Jump to content

Gevanceerde spullen voor tootle dampers


Karin Spaink

Recommended Posts

De 20 en de 30 watt, wat er nog aan kleuren was ;-) 

De 20 in beide kleuren blauw (de rode was ineens foetsie, de witte niet meer aanklikbaar)

De 30 in rood, wit en goud. 

Maar daar ontbreekt de ....atomizer ? Dat moet ik nog even uitzoeken....maar er mist iets aan dat aan de 20 versie wel zit. 

 

 

Edited by L33ntje
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

bij de MOD only dat is de 30 watt VT  daar ontbreekt alles aan extra's wat er wel in de kit zit a $ 10.

maar je kunt gewoon je eigen driptips gebruiken en de Ego One coils en met een kleine aanpassing..ook de ego One CLR coils,

zie mijn Post bij te koop en gevraagd, hoe dat aan te passen...

 

ook passen in de CL versie 30 watt en de VT versie, de justfog Q14 coils zonder veel problemen... de pluspool een heel iets eruit en dan wel goed aandraaien....

 

bij de 20 watt OLED zijn alleen de 2 kleuren blauw nog aanwezig

 

 

 

 

Edited by Camikease
Link to comment
Share on other sites

Ik vergat er nog even bij te vermelden, bedankt voor het herinneren eraan @Caved....

 

in de 20 watt OLED kun je gebruik maken van de eGrip RBA (+/- 5 euro bij oa. Rookwinkel en Smartsmoker, Zwoofs)

deze RBA kun je ook gebruiken in de 30 watt OLED CL (CL Base-voetjes staat voor Ego One coils)

 

De eGrip RBA coils passen echter NIET in de eGrip 30 watt OLED VT !!!

Ook passen de CS coils NIET in de 30w OLED VT - zelfs al zou het CS base-voetje er wel in passen, de aansluiting op de Damp-rod past niet !

Dus bestel de juiste coils voor de jou eGrip.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Camikease said:

Ik bestel dus nooit rond de 25 euro grens bij HG, zoals je bij bijv. Fasttech en Gearbest wel moet doen...

Waarom zou je dat bij FT en Gb wel moeten doen dan? Ik zit ook bijna altijd veel hoger. En dan nog steeds geen verzendkosten!!!

 

Juist DHL maakt het link, want dat gaat heel vaak wel naar de douane, itt andere carriers

Link to comment
Share on other sites

aangepast...in t blauw

 

is een keuze die ik maak...

ik betaal liever wel verzend kosten en geen gezeik bij/met doaunes en binnen een week in huis.

dan geen verzendkosten en erop moeten hopen dat t wel goedkomt en weken onderweg, veelal per boot.

dat is een keuze die ik maak...

 

Edited by Camikease
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Camikease said:

is een keuze die ik maak...

ik betaal liever wel verzend kosten en geen gezeik bij/met doaunes en binnen een week in huis.

dan geen verzendkosten en erop moeten hopen dat t wel goedkomt en weken onderweg, veelal per boot.

dat is een keuze die ik maak...

Natuurlijk, ik snap dat je die keuze zelf maakt, maar die doe je op basis van aannames. En eigenlijk is dat best jammer voor je, want je 'mist' daardoor behoorlijk wat voordeel.

 

Daarbij komt, dat er vanuit Fasttech en Gearbest eigenlijk niks per boot komt. Dat kun je ook zien aan de levertijden in het topic hier op t forum.

Gemiddelde levertijd zit nu op ongeveer 8-12 dagen, als ik het een beetje goed heb gevolgd.

Een boot vaart er vanuit China 25 dagen over en dan heb je nog container opslag/overslag en dat duurt ook ff. Dan zit je met levertijden van een week of 6 en dat komt eigenlijk niet meer voor.

 

Wat ik hierboven ook al zei: DHL, maar ook fedex, ups, usps etc zijn postbedrijven die eigenlijk altijd aangifte doen bij de douane. Dat jij nog geen douanekosten hebt gehad, is mij dan ook een raadsel, maar wellicht geluk gehad tot nu toe. 

Is voor mij niet die 20-30 euro verzendkosten van DHL waard, om het een paar dagen sneller te hebben. Maar zoals je al zei, het is een keuze

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Madman said:

Gemiddelde levertijd zit nu op ongeveer 8-12 dagen, als ik het een beetje goed heb gevolgd.

