Jump to content
Hazz

Eleaf Istick Basic

Recommended Posts

Voor zover ik het kan beoordelen een mooie (starters) set. Handzaam, eenvoudig in gebruik, bewezen clearo en coils....een laagdrempelige kit.

Nou ben ik geen beginner meer maar kon het toch niet laten, hebbedingetje voor onderweg, lekker stealth...dus besteld, hoop m morgen te hebben.

Zie ook de verschillende YT-reviews (TVC, SmM, MikeVapes)

Is nu goedkoop in Nl te bestellen (€25)

Edited by Hazz

Zit er sterk aan te denken om 'm te kopen maar ik ben een beetje afgeschrikt door de vele horrorverhalen met andere modellen van hun...

Ik wilde deze graag hebben, echter is het een niet gereguleerde mod. Nu heb ik een eGo one, en die is ook niet gereguleerd, dus ik vraag me af of het echt zo onhandig voor me is.

Niet gereguleerd idd, wel voorzien van diverse beveiliging en 2300 mah accu...

Met deze setup kom ik de dag wel door, is vooral voor onderweg...

Ik post binnenkort wel een eerste review....

Ging mij vooral om de vormfactor en het voorgestelde gebruiksgemak.

Een overweging waard voor de beginnende damper....

Ik heb hem ook besteld, leuk setje voor weinig geld, is altijd handig.

Ben trouwens ook nieuwschierig hoe het presteert in verhouden tot waar ik mee begonnen ben.

Aangezien er coils beschikbaar zijn met katoen, denk een stuk beter als de oude beginnerssetjes CE5 enz.

Als het goed is krijg ik hem net voor de kerst binnen.

Side-by-side mods altijd interessant, maar jammer dat ie niet gereguleerd is. Dan heb je niet zoveel aan de 2300mAh want na een paar uur zakt de spanning dermate dat je hem toch weer moet opladen...

Waar ik echt op zit te wachten is een side by side zoals de Microstick of Gizmo maar met een DNA25 + 18500 :)

Idd geen VW is voor mij ook een NoNo.....een side by side met VW ter grote van de microstick (wel 18350, zo klein mogelijk houden).....daar zou ik meteen een stapel van kopen :-)

heb deze istick basic ook al een week of 3.

opzich wel een leuk handzaam dampertje,vind alleen de smaakbeleving in tegenstelling tot mijn istick 20w icm met aspire nautilus mini vele malen minder.

maar dat is mijn mening,en tja..ik kom ook net om de hoek kijken in de dampwereld..:jolleke.

het indicatie lampje had ook wel wat feller gemogen,is in daglicht toch best wel lastig om te zien.

de batterij houdt het opzich goed vol tot het einde..

Heb m nu ook in gebruik.

Handzaam, makkelijk mee te nemen, voldoende damp, voldoende batterylife.

Airflow zelfs met ring dicht meer dan voldoende. Smaak wat mij betreft ook goed.

Al met al blij mee, ideaal voor een avondje uit (met 10 ml flesje extra)

Heb bij sourcemore een extra atty en 5 coils besteld voor $15 ($7,5 elk)...binnen 3 weken binnen.

Ik gebruik de 0.75 coil (meegeleverd) 

Heb m in gebruik sinds eind december, niet dagelijks, maar gaat wel altijd mee als ik onderweg ben. In ieder geval al meerdere avondjes uit. Ik schat dat mijn gebruik gelijk staat aan ong 2 a 3 weken als het mijn enige damper zou zijn. Nog steeds de eerste coil in gebruik. Wel met een lichte tabak/appel liquid (helder van kleur en niet zoet)

Coil voor eerste gebruik wel goed primen!

Nog steeds zeer te spreken, heb er een 2e body nu bij....het ding is nu altijd bedrijfsklaar, ideaal stealth dampertje!

Heb m enkele weken in gebruik gehad en ik vond m enorm meevallen, ook voor de meer ervaren dampers. Niet alleen omwille van de reeds hierboven aangehaalde handzaamheid maar ook omdat de batterij lang mee gaat, de coils het makkelijk 3 weken volhouden en het gewoon goed dampt.

Grootste minpunt: met de 0.75 coils moet je je tankje snel opnieuw vullen. Wat nu ook niet zo'n opdracht is dankzij de magnetische connector. En € 25 is echt geen geld.

