Jump to content
Quotiquette Carnaval, ook jij doet mee! Read more... ×
wahanassatta

Nieuw op het forum? Check onze forumwiki!   -   Nieuw met dampen? Check onze dampwiki!

Message added by wahanassatta

Recommended Posts

@TwizTayzoals @cybmov al aangeeft nicotine Saltz. Als het op pg en nicotine aankomt zit ik in het zelfde straatje als jou. Ik verweet het constant aan de mg nicotine en de pg gehalte. Heb liters en liters doorheen gejaagd totdat ik uitkwam wat het bij mij uitmaakte. Bij mij zijn het vooral de merk aroma's waar ik een troath hit van krijg. Zo kan ik voornamelijk niet goed tegen ananas, citroen, limoen en nog wat fruit die in het echt ook zurig zijn, noem het voor gemak citrusvruchten. Maar heb vooral gemerkt dat het ene merk niet het andere is. Zo kan ik bijvoorbeeld citroen wel dampen in bepaalde merken en sommige totaal niet. Dus verdiep je daar ook even in. 

Hallo iedereen,

Ik ben joris en kom uit Zuid Holland. 

Jaren lang gerookt en overgestapt op de e sigaretten. Heb gelijk 2 apparaten gekocht een joyetech ego aio en een Vaporesso veco one. 1 voor de wolken en de ander als vervanging voor men sigaret. Ben veel op internet aan het kijken hoe en wat waar op dat ik zag dat het in Amerika de e liquids meer dan de helft goedkoper zijn. Nu las ik hier over zelf maken en heb er een topic in gegooit en misschien kan ik hem dan wel zelf maken. In men kleine rook ik menthol en wil graag een ander apparaat om echt te dampen. 

Dat Is het denk ik wel. Fijn dat er een site Is als dit. Dankjewel iedereen

Edited by J.Verolme

20 minutes ago, J.Verolme said:

Ben veel op internet aan het kijken hoe en wat waar op dat ik zag dat het in Amerika de e liquids meer dan de helft goedkoper zijn.

Niet alleen liquids, ook apparatuur Dat heeft onder andere te maken met het volslagen andere BTW-tarief daar. Spullen in Amerika kopen is echter over het algemeen niet aan te bevelen ; daar komen vrijwel altijd gigantische verzendkosten overheen, en ze kruipen zelden tot nooit door de douane, waardoor je ook bijna altijd nog bijkomende inklaringskosten en BTW-heffing krijgt. China is nog goedkoper en een stuk makkelijker. Mijn liquids koop ik echter bij voorkeur in en liefst ook afkomstig uit Europa. Waarom weet ik niet ; gevoeletje. Heb vroeger ook echt wel Chinese liquids gedampt en ben er niet slechter van geworden. Ze;lf mixen bespaart inderdaad een hoop geld, vooral in je Vaporesso 😉 

Goedendag,

Januari 2014 heb ik een Evod BCC startersset aangeschaft en begonnen met dampen. De evods heb ik tot ergens halverwege 2017 gebruikt, totdat ik wegens een defecte batterij een Eleaf iStick aan heb geschaft. Op die mod kwam een eerder gekochte, maar nog niet veel gebruikte, Justfog C14 een stuk beter tot zijn recht en was mijn nieuwsgierigheid naar andere atomizers gewekt.

Inmiddels gebruik ik een innokin Ares en sinds deze week ook een Dvarw V2 MTL clone.

Het forum bezoek ik al een aantal jaar en heb hier veel informatie gevonden. Ik heb ooit een account gehad, maar ik vermoed dat dat tijdens een grote schoonmaak is gewist.

Waarom nu dan toch weer een account? Soms wil je eens kijken wat er nog meer is.

Met vriendelijke groet,

Isparenja

1 hour ago, isparenja said:

Inmiddels gebruik ik een innokin Ares en sinds deze week ook een Dvarw V2 MTL clone.

Welkom weer.

Beide tankjes hier ook in bezit. Vooral erg gecharmeerd van de Dvarw's, zowel de MTL als de DL.

