Jump to content
wahanassatta

Nieuw op het forum? Check onze forumwiki!   -   Nieuw met dampen? Check onze dampwiki!

Message added by wahanassatta

Recommended Posts

Dag, ik ben Fred ik kom uit Rotterdam en ben deze leuke Forum al een tijdje aan het volgen ik ben weer geleidelijk begonnen met elektrisch roken sinds eergisteren, 

Het wordt tijd dat ik ook een forumlid wordt meen ik zodat ik als het nodig is ook deel kan nemen met de dagelijkse onderwerpen,

Vriendelijk groet

@Helegroteblij nu ben ik wel erg nieuwsgierig naar wie jouw moeder is hier. Wat je uiteraard níet hoeft te vertellen. Fijn dat het dampen je bevalt.

Mijn moeder is al heel lang lid van dit forum en heeft me aangeraden om hier lid van te worden. Ze wil liever anonieme blijven als "moeder van". SUPER TOF dat je meteen gereageerd hebt, Tamara! Dankjewel 🙂 voel me meteen welkom

hoi,

ik ben ulrik 53 jaar en ben van de klinge in belgie vlakbij nederland.

ben begonnen met dampen eind december 2017 met de Eleaf istick pico 75 watt wat ik een goed apparaat vind.ben wel paar keer gestopt met dampen en terug sigaretten beginnen roken maar nu vanaf januari 2019 terug dampen.wil 2 de apparaat kopen,namelijk de Eleaf Lexicon 235W Kit.vind hem mooi,zekers met de led verlichting.wie heeft er ervaring mee?

Eleaf-Lexicon-235w-TC-Mod-w-Ello-Duro-Sub-Ohm-Tank-Starter-Kit-Canada-scaled.jpg

@Bepbrul welkom! Ben blij om te lezen dat je gestopt bent. Nog blijer dat ik lees dat een chirurg je doorverwijst naar een damp winkel. Wat ik geleerd heb is dat artsen dampen nogal zien als taboe. Lees je hier lekker in en stel je vragen. En die q16 is een leuk beginners model, maar het kan uiteraard beter wat je zelf al aangeeft. 

Welkom op ons forum @Bepbrul, leuke naam trouwens 👍

Herken het, 27 jaar ongeveer 30 Cameltjes per dag gerookt, dacht niet dat ik hier ooit mee zou stoppen, dampertje (cigalike) en nooit meer gerookt.

8 minutes ago, Bepbrul said:

De beste man opperde om naar de dampwinkel te gaan die nu in mijn stad zit en daar advies te vragen. Hij had al meerdere mensen op t spreekuur gehad die nu ex rokers zijn.

Wow, goed te horen dat zulk advies uit de mond van een chirurg komt 👍👍👍

Veel succes, een week is al een grote stap, nu nog volhouden maar dat gaat je vast lukken, mocht het ff wat minder gaan... We hebben hier 24 uur per dag behulpzame leden aan boord die jou graag door die moeilijke momenten heen helpen.

Wat een warm welkom! 

Ik vind het jammer om te horen dat de algemene ervaring bij artsen zo negatief is. Ik heb dus echt een goeie getroffen. Maar ik vermoed dus met dank aan dampers die de man enthousiast hebben vertelt over hun ervaringen. Predikt t voort mensen, het lijkt er dus op dat er geluisterd gaat worden 😁

Dat noem ik nog eens een entree. Chapeau! 😉  Zelf nooit verder gegaaan dan een standaard mod, want ik stel het wattage 1 keer proefondervindelijk in en basta. Bij  mij 30 watt.  (120 watt mod? lol)  Maar ik pas op me zelf Murpheys wet toe. dat wat mis kan gaan zal mis gaan bij mij. dus voor mij geen geklooi met mechs. LOL

Edited by Mooncloud

Hallo, Ik ben martin en ik ben een roker... tenminste dat was ik voor iets meer dan 45 jaar... Diverse keren (3) geprobeerd te stoppen maar nooit echt succesvol geweest. Dan komt er een vriend op visite die een Q16 heeft en mij uitlegd dat je dit kunt doen in plaats van roken, je krijgt je nicotine binnen zonder de extra's zo als de teer... Hmmmm food for thoughts, de dag erna 2 augustus 2018 naar de winkel gegaan en de Q16 aangeschaft met een flesje appel/18Mg...eenmaal thuis lekker aan het testen gegaan maar mijn hemel!... Ik liep te stuiteren door het huis veel te veel nicotine!..dus flesje aan de kant gezet en overgestapt naar 12Mg...dit een week gedaan en daarna over op de 6Mg...dit 2 weken en toen naar 3Mg....dat werkte niet ik zoog dat kren helemaal droog om maar een beetje het idee te hebben dat ik nico binnen kreeg. Terug naar de 6Mg en dat ben ik blijven doen tot gisteren...Ik heb een nieuwe MOD gekocht en dat is de reden dat ik hier terrecht kom....zoveel vragen zoveel info en zoveel verwarring :)

On 1/13/2019 at 11:44 AM, Bepbrul said:

Hai dampers,

Al 26 jaar ben ...

