Jump to content
BurmaShave

Joyetech Cubis Tank Atomizer - 3.5ml

Recommended Posts

On 4-2-2016 at 00:15, BurmaShave said:

:zwaai liefhebber hier. Als je ze nog hebt neem ik ze graag van je over :ja

Ik had een paar dagen geleden ook al geregeerd, via een PM, maar ik denk dat er iets mis is,. Heb totaal geen reactie gehad van @Danny

Wilde zijn tankje uit de vuilnisbak en de coils wel overnemen.

1 hour ago, Embryo1 said:

Ik had een paar dagen geleden ook al geregeerd, via een PM, maar ik denk dat er iets mis is,. Heb totaal geen reactie gehad van @Danny

Hier ook nog geen reactie van Danny. Denk dat ie em stiekem toch nog een kans wil geven ofzo :weetnie

Zou inderdaad handig zijn als ie dan even reageert . 

Ach ja.

Het aantal shops in NL die de coils hebben begint langzaam aan toe te neme,  dus dat is dan weer een goeie zaak.

Ik wil eigenlijk best een aantal 1,5ers op voorraad hebben. 

9 minutes ago, Blob said:

Kwam gisteren binnen, heel veel spitback. Voorlopig zeer onvoldoende bevonden. :nee

Probeer em is MTL met de 1 of 1,5 ohm coil.

Spitback in de 0,5 gebeurt bij te veel liquid in de coil. 

Het afwijkende ontwerp van de 0,5 ohm coil maakt em imo ook minder geschikt voor dit tankje. ( airflow niet door de coil )

Maar bij hoog VG liquids werkt zelfs die bij mij echt top !

Just now, BurmaShave said:

Probeer em is MTL met de 1 of 1,5 ohm coil.

Spitback in de 0,5 gebeurt bij te veel liquid in de coil. 

Het afwijkende ontwerp van de 0,5 ohm coil maakt em imo ook minder geschikt voor dit tankje. ( airflow niet door de coil )

Maar bij hoog VG liquids werkt zelfs die bij mij echt top !

Ik heb inderdaad de 0,5 erin. Ik zal die andere twee eens proberen, maar de 1 is niet zo geschikt voor power modus toch? Ik heb nog geen TC mod, die is wel onderweg. en 1,5 ohm gaat denk ik niet voldoende smaak en damp voor mij geven.

Hopelijk gaat het rba deck wat zijn.

5 minutes ago, bolieslurper said:

Ik heb nog een cubis liggen waar ik vanaf wil met nog 1 nieuwe 1.5 coil en 1coil clapton die heel ff gebruikt is 

Ik vind het een klotuh ding 

:aai

ik hoef alleen maar extra 1,5 ohmers (B)olie.

Maar als je prijs goed is weet je maar nooit :lol

Misschien wil @Embryo1 em overnemen. Anders in het verkoop topic ermee !!

4 minutes ago, Blob said:

Ik heb inderdaad de 0,5 erin. Ik zal die andere twee eens proberen, maar de 1 is niet zo geschikt voor power modus toch? Ik heb nog geen TC mod, die is wel onderweg. en 1,5 ohm gaat denk ik niet voldoende smaak en damp voor mij geven.

Hopelijk gaat het rba deck wat zijn.

Alle 3 de coils kunnen ook gewoon in power modus. No problem.

ik verwacht persoonlijk niet heel veel goeds van het RBA gedeelte. Werkt precies als de 0,5er ( heeft ook geen airflow door coil )

3 minutes ago, BurmaShave said:

Alle 3 de coils kunnen ook gewoon in power modus. No problem.

ik verwacht persoonlijk niet heel veel goeds van het RBA gedeelte. Werkt precies als de 0,5er ( heeft ook geen airflow door coil )

Ik kreeg er een kaartje bij waarop stond dat de 1,0 qua smaak niet echt optimaal is in power modus.

Zijn er al ergens foto's van dat rba deck dan?

edit: even gegoogled, mmja dat ziet er matig uit. :(

Edited by Blob

5 minutes ago, Blob said:

Ik kreeg er een kaartje bij waarop stond dat de 1,0 qua smaak niet echt optimaal is in power modus.

