Jump to content

Het grote voorstel en welkom topic


Message added by wahanassatta

Nieuw op het forum? Check onze forumwiki!   -   Nieuw met dampen? Check onze dampwiki!

Recommended Posts

Guest Trein17501

Hallo allemaal,

Ik ben al een paar maand gestopt met roken en beginnen vapen en dit bevalt me heel goed enkel mijn portefeuille is hier niet zo blij mee ? 

Edited by Trein17501
Link to comment
Share on other sites

Guest Dennis2687

Beste Vapers,

ik was in het verleden begonnen met vapen maar beviel me na een paar maanden niet zo goed wegens verbrande coils, ik gebruikte een goedkope vape toen der tijd. Ik ben sinds oktober 2018 weer begonnen met vapen maar heb me gericht op de wat duurdere mods en dat bevalt me zeer goed. Ik heb de Vaporesso Polar & Luxe aangeschaft met Subohm tankjes dat beviel me wel goed maar had ook vrij snel last van verbrande coils en dat lag aan mijn vape gedrag en zoete liquids dus ben ik gauw overgestapt op het zelf wicken en builden van coils. Wat een geweldige ervaring is dat zeg! Heb dus verschillende RTA's gehad en beviel me goed maar soms was het moeilijk om de juiste smaak te treffen en telkens de tankjes losdraaien en hervullen werd ik ook moe van dus dacht ik schaf een RDA aan. De RDA is dus de droom voor mijn smaakpapillen haha, wat een onwijs goede beleving! Ik heb meteen al me tankjes weggedaan haha. Op een gegeve moment werd ik het drippen zat dus heb ik mijn mods weggedaan en een Dovpo Topside Dual Squonker aangeschaft mijn vape ervaring werd steeds mooier! Toen besloot ik een Squonker met een DNA chip te halen en heb ik mijn Topside weggedaan om de Lost Vape drone DNA 250C aan te schaffen(ik wil geen overvloed aan mods & tankjes vandaar dat ik ze dan ook wegdoe), die heb ik dus nu in mijn bezit samen met mijn HellVape DropDead RDA en na het missen van een de sigaret hijsjes ook maar een Berserker MTL RDA aangeschaft en ik ben voor mijn gevoel helemaal tevreden nu met het vapen, ik denk geen moment meer aan een sigaret! Nou mensen dat was het dan wel voor nu, het was niet kort maar wel krachtig heheh ✌️?

IMG_20190214_123928-1024x1365.jpg

Edited by Dennis2687
Link to comment
Share on other sites

Hallo allemaal, dit is meer een her-introductie, ik ben Stef, inmiddels 47 jaar jong, getrouwd en een dochter van 7. Ben in april 2013 gestopt met roken dus inmiddels bijna 6 jaar rookvrij en al net zolang een tevreden damper. Ben een paar jaar niet op het forum geweest maar als ik wat nieuws wil kopen kom ik altijd even loeren, zit de laatste tijd weer best veel mee te lezen dus dacht dat een herintroductie wel op zijn plaats was. Ik meng mijn liquids alweer een paar jaar zelf en damp op 3 mg. Groetjes Stef.

Edited by fxs81
  • Like 19
Link to comment
Share on other sites

Goeienavond Allen,

Hier even een herintroductie:Mijn naam is Richard,inmiddels 48 jaren jong,en na een succesvolle dampperiode volledig teruggevallen in de tabaksfuik.Morgen krijg ik

een I-stickmini binnen via de post,en ga ik mijn eerste dampstappen weer zetten.Het werd ook tijd..

Blij weer hier te zijn-niet volledig weggeweest en af en toe ingelogd om mee te lezen,maar toch..Er is een hoop veranderd zie ik al,en ik ga me weer goed inlezen.

Dat was 't voor nu-groeten uit Hellevoet! Rich*

 

  • Like 18
Link to comment
Share on other sites

Hey,

 

Ben ongeveer 2 weken geleden begonnen met voorzichtig zoeken naar vaping op internet. Had voornamelijk als doel om het aantal sigaretten per dag flink te reduceren. Ik rook nu zo'n 15 jaar 1,5 pakje per 2 dagen.

Vorige week mijn eerste setje gekocht (met hulp van informatie op dit forum gevonden). Zoals veel beginners is het de Q16 geworden en heb ik er gelijk wat verschillende smaakjes bijbesteld om te gaan uit proberen. Gelijk ook wat 1.6 en 1.2 coils erbij genomen.

Moet zeggen dat ik tot nu toe zeer tevreden ben! Rook nog wel af en toe een peuk, maar veel minder dan voorheen. En de liquid consumptie valt me ook erg mee.

