Jump to content

Kelderdeur op slot?

Guest
 Share

Recommended Posts

Het topic waarlangs je toegang moet vragen tot de kelder is gisteren op slot gegaan. Een zeer begrijpelijke reactie van FBT, waar ik ook 100% achter sta, want de klagers hadden het topic gekaapt om post te vatten voor de kelderdeur om daar nog wat verder hun gal te kunnen spuwen, en dit begon echt de spuigaten uit te lopen. Maar hoe moet dat nu met mensen die willen toetreden tot de gezelligheid van onze kelder nu de kelderdeur op slot is? Dat topic was het enige uitgangbord op het publiek gedeelte van het forum waarmee nieuwelingen het bestaan van die kelder konden vernemen. Ik vertrouw erop dat FBT ons binnen de kortste keren een nieuw uithangbord zal bezorgen, en mag ik dan ook vragen van de gelegenheid gebruik te maken om ook een nieuwe naam te zoeken voor het stigmatiserende 'relkeet'; wij weten wel dat dit met een knipoog bedoeld is en een kwinkslag is, maar voor newbie's is deze humor niet zo evident. En misschien (ik weet dat jullie het druk hebben en zo) in het vervolg wat sneller zijn om de demonstranten van bij onze voordeur te verwijderen zodat de toegang vrij blijft.

Dank bij voorbaat.

Ik zou zeggen... gooi lekker de deur open en maak de kelder toegankelijk voor eenieder die de sfeer wil proeven. Dat scheelt het FBT ook een hoop werk en kunnen zij zich bezig houden met andere zaken dan portier spelen...

1302863950_police-door-opening-fail.gif

Edited by Marco
afbeelding gefixed
  • Like 4

Ik dacht als oplossing om een sticky te maken waar iedereen kan posten die de sleutel wil aanvragen, behalve dan een groepje klagers die het echt niet kunnen nalaten om hun beklag te doen en zodoende de enige toegangsdeur blokkeren. Maar @Marco jou oplossing is wel veel eleganter en veel minder omslachtig, hoe dat ik daar zelf niet opgekomen ben :stom

In de OP van dat topic staat duidelijk dat toegang gevraagd kan worden via een PB aan het FBT. Dat we vanuit het draadje mensen toegang hebben verschaft, kun je dus zien als een extra service waarin we graag voor onze gewaardeerde forumleden hebben voorzien. Aspirant relkeetbezoekers kunnen dus hun toegang gewoon via pb vragen. 

Voorlopig zijn we met andere en meer prangende zaken bezig die het gehele forum en alle leden aangaan. Derhalve is het verzorgen van een uithangbord of een nieuwe naam geen prioriteit. Daarnaast zal het voortbestaan van de kelder en de voorwaarden daaromtrent, afhangen van de voortgang en uitkomst van het op handen zijnde overleg, dat we op dit moment aan het voorbereiden zijn. 

We gaan in ieder geval op dit moment geen wijzigingen van welke aard dan ook doorvoeren.

• Like 6

4 minutes ago, wahanassatta said:

In de OP van dat topic staat duidelijk dat toegang gevraagd kan worden via een PB aan het FBT.

Dat heb ik helemaal gemist, sorry... Bedankt voor de toelichting en ik kan me voorstellen dat jullie ook andere zaken aan je hoofd hebben. Niet dat ik direct aspiraties heb voor de kelder, maar mocht ik een keer in een :triltbui zijn, dan weet ik waar ik me moet melden :duim

8 minutes ago, lvd said:

Het topic waarlangs je toegang moet vragen tot de kelder is gisteren op slot gegaan. Een zeer begrijpelijke reactie van FBT, waar ik ook 100% achter sta, want de klagers hadden het topic gekaapt om post te vatten voor de kelderdeur om daar nog wat verder hun gal te kunnen spuwen, en dit begon echt de spuigaten uit te lopen.