3 hours ago, L33ntje said:

Niet alleen liquids, ook apparatuur Dat heeft onder andere te maken met het volslagen andere BTW-tarief daar. Spullen in Amerika kopen is echter over het algemeen niet aan te bevelen ; daar komen vrijwel altijd gigantische verzendkosten overheen, en ze kruipen zelden tot nooit door de douane, waardoor je ook bijna altijd nog bijkomende inklaringskosten en BTW-heffing krijgt. China is nog goedkoper en een stuk makkelijker. Mijn liquids koop ik echter bij voorkeur in en liefst ook afkomstig uit Europa. Waarom weet ik niet ; gevoeletje. Heb vroeger ook echt wel Chinese liquids gedampt en ben er niet slechter van geworden. Ze;lf mixen bespaart inderdaad een hoop geld, vooral in je Vaporesso 😉 

dankjewel voor je info..

Doe jij zelf ook mixen?

Groetjes joris

Hola, iedereen. Walking Crow hier (ofwel WaCro in't kort). 
Ik ben ooit 'ns begonnen met een eGo-C pennetje en heb al behoorlijk wat ervaring met higher-end spul en zelfbouw. 
Maar nou ben ik ook een beetje een pannekoek :stom en ben ik vaak, mede ook door het niet ownen van m'n depressies, werkeloosheid en alle andere narigheid in m'n leven, toch weer terug gevallen. Ik wil echt heel graag dit keer doorzetten en verantwoordelijkheid nemen voor m'n keuzes. Ik hoop dat ik hier m'n proces kan delen, zodat er wat openlijke accountability gaat ontstaan. Daardoor hoop ik wat beter aanwezig te blijven in m'n proces en niet zomaar weer gekke sprongen ga maken om wederom terug te keren naar die vervelende ziekte stokjes. 

En wat goed dat jullie die verschrikkelijke eind 90's/begin 00's geanimeerde emoticons nog hebben. :bang

Hallo,

Ik ben Stella, 53, en heb 40 jaar gerookt. Als een ketter. Wat er ook gebeurde in mijn leven, mijn rookvriendje was er altijd voor mij om op te peppen, rustig te maken, te troosten etc.

Maar het roken werd voor mijn gevoel toch steeds meer Russisch roulette spelen. Je wordt ouder, er zijn er nu al eerder overleden dan jij... Misschien wat laat bedacht maar Ik wil die longkanker dus liever niet ..

10 jaar alles geprobeerd om te kunnen stoppen. Boeken, cursussen, begeleiding, pleisters, champix, cold turkey. Lukte niet. 30 keer niet.

Door mijn nieuwe lieve vriend gewezen op het dampen., Ik kende het eigenlijk niet hoor..!!

7 weken geleden overgestapt.

Ik zal niet zeggen dat ik nooit meer taal naar een sigaret. Natuurlijk wel. Het was mijn identiteit en ik voel me voor lul lopen/staan met mijn pennetje . Het geeft ook niet helemaal hetzelfde gevoel/de voldoening  in welk opzicht dan ook.

Maar toch!

Het is zoveel makkelijker dan bij andere stoppogingen. Er is iets anders voor in de plaats. Ik doe het met plezier. Ik weet niet hoe schadelijk dampen wel of niet is (ik ga nog steeds uit van veeel minder dan roken) maar ik kan zonder shaggie of sigaret. Ik denk er relatief weinig aan. Dat had ik nooit gedacht.

Ik (jaja verslavingsgevoelig nietwaar..) verdiep me al meer in verdere mogelijkheden. Zit nog aan een pennetje (Justfog Q16) maar maak al wel eigen liquids. Save Vape heeft een klant erbij 😉

Wat het roken charmant maakt (altijd een praatje als je ergens buiten staat) heb je met dampen ook. Je lurkt ff aan elkaars apparaat/smaakje en gezellig kletsen en tips. Heerlijk.