 

Moet ook zeggen dat dit een forum een verademing is. Zie veel behulpzame forumleden en men gaat met respect met elkaar om. Is veel andere forums wel anders!

 

Groeten uit Rotterdam!

 

Link to comment
Share on other sites

Da's heel fijn om te lezen @Dako en ik vertaal het als compliment naar onze forumleden, het is natuurlijk een platform waar we elkaar niet alleen succesvol van het roken afhelpen maar daarna ook de hobby naar een hoger niveau tillen, gelijk heeft niemand, smaak is persoonlijk, evenals de manier waarop iedereen dampt.

♥️♥️♥️

  • Like 5
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Guest VapeGuru

Even voorstellen..

 

Na een tijdje al rondgekeken te hebben hier toch maar een account aangemaakt om gezellig mee te kunnen beppen. 

Ik begon met vapen al zo'n 6/7 jaar geleden wat begon met een supersmoker a la Tellsell ?..

Dat stomme ding heeft mij dus werkelijk nooit echt bevredigt waardoor ik zo weer terug viel richting mijn vertrouwde pakje Marlboro.

Ik heb in de afgelopen jaren al best wat goedkope pen/pod/ego systemen gekocht en deze konden mij nog steeds niet helpen om van de sigaretten af te blijven.

Nu ruim een jaar geleden kocht ik in een opwelling een Justfog Q16 bij mijn plaatselijke tabakszaak. Dit was echt een schot in de roos! 

Heb er toen een 12mg liquid bijgenomen met een appel/shishatabak mix smaak, dit was voor mij het overtuigende moment dat vapen mij kon verlossen van traditionele sigaretten. ?

Zelf heb ik sinds dien nog maar 4 ''echte'' sigaretten gerookt tussendoor en vape ik naar volle tevredenheid nu. 

Zo enthousiast als ik kan zijn kocht ik vervolgens meerdere systemen en liquids waar ik misschien nog blijer van werdt, dit was niet het geval en ik greep ik toch steeds terug naar die simpele Q16. 

 

Ik bezit op dit moment de volgende systemen: (op volgorde van mijn favorieten)

- Justfog Q16 C

- Justfog Q16 Easy 3 Kit

- Aspire Zelos + Nautilus 2 tank

- Smok Stick V8

- Smok Alien + TFV8 tank 

 

Mijn favoriete liquids:

- Liqua shisha appel mix (heeft mij v.d. sigaretten afgeholpen!)

- Liqua Tutti Frutti

- DVTCH Amsterdam X Chuckie - Bass kick cherry chew (zelf verdund met pg voor de smaak en viscositeit)

- Splash Red (cola) (mixen met de dvtch en je hebt cherry coke) ?

- Splash Magenta (Rood Fruit) smaak zeker niet naar fruit maar is wel chemisch lekker...

 

Wat ik nu nog wil bereiken met vapen is om richting een hoger VG gehalte te gaan en minderen met nicotine. En heel stiekem vind ik het ''cloudchasen'' zelf ook wel interessant ?

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Welkom @VapeGuru! ?

Een hoger VG gehalte in een Q16 wordt een lastige, het is dan namelijk zo dat de coils sneller kunnen verbranden. Waarschijnlijk weet je dat VG de liquid dikker maakt en PG de liquid dunner maakt en ook een bepaalde gier in de keel geeft. Omdat de Q16 gebruik maakt van relatief kleine coils, kan het zijn dat een liquid al snel te dik is waardoor de coil snel kan verbranden. 

Ik ken persoonlijk een aantal mensen met een Q16 en die dampen maximaal 60% VG. Hoger dan dat hebben ze geprobeerd, maar dan is de coil in no-time verbrandt ?

Link to comment
Share on other sites

Guest VapeGuru

Daar ben ik al volledig van op de hoogte, ik vape daarom ook met de rode coils die iets grotere gaatjes heeft. Ik gebruik hierbij ook max 60% VG. Ik heb hier een S&V van dvtch die ik ook echt moet mixen met PG nicotine en neutrale PG base, zowel voor de viscositeit als de smaak. Die chuckie serie is echt anders veel te heftig qua smaak.

Edited by Sub-Ωhm
???
Link to comment
Share on other sites

Precies. Voor het cloudchasen is een liquid met juist veel VG beter. Voor de Q16 zou ik het dan inderdaad houden bij de 60% VG

Ik zou zeggen, zoek lekker een beetje rond op het forum en als je vragen hebt over iets wat je niet kan vinden, dan een topicje opstellen! ?

 

(En lees meteen even de regels met betrekking tot quoten ? )

 

  • Like 4
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...