Jump to content
wahanassatta

Nieuw op het forum? Check onze forumwiki!   -   Nieuw met dampen? Check onze dampwiki!

Message added by wahanassatta

Recommended Posts

Hoi allemaal! 

Al een tijdje een (heel!) dankbare meelezer op dit forum, vanaf vandaag dus ook zichtbaar voor jullie.

Ik ben een newbie op dampgebied: Begin vorige maand heb ik mijn laatste sigaretje gerookt, toen ik - uit pure nieuwsgierigheid- een dampsetje kocht.

Twee ego-t ce5'jes, lekker goedkoop om eens uit te proberen. De minimale damp, lekkende clearomizers en gepruts met bijvullen hebben me niet minder enthousiast gemaakt, deze (en de lekkere liquids die ik erbij kocht uiteraard) hebben ervoor gezorgd dat ik geen sigaret meer aanraakte en dat ik me, in de tijd die komen ging, meer ging verdiepen in het dampgebeuren. Blij met de wereld die voor me openging!

Omdat ik de penmodelletjes niet echt bevredigend vond, heb ik een Justfogq16 én een Ego aio box (handig op het werk!) aangeschaft en ik moet zeggen.. Dat leek er meer op! In de justfog damp ik de meer gelaagdere 'smaakjes', in de aio box eigenlijk alleen menthol.

Er is ruim een maand voorbijgegaan zonder dat ik ook maar één moment behoefte heb gehad aan een sigaret, wat me nog niet eerder is gelukt. Op dit moment heb ik 744 sigaretten NIET gerookt. ( Met dank aan de app vapemate.. haha!) 

Toch nog niet helemaal happy met de smaakbeleving.. Op dit moment ben ik ben ik alweer aan het azen op mijn volgende toestelletje: Een pico met daarop een Nautilus mini tank. Ik denk/hoop dat deze combinatie mijn honger ( meer, beter, lekkerder!) een beetje zal stillen. Nouja, voorlopig dan. :-) In ieder geval kan ik dan wat meer gaan experimenteren, met verschillende tanks, weerstanden etc. 

Ook ben ik pas begonnen met zelf liquids maken. Er staat sinds een week wat Colonel custard te steepen ( ruikt nu al zalig..!) en dat wil ik de komende tijd wat gaan uitbreiden. Recepten en ideetjes genoeg om lekker mee te gaan worstelen. 

Kortom: Ik denk dat ik er een hobby bij heb.:ja

5 hours ago, Karin Spaink said:

De software heeft inderdaad soms ineens de hik, en het is een lokaal probleem - iets met tabellen die opnieuw moeten wrden geïndexeerd. Ik heb @Jorijn gewaarscuwd.

Voor wat het waard is, kom nu ook niet meer in mijn profiel en mijn actvity stream, beide geven de error code EX144, het dubbel post probleem geeft bij mij de error code EX145

(Foto van de errorcode melding, die ik gister in dit topic plaatste, is uit mijn bericht verdwenen ?)

Succes ?

Goedemorgen, ik heb me hier van de week ook maar ff aangemeld vanwege de enorme hoeveelheid informatie hier. Heel fijn!

Ik ben een kleine drie weken geleden begonnen met vapen met het idee om het a-roken langzaam in 1 maand af te bouwen. Het plan was om de eerste week nog 5 shagjes per dag te paffen, de week erop nog 3, enzovoorts. Niet te strikt, gewoon relaxed. Leek me een prima manier. In de tweede week kwam ik er achter dat ik de shagjes regelmatig vergat, en het alleen nog deed om af en toe te proeven. Nu inmiddels een week rookvrij, zonder enige moeite. Wat een feest!

Ik ben begonnen met een istick tc40w en 2 Nuatilus mini tankjes. Vorige week ook de Pico mega ontvangen samen met de melo 3 en de Aspire Quad flex survival kit. Gelijk ook maar sub-ohmen dus, heerlijk. Ik doe zowel mtl als dl, 50/50 ongeveer.

Ik ben erg enthousiast over dampen, en ga het iedere roker aanraden. Ik merk alleen dat ik een beetje moet oppassen met mn bekeringsdrang.:bliss

8 hours ago, Karin Spaink said:

De software heeft inderdaad soms ineens de hik, en het is een lokaal probleem - iets met tabellen die opnieuw moeten wrden geïndexeerd. Ik heb @Jorijn gewaarscuwd.

Ik kan nu nergens meer in behalve via de homepage.