Hahaha... Jij was een goeie voor de 'anti e-cig beweging', die kunnen feiten ook altijd zo mooi 180° verdraaien..! :duim

1 minute ago, Tony said:

Hahaha... Jij was een goeie voor de 'anti e-cig beweging', die kunnen feiten ook altijd zo mooi 180° verdraaien..! :duim

Tony, m.b.t. De Quote van lvd, "want de klagers hadden het topic gekaapt om post te vatten voor de kelderdeur om daar nog wat verder hun gal te kunnen spuwen", dat is niet verdraaien, dat is nou sarcasme.

Wahanassatta, te laat :tong

19 minutes ago, Marco said:

gooi lekker de deur open en maak de kelder toegankelijk voor eenieder die de sfeer wil proeven.

Sorry ,wat mij betreft staan daar onderhand een aantal posts tussen waar ik me graag van distantieer. Niet dat ik me persoonlijk aangevallen of gekwetst voel, maar als dat de toon is onder de noemer 'moet kunnen, vrijheid van meningsuiting, gelijke rechten, dit is ons forum, dit is de maatschappij' en meer van gelijke strekking, prima .... maar dan ga ik mijn tijd ergens anders nuttiger besteden, Verder +1 met Wahanassatta.

• Like 2

4 minutes ago, Marco said:

Och, daar gaan we weer :nee

Gauw @wahanassatta:slotje erop, voordat 't te laat is...

:bedankt

Ja, we hebben nog niet genoeg sloten

@Tony dit is ook sarcastisch bedoeld, voor de zekerheid

18 minutes ago, wahanassatta said:

In de OP van dat topic staat duidelijk dat toegang gevraagd kan worden via een PB aan het FBT. Dat we vanuit het draadje mensen toegang hebben verschaft, kun je dus zien als een extra service waarin we graag voor onze gewaardeerde forumleden hebben voorzien. Aspirant relkeetbezoekers kunnen dus hun toegang gewoon via pb vragen. 

Voorlopig zijn we met andere en meer prangende zaken bezig die het gehele forum en alle leden aangaan. Derhalve is het verzorgen van een uithangbord of een nieuwe naam geen prioriteit. Daarnaast zal het voortbestaan van de kelder en de voorwaarden daaromtrent, afhangen van de voortgang en uitkomst van het op handen zijnde overleg, dat we op dit moment aan het voorbereiden zijn. 

We gaan in ieder geval op dit moment geen wijzigingen van welke aard dan ook doorvoeren.

Goed dan wacht ik geduldig af op het resultaat van dat op handen zijnde overleg (enig idee van een datum?), ik hoop dat er dan wel rekening mee gehouden zal worden dat een OP van een gesloten draadje door niemand meer gelezen wordt en zonder uithangbord die kelder niet meer publiek toegankelijk is maar een ghetto is. Jullie bekijken het maar...

52 minutes ago, Sledge said:

Sorry ,wat mij betreft staan daar onderhand een aantal posts tussen waar ik me graag van distantieer. Niet dat ik me persoonlijk aangevallen of gekwetst voel, maar als dat de toon is onder de noemer 'moet kunnen, vrijheid van meningsuiting, gelijke rechten, dit is ons forum, dit is de maatschappij' en meer van gelijke strekking, prima .... maar dan ga ik mijn tijd ergens anders nuttiger besteden, Verder +1 met Wahanassatta.

Daar had ik, als niet-kelderlid, geen idee van. Als dat inderdaad zo is (en dat neem ik zondermeer van je aan @Sledge) dan kan ik me je reactie levendig voorstellen. Daar zou ik me persoonlijk ook niet prettig bij voelen.