...vergeten als die de smaakexplosie gaat geven.

man man man, alsof ik in de spiegel kijk lol

Edited by Oomkobus
Redelijk lange quote ingekort

5 hours ago, seccondbest said:

man man man, alsof ik in de spiegel kijk lol

Gaan we gewoon naar op zoek, zolang we de a sigaret maar maar niet aantrekkelijk meer vinden.🤣

Goedemiddag mijn naam is krijn,

Ik vape nu al zo'n 3 jaar, en ben inmiddels aangekomen dat ik op zoek ben naar grotere mesh coil. Ik ben ooit begonnen met de welbekende hartstikke fijne istick Pico 75 watt. Ik heb veel soorten vape geprobeerd t', zoals eigen decks bouwen en sqonken en wat heb je eigenlijk nog meer.... . hahaha. Maar waar het op neerkomt, is dat ik gewoon kant-en-klare coils koop. Ik maak wel zelf e-liquid en dit druk de kosten behoorlijk. In het begin zag ik namelijk als sub ohm'er dat het duurder wordt als roken. daardoor ben ik zelf mijn liquid gaan maken en na een paar jaar heb ik een paar goede en fijne merken ontdekt. Op zoek naar de beste persoonlijke smaak vond ik wel één van de lastigste dingen. Zoveel smaken en merken dat je het op een gegeven moment niet meer weet. Ik heb kwa hardware veel ervaring met vaporesso, ik ben een paar maanden geleden overgestapt naar de freemax mesh pro. Deze deed ik op mijn cascade OnePlus se echter ontlaad de batterij zeer snel op deze tank, daarom toch maar besloten om de eerste keer in mijn vape carrière een mod te kopen waar 2 batterijen in gaan. Deze heb ik gekocht op AliExpress "hotcig g217" met lampjes op de zijkant wat ik niks vind, maar voor geen 20eu mag ik niet zeuren. Ik ben er voor de rest zeer tevreden mee als batterij heb ik de vtc5a die doet het ook gewoon fijn. Ik heb alleen momenteel een zoektocht naar de grootste mesh coils die er zijn. Liefst vaporesso natuurlijk.

Edited by Krijn

Goedendag mede dampers.

Mijn naam is Marcel Jacobs

ik woon in tilburg

getrouwd en trotse vader van een dochter van bijna 2

ik heb jaren lang zwaar gerookt en rookte 4 builen zware van nelle in de week.

3 maanden geleden ben ik voorzichtig beginnen met een vaporesso swag te dampen.

inmiddels bevalt het me u zo goed dat ik al een maand geen peuk meer heb aan geraakt.

ik verdiep me veel in het dampen door veel te lezen en vragen en filmpjes te kijken.

mijn vrouw vind het super dat ik niet meer rook maar damp maar ik ben aan het doorslaan vind ze..

ik heb al een aardige collectie verzameld qua mods, sub ohm tanks, rda's en rta's.

het is echt een hobby aan het worden..

ook merk ik dat ik meer adem heb en het eten me beter smaakt..

dat was alles even in een klein verhaaltje..

hopelijk word ik nog veel wijzer hier op te forum..

groetjes moi

Allereerst een heel hartelijk welkom aan alle nieuwe leden, heel fijn om jullie erbij te hebben!

Ten tweede wil ik graag een offtopic opmerking maken, mag dat? Ja natuurlijk mag ik dat, er staat verdorie FBT onder m'n naam.

Viel me vanmiddag ineens op dat er steeds meer hartjes in de rechter bovenhoek verschijnen bij de posts van de nieuwe leden, dat betekent dat deze posts veel ( meer dan 20 ) likes krijgen en dat vind ik heel positief!

Dat laat zien dat onze nieuwe leden allemaal vreselijk vriendelijk onthaalt worden en dat het forum steeds actiever word!

Dikke knuffel voor jullie allemaal!