Jump to content

Het grote voorstel en welkom topic


Message added by wahanassatta

Nieuw op het forum? Check onze forumwiki!   -   Nieuw met dampen? Check onze dampwiki!

Recommended Posts

16 minutes ago, raybeek said:

Hoi, allemaal

Mijn naam is Ray, was hier al een behoorlijke tijd lid geweest maar ben mijn inlog gegevens kwijt.

Dus maar weer helemaal opnieuw lid geworden, en mijn geschiedenis....ach jammer dan.

 

Op dit ogenblik dampend met een eleaf istick pico 75, geweldig ding heel wat anders als dat je 8 jaar geleden had.

 

Nu weer een beetje rondneuzen op dit forum

 

Ray.

Hallo Ray, hier Ray ?

 

Misschien kunnen de beheerders je inloggegevens achterhalen zodat je verder kunt met je oude account. @Sledge

 

Wat heb je bovenop de Pico geschroefd qua tank?

Link to comment
Share on other sites

Guest raybeek
5 minutes ago, Raycoupe said:

Hallo Ray, hier Ray ?

 

Misschien kunnen de beheerders je inloggegevens achterhalen zodat je verder kunt met je oude account. @Sledge

 

Wat heb je bovenop de Pico geschroefd qua tank?

 

@ naamgenoot

 

Ik gebruik de melo3 tank, en die bevalt best goed.

Wel heb ik bij fastech de 4ml versie besteld van de melo3, anders blijf je bijvullen.....

Link to comment
Share on other sites

Guest raybeek
7 minutes ago, Raycoupe said:

 

 

Misschien kunnen de beheerders je inloggegevens achterhalen zodat je verder kunt met je oude account. @Sledge

 

 

 

Dat hoeft niet hoor, het is zeker al 7 of 8 jaar geleden

Link to comment
Share on other sites

Guest raybeek
1 minute ago, raybeek said:

 

Dat hoeft niet hoor, het is zeker al 7 of 8 jaar geleden

 

Wel grappig, Karin Spaink is er nog, dat is iemand van het eerste uur, nog wel eens gezien op een meeting.

Er was ook zo'n winkeltje ergens in het midden van het land, de eigenaar hete GertJan, dampen werd toen net een beetje bekend.

 

Overigens begonnen met een Justfog, zo'n 16 nog wat, ook nog de boostertube gehad met de 2043 clearo.

Later dure mod's , had toen zo'n duur duits ding met 2 van die cijferleds, kan ff niet meer op de naam komen, kayfun er op en gaan.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, raybeek said:

 

Wel grappig, Karin Spaink is er nog, dat is iemand van het eerste uur, nog wel eens gezien op een meeting.

Er was ook zo'n winkeltje ergens in het midden van het land, de eigenaar hete GertJan, dampen werd toen net een beetje bekend.

 

Overigens begonnen met een Justfog, zo'n 16 nog wat, ook nog de boostertube gehad met de 2043 clearo.

Later dure mod's , had toen zo'n duur duits ding met 2 van die cijferleds, kan ff niet meer op de naam komen, kayfun er op en gaan.

Karin doet het hier rustig aan, die zien we niet veel meer.

 

Maar nog een Melo III, wat prima is hoor als je er tevreden over bent, maar het staat niet echt bekend als smaakvolle tank. Zelf heb ik hem ook, kwam ergens tweedehands bij en vind hem het lekkerst met zo'n rba coiltje. Wel ontzettend lastig die simpele rba, maar scheelt natuurlijk wel coils kopen.

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, raybeek said:

Er was ook zo'n winkeltje ergens in het midden van het land, de eigenaar hete GertJan, dampen werd toen net een beetje bekend.

 

3 minutes ago, raybeek said:

 

Die winkel is er nog steeds, dat is Vapexperience in Hilversum. Deze wordt juist uitgebreid naar grotere ruimte.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest raybeek
1 minute ago, marcel59 said:

Die winkel is er nog steeds, dat is Vapexperience in Hilversum. Deze wordt juist uitgebreid naar grotere ruimte

 

Ja !!

inderdaad in het verleden vaak geweest, leuk dat het er nog is, had altijd leuke spulletjes

Link to comment
Share on other sites

39 minutes ago, raybeek said:

Later dure mod's , had toen zo'n duur duits ding met 2 van die cijferleds, kan ff niet meer op de naam komen, kayfun er op en gaan.

