Jump to content

Foto review: Joyetech Evic VTC Mini van Sourcemore.com

tommie
 Share

Recommended Posts

Afgelopen week ontving ik van Sourcemore de Evic VTC Mini van Joyetech. Deze heb ik gekozen omdat ik deze –vooral vanwege het scherm- erg mooi vond, klein is en krachtig met zijn 75W. Veder heeft deze alle opties die volgens mij op een MOD kunnen en moeten zitten. Hieronder ga ik daar verder op in. Veel leesplezier! Ik gebruik deze met de Youde Bellus. Deze heb ik deze review beschreven: http://goo.gl/UAcGyJ

Sourcemore;

Via de PB's is er makkelijk en snel contact op te nemen met deze Chinese winkel, in de persoon van Daisy. Ze reageert snel en goed op mijn PB's over de order. Op 25 november bestelde ik deze en op de 30e ontving ik het trackingnummer. Op 18 december kwam de postbode het pakketje afleveren.

Hij is bij Sourcemore momenteel te koop voor 36,90 Dollar, zo'n 33-35. Hij is te koop in verschillende kleuren; zwart, grijs, wit, cyaan (blauw), goud en rood. Ik heb de grijze (heb al enkele MOD’s in zwart maar om dan direct met cyaan rond te gaan lopen ging me te ver J)
Je vindt hem via:

http://www.sourcemore.com/new-version-joyetech-evic-vtc-mini-75w-with-latest-firmware-vw-vt-box-mod-gray.html

Specificaties:

-       Afmetingen: 22x38x82mm

-       Gewicht: 290gr

-       Wattage: 1-75 Watt

-       TC mode (Ti, Ni en SS)

-       VW mode

-       De software is makkelijk te updaten via USB

Software update:

Mijn Evic had nog niet de laatste software (V3.0) maar v2.0 met 75W . Mocht iemand willen weten hoe je hem moet updaten, het is makkelijk te doen: Download via deze link: http://www.joyetech.com/mvr-software/?sid=155

de laatste software (links op de site) en pak de ZIP uit (bij Windows). Dubbelklik op het programma (update firmare) en en verbind de Evic via USB aan de computer. Kies de V3 versie voor de laatste software en klik op update. Enkele seconden later ben je klaar.

Genoeg getikt, tijd voor wat afbeeldingen met uitleg!

De Evic kwam binnen in een stevige, mooie doos met de Evic in spotlak uitgevoerd. De lange reis vanuit China was overleefd en de doos had geen enkele beschadiging of deuk.

1.jpg

De inhoud uitgespreid. Naast de Evic wordt er een USB kabel meegeleverd een garantiekaart (en echtheidscheck) en een zeer uitgebreide handleiding waarin alle opties en instellingen beschreven worden.

2.jpg   

Is ie echt? Kras het laagje weg en je ziet een code staan, vul deze in op de site van joyetech en je kan hem checken.

2a.jpg

En ja hoor, 100% origineel!

3.jpg

Hier zie je hoe klein deze MOD is, ik vind dit echt één van de mooiste MOD’s die ik heb. Op de zijkant zie je klein het logo van Joyetech staan. Het is een soort van geborsteld staal of aluminium. Rechts de batterijklep voor één 18650 accu die met magneetsluiting vastgehouden wordt.

P1080968.jpg

Close-up (mooie foto geworden!):

P1080980.jpg

De binnenkant waar de accu in moet is strak afgewerkt, geen openingen, scherpe randen ofzo. Je ziet echt duidelijk een perfecte afwerking van Joyetech. Moeilijk te zien maar bovenin staat een grote + voor de pluspool van de accu en onderin een -.  De pluspool is verend zodat de accu goed vast zit. Er zit een bandje wat je onder de accu kan doen om hem makkelijk eruit te halen. Boven- en onderin zie je de magneetpunten voor het accu-klepje. Deze zit er muurvast tegenaan en laat niet los en rammelt ook niet.

P1080969.jpg

De schroefdraad is van goede kwaliteit en het contact is verend. Hij is dus praktisch voor elke atomizer geschikt met 510 aansluiting.

P1080970.jpg

De voorkant van de MOD, je ziet bovenin de vuurknop. Middenin het –echt waar, fantastische, beeldscherm (zo meer). Daaronder de + en – knoppen en daaronder de micro-USB kabel voor de software-update en de lader.

P1080971.jpg

Ziehier het beeldscherm. Ik gebruik de Evic in powermode op 40W. Linksdaaronder de Ohmwaarde van je coil, rechts de stroomsterkte (A). Daaronder de Voltweergave en een teller voor aantal puffs en de tijd die je gedampt hebt. Als laatste de weergave van de accu. Had ik al gezegd dat het echt een supermooi beeldscherm is? Ik heb veel mods gehad maar nog geen die zo helder, mooi en duidelijk is als deze!

P1080972.jpg

Na de update is hij in te stellen van 1 tot 75 Watt. (met de oude software is dat 60W)

P1080973.jpg

P1080974.jpg

Naast dampen in watt heeft eEvic meerdere instellingen. Druk hiervoor snel 3x op de vuurknop en je kunt hem met de + toets veranderen in mode. Eén van de modes is Bypass. Dit is een
nieuwe mode die een directe output van Voltage geeft, vergelijkbaar met een mech-mod. Ik heb dit zelf niet gebruikt of getest.

P1080975.jpg

TC dampen is mogelijk op 3 mogelijke manieren en 3 soorten draad worden ondersteund: Ni, Ti en SS draad. Ik heb hem getest met een atomizer op Ni draad en dit werkt fantastisch.