 

3 hours ago, Madman said:

Een boot vaart er vanuit China 25 dagen over en dan heb je nog container opslag/overslag en dat duurt ook ff. Dan zit je met levertijden van een week of 6 en dat komt eigenlijk niet meer voor.

 

Ik (en minstens nog 1 forumlid) hebben items van GB op dit moment 30 dagen onderweg dus het zal meestal goed gaan maar als t vliegtuig

vol zit gaat je gear gewoon met de boot hoor. Maar dat gaan ze jou echt niet vertellen. Ik heb een donkerbruin vermoeden dat daar ook die 2

maandelijkse deadline van GB weg komt. Dus ja het gaat heel vaak binnen 2 weken maar soms heb je echt pech.... zoals ik nu.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Feestje gaat voor mij sowieso niet door. Baas is op vakantie dus we bestellen pas volgende week weer ;dan zijn ze waarschijnlijk wel allemaal weg. Geeft niet, komt vanzelf weer een keer iets leuks.

 

Komt veel te váák iets leuks voorbij eigenlijk....

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Camikease said:

dat is jammer @L33ntje

maar je kan natuurlijk ook zelf de bestelling maken - als je een paypal account hebt..

 

En de OLED CL versies zijn nog niet in dump-mode... dus die komen ook nog wel aan de beurt...

 

Ja, weet ik wel, en heb ik wel, maar voor vijf euro het stuk vind ik het wel leuk om wat weggevertjes achter de hand te hebben, voor bijna 15 niet meer.  Het is niet dat ik echt zit te springen om meer "low end"- dampspul. Geeft niks hoor, volgende keer beter. Ik ben erg van "if it's meant to be, it's meant to be, en zoniet, dan niet". Dingen lopen zoals ze moeten lopen, en dat ik ze nu niet kan meebestellen is voor mij een teken dat ik er vermoedelijk ook spijt van zou hebben gekregen.  Ik zie echt dagelijks "hebbe hebbe hebbe": - dingen ,en als ik ze allemaal zou kopen voor dergelijke bedragen, ben ik voor de kerst failliet en gaat mijn man me sméken om alsjeblieft weer gewoon te gaan roken., dan houden we nog wat geld over :lol: Bovendien is vaak het bezit van de zaak, het einde van het vermaak. Ik geniet echt van alle mooie spulletjes in mijn virtuele winkelwagentjes, en als na een week, of twee, of drie, het genieten er af is, gooi ik ze met net szo veel plezier weer er uit ;-) . 

 

Uiteindelijk heb ik het allermeest plezier van goedkope dingetjes die ik tweedehand gekocht of gekregen heb, en wat ik uit de prullenbak heb gered ;-) 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Caved said:

Ik (en minstens nog 1 forumlid) hebben items van GB op dit moment 30 dagen onderweg dus het zal meestal goed gaan maar als t vliegtuig

vol zit gaat je gear gewoon met de boot hoor.

Of het gaat bijvoorbeeld met de goedkoopste carrier van dat moment eerst naar een bananenland zoals Benin in Afrika, waar het een paar weken ligt voor het verder gestuurd wordt. Dat heb ik ook al 2x gehad. Dat wil nog steeds niet zeggen dat het met de boot komt. 

Als het met de boot komt, zou je dat in sommige gevallen op je tracking kunnen zien, want dan komt het aan in Rotterdam bijvoorbeeld en niet in Amsterdam

Link to comment
Share on other sites

Mijn Merlin mini is binnen en ik moet zeggen dat ik er toch wel heel blij mee ben! Het is even oefenen/wennen aan de losse(re) trek, maar het gaat hiermee echt vele malen beter dan met zijn grote broer. Daarnaast is het een bizar stil tankje, een onverwacht voordeel. De inhoud van 2ml is voor mij precies goed (mijn grotere tanks vul ik vaak maar tot de helft omdat ik 4 of 5ml van 1 smaak gewoon te veel vind, ookal wissel ik tankjes af) maar voor mensen die subohmen is hij enkel als dripper te gebruiken denk ik -dan is hij met 5-10 flinke teugen leeg. Coil vastmaken en wicken zijn easy peasy,  er komt ontzettend veel smaak vanaf en zowel lekkages als dryhits zijn mij tot nu toe geheel bespaard gebleven.

