Jump to content

Mag de kelder dicht

Recommended Posts

Dat ik de kelder geen goed idee vind mag duidelijk zijn. Maar nu @Sander ineens terug is, en direct ondergronds gaat, en @lvd met een tweede account (blijkbaar) probeert toegang te krijgen, moet elk weldenkend mens toch wel zijn bbedenkingen krijgen. Al is het alleen maar hoe Sander van het bestaan van de kelder af weet. Dat moet bijna van een actief forum lid afkomen. Als dat zo is San wordt de kelder dus bewust gebruikt om bovengronds onrust te stoken. En daar was de kelder nooit voor bedoeld. 

Hoog tijd dus om de kelder te sluiten.

• Like 1

Dat is een beetje het kind met het badwater weggooien. De accounts van de onruststokers verwijderen/bannen is voldoende. daarvoor hoeft niet het topic op slot.

Als je de kelder dichtgooit gaan mensen met dergelijke intenties hun heil zoeken in andere topics. Je wint er niets mee volgens mij om de kelder dicht te gooien.

• Like 6

Als jij wil dat de kelder verdwijnt, blijf er dan gewoon uit.

Maar nee, je wil n hoop mensen straffen voor 1 iemand die wat belachelijk komt doen?

Beetje volwassen alles bekijken zou misschien een betere raad zijn. Laat de kleine kinderen spelen, en geef hen geen aandacht, dat is juist wat ze willen.

• Like 1

Zijn mensen die in de kelder nu verantwoordelijk,voor  mensen die kwaad in de zin hebben.

Denk je nu dat er een complot gesmeed wordt.:lolIk zou zeggen kom eens kijken het is gezellig en we brainstormen en praten zelfs met het fbt daar.

• Like 2

Goed, de mensen waar ik de eerste reactie van had verwacht hebben me niet teleurgesteld.  Maar ik zal nog even een postje van mij quoten. Dat ging helaas niet zo simpel in de OP via mijn tabletje.

20 hours ago, wolo said:

Ik ben geen lid van de kelder, en ik zou dat ook niet willen. Wel ben ik voor het opheffen van de kelder. Als dat resulteert in een of twee draadjes waarin vooral flauwekul staat dan is dat zo. Daar kan ik wel mee leven. Als ze gewoon de forum regels respecteren is er verder niets aan de hand wat mij betreft.

Het probleem van de kelder is dat het onzichtbaar is. We weten gewoon niet wat daar gebeurt. Ze kunnen daar samenspannen tegen andere forum leden zonder dat we het weten, of afspreken hoe ze op sommige bovengrondse topics reageren. Ik zeg niet dat het gebeurt, maar het kan. En dat is waarom ik vind dat de kelder asap dicht moet.

Als voorbeeld neem ik even @lvd. Die heeft publiekelijk afscheid van het forum genomen, maar is nog heel vaak ingelogd. Ik kan alleen maar aannemen dat hij ondergronds nog steeds actief is. Ik kan dat uiteraard niet bewijzen, en als het zo is hoeft het niet eens negatief te zijn. Maar toch... Die geheimzinnigheid rond de kelder komt het forum niet te goed. 

Dus omdat ene (wel of niet de echte) Sander (notabene) bovengronds een wel héél erg aanstootgevende post maakt, moet de kelder dicht?

Daar beneden wordt hij overigens ook gewoon afgefakkeld.

Dat je geen voorstander bent is inmiddels genoegzaam bekend, maar je slaat nu een beetje door met de complottheorieën naar mijn mening.

• Like 3

En bedenk dat het FBT ook gewoon meeleest/kijkt in de kelder. Dus mocht daar echt een complot gesmeed worden tegen de bovenwereld, dan weten zij er ook direct vanaf.

Een beetje meer vertrouwen in de mensheid @wolo.

Als mensen echt een complot willen smeden, dan hebben ze daar veel beter geschikte middelen voor (tipje...PM'etjes)

Geen idee wat jullie nu van me denken, maar er staan hierboven al weer een aantal aannames... Ach dat zegt misschien meer over jullie dan over mij.

Waar het mij om gaat is dat de geheimzinnigheid rond de kelder verdwijnt. Ik ben helemaal niet tegen een paar gein topics, als ze maar bovengronds zijn, en zolang ze voldoen aan de forum regels. En dat gein topics of topic gaan? So what. Van mij mag het. Maar waarom dat persee in een afgesloten gedeelte moet begrijp ik niet. Ik vind het ook een grote fout van het FBT. Ik hoop alleen dat ze die fout snel herstellen.

1 minute ago, Het Oog said:

Nou sorry hoor maar ik lees in jouw berichten behoorlijk wat aannames over wat er in de kelder gebeurd.

Dan moet je ze nog maar eens goed nalezen. Ik zeg niet dat ik nergens een fout gemaakt heb, maar ik probeer overal te zeggen wat er kan gebeuren, en niet wat er gebeurd.

@wolo Nu wil ik toch even opkomen voor mijn mededampers die het best naar hun zin lijken te hebben in de kelder: De kelder is niet afgesloten, je moet je alleen even voor de kelder aanmelden, dan kun je alles lezen wat er te lezen valt en meepraten over dat wat je niet of juist wel aanstaat. Niet willen is iets anders dan niet kunnen.

Ik ben niet blij met de aanleiding voor het ontstaan ervan, maar het gaat erom dat dampers hier plezierig kunnen vertoeven, of dat nou bovengronds of ondergronds is.

• Like 6

6 minutes ago, wolo said:

Geen idee wat jullie nu van me denken,

Knap dat je een mening kan vormen over iets, waar je totaal geen achtergrond informatie over hebt. Iets met oorzaak en gevolg. Tip: even toegang vragen aan het FBT, de draadjes volgen en je zal een andere mening zijn toe gedaan.

7 minutes ago, jpy said:

De U-turn van het jaar.

Eerst moord en brand schreeuwen dat "ze" in de "kelder" moeten en dan mopperen als "ze" er misschien weer uit moeten.

Ik heb nooit gevraagd om wie dan ook in de kelder te stoppen @jpy. Die uitspraak valt me tegen van jou.

Een aantal reacties had ik al verwacht, een enkele valt tegen. Maar ik zie ook dat een aantal mensen het nog niet eens zo oneens met mij zijn. Want laten we eerlijk zijn, als er in de kelder niets verkeerds gebeurt kan het dus net zo goed bovengronds.

1 minute ago, jpy said:

@wolo die reactie was toch ook niet tegen jouw natuurlijk. Dat heb je verkeerd begrepen.

Gelukkig maar, maar je noemde me nu eenmaal in een adem met de degenen die de kelder een goed idee vonden. :biertje