P1080976.jpg

P1080978.jpg

P1080979.jpg

Samen op de foto met m’n favo tankje; de Bellus. Had ik al gezegd hoe mooi ie is? Mooi klein, krachtig en makkelijk mee te nemen in de binnenzak van de jas.

P1080981.jpg

P1080982.jpg

Conclusie
Aanrader?
Absoluut met een hoofdletter A! Voor een klein bedrag krijg je een superkrachtige mod die alle modi ondersteund die er op dit moment zijn. Dit alles verpakt in een klein, licht en makkelijk in te stellen pakje. De Evic ligt makkelijk in de hand en direct te gebruiken nadat je de vuurknop 5x ingedrukt hebt, geen wachttijden bij het aanzetten van de Evic! Dit is bij veel MOD's wel anders. De eVic VTC Mini is verreweg de beste MOD die ik heb gehad. Het beeldscherm is écht fantastisch mooi en erg overzichtelijk, een echte eye-catcher! Kortom, op zoek naar een nieuwe MOD? Kijk eens naar deze!!

Vragen of opmerkingen zie ik graag tegemoet!

Edited by tommie
  • Like 8

3 minutes ago, PafaPaf said:

Leuke review Tommie.

Ik heb zelf de Evic ook  maar gebruik hem heel weinig misschien omdat ik nog steeds met kanthal in de watt modus damp en daarom een andere mod gebruik.

die snap ik niet....Ik gebruik de Evic ook met kanthal in Watt. Hoe bedoel je?

Kwaliteit, zondermeer. Ook in zwart heel mooi, heeft een matte lak. Mooi afgewerkt, stevig materiaal, en bediening imo flawless.

Gebruik m nu nog in powermode met Kayfun lite. Zwarte Serpent onderweg voor tc. (Kayfun gaat af en toe ook op mechmod 18350, nog makkelijker mee te nemen)

Blij mee!

• Like 1

We hebben er hier 2 op de plank liggen als reserve. Gelukkig is de laatste firmware versie echt prima en werkt ie nu ook goed met Ti draad in TC mode. Ik was even bang dat het een hardware probleem was. Hele fijne modjes die lekker in de hand liggen. De siliconen sleeve heeft voor mij geen nut maar het is leuk dat je 'm erbij krijgt.

• 3 weeks later...

zéér mooi, ben zelf aan het twijfelen tussen de vtc mini en de cuboid

@Wouter Jennen is deze ook een genuine joyetech ?

en hoe zit het met de douanekosten ? hebben jullie extra taken moeten betalen voor invoer ?

in Belgie is het blijkbaar eerder regel dan uitzondering dat alles uit China tegengehouden wordt en boven de 22€, extra kosten !

sorry, indien deze vragen reeds elders besproken werden

On 18-1-2016 at 7:13 PM, mantrax said:

in Belgie is het blijkbaar eerder regel dan uitzondering dat alles uit China tegengehouden wordt en boven de 22€, extra kosten !

Ik heb nog nooit moeten betalen boven de 22€. Ook nog nooit iets toegekregen dat opengemaakt werd door de douane.

Al verschillende orders geplaatst tussen 60 en 80$.
Praise myself lucky? Of heb jij pech? :)

Ik kreeg vandaag dus de VTC mini binnen.

Confirmed genuine op Joy-e-tech site.

Kanger Subtank mini, Genitank mega en protank III zitten niet flush op de mod.
+- een halve mm speling, en ze zitten er echt moervast opgedraaid.
De 3 tanks wiebelen wat heen en weer. Heel jammer want voor de rest heel mooi ding die VTC.

Ik hoop dat het beter zal zijn bij de witte versie die er volgende week aankomt, en dat het bij m'n zwarte gewoon pech hebben is met de center pin die te stroef zit ofzo.

Nog iemand last van?

edit: Ik gebruik m ook enkel in power mode (MTL of DL naargelang mn stemming:)), met silicone case want voelt goed en spullen glijden nogal makkelijk uit mn handen.

Edited by Hidden

20 minutes ago, Hidden said:

Ik kreeg vandaag dus de VTC mini binnen.

Confirmed genuine op Joy-e-tech site.

Kanger Subtank mini, Genitank mega en protank III zitten niet flush op de mod.
+- een halve mm speling, en ze zitten er echt moervast opgedraaid.
De 3 tanks wiebelen wat heen en weer. Heel jammer want voor de rest heel mooi ding die VTC.

Ik hoop dat het beter zal zijn bij de witte versie die er volgende week aankomt, en dat het bij m'n zwarte gewoon pech hebben is met de center pin die te stroef zit ofzo.

Nog iemand last van?

edit: Ik gebruik m ook enkel in power mode (MTL of DL naargelang mn stemming:)), met silicone case want voelt goed en spullen glijden nogal makkelijk uit mn handen.

Ik zou de tanks zeker niet moervast gaan draaien , dit kan de centerpin slopen.

Wat ik gedaan heb als "oplossing" is een rondje uit de onderkant van een liquid flesje geknipt , net zo groot als de base van een tank (22mm) en een 7mm gaatje in het midden gemaakt.

Deze past dus als "spacer" tussen de tank en je mod , zo zit hij "flush" en je hoeft niks moervast de draaien.

• Like 2

Dat ik niet de enige ben is zowel een geruststelling als een teleurstelling haha.

Dank je voor de tip Jasper!

Ik forceerde de tanks niet hoor, "moervast" was misschien wat overdreven..

Ik kwam deze tegen op FT:

https://www.fasttech.com/products/2173201

Vrij prijzig tegenover deze:

http://www.kidneypuncher.com/kp-mod-guard-5-pack/

Ik dacht eerst om er ook zelf te maken in hars of silicone, maar dat kost me meer aan uren en materiaal dan die kp's te bestellen.