Dat is dan waarschijnlijk of de Dani geweest, of de Svoemesto Semovar. 

 

 

Weet je je oude nickname nog, kunnen we even kijken of we de accounts aan elkaar kunnen plakken, wel zo leuk. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest raybeek
1 hour ago, Sledge said:

 

Weet je je oude nickname nog, kunnen we even kijken of we de accounts aan elkaar kunnen plakken, wel zo leuk

 

Dat moet ik echt even opzoeken, mits ik die inlog gegevens nog ergens heb

Als ik ze vind dan PB ik jou even.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, raybeek said:

 

Dat moet ik echt even opzoeken, mits ik die inlog gegevens nog ergens heb

Als ik ze vind dan PB ik jou even.

Alleen je nickname is meer dan voldoende, inlog gegevens hebben we niet nodig... Welkom terug trouwens ?? 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, marcel59 said:

Die winkel is er nog steeds, dat is Vapexperience in Hilversum. Deze wordt juist uitgebreid naar grotere ruimte.

Ga ik eens langs, mocht ik wat nieuws nodig hebben.

 

Welkom @raybeek. Zo te lezen heb je een bescheiden verzameling voor iemand die al zo lang meeloopt.

Link to comment
Share on other sites

Guest raybeek
13 minutes ago, PetraO said:

Welkom @raybeek. Zo te lezen heb je een bescheiden verzameling voor iemand die al zo lang meeloopt.

 

Klopt, ik verzamel al ( Sony ) radio's  ?

Link to comment
Share on other sites

Welkom hier @raybeek

 

Als ik kijk naar wat er allemaal al verandert is in de bijna drie jaar dat ik nu damp, zal het voor jou helemaal een andere wereld zijn lijkt me ? Ik geloof wel eens gelezen te hebben dat het al een hele stap was als iemand onder de 2 ohm ging? dat is nu wel anders.

 

Veel plezier hier en top dat je het weer opgepakt hebt :duim

 

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Mammierdam

Hoi,

 

Ik ben mammierdam. Ik ben sinds 4 dagen van het roken van zelf gemaakte sigaretten, overgestapt naar het dampen. Ik gebruik de q16, en 6 mg nicotine.

Ik damp nu pink fruit van zumo. Bevalt me prima. Heb vanmiddag de appel meegenomen. Ben ik ook wel benieuwd naar.

 

Ik heb geen enkel moment de behoefte aan een sigaret gehad en wil dat ook zo houden.

 

Ik snuffel eens lekker verder op t forum.

Link to comment
Share on other sites

Guest dampertje83

Hoi Iedereen,

 

Ik ben nieuw hier op dit forum sinds vorige week. Ik ben sinds een kleine maand overgestapt van het roken (ong 17 jaar - laatste jaren  15-20 sig per dag - Marlboro) naar het dampen. Sinds ik aan het dampen ben heb ik geen sigaretje meer aangeraakt.

 

Ik moet zeggen dat het dampen me goed bevalt. Toen ik nog sigaretten rookte had ik smorgens een grote drang naar de sigaret. Het eerste wat ik smorgens deed was een kopje straffe koffie drinken samen met 1 sigaret. Ongeveer een half uur later als ik naar mijn werk vertrekte rookte ik dan al mijn 2 de sigaret. De laatste maanden had ik ook een vervelend hoestje en last van vastzittend slijm. Ik ben ook enkele keren bij de dokter terecht gekomen maar die vertelde me telkens dat er niks ernstig aan de hand is, maar dat ik dringend moest stoppen met roken. Ik moet nu zeggen dat ik na een tijdje dampen smorgen helemaal niet meer zo een drang naar nicotine heb, en dat mijn vervelend hoestje en vastzittend slijm al veel beter geworden is.

 

Ik damp enkel tabak smaakjes en heb er al heel veel gekocht en geprobeerd. Ik probeerde eerst e liquids met 6mg/nic maar daar had ik te weinig voldoening van. Ik ben toen 12mg/nic gaan dampen maar dan had ik soms een te grote nic boost. Ik men nu 12 mg/nic flesjes met 6mg/nic flesjes en dat is ideaal voor me. Ik damp dus eigenlijk e liquids van 9mg/nic.

