Jump to content

Philips Stadion / Dampen


BrainB0ne

Recommended Posts

Mijn conclusie van de zaterdagavond is: de beveiliging van het Philips Stadion weet anno 2015 nog steeds niet een e-sigaret te herkennen.

Gisteren werd mijn verdamper (iStick 50w - Subtank Plus) afgepakt tijdens het fouilleren voorafgaand aan de wedstrijd PSV-Roda JC, na een discussie kreeg ik hem uiteindelijk gelukkig terug.

 

Maar vond de gang van zaken zo vreemd dat ik toch eens een net mailtje (in mijn ogen) naar PSV heb gestuurd.

 

Quote

Geachte heer/mevrouw,

 

Graag wil ik u het volgende melden.

 

Afgelopen zaterdagavond voorafgaand aan de wedstrijd PSV-Roda JC werd tijdens de beveiligings-check aan de toegangspoortjes mijn elektrische sigaret (damper) in eerste instantie afgepakt door een dienstdoende beveiligingsmedewerker. Aan zijn gezicht kon ik aflezen dat hij geen idee had wat hij van mij afpakte. Een erg kwalijke zaak in mijn ogen. Het betrof een damper van het merk Eleaf, type iStick.

 

Vervolgens werd mijn damper (elektrische sigaret) aan een medewerkster gegeven die de in bewaring genomen spullen beheerd, en kreeg ik vervolgens een papieren nummertje.

 

Ik ben vervolgens verhaal gaan halen wat hier in hemelsnaam aan de hand is.

 

Ik heb uitgelegd dat mijn apparaat een elektrische sigaret is, dat mij helpt om geen brandbare dodelijke sigaretten meer te roken.

 

Ook heb ik aangegeven dat PSV vorig jaar zelf reclame maakte in het stadion voor elektrische sigaretten. Die actie heeft zelfs het Eindhovens Dagblad gehaald. Bron: http://www.ed.nl/sport/voetbal/psv/psv-fans-verleid-tot-roken-e-sigaret-1.4735273

 

Na enige discussie kreeg ik mijn damper terug en mocht ik hem meenemen naar binnen.

 

Graag zou ik willen weten wat het officiële beleid is. Ik voel mij er erg ongemakkelijk bij dat ik mij moet verantwoorden dat ik geen sigaretten meer rook, maar overgestapt ben naar een 95% minder schadelijk alternatief.

 

Aangezien ik al 10 jaar seizoenskaarthouder ben kan uw antwoord kan mij helpen bij een volgende bezoek aan het stadion mochten er weer misverstanden en discussies ontstaan bij de entree/beveiliging over mijn dampwaar.

 

Ik wil graag voorkomen dat ik in de toekomst mijn toch redelijk prijzige materiaal moet afstaan door onwetendheid van de beveiligingsmedewerkers.

 

  • Like 13
Link to comment
Share on other sites

Damp altijd in het stadion bij de Groninger FC :-) nooit een issue......echter bij de Johan Cruijf schaal in de 020-er Arena was het ten strengste verboden, dat was dan toch wel weer jammer...

Ben benieuwd wat ze bij PSV er uiteindelijk van gaan vinden.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Zojuist komt het antwoord binnen, kort, krachtig, helder en duidelijk.

Beste... ,

Ik zal heel duidelijk zijn ”slaat nergens op” kijk dat hij niet weet wat het is o’k, maar naar uitleg moet het geen probleem meer zijn.

Met vriendelijke groet,

...

Veiligheidscoordinator Senior

Ik hoef dus in de toekomst niet bang te zijn dat m'n dampers mogelijk worden afgepakt.

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Op naar de volgende wedstrijd PSV - PEC Zwolle, uiteraard met de mail van de PSV veiligheidscoordinator in de binnenzak :)

Ik ben benieuwd hoe het dit keer eraan toe gaat, straks een update met het resultaat :)

Update: damper niet hoeven tonen, "een prettige wedstrijd" werd me gewenst :D

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Konvict
On December 15, 2015 at 9:52 PM, drugarth said:

Damp altijd in het stadion bij de Groninger FC :-) nooit een issue......echter bij de Johan Cruijf schaal in de 020-er Arena was het ten strengste verboden, dat was dan toch wel weer jammer...

Ben benieuwd wat ze bij PSV er uiteindelijk van gaan vinden.

Ik ga naar de Arena in April en wilde dit heel graag weten! Als je naar binnen gaat wordt de mod dan in bewaring genomen en daarna weer teruggeven of mag je er mee naar binnen?

 

http://www.amsterdamarena.nl/Veelgestelde-vragen-1.htm

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Konvict said:

Ik ga naar de Arena in April en wilde dit heel graag weten! Als je naar binnen gaat wordt de mod dan in bewaring genomen en daarna weer teruggeven of mag je er mee naar binnen?

 

http://www.amsterdamarena.nl/Veelgestelde-vragen-1.htm

 

 

Nam hem gewoon mee naar binnen,werd verder niet naar gevraagd. Echter er heerst daar een rookverbod (tenminste tijdens de bekerfinale) en toen ik begon te dampen werd mij dit ook verboden, uitleg werd niet naar geluisterd.

