Jump to content

Gold Ducat - Inawera (Tabak)

TheVapingRaven

Recommended Posts

En we gaan ons wagen aan een heel gevaarlijke review.

Gemengd 80/20 VG/PG, 0.6% nicotine, 5% smaakstof (ik persoonlijk vind Gold Ducat met een iets sterkere smaak lekkerder). Ik laat het een weekje of drie natuurlijk rijpen op een donkere plaats.

Ik gebruik dit aroma al een tijdje, en is altijd een goede invulling gebleken voor mijn behoefte aan een tabaksmaak. En toch is het een smaak die in mijn beleving geen natuurlijke tabak probeert na te doen. 

Ik vind de smaak zoetig, moet denken aan lichte schenkstroop. Ik proef er soms een kokosnoot in (en soms ook niet). Ik geloof dat Gold Ducat weleens omschreven is als smakend naar soep. Mogelijk dat ze er iets van een maggiplant extract in hebben gebruikt? Geeft bij mij de indruk dat het een beetje "zoutig" is. Proef er iets van een biscuitkoekje (kokosbiscuit?) in.

Het is een vol erg nadrukkelijk aanwezig aroma. Het is gelaagd, en verveeld me daarom nauwelijks. Denk dat mensen die een iets zwaardere tabak gerookt hebben dit goedje wel eens zouden kunnen waarderen.

Aroma's doen altijd iets in mijn fantasie die misschien ook iets zeggen over hoe iets smaakt. Met dit aroma voel ik me altijd een beetje een piraat, afgemeerd in de thuishaven genietend van zijn buit.

Dit aroma is en zal altijd één van mijn favorieten blijven denk ik.

Aanvullingen en tegenspraak zijn van harte welkom in de commentaren. Weet dat dit aroma ierg geliefd is onder dampers, vind dat het daarom in dit topic niet mag ontbreken.

o.a te koop bij -> http://www.inaweraflavours.com/en/tabacco-e-flavours/59-tabacco-gold-ducat-e-flavour-10-ml.html

Edited by TheVapingRaven
  • Like 5

• 4 weeks later...

Gold Ducat is mijn ADV, Alhoewel ik het in het begin helemaal niets vond. Ik vond er nogal een dropperige smaak aan zitten die vreemd genoeg nu helemaal weg is. Ik damp hem dagelijks en na jouw review gelezen te hebben voel ik me er nu ook een piraat bij.

• Like 3

1 minute ago, dirodi said:

Was ook jaren mijn ADV helaas heeft mijn smaak ineens besloten dat ik tabak smaken niet meer te pruimen vindt dus ook helaas mijn gold ducat niet meer.

T'is één van mijn absolute favorieten, maar mijn ADV is het ook niet meer (heb ik die nog? wissel gemiddeld twee maal per dag van smaak).

Maar er staat altijd ergens een flesje of twee van in mijn huisje te rijpen, als een soort van thuiskomertje.  

Ik gebruik deze GD ook al een tijd. Heerlijk spul, behalve voor je coils. Die vervuilen wat meer dan met andere tabakssmaken bij mij.

Afwisselen met af en toe een weekje andere tabakssmaak vind ik het lekkerst, dan is GD elke keer opnieuw toch weer een verassing.

• Like 2

Just now, Moppersmurf said:

Ik gebruik deze GD ook al een tijd. Heerlijk spul, behalve voor je coils. Die vervuilen wat meer dan met andere tabakssmaken bij mij.

Afwisselen met af en toe een weekje andere tabakssmaak vind ik het lekkerst, dan is GD elke keer opnieuw toch weer een verassing.

Inderdaad wel een "coil killer".

Just now, Darksand said:

Wat er misschien nog ontbreekt aan de review is, dat de flavour wel heel betaalbaar is en zelfs per liter te koop is. Door z'n redelijk hoge concentratie zorgt het voor heel goedkope DIY juice! Zeker niet onbelangrijk.