Een mod komt voor mij misschien wel/misschien niet. Eigenlijk wil ik helemaal stoppen en bouw nu af in nicotine. Van 12 naar 9 en nu op 6.

Als ik op nul zit is de verslaving allen nog het long-gevoel en de bezigheid? En dan zou ik moeten kunnen stoppen met alles?

We zien wel.

Voor nu vind ik deze nieuwe wereld interessant en leuk en wil graag meelezen en -praten op dit forum.

Groeten, Stella

9 hours ago, J.Verolme said:

dankjewel voor je info..

Doe jij zelf ook mixen?

Ik doe alles ; mixen, bottleshots, shake & vapes, kant en klare liquids, enkelvoudige en samengestelde aroma's, alles wat mijn nieuwsgierigheid wekt, of dat ik heb uitgeprobeerd en me goed smaakt. Dat komt natuurlijk ook een beetje omdat ik met mijn kont op de bron zit ; was dat niet het geval, dan mixte ik vermoedelijk vrijwel alleen kant en klare aroma's. Lekker makkelijk. 

6 hours ago, Stella said:

Hallo,

Ik ben Stella, 53, en heb 40 jaar gerookt. Als een ketter. Wat er ook gebeurde in mijn leven, mijn rookvriendje was er altijd voor mij om op te peppen, rustig te maken, te troosten etc.

Herkenbaar. 

Ik zal niet zeggen dat ik nooit meer taal naar een sigaret. Natuurlijk wel. Het was mijn identiteit en ik voel me voor lul lopen/staan met mijn pennetje . Het geeft ook niet helemaal hetzelfde gevoel/de voldoening  in welk opzicht dan ook.

Dat kan ik me wel voorstellen met een pennetje. Met jouw rookgedrag en afhankelijkheid (*je hebt je héle volwassen leven gerookt), kan het heel goed zijn dat je voor de zelfde voldoening wel wat zwaarder geschut nodig hebt dan een pennetje. Ik had er in elk geval NOOIT mee van de sigaret af kunnen komen. Pas met een damoer die mijn rookgedrag / dampgedrag kon bijhouden, was het in no time gedaan met de shag. En dat terwijl ik NIET van plan was te stoppen met roken. Het was eigenlijk een bijverschijnsel van het dampen. Met een passende set-up zal er wel eens een wereld voor je open kunnen gaan. 

Een mod komt voor mij misschien wel/misschien niet. Eigenlijk wil ik helemaal stoppen en bouw nu af in nicotine. Van 12 naar 9 en nu op 6

Ik zou het zeer zeker wel aanraden, althans als je je stoppoging serieus kans wilt geven. Ik zou ook zeker niet ZO snel zakken in de nicotine. 12 is in dat pennetje wel bijna het minimum. Nicotine is zoals je wellicht weet NIET de schadelijke stof in sigaretten, en heeft zelfs verschillende voordelen. Afbouwen is zeer zeker geen dwingende noodzaak, en al helemaal niet in dat tempo. Dan is de kans dat je het na een maand of drie, als het nieuwe er af is, al zat bent, en weer terug gaat roken. Eerst overstappen, je lichaam laten wennen aan een nieuwe manier van nicotine opnemen en de handeling loskoppelen van de directe "beloning" (want de nicotine in dampen werkt anders dan die in sigaretten), wennen aan de nieuwe handeling en smaak, en als je helemaal niet meer taalt naar sigaretten - en dat kan best een paar maanden tot een jaar duren - is het een idee  te kijken of je kunt zakken in nicotine. De angst voor nicotine is er de afgelopen decennia stevig bij ons ingeramd, maar blijkt nergens oip gestoeld. Dat is altijd geweest in relatie tot roken. Wat overblijft is het genot, en daar mag best iets lekkers bij zitten.

Als ik op nul zit is de verslaving allen nog het long-gevoel en de bezigheid? En dan zou ik moeten kunnen stoppen met alles?

We zien wel.