Zijn er al ergens foto's van dat rba deck dan?

Als je onder het max. aangegeven vermogen voor die coil blijft zal de smaak niet ander zijn als in TC modus.

hier het laatste filmpie van de RBA

39 minutes ago, BurmaShave said:

Hier ook nog geen reactie van Danny. Denk dat ie em stiekem toch nog een kans wil geven ofzo :weetnie

Zou inderdaad handig zijn als ie dan even reageert . 

Ach ja.

Het aantal shops in NL die de coils hebben begint langzaam aan toe te neme,  dus dat is dan weer een goeie zaak.

Ik wil eigenlijk best een aantal 1,5ers op voorraad hebben. 

http://www.cvapor.com/5pcs-joyetech-bf-rba-head-with-vertical-and-horizontal-build-for-cubis-atomizer.html

Ik ga rebuilden. De coils ( 1 horizon- en 1 verticaal) zijn onderweg.

En de Cubis zelf is ook niet duur. € 13,45 zonder coupon. http://www.cigabuy.com/authentic-joyetech-cubis-tank-atomizer-grey-edition-p-8476.html

Ik zit rond de 1.0 Ohm en 11 watt. Heb nergens problemen mee. Ik damp met 50/50 liquid base van Avoria.

Edited by Embryo1

Ik heb de Cubis binnen, de zwarte versie. Na het schoonmaken van het tankje meteen maar de clapton coil erin. Goede smaak, fijne damp! Soms wat gepruttel maar dat zal wel aan mij liggen, geen liquid in mijn mond in elk geval. Ik ga snel nog een Cubis bestellen ;-)

7 hours ago, Embryo1 said:

Ik had inderdaad nog niet gereageerd, maar je was ook niet de eerste @Embryo1.  @MrSmiley zal ik ze naartoe opsturen, mits hij ze nog wil natuurlijk. De reserve onderdelen gaat niets worden, ligt al in de grote container, en na 't uiten van mijn frustratie was er weinig meer over voor onderdelen ;)

8 hours ago, Blob said:

Kwam gisteren binnen, heel veel spitback. Voorlopig zeer onvoldoende bevonden. :nee

Maar beloofd dus niet veel goeds ik verwacht hem volgende week

Gisteren de Cubis ontvangen van FT (grappig detail, de reserve coils die op dezelfde dag zijn besteld en aangekomen in NL, zijn nog niet bezorgd!).

Eerst e.e.a. goed schoongemaakt en klaargelegd.

Vanmorgen gevuld met 50/50 6mg "Bragger" (4%), dezelfde die ik ook in de Mega gebruik. Met de Clapton coil met 1.5 ohm. Uurtje laten staan, had natuurlijk ook de coil geprimed. Airflow op max gezet (minder geeft een heel strakke trek voor mij).

Vervolgens op 8W gebruikt.. kleine pufjes, korte hijsjes. Er komt damp uit maar het smaakte eigenlijk nergens naar.

Dus in stapjes verhoogd naar 14W (da's 4,7V), dat smaakte beter maar na een paar minuten proefde ik de bekende 'brand'smaak :(.

Nu weer terug naar 12W, dat was weer beter.

Ik las in dit topic dat het iets minder strak aandraaien van de coil kon helpen ivm dry hits, de inlaatgaatjes hebben dan meer ruimte.. en dat klopte precies!

Ervaring tot nu toe is dat de smaak veel minder duidelijk aanwezig is dan bij (bv) de Mega tank. Maar ook merk ik nu na een uur gebruik dat het op gang komt. Dus ik wacht het even af nog. Het is zeker niet vervelend, ik ben misschien minder gewend dan jullie ;). Dus wordt vervolgd. Later ook de andere coils proberen.

de cubis tank heb ik net in gebruik en hierbij mijn bevindingen.

wat is deze tank mooi! alles voelt heel daarbij ook nog eens heel degelijk aan.

