Jump to content

Het grote voorstel en welkom topic


Message added by wahanassatta

Nieuw op het forum? Check onze forumwiki!   -   Nieuw met dampen? Check onze dampwiki!

Recommended Posts

Guest Frysk Famke

Hoi

Ben Marjet 33 getrouwd met Robert geen vaper hij heeft nooit gerookt

Steunt mij wel goed

Mamma van dochterje van 2

kom uit Friesland

gestopt met roken in 2014

gestopt met dampen tijdens zwangerschap

nu damp ik wel weer

Link to comment
Share on other sites

Beste allemaal,

 

Toch maar besloten om lid te worden van dit grote forum. 
Mijn naam, Martijn, woonachtig in het zuiden, 45 jaar oud.

Ben eigenaar van een webshop, maar heb geen enkele intentie om hier leads vandaan te halen. Ik heb mezelf al ingelezen in de regels en sta daar ook volledig achter.

Het besluit om hier lid te worden is gemaakt om te lezen wat er zoals speelt onder ons dampers, de vragen die er zijn, en waar mogelijk te helpen deze vragen te beantwoorden.

Ook volg ik de regels omtrent Wet- en regelgeving op de voet, en zal waar nodig ook hier ook over kunnen uitleggen of in ieder geval delen van de informatie.

Mooi voorbeeld is de aankondiging van wetswijzigingen bij onze zuiderburen. 
Verder een mooi medium om lekker doorheen te scrollen. 

 

Bedankt voor de toelating!!

 

  • Like 18
Link to comment
Share on other sites

Hallo,
Ik ben Ad en damp ongeveer 2 jaar.
Het bevalt me erg goed. Ik heb van begin af geen problemen gehad.
Ik ben sinds kort overgestapt op RTA dampen.
Ik heb er veel over gelezen, maar er zijn nog wat vragen hierover.
Daarom heb ik mij aangemeld bij dit forum.
Ik damp nu met de Wismec  Luxotic BF.

Edited by Sub-Ωhm
handje geholpen ??
  • Like 14
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Pazmaster said:

Deze week zullen de spullen arriveren en dan kan ik aan de slag! Het zal wel trial & error worden maar dat geeft niet, al doende leert men. Het programma Juice grinder is reeds geïnstalleerd en het eerste simpele recept staat klaar. Ik kan haast niet wachten.

 

Ha, wat grappig om te lezen. Ik heb ook al wat spullen besteld om zelf liquid te maken en moet nog meer bestellen dus ik ben nog niet klaar met investeren. Het is goed om te lezen dat je enthousiast bent want dan leg je het niet zomaar opzij. Mijn stiefbroer probeerde even een e-sigaret, ik denk ergens in een boekwinkel gekocht, maar die verdween al snel tussen de rommel. Als het niet meteen bevalt dan wil niet iedereen doorzetten. Als je enthousiast bent dan heb je tenminste genoeg motivatie om door te zetten en dit forum is daarbij een geweldig hulpmiddel! Ik zou zeggen b(r)ouw er wat moois van.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Haha dankjewel KeesB! 1 vriend verklaart me voor gek en zegt iedere keer als ik ga dampen dat ik aan een walkie talkie sta te lurken. Maar ik laat me niet van de wijs brengen hoor, ik weet wel beter. Laat hem maar lekker eigenwijs aan z'n sjekkie zuigen. En enthousiast ben ik zeker, vooral over het diy gedeelte. Ik vond de scheikundeproefjes vroeger op school ook altijd erg leuk, en dit lijkt er wel een beetje op. Ik sta te popelen om vd week aan de slag te gaan. Ik wens jou ook veel succes met het zelfbrouwen. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Pazmaster said:

en de yoghurt maker van Karin Spaink

En ik me maar afvragen wat je met een yoghurtmaker doet, tot ik een filmpje vond waarin ik een kijkje in de keuken van Karin kon nemen. Het is dus een soort broeikasje dat alles op 40 graden houdt? Ik zou er zelf water in doen zodat het als een soort bain de marie werkt want anders moet de lucht opgewarmd worden en dat is niet zo efficiënt. Nou ja het is wel een goed idee om alles op temperatuur te houden. Ik zal er eens over nadenken wat er nog meer mogelijk is om het warm te houden. Ik heb nog niks in huis maar alleen het er over nadenken geeft al lol, wat ik voor werkplekje zal maken, kijken naar een kastje voor de spullen enz.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, KeesB said:

En ik me maar afvragen wat je met een yoghurtmaker doet, tot ik een filmpje vond waarin ik een kijkje in de keuken van Karin kon nemen. Het is dus een soort broeikasje dat alles op 40 graden houdt? Ik zou er zelf water in doen zodat het als een soort bain de marie werkt want anders moet de lucht opgewarmd worden en dat is niet zo efficiënt. Nou ja het is wel een goed idee om alles op temperatuur te houden. Ik zal er eens over nadenken wat er nog meer mogelijk is om het warm te houden. Ik heb nog niks in huis maar alleen het er over nadenken geeft al lol, wat ik voor werkplekje zal maken, kijken naar een kastje voor de spullen enz.