Qua builds vind ik het nog wel lastig om te experimenteren, omdat de kleine insert die ik gebruik wel écht heel klein is. De aiflowring draai ik ook nog eens helemaal dicht dus veel draad durf ik niet te gebruiken.
Toch ben ik natuurlijk wel benieuwd, en na een paar maanden zelf coilen begint het ook soms wel te kriebelen om eens iets anders dan 28awg op een 2,5-3mm boortje te gebruiken. Mijn weerstanden komen altijd uit tussen de 1.15 en 1.50 ohm. Het meeste gebruik ik de KFL+ en de Nectar. Ik heb al eens gedacht om er een topic voor te openen, maar ik denk dat dit bij uitstek de plek is om eens te vragen wat nou een beetje de coilopties zijn bij een iniminie airflow? Qua Kayfuns valt er denk ik niet zo veel te experimenteren (onder de 1.15 ohm smaakt alles verbrand en het wicken luistert zo nauw dat ik met de ID ook niet te veel kan uitwijken). Bij de Nectar zit de topcap erg dicht op de coil, dus heel veel plaats voor een exotische coil is er niet, en deze dripper wordt al snel loeiheet. Hoe ik 'm gebruik geen probleem -een hittebestendige driptip is wel echt nodig-, maar op meer dan 15 watt zou ik deze niet graag gebruiken.
 

Maar ik denk dat de Merlin Mini best wat deuren voor mij kan openen! Ik ben benieuwd of iemand van jullie wat ideeën of suggesties hierover heeft.

Edited by MissFog
Link to comment
Share on other sites

25 minutes ago, MissFog said:

Mijn Merlin mini is binnen en ik moet zeggen dat ik er toch wel heel blij mee ben! Het is even oefenen/wennen aan de losse(re) trek, maar het gaat hiermee echt vele malen beter dan met zijn grote broer. Daarnaast is het een bizar stil tankje, een onverwacht voordeel. De inhoud van 2ml is voor mij precies goed (mijn grotere tanks vul ik vaak maar tot de helft omdat ik 4 of 5ml van 1 smaak gewoon te veel vind, ookal wissel ik tankjes af) maar voor mensen die subohmen is hij enkel als dripper te gebruiken denk ik -dan is hij met 5-10 flinke teugen leeg. Coil vastmaken en wicken zijn easy peasy,  er komt ontzettend veel smaak vanaf en zowel lekkages als dryhits zijn mij tot nu toe geheel bespaard gebleven.

Qua builds vind ik het nog wel lastig om te experimenteren, omdat de kleine insert die ik gebruik wel écht heel klein is. De aiflowring draai ik ook nog eens helemaal dicht dus veel draad durf ik niet te gebruiken.
Toch ben ik natuurlijk wel benieuwd, en na een paar maanden zelf coilen begint het ook soms wel te kriebelen om eens iets anders dan 28awg op een 2,5-3mm boortje te gebruiken. Mijn weerstanden komen altijd uit tussen de 1.15 en 1.50 ohm. Het meeste gebruik ik de KFL+ en de Nectar. Ik heb al eens gedacht om er een topic voor te openen, maar ik denk dat dit bij uitstek de plek is om eens te vragen wat nou een beetje de coilopties zijn bij een iniminie airflow? Qua Kayfuns valt er denk ik niet zo veel te experimenteren (onder de 1.15 ohm smaakt alles verbrand en het wicken luistert zo nauw dat ik met de ID ook niet te veel kan uitwijken). Bij de Nectar zit de topcap erg dicht op de coil, dus heel veel plaats voor een exotische coil is er niet, en deze dripper wordt al snel loeiheet. Hoe ik 'm gebruik geen probleem -een hittebestendige driptip is wel echt nodig-, maar op meer dan 15 watt zou ik deze niet graag gebruiken.
 

Maar ik denk dat de Merlin Mini best wat deuren voor mij kan openen! Ik ben benieuwd of iemand van jullie wat ideeën of suggesties hierover heeft.

 

In de Kfl+ zou je de diameter van de coil kunnen verlagen naar 2 mm.

Met een wikkeling of 6 kom je dan al een heel eind.

 

Link to comment
Share on other sites

Just now, Foggy said:

 

In de Kfl+ zou je de diameter van de coil kunnen verlagen naar 2 mm.