door alle negatieve verhalen over de Cubis (spitback, dry hits) was ik eerlijk gezegd een beetje bang deze tank te gebruiken. ik moest er niet aan denken om brandende liquid in mijn mond te krijgen.  ik heb de 0.5 coil rechtstreeks uit de verpakking in gebruik genomen door deze een kwartiertje in de volle tank te laten staan. daarna een aantal hijsjes zonder power genomen en vervolgens op 15 Watt begonnen. hij maakt een behoorlijk geluid en je hoort het gepruttel van binnen. de eerst hijsjes gingen goed en ik zat al gauw op de 30 Watt. smaak valt een beetje tegen maar de dampontwikkeling is dik in orde. airflow is voor mij ook meer dan voldoende.

zeker als je naar prijs prestatie kijkt en de hoeveelheid damp uit zo een kleine coil, is deze tank wat mij betreft zeker het aanschaffen waard. 

mocht ik last krijgen van spitback dan laat ik dat hier natuurlijk ook weten.

edit: het enthousiasme bij mij is weg.na het hervullen van de tank alleen maar dry hits. wickt voor geen meter meer. zolang er geen betere coils op de markt komen sta ik niet meer achter mijn aanbeveling voor de Cubis.

edit #2:

verse 0.5 ohm coil (uit verpakking van vijf) in gebruik genomen en alleen hoog VG (>80%) gehalte liquid gebruikt. heb met deze coil nu een aantal tankjes gedampt en geen dry hits en ook geen spitback. smaak is redelijk en dampontwikkeling prima. ben nu dus weer fan van de cubis :-)

Edited by capture2007
voortschrijdend inzicht

Ik heb op die 0,5 coil bij elke hijs spitback. Wat een complete bagger is dat. Op de 1,5 coil geen spitback maar die heeft matige smaak en damp.

On 22 januari 2016 at 9:30 PM, Jasp3r said:

Voor degene die zich af vragen hoe je zo een coil kan rebuilden:

(dit is de 1ohm coil , met de airflow kanalen dus door de behuizing van de coil heen)

Als je goed mikt/meet , kan je van links naar rechts boren door de orginele liquid gaten heen en de airflow kanaaltjes blijven zo intact.

f1e911.jpg

0,32 mm kanthal coil 2mm

2nm3mhg.jpg

Klaar om te dampen:

2vmznzb.jpg

Coil behuizing is zoals je kan zien van messing , de meningen of dat kwaad kan lopen nogal uiteen.

Dit was meer om te proberen of ze zo te rebuilden waren.

Mijn 1e clapton coil was op. ( er zijn nieuwe onderweg ) 

Deze coil nu op de @Jasp3r manier gemaakt.

overigens niets gemeten maar gewoon de hele coil, met beleid, volledig gedemonteerd.( binnendeel er voorzichtig uit getikt )

Daarna het binnendeel en het buitendeel met een plakbandje tegen elkaar geplakt ( onderkant precies gelijk houden )

Vervolgens met 2 mm boor door het binnendeel ( die gaatjes zijn al 2 mm) en zo dus recht en haaks ( op precies de juiste hoogte ) de gaatjes in het buitendeel geboord.

Hierna alle gaatjes uitgeboord tot 3 mm, de boorbraampjes weg gehaald met een 5 mm boor, en de coil behuizing weer in elkaar geschoven. 

2,5 mm horizontal Ti coil erin en dat bevalt prima.

Geen flooding, geen lekken en nog steeds perfect voor MTL met prima smaak.

Heb hem ook sinds een uurtje. Een zwarte versje. 0,5 coil erin en echt super!!! Airflow op zijn strakst en op 24watt een heerlijke MTL vape. Tot nu toe nog niks negatiefs te melden. Helemaal blij!!

8 hours ago, Blob said:

Ik heb op die 0,5 coil bij elke hijs spitback. Wat een complete bagger is dat. Op de 1,5 coil geen spitback maar die heeft matige smaak en damp.

Hoe staat de airflow? Op zijn strakst sputtert die niet, alleen vol open pruttelt die wel iets (Maar daar had ik hem toch niet voor gekocht). Overigens nog geen spitback gehad