Er zijn meerdere manieren om te steepen zie hier https://e-sigaret-dampen.nl/e-liquid-steeping/ , mijn voorkeur gaat naar de YM (Yoghurt Maker) die maakt geen herrie, is zeer zuinig in stroom verbruik. Maar om er nou water in te doen lijkt me geen goed idee, daar is het apparaat niet voor bedoelt

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, blikje said:

Er zijn meerdere manieren om te steepen zie hier https://e-sigaret-dampen.nl/e-liquid-steeping/ , mijn voorkeur gaat naar de YM (Yoghurt Maker) die maakt geen herrie, is zeer zuinig in stroom verbruik. Maar om er nou water in te doen lijkt me geen goed idee, daar is het apparaat niet voor bedoelt

Dat men verwarmen en steepen over dezelfde kam scheert, begrijp ik nog steeds niet.
Het verwarmen door een YM of magnetron zorgt voor een zeer goede menging, maar is nog steeds geen steepen.
Wat betreft het gebruik van een ultrasoon, had ik liever gezien dat men zich iets meer verdiept had.
Kreten als "De gevorderde dampers schijnen" is een aanname die niks zegt.
"ultrasoon trillingen en energie pulsen" is nog zo'n kreet.
Het fenomeen wat de steeping bewerkstelligt heet cavitatie, en de warmte van de transductoren ondersteunt hierbij.
Het nadeel van ultrasoon is de herrie van de transductoren.
Daarom heeft mijn bakbeest een prominent plekje in de garage gekregen.
Overigens zou ik me over die 40 graden niet al te druk maken.
In mijn bad is het wel eens op 50 graden geweest, zonder mijn liquids te verpesten.
Om de grens niet op te zoeken, las ik tegenwoordig wel pauzes in om het niet te warm te laten worden.
Zo, ben ik ook een keer lekker oftoppik gegaan :gek

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Dat men verwarmen en steepen over dezelfde kam scheert, begrijp ik nog steeds niet.
Het verwarmen door een YM of magnetron zorgt voor een zeer goede menging, maar is nog steeds geen steepen.
Wat betreft het gebruik van een ultrasoon, had ik liever gezien dat men zich iets meer verdiept had.
Kreten als "De gevorderde dampers schijnen" is een aanname die niks zegt.
"ultrasoon trillingen en energie pulsen" is nog zo'n kreet.
Het fenomeen wat de steeping bewerkstelligt heet cavitatie, en de warmte van de transductoren ondersteunt hierbij.
Het nadeel van ultrasoon is de herrie van de transductoren.
Daarom heeft mijn bakbeest een prominent plekje in de garage gekregen.
Overigens zou ik me over die 40 graden niet al te druk maken.
In mijn bad is het wel eens op 50 graden geweest, zonder mijn liquids te verpesten.
Om de grens niet op te zoeken, las ik tegenwoordig wel pauzes in om het niet te warm te laten worden.
Zo, ben ik ook een keer lekker oftoppik gegaan :gek
Ik hou die rust ook aan en als het echt warm wordt schep ik er gewoon 2 glazen water uit en 2 koude er bij in.
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Cyber_Huub said:

Het verwarmen door een YM of magnetron zorgt voor een zeer goede menging, maar is nog steeds geen steepen.

Dat is ook wel zo, de smaakjes gaan bij mij 8 tot 12 uur in de YM en daarna verdwijnen ze voor 4 tot 6 weken in de kast en regelmatig ff schudden, luchten en weer opbergen.

Ieder doet het op zijn eigen manier om het smaak resultaat naar zijn/haar wens te verkrijgen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest VinDiesel

Hallo en goeden avond allemaal,

Ik ben Vincent, 32 jaar.

Waarvan ik twaalf jaar heb gerookt.

In de afgelopen 3 jaar heb ik wat met vapen geëxperimenteerd naast gewoon roken.

Dit is echter geen succes.

Ik ben nu 4 weken geleden gestopt met kopen van tabak waren en met 18mg @37  nicotine de eerste week afkicken ingegaan.

Inmiddels zit op 0 mg nicotine en voel me prima, wil echter nog wel een beetje blijven vapen en heb dan ook vooral interesse in het maken van mijn eigen liquids.

Maar hoor ook graag jullie ervaringen over stoppen met roken. En het vapen natuurlijk.

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, VinDiesel said:

met 18mg @37  nicotine de eerste week afkicken ingegaan.

Inmiddels zit op 0 mg nicotine en voel me prima, wil echter nog wel een beetje blijven vapen en heb dan ook vooral interesse in het maken van mijn eigen liquids.