Bovendien een oorverdovend email-bombardement. (200 +)

Haha! Misschien kunnen er een paar dubbele berichten worden verwijderd

Sent from my Nexus 6P using Tapatalk

1 hour ago, Gast said:

Haha! Misschien kunnen er een paar dubbele berichten worden verwijderd

Done :)

1 hour ago, balling said:

Bovendien een oorverdovend email-bombardement. (200 +)

Steamboy had ook al zoiets. @balling, kun je -liefst per DM- iets meer informatie geven? Waren het allemaal dezelfde berichten, kreeg je DM's over draadjes waarin je had gepost, etc?

Gehackt door Big Tabacco? 

Alu-hoedje gaat alvast op :)

Edited by madman72

Hi,

Ik ben Edwin en sinds vorige week begonnen met dampen. Ik heb in het verleden al electrische sigaretten gehad, waaronden de Joyetech eGo-c, maar dat was nooit een goede vervanger voor shag.. Meer grappig voor erbij als gadget.

Nu heb ik een Smok Guardian III pijp en de wolken zijn echt awesome! 

Wel wat gedoe met lekkage gehad, maar verder vind ik het stukken beter dan ouderwets roken!

Ik heb al even op dit forum rondgekeken en hoop er nog veel bij te leren.

Dampze!

Edwin

Hoi, 
Ik ben Pascal, uit Heerlen en damp sinds een maand of 4-5 nu. 
Onlangs begonnen met research naar DIY liquids maken voor mijn pico met Ego One Mega (4 ml). 
Hoop wat tips en adviezen te krijgen en vinden hier over DIY liquids en naderhand DIY coils rewiring.
Stuit op wat onduidelijkheden maar dat komt wel. Even zoeken in het forum. 

Hoi Allemaal!

mijn naam is Jack van Kleef, ondertussen alweer 59 jaar. Mijn 3 zoons roken en zijn (gedeeltelijk) overgestapt op de e-sigaret.

Mijn oudste zoon kocht voor mij ook een joyetech ego one V2. Ben nu 2 maanden aan het vapen en bevalt enorm goed! 

Er zijn zoveel lekkere liquids! Ik ben van 6mg overgestapt naar 3mg en daar wil ik het bij laten.

Misschien dat ik in de toekomst overstap naar een andere VTC. Mijn zoons hebben de joyetech evic2 mini en ik merk dat daar 

nog meer smaak aan zit. Een verjaardagskado verzinnen voor mijn verjaardag lijkt mij niet zo moeilijk meer!

hellow mede-dampers

Patrick is de roepnaam , 56 y jong , ex verstokte sigarettenroker , droog sinds een dik jaar om medische redenen , tik tak.

Het stoppen met sigaret verliep rimpelloos , ex rokers zijn blijkbaar de ergste om nu commentaar te geven , maar als de zoon in huis rookt heb ik er problemen mee en vind ik het werkelijk enorm stinken :-)

Wel nog sigaartjes doorgerookt tot voor een maand , van 10 sigaartjes was ik weer aan een doosje per dag beland , veel te veel dus.

Tot vorige week zoon thuis kwam met een duo set justfog c14 , heb er eentje van overgenomen. Geen sigaartjes meer .

Nu kwalitatief een goed toestelletje kwa bouw maar met de smaakbeleving heb ik wel een groot probleem , hier voldoet hij zeker niet voor mij , al meerder liquids gekocht en geproeft in een winkel maar met de justfog c14 geeft/brengt dit niets , echt allemaal smaakloos voor mij . Zal daarom in een ander sub forum hierover wat raad en advies vragen.

ps , super forum.                   

Hoi Allemaal,

Sinds 1 dag aan het dampen samen met mijn vrouw! beide over de 40 jaar en roken al wat jaartjes, shag en sigaretten.

Nog even aankijken dus, allemaal nieuw en opeens mijn shag laten liggen is raar maar we gaan het zien.

Ik heb de Joyetech Aio gekocht met wat smaken erbij. Heb nu watermeloen maar ben er nog niet kapot van wat smaak betreft.
Hopelijk gaat dat straks veranderen met een andere/betere liquid. 

Maar leuk dat ik dit forum heb gevonden, veel info iedergeval. 

Hoi hoi,

Mijn man en ik zijn sinds een aantal maanden aan het dampen geslagen en we zijn er beiden erg over te spreken! Geen sigaretten meer aangeraakt sinds wij begonnen zijn.

