Jump to content
Karin Spaink

Gevanceerde spullen voor tootle dampers

Recommended Posts

Discussie en informatie over goede spullen voor tootle puffers

[Noot: hou het on-topic.]

In de grote golf van Lunghitters die de dampwereld overspoelt is het wel handig om informatie te kunnen vinden en delen over de goede hardware, maar vooral de juiste tanks en builds om ook als tootle puffer aan je trekken te komen. Het hoeft gelukkig niet vergezeld te gaan van mistbanken om voldoening en smaak te vinden :).

Zelf damp ik bijvoorbeeld een Expromizer op 1.3 ohm, 12-15 watt. Goede smaak, en toch behoorlijke wolken. Nadeel het ding is 23 mm, geen gezicht (vind ik) op een Dani van 22 mm, maar het gefluit van mijn eerdere (originele) KFL+ stond me behoorlijk tegen ;)

Edited by Phate

Ik hou van mouth-to-lung en direct-lung dampen en heb niet echt een rta waar dit lekker mee gaat, het tootlelen dan. Vandaag dan maar een Kfv4 gekocht bij intaste.de. Vanwege wetgeving niet in Nederland te krijgen. Geavanceerd bulletje daar ben ik nu wel achter.

Ik ben toch echt wel fan van de kayfun lite. Bij voorkeur met bellcap. Vind het een mooi modelletje, niet te zwaar en in verschillende kleuren verkrijgbaar. Mijn cols zijn meestal rond de 1,8, komt voor mij niet zo nauw. Damp meestal tussen 8 en 10 Watt. Echt experimenteren doe ik niet, wat ik nu heb en gebruik voldoet voor mij.

Edit: niet echt geavanceerd maar wel echte tootle dampwaar 

Edited by cleootje pio

Ja doordat ik graag doe het zelf tootle ik met verschillnde dingen. De Kayfun v4, maar ook de Erlprinz en de Taifun gs + gt v2. 

Qua mod gebruik ik een eleaf Istick 100 wat qua vermogen wel zwaar overkill is maar het is heerlijk dat ik slechts om de zoveel dagen het ding aan de lader leg. En ook tijdens het laden kan ik nog doordampen.

Het coilen doe ik op dit moment rond de 2,5 ohm waar ik tussen de 13 en 15 watt op afvuur. 

Just now, Phate said:

@cleootje pio: Ik weet niet of jij al dan niet een originele hebt, maar fluit die van jou niet?

Nee, gelukkig geen last van. Ik heb de "goede" kloon van FT en diverse losse replacement bases

1 minute ago, cleootje pio said:

Nee, gelukkig geen last van. Ik heb de "goede" kloon van FT en diverse losse replacement bases

Als ik zoek op Kayfun lite plus, dan krijg ik 33 matches. Wat is de goede?

@Phate: ik gebruik op het moment geen Kayfun Light + meer, maar ik had inderdaad soms last van fluit geluiden. De oplossing was om de coil iets verder omhoog te trekken (ongeveer 2mm boven het luchtgat). 

Dat had ik Eelco, alles geprobeerd, maar het kwam weg bij de air intake, had er over gedacht om deze iets schuin op te boren bij de aanzet, maar durfde niet :P

Was wel een prachtige combinatie met de Dani, dus het is het overwegen waard.

6 minutes ago, Phate said:

Ik heb de 1848806 en als replacement base heb ik 2019500. Linkjes lukken me helaas niet op tablet.

Ik heb de 1848806 en als replacement base heb ik 2019500. Linkjes lukken me helaas niet op tablet.

Dit Is 1: https://m.fasttech.com/p/1848806

Dit Is 1: https://m.fasttech.com/p/1848806

En dit Is 2: https://m.fasttech.com/p/2019500

Woops, daar ging wat mis via m'n mobiel..

Kijk, ik zal de reviews even doorspitten van de 1848806 en de 1700500, werk aan de winkel :lol

Al met al toch de Tootle tank voor de toekomst :)

Edited by Phate

Ik gebruik met regelmaat nog m'n kfl+-en zowel originelen als klonen en heb geen last van gefluit.

