop zich aan de regels moeten houden... Toch ?

2 hours ago, Tony said:

Je kunt het ook anders bekijken, shops die 'illegale' spullen verkopen pikken de klanten in van shops die zich wél aan de regels houden. Je zou je dus kunnen afvragen wíe er fout zit !? :wink

Wil je een eerlijke concurrentie op de (Nederlandse) markt dan zou elke shop zich aan de regels moeten houden... Toch ?

Straks valt er bijna niks meer in te kopen en te verkopen door nederlandse shops omdat de hele dampindustrie kapot is gemaakt door de TPD (eerlijk he?). Moet dus beetje lachen, als jij het hebt over eerlijkheid en zich aan regels houden.

Edited by Sir VapeAlot

Heb je überhaupt gelezen waar ik op reageer !?

Aan jouw reactie te lezen schijnbaar niet... :duim

Moet dus een beetje lachen om je kortzichtige reactie...

8 hours ago, Josje22 said:

Dat heb je snel geschreven Chasepoes. Duidelijker kan niet. Waarom komt dat nou niet in een landelijke krant of in de 2e kamer of in een populaire talkshow/actualiteitenprog. Hackers activeren? (net gisteren mr. robot uitgekeken)

Ik ga nog maar een biertje opentreken, hier met mijn vrienden en genieten van het moment.

Omdat het geen nieuws is en niemand het ooit toe zal durven geven. Daarnaast zijn de organisaties zo invloedrijk dat ze het genoegzaam onder de pet kunnen houden.

7 hours ago, Bobby said:

En het kromme is dat er door Raad voor de Volksgezondheid en Zorg (RVZ) al berekend is, dat als we gezonder leven (en daar valt niet meer roken maar dampen ook onder), het juist minder kost voor de overheid.

Dat zou best kunnen, maar o.a. Brandpunt heeft ook al eens uitgerekend dat rokers meer op leveren voor de staatskas dan niet rokers. Weet het exacte bedrag niet meer, maar volgens mij was het iets van 20 miljoen wat men jaarlijks 'verdiende' aan de roker.

De roker is verslaafd aan nicotine, de overheid aan accijns. En verslavingen zijn nu eenmaal lastig te doorbreken. En al helemaal als er geen e-accijns is om naar over te stappen. Wij hebben het maar makkelijk, wij hebben de e-sig. De overheid heeft ook geen accijns-pleisters of kauwgom, zei moeten dus echt cold-turkey. Is moeilijk hoor! :e33

3 hours ago, Cyber_Huub said:

En ik lig in een deuk :gek

Eenzijdige schade, of kun je hem verhalen? :e33

17 minutes ago, Chasepoes said:

Omdat het geen nieuws is en niemand het ooit toe zal durven geven. Daarnaast zijn de organisaties zo invloedrijk dat ze het genoegzaam onder de pet kunnen houden.

Dat zou best kunnen, maar o.a. Brandpunt heeft ook al eens uitgerekend dat rokers meer op leveren voor de staatskas dan niet rokers. Weet het exacte bedrag niet meer, maar volgens mij was het iets van 20 miljoen wat men jaarlijks 'verdiende' aan de roker.

De roker is verslaafd aan nicotine, de overheid aan accijns. En verslavingen zijn nu eenmaal lastig te doorbreken. En al helemaal als er geen e-accijns is om naar over te stappen. Wij hebben het maar makkelijk, wij hebben de e-sig. De overheid heeft ook geen accijns-pleisters of kauwgom, zei moeten dus echt cold-turkey. Is moeilijk hoor! :e33

Eenzijdige schade, of kun je hem verhalen? :e33

Wel, ik zou zo, cold turkey kunnen afkicken van accijnzen. zou ik dan geen goede regeringsleider zijn?