Maar hoor ook graag jullie ervaringen over stoppen met roken. En het vapen natuurlijk.

Dat heb je snel afgebouwd. Je kan bij de neiging naar tabac grijpen de nicotine er zo weer in doen. Dat helpt iig te blijven dampen ipv roken.

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, VinDiesel said:

Maar hoor ook graag jullie ervaringen over stoppen met roken. En het vapen natuurlijk.

Ik kocht een week geleden een iStick dus heb nog niet veel ervaring. Inmiddels bijna 3 flesjes leeg gemaakt.. en vorige week twee keer een shaggie gedraaid. Vandaag was er een duiveltje in mijn hoofd dat zei van neem een shaggie, dan kan de stick ff aan de lader blijven zitten.. neem een shaggie..

Maar ik ben er nog af gebleven. Ik wil wel snel gaan proberen om zelf liquid te maken want anders wordt het nog duurder dan shag kopen.

Ik moet af en toe wel lachen want het lijkt wel of ik aan de inhaler zit, zo'n geluid maakt het.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, KeesB said:

Vandaag was er een duiveltje in mijn hoofd dat zei van neem een shaggie, dan kan de stick ff aan de lader blijven zitten.. neem een shaggie..

Kijk, een dat is nou precies de reden dat een echte damper minimaal , echt minimaal twéé sets nodig heeft; dan heb je daar probleem nooit meer, en gooi je een sneaky achterdeurtje voor jezelf dicht. 

Naast de vele andere voordelen.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Guest VinDiesel

@KeesB
 Ik heb zelf ook van die momenten gehad in de afgelopen weken.

Ik heb er zelfs een paar keer aan toe gegeven, ik moest echter wel telkens vast stellen dat er voor mijn smaakpapillen geen weg meer terug is.

ik vind tabaks rook niet meer zo lekker als voor heen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, L33ntje said:

Kijk, een dat is nou precies de reden dat een echte damper minimaal , echt minimaal twéé sets nodig heeft

Ja inderdaad!  daar was ik ook al snel achter maar zo ver was ik nog niet toen ik voor het eerst een winkel binnen stapte voor een e-sigaret. Het zou anders moeten heten want het lijkt niet eens op een sigaret. Een vaper? Of is dat de persoon die er aan zuigt.. ik moet die kreten nog leren. Bestaat er een webpagina waarin alle kreten worden uitgelegd?

Ik wilde een ding dat ik een beetje kon regelen en wat ik zelf kon bijvullen en dan zou ik wel zien wat er aan ontbrak en dan kon ik ook wat beter begrijpen wat er verkocht wordt. 

Ik bedacht ook al snel dat er nog een apparaat moet komen want zonder reserve is geen fijn gevoel. En het moest ook meer power hebben om meer damp te geven. Ik heb toch wel veel geleerd deze week ?

Ik zat al te denken om zelf een driptip te maken, eentje met een bocht er in zodat ik het apparaat wat rechterop kan vasthouden maar zag later ook al zoiets te koop.

@VinDiesel

Ik vond het laatste shaggie ook al anders smaken en ik geloof dat ik er niet aan toe moet geven. Ik heb mijn pakkie shag inmiddels wel gevonden. Het is voor een deel ook de gewoonte om iets in handen te hebben, bij het nadenken over iets. Net als nu wanneer ik dit schrijf, dan zit ik soms ff achterover om te bedenken wat ik nog zal schrijven en normaal zou ik een shaggie draaien. Mijn handen wilden vandaag al een paar keer graaien naar een pakkie ? maar er lag niks haha

Link to comment
Share on other sites

@KeesB @blikje De gangbare term voor e-sigaretten wordt meer en meer "damper". 

Wel een beetje lastig soms, want zo noemen we iemand die dampt OOK, maar uit het zinsverband is meestal wel op te maken wat bedoeld wordt. Als ik vier dampers meeneem naar mijn werk, zijn dat geen ménsen die ik in mijn handtas prop of overtuigd heb me te vergezellen naar mijn werk. En als ik een meeting heb met 20 dampers, zit ik niet eenzaam achter een tafeltje met 20 apparaten . (Hoewel, dat komt wel voor.....)  

 

Het complete dampjargon wordt inderdad uitstekend uitgelegd in de dampwiki en woordenlijst op het forum. Maar al lezende leer je het ook wel kennen. 

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Goedemorgen allemaal. Je ziet hier 's nachts geen knapen vapen, die zijn er dan tussenuit geknepen.

Geweldig die wiki, ik heb het meteen gebookmarkt.

Vaak verschillende woorden voor hetzelfde ding.. clearomizer, verdamper, atomizer,..

Ja ik las ook al over de YM en moest ff denken wat dat nou weer is, maar had gelukkig net over de yoghurtmaker gelezen ?

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...