Nu willen we toch wel beginnen met DIY Liquids, omdat we toch aardig wat wegdampen met z'n tweetjes. :) Erg benieuwd naar, dus we gaan ons eens goed inlezen op het forum hier! 

Hallo allemaal,

Na 8 jaar wiet roken en 10 jaar sigaretten roken ben ik ermee gestopt en aan het vapen geslagen. Ik had geen zin in starter sets aangezien ik een luxere set na 1 maand toch al terug verdiend heb als je 180 per maand aan sigaretten uitgeeft. Ik kan iedereen die een pakje per dag rookt het aanraden.

Het kostte wel wat moeite om nou te kiezen wat ik wilde maar uiteindelijk ben ik voor een Joyetech Cuboid gegaan i.c.m. een Sense Herakles v2. De smaak die het produceert is echt geweldig en ik zou echt niet terug willen gaan naar sigaretten roken.

Ik ben hier gekomen om toch het één en ander te leren aangezien ik nog een leek ben op dit gebied.

allo beste dampers,

Al even lees ik mee, sterker nog, ik heb heel veel gehad aan de informatie op deze site. Ik was 14 toen ik Lucky's ging roken en Marlboro. Dat werd vrij

vlug Javaanse Jongens, Van Nelle halfzwaar en uiteindelijk zwaar. Dat voor een tienermeisje! :stom Maar goed, mijn ouders en zussen hebben jaren gezeurd dat ik moest stoppen en voor ik van de HAVO af ging, was ik er ineens van de een op de andere dag ook helemaal klaar mee. Zo schandelijk veel heb ik niet gerookt, thuis mocht niet, - ja op de stoep bij de Bouvier maar dat zocht ik niet- dus op de fiets naar school, op school, buiten school, kroeg enz. 

En na dat stoppen jaren rookvrij, stankvrij ,gele tandenvrij en meer lucht in de longen.

Vorig jaar kwam ik met het dampen in aanraking, 2 collega's helemaal fan ervan met een MOD. Dat rook super lekker. Ze tipten me over deze site. Daar heb ik toen al aardig op rond gestruind. Niet doorgezet, want ik dacht NEE ik doe het niet. Ik voel me te gezond. Ik heb het NIET nodig.

Intussen kwam de stress opzetten en begon ik sinds dit jaar light sigaretten te roken als ik goed dronken werd bij het op stap gaan. :mep

Eerlijk is eerlijk, nuchter word ik er hartstikke ziek van en vind ik het ook echt niet lekker. 

Gelukkig! 

Owja,.  wat ook nog meespeelt in deze: 3 jaar geleden heb ik  kennis gemaakt met een shisha lounge. Lekker waterpijp roken. Ook erg gezellig. Niet heel veel gedaan, maar zeker wel een leuke bezigheid voor af en toe #soializen. :egypt

Optelsom: sjhisha + eshisha + eliquid zonder nicotine met lekker smaakje + betere pennen dan die wegwerp shisha's (niet geprobeerd wel vernomen dat ie niet super waren) + die zogenaamde rookbehoefte + de gedachte die vorig jaar al speelde (is het esmoke niets voor mij?) + optelsom van aantal sigaretten dit jaar bij het stappen = > aankoop van Justfog Q16. 

Mijn randvoorwaarden zijn wellicht anders dan die van een verstokte roker die gaat dampen, ik wilde nog geen MOD omdat de aanschafprijs weer wat hoger lag, en ik was nog niet helemaal overtuigd of het is voor mij is. Maar ik wilde wel een kwalitatief systeem (bottom coil, prijs-kwaliteit aanschaf coils en clearomizers, enige opties om te kunnen wannabe modden doordat je de batterij van voltage kan verstellen en luchttoevoer, plus een merk dat (minimaal redelijk) goed is aangeschreven). 

Ik ben erg tevreden met mijn aankoop, intussen 2 clearomizers dat ik gemakkelijk van smaakje kan wisselen. 

Mede allemaal dankzij jullie informatie heb ik deze aankoop kunnen doen. :bedankt

P. s. ik ben gegaan voor de liquids van Sansie (gold label) 50:50 vanilla cheesecake en vandaag overgegaan naar de cappuccino.

Opvallend, de meeste van mijn vrienden zijn er ook weg van, en ik sta praktisch nooit alleen te dampen op stap, ik mag hem altijd delen. Uiteraard maak ik reclame voor hier!!

Hallo beste vapers,

Ik lees al een week of twee mee en vond het tijd om mij even voor te stellen. Zoals jullie kunnen zien is de naam Mr. Red.