On 13-1-2016 at 20:05, sjors zonder sjimmie said:

opzich wel een leuk handzaam dampertje,vind alleen de smaakbeleving in tegenstelling tot mijn istick 20w icm met aspire nautilus mini vele malen minder.

Kan zijn omdat de iStick 20W meer watt levert dan hij meldt. Tien watt op de 20W is meer dan tien watt op de Basic.

On 15-2-2016 at 14:45, Hazz said:
On 15-2-2016 at 14:45, Hazz said:

Toch vreemd dat bij Hazz en MJ de coils zo lang mee gaan ten opzichte dan bij mij. Damp 70/30 PG/VG en ook met de 0.75 ohm coil maar na 2 a 3 dagen al een zere keel. Laat deze altijd voor gebruik een paar uur intrekken en ook een paar druppels liquid erop.

Ik gebruik de 0.75 coil (meegeleverd) 

Heb m in gebruik sinds eind december, niet dagelijks, maar gaat wel altijd mee als ik onderweg ben. In ieder geval al meerdere avondjes uit. Ik schat dat mijn gebruik gelijk staat aan ong 2 a 3 weken als het mijn enige damper zou zijn. Nog steeds de eerste coil in gebruik. Wel met een lichte tabak/appel liquid (helder van kleur en niet zoet)

Coil voor eerste gebruik wel goed primen!

Nog steeds zeer te spreken, heb er een 2e body nu bij....het ding is nu altijd bedrijfsklaar, ideaal stealth dampertje!

Edited by blackcruiser

1 hour ago, hans said:

Kan zijn omdat de iStick 20W meer watt levert dan hij meldt. Tien watt op de 20W is meer dan tien watt op de Basic.

Wat is dat nou? Tien watt is tien watt! Of er ook daadwerkelijk tien watt geleverd wordt is vers twee maar ik zou zo snel niet weten waarom dat niet zo zou zijn. Zo'n geweldig hoge spanning is daarvoor immers niet nodig?

Tja, sommige mods geven nu eenmaal een spanning af die niet overeenkomt met de aangegeven specificaties, de Kanger Kbox mini (TC) doet dit o.a. ook (deze wijkt gemeten op wattage instellingen onder de 20watt zelfs ruim 11watt (!) af).

1 hour ago, sjors zonder sjimmie said:

Mijn coils gaan toch wel zon week of 3 mee. Moet zeggen dat ik de istick ff op de reservebank heb gezet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Vreemd dat die bij mij maar zo kort meegaan!! Wat doe ik verkeerd???

3 hours ago, lageveld said:

Wat is dat nou? Tien watt is tien watt! Of er ook daadwerkelijk tien watt geleverd wordt is vers twee maar ik zou zo snel niet weten waarom dat niet zo zou zijn. Zo'n geweldig hoge spanning is daarvoor immers niet nodig?

Ligt aan de manier hoe het voltage gemeten wordt. Dat kan op twee manieren: mean en RMS. Tegenwoordig gebruiken alle fabrikanten de RMS-modus, en dat is de correcte manier. De iStick rekent echter in mean-modus en geeft dientengevolge een lager voltage weer dan in de rms-modus het geval zou zijn. Dat kan zomaar een volt schelen, en dat is veel. Dus stel dat het scherm een instelling van 3 volt weergeeft, dan kan dat in werkelijkheid zomaar 4 volt zijn. Het wattage dat op het scherm wordt weergegeven is gebaseerd op die 3 volt, terwijl dat gebaseerd zou moeten zijn op die 4 volt. Gevolg: het uitgangswattage van de iStick 20 wordt te laag weergegeven, er komt in werkelijkheid een hoger wattage uit. Vandaar dat de tien watt van een iStick 20 heter aanvoelt dan de tien watt van een Basic die wel in RMS-modus werkt (zoals elke mod tegenwoordig).

Edited by hans

Zoals gezegd, vers twee. Dan wordt kennelijk één van beide niet goed weergegeven. Blijft het feit, 10 watt is 10 watt. 

@blackcruiser...je hebt het over een zeer ('scherp') gevoel in je keel...

Kan het aan de combinatie liquid/coil liggen? Heb je dat met iedere nieuwe coil en ook met een andere setup (ander merk damper/coil) en dezelfde liquid?

Heb je al een andere liquid geprobeerd?

De liquid is het enige wat ik kan bedenken, of je zou nog de 1.2 of 1.5 ohm coils kunnen proberen...