Jump to content

RY-4 - Inawera (Tabak)

TheVapingRaven
 Share

Recommended Posts

Gemengd 80/20 VG/PG, 0.6% nicotine, 5% smaakstof.  Heeft 4 weken gerijpt.

Weer een gevaarlijke review omdat het een veel gebruikte smaakstof is, en er al veel over gezegd is op het forum. Maar hij hoort nu eenmaal ook in dit nieuwe subforum.

Eén van mijn favoriete "Toodle Puff" smaakjes. Een erg goede tabak vervanger in mijn mening zonder dat het concentraat echt heel hard probeert een tabak na te doen. Mensen die halfzware shag gerookt hebben zouden van deze RY-4 weleens heel vrolijk kunnen worden.

Voor mij is de grondsmaak een natuurlijk zoethout (van die takjes hout die je in ouderwetse snoepwinkels kan/kon krijgen om op te kauwen). Bovenop die grondsmaak komt een zachte, lichte karamel smaak. Ik proef er zo af en toe een heel klein beetje vanille in. De algehele smaak heeft een zoet karakter zonder dat het richting een snoepsmaak gaat.

Een weloverwogen zeer geslaagd aroma.

Heeft in mijn ervaring redelijk wat rijptijd nodig om echt goed tot zijn recht te komen. Bij een hoog gehalte VG base doe ik er persoonlijk ook altijd een behoorlijk scheutje extra van deze smaakstof bij.

Prijs kwaliteit verhouding krijgt van mij een dikke en welverdiende 10 plus.

o.a te koop bij -> http://www.inawera.com/eflavour-ry-by-inawera-10-ml-p-724.html

• Like 3

Ik had er een eppie van, gemengd met 70/30 pg/vg / 3mg, 8 uur in de yoghurtmaker, en na een week deed het me nog het meest aan een vuilnisbak denken waar een volle asbak in geleegd is. Hij moet nu nog twee weken, ik hoop echt dat hij de richting in gaat die jij beschrijft. Tabak en zoethout kon ik inderdaad al wel onderscheiden.

23 minutes ago, Leo Bak said:

Ik had er een eppie van, gemengd met 70/30 pg/vg / 3mg, 8 uur in de yoghurtmaker, en na een week deed het me nog het meest aan een vuilnisbak denken waar een volle asbak in geleegd is. Hij moet nu nog twee weken, ik hoop echt dat hij de richting in gaat die jij beschrijft. Tabak en zoethout kon ik inderdaad al wel onderscheiden.

Met hoeveel procent smaakstof heb je het gemengd? Je gebruikt 70% PG (neemt smaak beter op dan VG), ik zou me kunnen voorstellen dat deze RY-4 wel eens, laten we zeggen, te krachtig kan worden met te veel smaakstof.

Met hoge PG zou ik het rond de 3% a 4% smaakstof houden.

Edited by TheVapingRaven