Jump to content

Houdbaarheid liquids omhoog zonder nicotine ?


Guest Stuffie

Recommended Posts

Guest Stuffie

Misschien dat er iemand met me mee kan denken.

Ik dacht zo: Ik ga een zeer grote hoeveelheid liquids bestellen zonder nicotine.

Ik denk dat de houbaarheidsdatum dan jaren hoger ligt. Is 5 of zelfs 10 jaar dan mogelijk ?

Ik kan denk ik dan ook de handel eventueel in mijn vriezer bewaren.

Als ik dan een flesje nodig heb dan kan ik de concentratie nicotine zelf toevoegen.

Zit ik goed met mijn redenatie ?

Ja, er zal hierover het nodige ook wel over geschreven zijn, maar ben het nog niet tegengekomen.

Reacties en oplossingen zijn welkom.

 

GrTz :mmm

Link to comment
Share on other sites

Er is zeker voldoende over geschreven.
Indien je liquid met smaakstoffen gaat bewaren in de vriezer, krijg je smaakverlies.

Door celschade krijg je die smaakverlies.

Om die reden hebben voedingswaren een X-houdbaarheid in de vriezer.

Link to comment
Share on other sites

En hoewel er verkleuring plaatsvind en de nicotine zal verdwijnen,  zou die nicotine mogelijk wel kunnen bijdragen tot een langere houdbaarheid van de base. Nicotine als conserveermiddel.

 

De vraag is,  waarom zou je liquids die (nog) buiten de TPD vallen (nicotine vrij tenslotte) al gaan hamsteren?

Of zie je een significante prijsstijging en/of schaarste aankomen? 

 

Ergens halverwege tussen hoop en verwachting, denk ik dat nicotinevrije liquid juist een vlucht gaat nemen na invoering van de TPD. Dat producten naast de verplichte 10ml flesjes,  juist nicotinevrij in bulk gaan aanbieden. 

Link to comment
Share on other sites

Ik vind 't oervervelend dat ze de nicotinevrije liquids in 10ml flesjes verkopen en vaak staan er ook nog gevarendriehoekjes en doodskoppen op,

terwijl die eisen in de TPD helemaal niet gelden voor nicotinevrije sapjes. Maar kennelijk vinden de verkopers 't te lastig om nicotinevrije liquid 

anders te behandelen. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Niet zozeer de (eind)verkopers, maar de producenten. 

Is natuurlijk ook onderdeel van hun snode plannen ... de meeste DIYers hebben een aardig idee wat nicotine met de totaal prijs van je grondstoffen doet. Nicotine vrije liquid verkopen voor de prijs waar bij 24mg nog steeds een goede winst-marge op zit, is natuurlijk een dikke kers op de liquid-winst-marge-taart.

 

Dus jah, enerzijds zullen ze wel proberen hun literprijs op de belachelijk hoge marge te houden. Ergens heb ik (wat dat aangaat) nog een sprankje hoop, dat dat misschien gaat veranderen met de komst van TPD en dat nicotine-en-dus-regeltjes-vrij als compleet nieuwe markt/doelgroep wordt gezien. En dan in goedkopere bulk verpakking.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...