Met een wikkeling of 6 kom je dan al een heel eind.

 

Bedankt! Om het 2mm boortje wikkelen gaat hierin inderdaad ook goed. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds meestal op steam engine kijk wat ik het beste kan gebruiken als ik een nieuwe coil maak. Ik schuif een beetje met variabelen tot ik op iets uitkom dat me goed* lijkt, haha. Ik heb ook niet echt een ultieme build o.i.d. gevonden, dus ik onthou meestal ook niet heel nauwkeurig wat er wanneer in zit. Ik moet blijkbaar ook nog een beetje ontdekken welke variabelen welke invloed hebben.

*Goed is voor mij een weerstand rond de 1,2 ohm met een aanbevolen mod setting van boven de 12 watt en  zo groen mogelijk balkje bij de heat flux 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

voor wie eraan zit te denken om de Vandy Vape Berserker te kopen of toch te wachten op de nieuwe Digiflavor Siren V2...

is deze review een aanrader... is de Review van de Vandy Vape Berserker van Vaping with Vic.. met een verrassende eindconclusie...

 

 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Inderdaad een verrassende eindconclusie @Camikease. Ik ben dan vooral nog benieuwd naar de airflow van de Siren ten opzichte van de Berserker. Maar ik wacht sowieso even wat meer gebruikersreviews af van beide tanks.

Op dit moment ben ik heel blij met mijn Skyline, en mijn Merlin Mini in TC-mode, dus ik heb geen haast met een nieuw tankje.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, a3 said:

Mooie review, ben het alleen niet met hem eens dat het bruine glaasje lelijk is :lol

Ik vind zelf glas mooier, maar daarbij is plastic in veel gevallen gewoon onbruikbaar. Ik damp veel verschillende smaken, zowel fruit als bakery, maar ik heb maar weinig smaken die in een plastic tank kunnen. Er zit altijd wel iets van citroen in, of een vleugje munt, of een ander zurig fruit, of kaneel, of banaan, enz. Ik zou zelf de ultem tank dus ook ongebruikt in de doos laten :e33

 

Zelf vind ik trouwens het logo op de chimney veel lelijker/storender nog, maar ja.. ik ben erachter dat ik geen smaak heb wat dampspullen betreft dus wie weet vindt iedereen zo'n infantiele, quasi-stoere mier (of wat is het? Een duiveltje dat een plié maakt?)  wel heel gaaf 

Edited by MissFog
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, MissFog said:

Zelf vind ik trouwens het logo op de chimney veel lelijker/storender nog, maar ja.. ik ben erachter dat ik geen smaak heb wat dampspullen betreft dus wie weet vindt iedereen zo'n infantiele, quasi-stoere mier (of wat is het? Een duiveltje dat een plié maakt?)  wel heel gaaf 

Dat zal wel een berserker voor moeten stellen.

 

Inderdaad een verrassende conclusie, dat ie m vergelijkt met de nautilus mini en dat het een goede mtl-tank is.

Of toch niet, omdat er toch op de verpakking staat, dat het een mtl-tank is ? :shock

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Madman said:

Dat zal wel een berserker voor moeten stellen.

 

Inderdaad een verrassende conclusie, dat ie m vergelijkt met de nautilus mini en dat het een goede mtl-tank is.

Of toch niet, omdat er toch op de verpakking staat, dat het een mtl-tank is ? :shock

Ik doelde meer op de conclusie dat hij geen enkel verschil kan ontdekken tussen de Berserker en de Siren V2. Het lijkt erop dat hij vooral qua smaak bedoelt, dus daarom was ik benieuwd of dat verschil er wel is/merkbaar is qua hijs (airflow).

Link to comment
Share on other sites

Ik geloof dat mijn sarcasme-radar niet goed staat afgesteld, want je 2e post lijk je serieus te menen, haha, sorry (denk ik?)

Ik ben vooral benieuwd of hij met 'couldn't tell the difference' echt bedoelt dat hij met zijn ogen dicht niet zou weten aan welke van de 2 tanks hij hijst (en de keuze dus puur aankomt op uiterlijk/bouwgemak e.d.), of dat enkel echt de smaak precies hetzelfde is, maar er wel nog verschillen kunnen zitten in draw e.d.

 

En nee, ik zou nog steeds de Berserker zonder berserker erop veel mooier vinden.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...