Jump to content

Innokin iclear 16


iamjayami

Recommended Posts

Hi vapers!

 

Nu twee dagen gevaped op een iclear 16 met batterijtje van 900mah! Super blij mee. Dikke upgrade na mn cigalike. Tank gaat lekker lang mee en batterij idem! Super tevreden. Ik ben nieuw in de vape wereld maar kan toch heel eerlijk zeggen dat ik ben verkocht!

 

heb twee egosticks! Kan er geloof ik twee dagen mee door komen. Helemaal super. Yes ik ben blij! Bye bye sigaretten en 200/300 eu per maand verspillen! 

Oh en binnen roken, welkom welkom hahaha.

sorry beetje hyper want ik ben zo pleased en blij aaaah! 

 

Xx

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, ff.stoken said:

Lekker hè. Van alle eGo clearo's die ik geprobeerd heb is de iTaste16 inderdaad degene met de beste smaak. Na een dik jaar heb ik deze nog steeds (als bijdamper naast twee T3'D's)

Ja echt super chill! Ben blij dat ik voor deze ben gegaan ????

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik heb vandaag mijn iClear 16 binnengekregen..

 

Eerste ervaring is dat het een ontzettend vaste 'trek' heeft.. er zit nu de (standaard?) 2.5 ohm coil in, ik heb hem aangesloten op mijn VTC mini (met zo'n 510 -> Ego verloopje). Op 8Watt lurk ik me ongans om er een redelijke hijs mee te kunnen doen.. 9Watt gaat ook maar dan wordt het erg warm.

 

Kan het zijn dat het verloopje de luchtinlaat teveel afsluit?

Of is die coil ééntje met te hoge weerstand? De extra's die ik kocht zijn 2.1 ohm.

 

De smaak is overigens veel duidelijker aanwezig dan bv bij m'n Kanger BCC E-smart. 

Edited by MrSmiley
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, MrSmiley said:

Kan het zijn dat het verloopje de luchtinlaat teveel afsluit?

 

Dat zou zomaar eens kunnen...

Bekijk de adapter en de onderkant van de iClear eens goed, en kijk of de luchttoevoerkanaaltjes niet geblokkeerd worden.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, JaWa said:

 

Dat zou zomaar eens kunnen...

Bekijk de adapter en de onderkant van de iClear eens goed, en kijk of de luchttoevoerkanaaltjes niet geblokkeerd worden.

 

Heel veel ruimte is er inderdaad niet.. iClear heeft 4 mini uitsparingen aan de onderkant, meer niet.

Het verloopje is qua vorm zo'n standaard 'ego' aansluiting met het schroefdraad aan de buitenkant.. volgens mij komt er dan nooit lucht 'in' (schroefdraad zit in de weg).

Ik zal het binnenkort eens aansluiten op mijn Vision Spinner II.. die is nu uitgeleend aan een vriendin.. misschien dat het dan wel werkt.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, MrSmiley said:

Eerste ervaring is dat het een ontzettend vaste 'trek' heeft.

 

Inderdaad. De iTaste16 is erg strak. Lijkt nog het meeste op een veel te strak gedraai shaggie (bah)

 

1 hour ago, MrSmiley said:

Kan het zijn dat het verloopje de luchtinlaat teveel afsluit?

 

De coil van de iTaste16 heeft aan de bovenkant een afluitend silicone dopje Deze heeft een minisuul gaatje dat de maximale luchtdoorstoom bepaald.

 

1 hour ago, MrSmiley said:

Op 8Watt lurk ik me ongans

 

8 Watt is wel zo'n beetje het maximum vermogen dat deze clearo aan kan. Tevens is hij niet echt geschikt voor liquids met minder dan ongeveer 60% PG. Bij 70% PG(of meer) doet deze clearo het uitstekend. Geeft wel heel weinig damp (door de lage VG)

 

1 hour ago, MrSmiley said:

De smaak is overigens veel duidelijker aanwezig

 

Dit had ik al eerder aangegeven. Van alle eGo clearo's die ik de afgelopen anderhalf jaar geprobeerd hebt is dit degene die de meeste smaak geeft. (CE4, CE4+, CE5, E-smart ....)