 

De tabak smaakjes die ik het lekkerst vind en nu damp zijn de volgende :

 

1. E-Liquid France Tobacco Oriental: dit is tot nu toe mijn favoriet, het is een lekker turkse tabaksmaak.

2. E-Liquid France Tobacco Westblend: vergelijkbaar met de tobacco oriental maar iets zachter van smaak, smaakt ook iets minder door.

3. Millers tobacco nr.1: iets aggresiever van smaak dan de bovenste 2

 

Ik damp momenteel met een JustFog J-Easy 9 toestelletje op 4Volt

 

Suggesties voor andere lekkere tabaksmaakjes en damptoestelletjes zijn zeker welkom aangezien ik nog een groentje ben in de wereld van het dampen ?

 

 

Edited by dampertje83
typfouten
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, dampertje83 said:

De laatste maanden had ik ook een vervelend hoestje

O ja daar kreeg ik ook last van en toen wilde ik echt gaan stoppen met roken.

Nu damp ik pas een week of drie maar het hoestje is al weg.

 

6 hours ago, dampertje83 said:

Suggesties voor andere lekkere tabaksmaakjes en damptoestelletjes zijn zeker welkom aangezien ik nog een groentje ben in de wereld van het dampen ?

Ik heb gisteren zelf iets gebrouwen van zelfgemaakte kruidnagel-aroma en een beetje vanille-aroma. Vandaag begint het pas lekker te smaken naar honing, ook door de zoete VG (30/70).

Ik weet niet hoe tabak smaakt. Ik heb nog nooit gepruimd. Ik heb eigenlijk ook geen behoefte meer aan de smaak van verbrande bladeren.

 

Ik had eerst ook een apparaat zoals de Justfog J-easy maar dat vond ik veel te licht. Met een zwaarder apparaat met een sub-ohm coil proefde ik pas echt de aroma! Ik wil je er nog niet over adviseren want ik ben zelf nog maar een groentje in het dampen maar misschien kan je zoiets bij iemand proberen. Ik vind het echt het einde ?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tzunix hiero, net lid geworden en mijn eerste vraag gedropt (batterijen info). Ik heb tot vier weken geleden gerookt (stevig) en nu met dampen dus al vier weken zonder sigaretten. Gaat als een trein. Ik had al eerder geprobeerd met dampen (eerste keer met een supercheap ego kloon van een tientje), maar nu, met wat betere apparatuur met het nodige gadget gehalte (dat houdt me bezig) dus op het goede pad. Zonder problemen tot nu toe! Wel jammer dat je enorm schrikt van de lucht van je analoge rookmaatjes. Dat luchtje had ik dus vroeger ook, wel heel confronterend.

 

Damp nu met een e-leaf pico 75 (85 watt stond op de doos, maar da's vast wat overdreven), en had daar al direct een RTA' tje bij gekocht via de chinese markt, een Vapefly galaxies MTL. Heel erg te gebruiken om hetzelfde gevoel bij dampen te krijgen als dat ik had met roken (maak het me graag makkelijk in dat opzicht dus, en dat werkt tot nu toe super). Leuk om coils te knutselen en installeren, en inmiddels ook al meer richting DL gegaan met de bij de e-leaf geleverde ello clearomizer, wel met de focus op smaak en niet op megawolken. Heb wel al gemerkt dat je die Ello tank op heel andere wattages dampt (40-60) dan m'n vapefly, en dat dus je batterij nogal hard leegloopt ten opzichte van de 10 en een beetje watt voor dat MTL tankje.

 

En nu (dat zal veel enthousiaste dampers overkomen) nu voor een prikje een andere mod besteld, een COV Tempest, wel iets uit 2016, maar toen redelijk goed getest. Vooral om niet zonder stroom te vallen, en voor een prijs die ik echt niet kon laten. En een RTA' tje erbij voor dual-coil subohm builds, een Steamcrave Aromamizer. Allemaal onderweg, nog 3 dagen (of vier weken?). Blijft een avontuur, dat chinese ding.