De verslaving is sowieso om en nabij de 90 % het longgevoel, de bezigheid, maar ook alle positieve associaties die je in de loop van je leven hebt opgebouwd bij het roken. Het zien van de rook, de gezelligheid, het "pauze-gevoel", en het al door jou genoemde oppeppen, rustig maken, troosten. Dat alles blijft buitengewoon goed intakt als je dampt - en ik zie niet in waarom je daar ooit mee zou moeten willen stoppen als het je niet ziek maakt. Als je echt per se van je  volledige "verslaving"- dus ook het onschuldige stukje genieten - af wilt, ben je daar natuurlijk vrij in, maar dat is zeker geen moeten. Ongeveer net zo nuttig als stoppen met koffiedrinken, de televisie wegdoen of een telefoon kopen waarmee je alleen maar kunt bellen. Zijn allemaal min of meer onschuldige verslavingen, waar je gewoon lekker van kun blijven genieten zonder dat je ook maar iets of iemand daarmee schaadt. 

Kortom, je verslaving is tweedelig ; nicotine omdat dat een stof is waar je je gewoon lekker van kunt voelen . (Dat gaat vooral op voor volwassenen met AD(H)D, omdat nicotine een werking heeft die vergelijkbaar is met Ritalin ; een licht stimulerend middel waardoor je je juist rustiger voelt en meer overzicht hebt en beter kunt concentreren. Maar een stuk minder rotzooi). En de handeling en alle gedachten en rituelen rondom roken. Waarbij gezegd is dat de ene persoon afhankelijker is van de nicotine dan de ander. Voor veel mensen is de gedragscomponent beduidend sterker. Dat is vooral de groep voor wie pleisters en kauwgom niks doen. 
Dampen laat je beide ''verslavingen' in stand houden, maar dan zonder verdere schade voor je gezondheid. Want die komt uit het verbranden, en dat doe je niet.  

Maar een pennetje, ja, dat zal behoorlijk wat moeite kosten om daarmee volledig het roken te laten. Ik zou toch adviseren te proberen je over die schroom heen te zetten. 

@WaCro Welkom hier. Ik val ook terug tijdens het begin van een depressie en tijden van stress. Gelukkig duurt dat bij mij hooguit een paar weken. Wat ik naar vind om te lezen is dat jij die depressies als zwakte lijkt te zien. Dat is het niet, het is een ziekte en je doet het jezelf zeker niet aan. Probeer het ook zo te zien, dat zal je er beter doorheen helpen. Ik moest dat echt even kwijt. Succes en sterkte.

@balling Bedankt, ook voor het mij op het spoor van de Dwarv te zetten 😉. DL heb ik ooit een paar tankjes met een tfv8 baby geprobeerd, maar dat kon me toen niet bekoren. Maar het kan zo maar zijn dat ik het weer eens prober.

Hoi allemaal!!! Ik ben Mary-Lou 39 jaar,vrouw en moeder van 3 kids en ben roker sinds mijn 13e dus nu 26 jaar en wil er vanaf ben nu sinds 2 maanden aan de damp en rook nu nog maar gemiddeld 10 sigs per dag en dat waren er een stuk of 60 dik. Ik was begonnen met de emow die vond ik 3x niks daarna kreeg ik mijn smok g-priv2 230w tc en dat vond ik heeerlijk nu heb ik inmiddels een aramax power en een smok g150 en nog een vaporesse tarot pro maar die heb ik niet in gebruik. Eerst even extra batterijen voor haar kopen met een apparte lader. Maar eerst de centen ervoor sparen. Bij aankoop van deze bundel kreeg ik enorm veel liquids en die ben ik nu aan het uitproberen en ze bevallen me wel. Ik moet zeggen dat ik echt dankbaar ben dat ik deze vorm van dampen ben begonnen want ik heb een goedaardige kankervorm ( onrustige cellen) 'Reinkes oedeem' op mijn stembanden en die kan in kwaadaardig veranderen*( mijn moeder heeft strottenhoofd kanker ze is nu schoon ) dus wordt het goed in de gaten gehouden en mijn kno arts zag een enorm verschil tussen het normaal roken en het dampen. Dus jeej buiten dat ik weer een stem heb zien mijn stembanden nu veel beter uit! Nou een heel lang verhaal. Maar ik damp nu dus en wil nu alles gaan leren over de sub ohm tanks en zelf coils gaan maken en ooit misschien eigen liquid enz. Heel veel liefs Mary-Lou 