54 minutes ago, Het Oog said:

Ook jammer voor acvoda dat slotje,het is nu maar twee euro geworden:lol

Dat realiseerde ik me ook, maar... Daar heb ik zojuist, terwijl ik nog wat oliebollen aan het scoren was, iets op verzonnen. Na de jaarwisseling hoor je daar meer over :ja

• Like 2

Spoiler
1 hour ago, Sledge said:

Dit was toch te verwachten, als je nieuwe ruimte creëert met "er zijn geen grenzen, en FBT kijkt toe maar grijpt niet in" dacht je echt dat niemand eens ging verifiëren of dit wel waar was. In de eerste uren zijn er in de kelder mensen die de grenzen opgezocht hebben en FBT hebben zitten uitdagen, maar na een paar uur hadden ze hun antwoord: als ze op de 4 hoeken wilden gaan pissen om hun nieuwe terrein af te bakenen moesten ze wel heel ver lopen. Na een dag of twee was dit begin-spektakel dan ook voorbij, en nu is het echt gezelligheid troef daar beneden. Het is wel degelijk hierboven dat de zwartgalligheid nog steeds van de muren druipt. Je moet nu dus niet gaan overdrijven @Sledge en je beklag doen over een zeer begrijpelijk en te verwachten overgangs-fenomeen dat je zelf geprovoceerd hebt als FBT.

Als er geen sticky over de kelder wordt gemaakt, dan zullen alle topics hierover binnen dit en x-aantal weken verdwenen zijn, zo kunnen toekomstige potentiele kelder-bezoekers niet weten van het bestaan of hoe ze er moeten geraken.

De kelderleden kunnen wel mensen hierop wijzen, maar ik denk dat dit in de praktijk niet zal gebeuren. Misschien dan toch maar eens denken over een sticky hiervan?

'De kelder' is mss een betere naam, aangezien bijna iedereen dat nu toch zo noemt? Voor mij hoeft er geen andere naam, iedereen weet intussen denk ik wel wat het is.

26 minutes ago, Sledge said:

Ik doe geen beklag lvd, maar volgens mij wil je het niet begrijpen. Het is inderdaad exact volgens verwachting.

Sorry verkeerd begrepen, ik dacht dat je je beklag deed over bepaalde excessen in de beginfase die volledig in de lijn van de verwachtingen lagen (= the self fulfilling prophecy); net zo goed dat na een korte overgangspijn het daar uiterst gezellig zou worden ook volledig in de lijn van de verwachtingen lag.

30 minutes ago, Sledge said:

Ik ben alleen van mening dat als de kelder opgedoekt wordt,  dat de inhoud in de kliko behoort te gaan. 

Daar ben ik het grotendeels met je eens; al het gezellige slowchat gebeuren heeft een zeer korte houdbaarheidsdatum en kan zomaar in de vuilbak, maar niet alles in de kelder is zonder waarde. Als jullie alles zomaar de vuilbak in kieperen, reken dan maar op het nodige protest. Dus jullie zullen daar een selectie in moeten maken, oordelen wat wel en wat niet in de vuilbak gaat, uiteraard met de nodige kritiek dat jullie het niet goed doen, en aangezien alles daar kris-kras door elkaar staat kan dit niet op basis van draadjes, dus toch maar misschien enkel de paar grote excessen eruit filteren dat is veel minder werk,... en hoe langer jullie wachten hoe nijpender het probleem zal zijn. Jullie hebben jullie zelf behoorlijk wat op de hals gehaald (maar ook dat lag in de lijn van de verwachtingen).

19 hours ago, Demonaz said:

Als er geen sticky over de kelder wordt gemaakt, dan zullen alle topics hierover binnen dit en x-aantal weken verdwenen zijn, zo kunnen toekomstige potentiele kelder-bezoekers niet weten van het bestaan of hoe ze er moeten geraken.

De kelderleden kunnen wel mensen hierop wijzen, maar ik denk dat dit in de praktijk niet zal gebeuren. Misschien dan toch maar eens denken over een sticky hiervan?

'De kelder' is mss een betere naam, aangezien bijna iedereen dat nu toch zo noemt? Voor mij hoeft er geen andere naam, iedereen weet intussen denk ik wel wat het is.

Ik heb net mijn eerste PB'tje gekregen van een lid die binnen wil maar de deur niet vindt. Dat FBT portier wil spelen dat is hun zaak, ieder verkwanselt zijn tijd en energie zoals ie dat zelf wil; maar ze moeten mij niet met die onzinnige taak opzadelen :lol