Bij deze is dat dan duidelijk gemaakt. Ik zie het onbelangrijke wat ik heb geschreven, plus de wel belangrijke commentaren als de hele review.

• Like 1

• 5 months later...

Voor het eerst in lange tijd weer eens een tabak aroma en voor het eerst eentje van inawera.

De alom geroemde gold ducat.

Het bruine aroma heeft een hele zware lucht die me nog het meest aan sigaren doet denken.

Erg interessant maar tevens een tikkeltje afschrikkend.

Liquid gemaakt met 3% aroma in een 50/50 pg/vg verhouding met 6mg nic

Heeft ruim 5 weken kunnen steepen.

Het gelige resultaat heeft een compleet andere lucht ; het doet me ergens denken aan shag of hulzentabak.

Gedampt in m'n isub S met een clapton coil van 0,5 ohm op ca. 31 watt

De smaak is een opmerkelijke ; een tikje zoetig , bijna 'klef' haast.

Daarnaast licht een vrij zware tabakssmaak die lekker lang blijft hangen.

De sigaren invloed is hier duidelijk merkbaar maar het geheel is erg complex.

Ik krijg ook het idee van een soort shag , niet het idee van een sigaret.

Er zijn hintjes van noot en chocolade merkbaar.

Al met al een heel complex aroma met enorm veel smaakdiepte te in.

Wie een  'echte' sigaretten liquid zoekt kan deze wellicht beter over slaan.

Voor wie een uitdaging zoekt en lekker op zoek wil naar een breed pallet aan smaken zou deze zeker eens

moeten uitproberen !

Ik zit er over te denken om een blend te maken met een 555 liquid / aroma , een update hierover post ik later :)

• Like 3

Heb een proefje gedaan met 1 deel gold ducat en 2 delen hangsen 555 white.

Erg fijne smaak ! 

Het "misselijk makende" element is er nu helemaal uit.

De gold ducat is nu een erg prettige laag bovenop de eenvoudige en rokerige smaak van de 555.

Als geheel zeer interessant !  Ik denk dat deze blend m'n nieuwe adv is geworden... ;) 

Op tabak lijkt in mijn beleving geen enkele liquid en ik denk dat ik het ook niet wil, remember je sigaret na en tijdje stoppen (bleehh). Ik ga voor de grap de tobacco traditional mengen met de Gold Ducat, kijken en proeven wat het opbrengt kwa smaak, jullie horen nog.

Gold Ducat is voor mij al meer dan 2 jaar m'n adv. Hij blijft lekker.

Ik kan er echter geen tabakssmaak in ontdekken, behalve wanneer ik net iets zoets heb gegeten of gedampt,

of net m'n tanden heb gepoetst, dan wordt de smaak een beetje tabakkerig.

Ik maak hem aan met 5% flavour en 50/50 pg/vg  (meestal met ca 600 a 800 ml tegelijk, zo'n 2 uurtjes in de ultrasoon en dan nog enige tijd nasteepen in de fles).

Meestal bestel ik enkele flesjes van 100 ml flavour tegelijk.

Qua smaak vind ik hem nog steeds lastig te omschrijven, omdat ik er vaak weer wat anders in proef.

De ene keer proef ik er iets van zoete havermoutkoekjes in, de andere keer weer caramel.

Het enige nadeel vind ik het snel vervuilen van de wick en het snelle aankoeken op de coil.

Ik vervang gemiddeld 2 keer per dag m'n wick en dryburn de coil (na elke 6 a 8 ml).

Ik damp hem hoofdzakelijk in m'n Erls met een 1,5 ohm coil op 9 a 9,5 watt.

Edited by Foggy

Gold Ducat is voor mij al meer dan 2 jaar m'n adv. Hij blijft lekker.

Ik kan er echter geen tabakssmaak in ontdekken, behalve wanneer ik net iets zoets heb gegeten of gedampt,

of net m'n tanden heb gepoetst, dan wordt de smaak een beetje tabakkerig.