5 hours ago, L33ntje said:

Ik doe alles ; mixen, bottleshots, shake & vapes, kant en klare liquids, enkelvoudige en samengestelde aroma's, alles wat mijn nieuwsgierigheid wekt, of dat ik heb uitgeprobeerd en me goed smaakt. Dat komt natuurlijk ook een beetje omdat ik met mijn kont op de bron zit ; was dat niet het geval, dan mixte ik vermoedelijk vrijwel alleen kant en klare aroma's. Lekker makkelijk. 

Klinkt aardig vet allemaal.. Ik heb een smaak die ik graag zou willen kloonen honey dew melon chew van melon twist. Dan weet jij mogelijk wel ofdat dat mogelijk Is? 

Bedankt voor je reactie in ieder geval

10 minutes ago, J.Verolme said:

Klinkt aardig vet allemaal.. Ik heb een smaak die ik graag zou willen kloonen honey dew melon chew van melon twist. Dan weet jij mogelijk wel ofdat dat mogelijk Is?

In dit draadje hebben toch al een paar mensen antwoord gegeven op deze vraag en je een aantal recepten gegeven? Lees anders de wiki er even op na.

3 hours ago, isparenja said:

@balling Bedankt, ook voor het mij op het spoor van de Dwarv te zetten 😉. DL heb ik ooit een paar tankjes met een tfv8 baby geprobeerd, maar dat kon me toen niet bekoren. Maar het kan zo maar zijn dat ik het weer eens prober.

Ik heb in de Dwarv DL de MTL-inserts van de Cthulhu Hastur MTL RTA zitten.

Deze passen, geloof ik, in de 1,2mm insterts van de Dvarw DL.

Het levert een 24mm MTL-tank op met grote capaciteit.

Werkt uitstekend.

https://www.fasttech.com/product/9437800

2 hours ago, J.Verolme said:

Bedankt voor je reactie in ieder geval

Nee, van klonen heb ik geen kaas gegeten. Dat lijkt me een hobby op zich , waar ik mezelf absoluut de tijd niet voor gun. Uiteindelijk is de beste smaak in dampen altijd nog "afwisseling". Dus gewoon steeds weer iets anders. Tussen die duizenden liquids en aroma's zit altijd wel weer iets nieuws dat lekker is. 

1 hour ago, L33ntje said:

Nee, van klonen heb ik geen kaas gegeten. Dat lijkt me een hobby op zich , waar ik mezelf absoluut de tijd niet voor gun. Uiteindelijk is de beste smaak in dampen altijd nog "afwisseling". Dus gewoon steeds weer iets anders. Tussen die duizenden liquids en aroma's zit altijd wel weer iets nieuws dat lekker is. 

Okee dankjewel voor je info! 

3 hours ago, Marcel loves E6 said:

In dit draadje hebben toch al een paar mensen antwoord gegeven op deze vraag en je een aantal recepten gegeven? Lees anders de wiki er even op na.

Ja klopt vanwege het antwoord van daarvoor wat ik kreeg was ik toch benieuwd wat diegene daarop te zeggen had om mee te nemen ofdat ik het allemaal zelf ga aanschaffen om te gaan mixen. 

10 hours ago, Tamara said:

Succes en sterkte.

Dankjewel voor je zorgen. Je aanname over hoe ik er in sta is niet correct, maar ik heb absoluut een ander beeld op wat het is (voor mij persoonlijk!), al ging m'n commentaar daar niet over. Ik geloof alleen niet dat dit de plek is om dit te bespreken. Maar, nogmaals, dankjewel. Ik waardeer je uitreiking. 🙏

Edited by WaCro