Jump to content
Karin Spaink

Gevanceerde spullen voor tootle dampers

Recommended Posts

51 minutes ago, Maarten said:

Kunnen er fabriekscoils in? Zo ja, welke?

Psssst: 

screenshot_42.png

:wink

1 hour ago, instantlady said:

De single coil. Hij is zeker niet nieuw maar mijns inziens een echte MTL topper. Simpel, lekvrij en topfill maar vooral zeer veel smaak. Ik gebruik wel de reducer om hem nog iets strakker te maken.
Hastur vind ik ook erg goed, beter dan Ares of Berserker.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Een van mijn favoriete tankjes is de SJMY Hussar-Dual coil en dan specifiek voor tabakssmaakjes, heel fijn om restricted DL mee te dampen :ja

MTL squonk atomizer in 14mm of 18mm, de McFly van Galactika:
5EDVmi5.jpg

De originele Italiaanse: 14mm, 18mm; de YFTK clones bij FT: 14mm, 18mm.

Filmpje (Italiaans, evt. ondertiteling + vertaling aanzetten):

10 hours ago, tsiis said:

MTL squonk atomizer in 14mm…

:trilt

we gaan weer terug naar formaatje Bullet, jongens! :e33

2 hours ago, Dampkring said:

:trilt

we gaan weer terug naar formaatje Bullet, jongens! :e33

Mocht je een espresso RDA'tje zònder squonkpin willen, dan is de Strike misschien ook een optie (komt met een gewone èn een squonk pin). De originele van Mad Monkey (ook Italiaans) is niet meer leverbaar, hier de FT link voor de 18mm: https://www.fasttech.com/search?strike 18 atomizer (de 14mm is ook bij FT uitverkocht.)

7369200-7.jpg

Posted (edited)

In deze categorie steekt er voor mij maar 1 rda met kop en schouders boven uit en dat is de Atomic.

Zijn niet meer als origineel te koop, maar FT heeft nog duplicaten zat, waarvan de prijs op dit moment echt belachelijk laag is  3,34 dollar(!).

Ik weet niet of deze zo goed functioneren, maar voor dit bedrag kun je je daar geen buil aan vallen.: https://www.fasttech.com/products/0/10008108/1720800-atomic-style-rebuildable-dripping-atomizer

Edited by Foggy

1 hour ago, Foggy said:

In deze categorie steekt er voor mij maar 1 rda met kop en schouders boven uit en dat is de Atomic

Das geen botton feeder, De strike en andere meer nieuwe als de bullit, origen little en trinity wel.

1 hour ago, Caved said:

Das geen botton feeder, De strike en andere meer nieuwe als de bullit, origen little en trinity wel.

Klopt, maar dat was ook niet het criterium dat ik bedoelde.

Binnen het criterium van dit topic "Gevanceerde spullen voor tootle dampers", bedoelde ik de categorie "kleine drippers".

Of daar nu wel of geen bf pin bij zit boeit me dan niet zo (ben vaak zelfs te lui om de pin  te verwisselen, als ik een dripper van een squonker overzet op een mech :grins ).

19 hours ago, Daniel Smit said:

Nieuwste beserker misschien wat? 

De Berserker RTA of RDA?

De RTA zit inmiddels al zo'n 2 maanden aan mijn hand vastgeplakt, de RDA is onderweg. 

Posted (edited)
6 minutes ago, Vaper69 said:

De Berserker RTA of RDA?

De RTA zit inmiddels al zo'n 2 maanden aan mijn hand vastgeplakt, de RDA is onderweg. 

De rda is de nieuwere toch ook geschikt voor squonken die bedoel ik in deze, en wat de rta betreft idd een heerlijk dingetje ;-)

Edited by Daniel Smit

15 minutes ago, Daniel Smit said:

De rda is de nieuwere toch ook geschikt voor squonken die bedoel ik in deze, en wat de rta betreft idd een heerlijk dingetje ;-)

Ok de RDA, ja dat moet een heel fijn drippertje zijn. Hoge verwachtingen van, maar ik ben nog een beetje sceptisch. De vorige die ik kocht (Galaxies) wat toch ietsje minder als ik dacht. Een MTL tank is één ding, maar een goede MTL RDA is toch wat anders denk ik zo. Hoe dan ook, over een aantal dagen weet ik het, want hij is van de week verstuurd :-)

4 minutes ago, Vaper69 said:

Ok de RDA, ja dat moet een heel fijn drippertje zijn. Hoge verwachtingen van, maar ik ben nog een beetje sceptisch. De vorige die ik kocht (Galaxies) wat toch ietsje minder als ik dacht. Een MTL tank is één ding, maar een goede MTL RDA is toch wat anders denk ik zo. Hoe dan ook, over een aantal dagen weet ik het, want hij is van de week verstuurd :-)

Ik ben benieuwd naar je ondervinding dat zou voor mij misschien de doorslag kunnen zijn om het squonken eens te gaan proberen.