 

Ik denk dat ik af en toe wel eens een vraagje stel hier of daar, en ik lees ook graag ervaringen van andere dampers... hoop dat dat hier gaat lukken :).

 

Anyway, hallo allemaal!

  • Like 17
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL190626

Hey, Ik ben Francis en ik damp al ruim een jaar

Gebruik de Q16 en dit vond ik gelijk zo goed dat ik nooit meer een sigaret heb aangeraakt

Ook mijn man is daarna gelijk begonnen met de Q16 met het zelfde resultaat

Dus wij zijn blije dampers???

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

Ik ben Melanie. Sinds februari ben ik aan het dampen. En sinds een maandje ook helemaal nicotine vrij.

Sinds februari lees ik al mee hier op het forum en ik heb er veel van geleerd.

Nu werd het tijd om ook een account aan te maken?

Ik ben begonnen met de justfog c14, daarna overgestapt op de joyetech exceed box, waar ik nog altijd tevreden over ben. Ook heb ik de melo 4 gehad, dit was niet mijn favoriet.

Sinds deze week ook aspire odyssey in mijn bezit:)

Edited by Mel
Link to comment
Share on other sites

Hallo Dampers,

Ik wil me even voorstellen, alhoewel ik al een aantal jaren lid ben. Ik ben een man van 64 uit Limburg, gehuwd. Ik ben een damper van het eerste uur en wikkel zelf en maak mijn eigen liquids. Ik heb altijd Innokin mods gebruikt met kayfun. De laatste tijd ben ik overgestapt op releaux gen 3 met een Ares tank van 4ml/coilmaster Elfy 2,5ml. Voor buiten de deur heb ik een pico 75w. Ik heb een klein etui van een tomtom met wat voorgewikkelde coils en wat watten en spare rings voor vakantie. Ik damp uitsluitend DIY fruitsmaken. Ik heb in 8 jaar totaal niet meer gerookt, ik zou het ook niet meer willen. De atomizers met prefab coils zijn mij te duur en door mijn ervaring heb ik binnen 2 minuten een nieuwe coil met watten gemaakt. Overigens hoef ik bij mijn lichte liquids de watten maar 1x per 2 weken te vervangen. Ik koop mijn PG en VG per liter en de aroma's en nicotine in het buitenland. <edit FBT>% nicotine is nu verboden, maar ik heb nog tijdig een hele liter kunnen kopen (die bewaar ik in de diepvries). Ik maak iedere maand een aantal smaken in 100ml flesjes. Zo heb ik altijd voldoende voorraad en tijd om te steepen. Uiteraard staat mijn vooraad liquid in de koelkast. Één liter liquid kost mij € 15,00. Dat zijn 100 flesjes. Kosten 0,15 eu per dag en dan drie mods en atomizers per jaar (een mens wil ook eens wat nieuws). Roken kost héél wat meer.

Ik ben een tevreden damper, al jaren.

  • Like 15
Link to comment
Share on other sites

Hallo Forum,

 

Ik ben nu een krap maandje aan het dampen om van het roken van sigaretten af te komen. Sinds ik mijn justfog q16 heb, heb ik geen peuk meer aangeraakt!

I

Ik heb intussen een e pipe van Chinese afkomst er bij, die helaas een beetje tegenvalt. Die gaat dus binnenkort vervangen worden. Ben benieuwd wat ik hier op het forum kan leren!

  • Like 16
Link to comment
Share on other sites

Heyhey iedereen,

 

Ik ben Felixcat, en vape nu ongeveer 2-3 maand. Het vapen is uiterst aangenaam, maar de prijzen van premade premium liquids is mij net iets te hoog, dus ben ik van plan om de DIY toer op te gaan. Het enige jammere hier aan is, is dat grote hoeveelheden nic base niet meer te verkrijgen valt. 

 

Stiekem hoop ik dat de aardige mensen van dampforum.nu mij eventueel zouden kunnen helpen. Met 1L 48mg/ml nicotine zou ik alvast een heeeeeeel eind toekomen.

Ik bedank alvast iedereen die me in de juiste richting kan wijzen!

 

Gr, Flix

 

P.S.: ik ben hier ook om goeie (clone) recepten te vinden! 

Edited by felixcat
  • Like 12
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...