De oplossing was destijds (bijna 2 jr terug) inderdaad om je coil tot max 2 mm boven het luchtgaatje op te trekken en te zorgen dat deze er recht boven staat.

Zodra deze een tikkje meer naar links of naar rechts stond, kreeg ik inderdaad ietwat gefluit.

Het meest gebruik ik echter m'n Erlkoniginnen. Zowel qua smaak, capaciteit als qua vulgemak ben ik nog geen betere RBA tegengekomen.

Meestal draai ik er een 1,5 ohm microcoil in en damp deze op 9 watt op een Dani S extreme.

De Dani is veruit m'n favoriet omdat deze 'build to last' is, zeer prettig in de hand ligt, betrouwbaar is en m'n batterijen minder snel leegtrekt dan min andere mods.

Mijn ultieme tootelaar, die ik vooral gebruik als "beschaafd" dampen gewenst is:

IMG_20151201_211646.jpg

Wel draai ik de coils voor een mech mod op zo'n 1.2Ohm, anders komt er helemaal geen damp vanaf ;).

Hoewel ik ook enkele dampkanonnen heb, blijven mijn favoriete tanks de KF3.1, Lite+ of de taifun GT.
De Taifun GS II is ook niet verkeerd, maar de anderen smaken een tikkie beter.

En gemiddeld puf ik dan op 1,5 ohm.

toodleledokie

Ikzelf ben nog steeds op zoek naar een tankje met beperkte inhoud (minder dan 3ml) omdat dit ongeveer het maximum is wat ik kan dampen voordat ik mijn coil moet vervangen.

Op dit moment heb ik de Pico in bestelling bij Fasttech: een kleine Taifun achtige tank waarbij je de airflow kunt terugschroeven tot zo'n 2mm. (er zijn verschillende uitvoeringen verkrijgbaar, maar ik heb deze besteld: https://m.fasttech.com/product/3847900-pico-styled-rta-rebuildable-tank-atomizer). 

De clone is er blijkbaar eerder dan het origineel, maar voorlopig is het nog onderweg naar mijn voordeur. Zodra hij er is (en getest) laat ik het weten :-)

Ik noem me zelf dan wel geen Tootle Puffer meer (Pony Puffer (ik damp op pony kracht inplaats van paardenkracht)). Ik kan vooral Genesis verdampers aanraden.

Cobra (Was mijn eerste Genesis, niet de beste vooral de plastic tank is een probleem. Niet gebruiken met "tank crackers". Heeft me veel geleerd over mesh dampen voor weinig geld)

* NextGen (Niet de aller makkelijkste om onder de knie te krijgen om te wikkelen, maar als je hem doorhebt FANTASTISCH)

* Sat22 (De laatste die ik aan mijn collectie Genesis heb toegevoegd. Overgenomen van @Karin Spaink, zij heeft de luchtgaten uitgeboord en ik geloof dat dat nodig is ten opzichte van het "origineel". Heel prettige Genesis om bij je te dragen. Niet echt heel lek gevoelig, en mocht er wat met de coil zijn kun je er redelijk makkelijk bij om onderweg, zonder al te veel gereedschap het proberen op te lossen)

* Origen Genesis (Je hebt ze in meerdere versie en iteraties, allemaal prima te gebruiken. Ook de Origen Dripper is een aanrader voor Pony Puffers)

etc,

etc

Edited by TheVapingRaven

Ik heb inderdaad een Genesis tank gebruikt: de Smok RSST. Smaak was prima in orde, en het is blijkbaar ook één van de makkelijkste tanks in dit genre om te bouwen aangezien het gat om de wick door te halen geïsoleerd is (zodat je geen shorts krijgt door de mesh wick).

Ook heb ik de Origen dripper V2 gehad: prima dripper, maar een beetje moeilijker om op te bouwen door de opstaande rand van het deck naast de schroef van de min-pool. In ieder geval was dit het geval met de twee clones die ik heb geprobeerd.

Qua drippers gebruik ik op het moment de "oude" Indestructible van Jaybo (de niet-Wismec versie met enkele center post, zonder cloud competition cap) die in single coil een enkel airflow gat heeft van 2mm. Het deck is zeer makkelijk in gebruik en ik heb coil en wick in minder dan 5 minuten vervangen.

Edited by Eelco