Kan natuurlijk bij een standaard wedstrijd/ander evenement anders zijn, maar die heb ik daar nog niet beleefd, dus wellicht dat een meer reguliere bezoeker er meer over kan zeggen.

Link to comment
Share on other sites

Quote

 

Ik ga naar de Arena in April en wilde dit heel graag weten! Als je naar binnen gaat wordt de mod dan in bewaring genomen en daarna weer teruggeven of mag je er mee naar binnen?

 

http://www.amsterdamarena.nl/Veelgestelde-vragen-1.htm

 

 

 

 

 

@Konvict Ik zou gewoon een mail sturen naar Ajax en/of Amsterdam ArenA, wellicht zijn ze niet op de hoogte van het feit dat een e-sigaret geen rook, maar damp produceert en daarom dus niet onder het huidige horeca rookverbod valt waar ze het op de website in de veelgestelde vragen over hebben.

 

De zin: "Dit rookverbod geldt ook voor elektrische sigaretten." is door hun erbij verzonnen/bedacht.

Dat mag natuurlijk, maar dat is niet de wet.

 

Leg uit dat deze apparaatjes jou helpen te stoppen met het roken van dodelijke tabaksigaretten, en misschien gaat er ook in de Amsterdam ArenA een lampje branden ;)

 

Niet geschoten is altijd mis. Toch?

Edited by BrainB0ne
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Helaas zal straks alles wat je uitblaast onder de noemer ROKEN vallen...als we dat prettig vinden of niet helaas het zij zo.
0 nic...is niet aan te tonen en dus behoord ook deze hieronder.
Het gaat er gewoon op neer komen ..indien men iets zichtbaars uitblaast wat niet mens eigen is ben je een parasiet .

Belachelijk of niet belachelijk doet er niet toe...

'' Als je dacht het laatste hierover gehoord of gezien meent te hebben of verbijsterd over te zijn...BEWARE ''

Link to comment
Share on other sites

On 20 december 2015 at 12:14, Konvict said:

Ik ga naar de Arena in April en wilde dit heel graag weten! Als je naar binnen gaat wordt de mod dan in bewaring genomen en daarna weer teruggeven of mag je er mee naar binnen?

 

http://www.amsterdamarena.nl/Veelgestelde-vragen-1.htm

 

 

Bij sommige evenementen wordt het ingenomen, bij wedstrijden mag je het bij je hebben maar gewoon niet dampen (zoals ook vermeld in de huisregels), maar ben je wel afhankelijk van de bui van de steward/servicemedewerker. Ik zou het risico niet nemen.

Daarbij, hoeveel spullen denk je dat er op tig-duizend bezoekers worden ingenomen, als ze dat voor iedereen moeten bewaren tot na de wedstrijd/evenement dan hebben ze enkele uurtjes extra werk. Daarnaast veranderen de medewerkers ook vaak van positie dus wat je bij de een inlevert weet de volgende waarschijnlijk niks meer van af.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 20/12/2015 at 8:51 PM, BrainB0ne said:

 

De zin: "Dit rookverbod geldt ook voor elektrische sigaretten." is door hun erbij verzonnen/bedacht.

Dat mag natuurlijk, maar dat is niet de wet.

 

....

 

Niet geschoten is altijd mis. Toch?

 

Het is geen publiek gebouw, dus de huisregels gelden gewoon.

Maar proberen kan natuurlijk altijd :duim

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Vandaag was het wederom prijs bij de security van het Philips Stadion.

 

M'n evic vtc mini met subtank mocht niet mee naar binnen.

Ik zei dat dit wel mocht en haalde de ”get out of the jail for free card" in de vorm van de mail van de veiligheidscoördinator tevoorschijn.

Na het lezen van de mail gaf hij me gelijk. Ze kregen volgens hem instructies om producten af te nemen waarmee gegooid kan worden.

 

Nu heb ik misschien iets gemist, maar heeft iemand al eens een mod op het veld gezien? :shock

 

Conclusie, die mail van de senior veiligheidscoördinator is goud waard voor mij :ja

Edited by BrainB0ne
  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

On zaterdag 12 maart 2016 at 23:22, BrainB0ne said:

Conclusie, die mail van de senior veiligheidscoördinator is goud waard voor mij :ja

 

Ik schrijf concertzalen aan met de vraag of er gedampt mag worden en bij een bevestigend antwoord neem ik inderdaad ook de mail uitgeprint mee voor de zekerheid. Good practice.

Link to comment
Share on other sites

On 15-12-2015 at 15:52, drugarth said:

Damp altijd in het stadion bij de Groninger FC :-) nooit een issue......echter bij de Johan Cruijf schaal in de 020-er Arena was het ten strengste verboden, dat was dan toch wel weer jammer...

Ben benieuwd wat ze bij PSV er uiteindelijk van gaan vinden.