Ik maak hem aan met 5% flavour en 50/50 pg/vg  (meestal met ca 600 a 800 ml tegelijk, zo'n 2 uurtjes in de ultrasoon en dan nog enige tijd nasteepen in de fles).

Meestal bestel ik enkele flesjes van 100 ml flavour tegelijk.

Qua smaak vind ik hem nog steeds lastig te omschrijven, omdat ik er vaak weer wat anders in proef.

De ene keer proef ik er iets van zoete havermoutkoekjes in, de andere keer weer caramel.

Het enige nadeel vind ik het snel vervuilen van de wick en het snelle aankoeken op de coil.

Ik vervang gemiddeld 2 keer per dag m'n wick en dryburn de coil (na elke 6 a 8 ml).

Ik damp hem hoofdzakelijk in m'n Erls met een 1,5 ohm coil op 9 a 9,5 watt.

Wat raar dat jij hem 2x per dag herwickt. Ik laat de wick meestal een week in m'n FeV zitten. Hij koekt dan wel aan, maar ik heb geen last van snel smaak verlies. Ik gebruik dan wel 3% aroma met 50/50 base, misschien dat daar het verschil zit?

• Like 2

37 minutes ago, Rickw57 said:

Wat raar dat jij hem 2x per dag herwickt. Ik laat de wick meestal een week in m'n FeV zitten. Hij koekt dan wel aan, maar ik heb geen last van snel smaak verlies. Ik gebruik dan wel 3% aroma met 50/50 base, misschien dat daar het verschil zit?

Vooral bij Gold Ducat smaakt me een beetje aangekoekte coil en "vieze" watten beter dan een verse wikkeling.  

• Like 1

9 hours ago, TheVapingRaven said:

Vooral bij Gold Ducat smaakt me een beetje aangekoekte coil en "vieze" watten beter dan een verse wikkeling.  

Nou ik wou het niet zeggen want dan had ik vast weer die goorlap geweest. Maar tis helemaal waar hoor.

• Like 1

11 hours ago, Rickw57 said:

Een deel van het verschil zal hem inderdaad  in het flavourpercentage zitten.

Een ander  deel zit hem bij mij in het verbruik (ca 12  tot 16 ml per dag).

Daarnaast  vind ik hem het lekkerst over een verse wick en coil.

• 2 months later...

Na veel gelezen te hebben over Gold ducat ,zelf ook maar eens aan het mixen gegaan:

- 70 ml insane vg base

- 5 ml Gold ducat aroma 

- 15 ml vers demi water

- 10 ml nic base 48 mg (pg)

Ik heb het vanaf de dunste vloeistof steeds opgemixt , dus eerst de 15 ml water ,de aroma erbij en mixen.

Daarna de nicotine base en weer mixen, en als laatste de vg base en weer mixen.

Toen 8 uur in de yoghurtmaker en tussendoor (elk uur) mixen met minimixer, en als laatste 8 uur laten rusten.

Wow wat een lekkere smaak is dit absoluut een blijver !

• Like 1

Meteen 5%, toe maar. Ik vind 2,5% al veel. 

Maar ik heb dan ook niet de illusie dat GD al na een dag op smaak is. De "jongste" die ik heb staan is inmiddels al weer 3 maandjes oud en nu zo ongeveer aan de beurt. Wat me er dan wel weer aan herinnert dat ik nieuwe moet gaan maken. 

• Like 1

Ja ik ben gelijk maar op de maximale dosering gaan zitten i.v.m het hoge percentage vg base Lageveld.

Ik vind de smaak eigenlijk heel goed , niet te puur ofzo echt heerlijk !

Ook mijn vrouw vind het helemaal toppie !

Geen idee hoe de smaak nog kan veranderen na een paar weken natuurlijk, maar ik weet niet of ik dat wel red.

Ik kan er nu al niet van af blijven haha