 

1 hour ago, MrSmiley said:

er zit nu de (standaard?) 2.5 ohm coil in

 

Zelf gebruik ik de 1,5 Ohm en 1,8 Ohm coils op max 8 Watt. De coils met hogereweerstand reageren bij mij erg langzaam bij het opwarmen.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, ff.stoken said:

Inderdaad. De iTaste16 is erg strak. Lijkt nog het meeste op een veel te strak gedraai shaggie (bah)

Ik denk dat ik inmiddels al verwend ben door variabele lucht invoer (Mega, Nautilus etc). Maar ik heb geen probleem met strak zuigen hoor, Zo rookte ik ook (vroeger!).

 

6 hours ago, ff.stoken said:

De coil van de iTaste16 heeft aan de bovenkant een afluitend silicone dopje Deze heeft een minisuul gaatje dat de maximale luchtdoorstoom bepaald.

Dat is goed om te weten, dat dat dopje uiteindelijk de 'trek' bepaald. Zoals @Muru zich al afvraagt ga ik het vanavond proberen te 'tweaken'.

 

6 hours ago, ff.stoken said:

8 Watt is wel zo'n beetje het maximum vermogen dat deze clearo aan kan. Tevens is hij niet echt geschikt voor liquids met minder dan ongeveer 60% PG. Bij 70% PG(of meer) doet deze clearo het uitstekend. Geeft wel heel weinig damp (door de lage VG)

Ik heb er nu 50/50 inzitten, later dan ook even de 70/30 (PG/VG) proberen voor het verschil. @vermogen: Ik had juist gelezen dat, met een hogere weerstand coil er in, de clearo ook geschikt is voor hogere wattages icm een instelbare batterij.

 

6 hours ago, ff.stoken said:

Dit had ik al eerder aangegeven. Van alle eGo clearo's die ik de afgelopen anderhalf jaar geprobeerd hebt is dit degene die de meeste smaak geeft. (CE4, CE4+, CE5, E-smart ....)

Klopt :). En dat was ook mijn motivatie om er ééntje te proberen.

 

6 hours ago, ff.stoken said:

Zelf gebruik ik de 1,5 Ohm en 1,8 Ohm coils op max 8 Watt. De coils met hogereweerstand reageren bij mij erg langzaam bij het opwarmen.

De VTC mini is mijn inziens krachtig genoeg om het (relatief) snel op te warmen. Maar ik zal zeker de 1.5 ohm ook eens proberen (mits ik de trek iets kan verlichten).

 

Bedankt in ieder geval voor je reacties!

Link to comment
Share on other sites

Ik vind het ook een prima clearomizertje waar ik voor mn dhz tijd best van genoten heb. Alleen merkte ik wel verschillen naarmate de tank leger raakte. Dat loste ik op door de wicks in te korten. Dan moest ie wel meer gekanteld worden maar het resultaat was er! 

Met lange wicks was het kantelen niet succesvol, Niet onlogisch want de capillaire werking gaat 2 kanten op, niet alleen naar boven.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, MrSmiley said:
16 hours ago, Muru said:

Kan dat niet een pietsie uitgerekt worden dan? Met een dikke naald of zo ?

 

Ik ga het in ieder geval vanavond even uitproberen.. eventueel een klein stukje er van afsnijden :).

 

Nou, ik heb het net uitgeprobeerd... gebruikte een simpele kaasprikker (zo'n houten stokje).. het gat dus een stukje wijder maken.. en opnieuw gedampt.. 

Wat een verschil al.. zodra de tank leeg is knip ik er een pietsie af om te zien wat dat doet!

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...