Ook hier een vrolijke damper in de Euroborg en mag alleen het flesje niet mee (kan ik mij iets bij voorstellen)

Helaas al diverse malen bij uit wedstrijden er tussen uit geplukt en bij de bekerfinale er niks van aangetrokken (kom op het was een feestje)

Nog maar 1x gedreigd met een stadionverbod en toen eieren voor mijn geld gekozen en gaan dampen in het rookhol.

Mijn motto is nu : beetje hooligan heeft haar/zijn damper lief en neemt geen risico 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, dootje47 said:

Ook hier een vrolijke damper in de Euroborg en mag alleen het flesje niet mee (kan ik mij iets bij voorstellen)

Helaas al diverse malen bij uit wedstrijden er tussen uit geplukt en bij de bekerfinale er niks van aangetrokken (kom op het was een feestje)

Nog maar 1x gedreigd met een stadionverbod en toen eieren voor mijn geld gekozen en gaan dampen in het rookhol.

Mijn motto is nu : beetje hooligan heeft haar/zijn damper lief en neemt geen risico 

 

Ben alleen de laatste tijd niet meer zo vrolijk in de euroborg, maar dat heeft niets met dampen te maken LOL

Tijdens de bekerfinale was het inderdaad geen probleem qua dampen...maar ja daar kwam je tijdens het zingen nauwelijks toe aan dampen :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, drugarth said:

Ben alleen de laatste tijd niet meer zo vrolijk in de euroborg, maar dat heeft niets met dampen te maken LOL

Tijdens de bekerfinale was het inderdaad geen probleem qua dampen...maar ja daar kwam je tijdens het zingen nauwelijks toe aan dampen :-)

Pffffff het is ja drama.....

Nu moet ik wel zeggen dat mijn damper in de Euroborg nog altijd rare blikken op levert en neem daarom altijd een kleintje mee...

Aanstaande zondag maar eens dampsignalen versturen...vanuit vakje AA...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, dootje47 said:

Pffffff het is ja drama.....

Nu moet ik wel zeggen dat mijn damper in de Euroborg nog altijd rare blikken op levert en neem daarom altijd een kleintje mee...

Aanstaande zondag maar eens dampsignalen versturen...vanuit vakje AA...

 

Zal kijken of ik je kan spotten vanaf vak J :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Kickje in dit topic. Heb PSV begin deze week een bericht gestuurd maar (nog?) geen reactie. Dus nu even hier, hoe is het nu met een damper mee naar het stadion?

 

ik heb sinds dit seizoen geen seizoenskaart, heb het wel jaren gehad. Nu wil ik met mijn broer een paar losse wedstrijden per seizoen bezoeken.

 

Maar vorig seizoen werd ik wel eens gefouilleerd en ik zei dit is een e-sigaret. Ik had er 2 bij justfogs q16. En hij zo "heb je er nog een?" 

 

Maar ik heb nu pico's met baby beast tankjes en ik heb geen zin dat ik het spul kwijt raak of in beslag genomen worden. 

 

Dus wat zijn de stand van zaken? Mag een damper altijd mee naar binnen? Als het niet mag wordt het dan ingenomen en krijg je het na de wedstrijd terug? Flesje liquid mag dat mee? Ik kan hem wel thuis laten maar 5-6 uur zonder dampen vind ik echt vervelend. Na een uur of 2-3 ga ik het wel merken. En ik woon vlakbij Breda dus je bent wel even onderweg.

Link to comment
Share on other sites

Helaas staat in het stadion dampen gelijk aan roken en mag hij mee naar binnen maar niet gebruikt worden tijdens de wedstrijd maar bij de rokers in de rust .....flesjes mogen niet mee naar binnen(kan mee worden gegooid).

Persoonlijk zou ik een eenvoudige ego mee nemen omdat ze nogal eens moeilijk kunnen doen over een losse batterij.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, dootje47 said:

Helaas staat in het stadion dampen gelijk aan roken en mag hij mee naar binnen maar niet gebruikt worden tijdens de wedstrijd maar bij de rokers in de rust .....flesjes mogen niet mee naar binnen(kan mee worden gegooid).

Persoonlijk zou ik een eenvoudige ego mee nemen omdat ze nogal eens moeilijk kunnen doen over een losse batterij.

Met flesjes kan worden gegooid. Dat is met een damper zelf ook?Maar goed om te weten. Maar waar roken en dampen mensen nu dan? Meeste doen dat in de rust toch op de tribune en op de gang (waar de wc's en eten is)

 

Betreft die losse batterij, ik weet niet of snappen dat er een losse batterij inzit. Je kan dus eigenlijk elke mod meenemen die een vaste batterij heeft? Maar voor de zekerheid misschien dan de Justfog Q16's beide meenemen. 1 tankje vind ik wat weinig op 6 uur. Heb er 3 mg in maar ik gebruik bijna altijd baby beasts met 3mg. Dus als ik naar psv ga knal ik in de justfog denk ik 6mg of misschien zelfs 12 want MTL

Edited by Dennis1992
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...