(wel op een gereguleerde mod)

Vic (vaping with vic) van youtube maakt er binnenkort ook een review over

Ik had me nog zo voorgenomen dit jaar nog maar 1 modje bij te halen , dat gaat zo wel erg lastig worden ;-)

Just now, Daniel Smit said:

Ik ben benieuwd naar je ondervinding dat zou voor mij misschien de doorslag kunnen zijn om het squonken eens te gaan proberen.

(wel op een gereguleerde mod)

Vic (vaping with vic) van youtube maakt er binnenkort ook een review over

Ik had me nog zo voorgenomen dit jaar nog maar 1 modje bij te halen , dat gaat zo wel erg lastig worden ;-)

Ik laat het hier wel weten als ik hem binnen heb. Ben zelf ook erg benieuwd. Ben al weken bezig een paar goede mtl drippers te vinden.

Ik neem mezelf elke maand voor "dit jaar nog maar 1 modje te halen" ....... al twee jaar lang :-)

Posted (edited)

Voor mij is de Berserker RDA perfect :ja

Heb er nu een 0.65ohm fused clapton 2.5mm coiltje in en de op één na grootste airflow schijf/staafje/disk/insert of hoe je het ook wil noemen.

Ik hou van een losse MTL, en deze voldoet volledig aan mijn verwachtingen.

Met de kleinste airflow optie is het erg strak, veel te strak voor mij.

Diep juice well dus een plezier om te gebruiken op een squonker, de airflow inserts kan je vervangen zonder aan je build te komen.

Na twee dagen nieuw katoen veranderen is poepsimpel, dus geen tank meer uit elkaar halen, geen risico op lekken of pruttelen na het vullen van een tank.

En met een squonkflesje van minimum 6ml en een gereguleerde single battery squonker kan ik een hele dag dampen op 20W zonder bijtanken of batterij te wisselen.

Niks dan voordelen ten opzichte van zowat elke MTL RTA op de markt, sterker nog ik hoef zelfs geen MTL RTA meer in de toekomst.

Vandy Vape en die ontwerper Alex voelen met deze RDA waarschijnlijk veel woedende high-end fabrikanten in hun nek hijgen.

Edited by Jim

Dat klinkt erg goed @Jim kunnen we er één dezer dagen een review van verwachten misschien? 

De berserkers heb ik al op een aantal sites aangemerkt zien staan als "high end". Dat zal inderdaad hier en daar wel tegen een zeer been aan schoppen haha.

Maar ik vind de term high end zeker van toepassing op de berserkers. Ze voldoen daar wat mij betreft op alle punten aan, behalve de prijs :-)

Dat is ook zo, ik heb veel van de "high end" RDA's hier thuis, wel meestal clones maar die vapen hetzelfde als de echte natuurlijk.

Ik ben natuurlijk geen echte all day MTL damper, maar ik weet wel hoe MTL zou moeten zijn want ik ben ook jaren geleden beginnen dampen met MTL.

Ik heb al foto's genomen voor de review, dus misschien schrijf ik er deze nacht op mijn werk nog een review van.

Of ik lees erover heen of de kayfun prime is hier nog niet genoemd..... dat zou ook zo maar kunnen. Nadat ik 'm vanochtend in de bus vond, heb ik 'm gelijk schoongemaakt, microcoiltje gedraaid, gewickt en ben ik heerlijk aan het dampen met een 1,3 ohm coil op 13 watt. Dit is echt een geweldige MTL tank en voor de prijs hoef je het niet te laten. Met extensie kitje bestaand uit een groter glaasje en schoorsteen plus o ring heb ik er al met al € 22,-- incl verzendkosten via 3fvape voor betaald. Het coilen gaat net zo gemakkelijk als op de kayfun5, ook is de airflow control net als bij de kayfun5, alleen is de prime echt een MTL tank.

Paar interessante "styled" MTL producten bij FT:

Magneto Styled RDA: 16mm (BF) dripper met verwisselbare topcaps (zie eerste 10 minuten van dit Italiaanse filmpje)
9645430-1.jpg

Dvarw MTL Styled RTA: 22mm/5ml met PC tank (zie filmpje van mr. Todd), weet niet of de extra reducers erbij zitten.
9645432-2.jpg

Berserker MTL Styled RDA, zie ook Jim's review van het origineel.
9645330-2.jpg

Aaah @tsiis die Dvarw is net wat ik nodig had!! Ik zocht nog excuus om een nieuwe Pico ‘nodig’ te hebben en wilde in eerste instantie voor een tweede Skyline gaan.. 

Ga ik wel even zoeken of er tankjes in glas voor te vinden zijn die passen, want zowel PC als staal wordt ‘m niet voor mij.

Leuk!

6 minutes ago, MissFog said:

Ga ik wel even zoeken of er tankjes in glas voor te vinden zijn die passen, want zowel PC als staal wordt ‘m niet voor mij.

Zal je vast lukken, het zoeken en vinden :ja Op de officiële site staan helaas geen specificaties (maar wel een ultem "glaasje", mocht dat je bekoren), en ik zie dat ie daar Dvarw heet: https://www.khwmods.com/index.php/product-category/tanks/dvarw-mtl-rta/