Na een gesprek met een damper in de kroeg terwijl ik nog lekker m'n peukie aan t roken was vond ik het een goed idee om me in te lezen over het vapen en gelijk maar het startersetje Justfog Q16 gekocht. Sindsdien geen sigaret meer aangeraakt na een periode van 9 jaar. Het begin is er!

Zit nu al te kijken naar een beter set om die zelf in elkaar te zetten omdat zo'n starterset toch niet helemaal de voldoening geeft die ik zou willen.

Ben blij dit forum gevonden te hebben, alvast bedankt voor de vele info die te vinden is.

Goedemiddag dampers,

Na wat weekjes mee lezen toch maar even een profiel aangemaakt. In mijn vrije tijd lees en post ik graag op diverse fora dus waarom niet hier?

Na een periode van 10 jaar roken ben ik sinds 2,5 weken overgestapt op het dampen. De laatste jaren rookte ik zo'n 3 pakjes shag (50gr) en 1 á 2 pakjes sigaretten per week. Het vele roken in combinatie met lichte bronchitis is nooit echt een lekkere combo geweest maar stoppen lukte tot nu toe nooit langer dan 3 dagen. Iedereen weet hoe slecht en duur roken is maar echt de wil vinden om te stoppen is vers 2. Ik had me voorgenomen om na de zomer te stoppen met roken. In de zomer wordt er op het werk altijd veel gerookt, om een lang verhaal te besparen, ik zag mezelf niet met een e-smoker in het rookhok staan. 

Normaal gesproken ga ik uit mijn laatste nachtdienst altijd even over de grens tanken en shag halen. 2,5 week geleden besloot ik in de nachtdienst maar een starterset te bestellen en niet langs België naar huis te rijden. Ik had nog half pak shag liggen en daar kon ik die 2 dagen nog wel doorkomen. Op de dag dat mijn simpele eGo starterset binnen kwam heb ik nog 2 sigaretjes gerookt en sinds 1-10-2016 geen sigaret of shag meer aangeraakt. Ik voel de behoefte ook niet meer omdat ik nu pas ruik hoe erg roken wel niet stinkt.

Gisteren heb ik een Eleaf Istick 10w besteld. Ik wil het dampen namelijk wel graag basic houden. Uiteindelijk wil ik ook van het dampen af. Ik wil het dampen zien als een betaalbaar hulpmiddel tegen het roken.

Voorlopig zijn we op de goede weg!

Welkom, zo begon ik ook met de intentie ook te stoppen met dampen, maar ondertussen coil en wick ik zelf en brouw mijn eigen sappies.

Daarom wil ik ook eigenlijk wegblijven van die duurdere mods en noem het maar op. Daar heb ik nog geen verstand van en dat wil ik eigenlijk zo houden. Het is namelijk niet mijn intentie om de ene verslaving voor de andere te vervangen. Mijn eerste doel is nu om het nicotine-gehalte geleidelijk te verlagen.

Precies zoals ik er over dacht, maar de grap is dat ik gewoon een dagje weg ga zonder damper en er niets aan mist, thuisgekomen een lekker bakkie pleur en een paar heisjes om te genieten. Ik denk zelf niet dat de damper die verslaving heeft die een sigaret heeft, je kan gewoon zonder en nicotine is klaarblijkelijk niet meer of minder verslavend als cafeïne.

2 minutes ago, The Unknown said:

Ik denk zelf niet dat de damper die verslaving heeft die een sigaret heeft, je kan gewoon zonder en nicotine is klaarblijkelijk niet meer of minder verslavend als cafeïne.

Daar ben ik inmiddels ook wel achter. Toch merk ik wel dat het voor mijn gevoel net is alsof ik de ene verslaving voor de andere vervang. En op dit moment interesseert me dat ook niet maar wil ik er alsnog wel vanaf. Van de verslaving dan.

Mocht het me net als jij lukken om de damper gewoon thuis te laten ben ik er eerlijk gezegd ook al heel blij mee. Ik wil gewoon af van het feit dat voordat ik van huis ga, moet kijken of ik genoeg bij heb om de dag door te komen. Pakje sigaretten vergeten was even stoppen bij de pomp. Heb nu wel het gevoel dat ik er nog meer van afhankelijk ben, wat me (nog) niet stoort omdat de nadelen het in de verste verte nog niet halen bij de voordelen.

@beardass: zak liefst niet te snel in nic.gehalte. De ervaring leert dat wie daarmee te snel mindert, meer kans loopt weer terug te grijpen naar de tabak.