Jump to content

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik ben Jan. Ik kom uit Ten Boer en ben 50 jaar. Vanaf gisteren een half jaar van het roken af door over te zijn gestapt op het dampen. Ik rookte bijna 4 pakjes shag per week. Ik ben begonnen met de Justfog Q16. Echt een prima apparaat om mee te beginnen vind ik zelf. Maar omdat deze niet de hele dag mee ging, heb ik er een Vision spinner 2 met een kangertech mow clearomizer bij gekocht. Dat werd al snel mijn favoriet omdat ik vond dat ik hier meer smaak uit kreeg. Op een gegeven moment, raakte ik lichtelijk in paniek. Dat was zo'n 2 maanden geleden. Ik bleef maar lurken aan beide apparaten maar had het gevoel dat ik er amper damp uit kreeg. Misschien omdat mijn longen meer inhoud terug hadden gekregen... geen idee. Toen kwam ik in aanraking met iemand die een sub-ohm apparaat had. Dat gaf mij veel meer voldoening dus inmiddels heb ik de Justfog fog1. Die kwam net op het juiste moment. Ben bang dat ik anders weer was gaan roken. Deze bevalt me gelukkig supergoed. Ben wel door het hoge verbruik inmiddels zelf gaan mixen. Leuke hobby ! Ik ben blij dat forum er is. Heb er al behoorlijk veel info van vandaan gehaald, qua favoriete smaakjes. Bedankt hiervoor. Nog een maandje en ik stap volledig over op nicotine vrij. Heb het rustig afgebouwd. Dat is het handige van zelf mengen. Omdat ik ruim 4 maanden eliquids heb gerookt en nog op zoek ben naar smaakjes waar ik weinig over kan vinden nog en die mijn favoriet waren bij de eliquids vond ik het wel zo netjes om voor die tijd me even voor te stellen. Nou dit is een aardig begin dacht ik toch? Nou... jullie horen me nog wel.. Groeten, Jan

Tering da's waar ook, ik moet binnenkort nodig ook weer eens naar Ten Boer, even bie pa en moe op de kovvie,
Moi Jan!

16 hours ago, Oomkobus said:

Tering da's waar ook, ik moet binnenkort nodig ook weer eens naar Ten Boer, even bie pa en moe op de kovvie,
Moi Jan!

Staat dat er nog, dan?

(Eerlijk: Ik moest het even opzoeken.

Edited by balling

15 hours ago, balling said:

Staat dat er nog, dan?

(Eerlijk: Ik moeste het even opzoeken.

Kwam er laatst toevallig langs, of tenminste dat denk ik toch; op de borden stond het nog aangegeven toen ik richting Winparts ging in Winneweer, dus ik denk dat het nog wel bestaat, in elk geval de borden dan toch 😉 

12 minutes ago, liza said:

Kwam er laatst toevallig langs, of tenminste dat denk ik toch; op de borden stond het nog aangegeven toen ik richting Winparts ging in Winneweer, dus ik denk dat het nog wel bestaat, in elk geval de borden dan toch 😉 

Er is toch een speciaal draadje voor buitenlandse reizen?

Kwam er laatst toevallig langs, of tenminste dat denk ik toch; op de borden stond het nog aangegeven toen ik richting Winparts ging in Winneweer, dus ik denk dat het nog wel bestaat, in elk geval de borden dan toch  
Heb je Arie en Meinhard nog even de groeten gedaan?

4 hours ago, Oomkobus said:
4 hours ago, liza said:
Kwam er laatst toevallig langs, of tenminste dat denk ik toch; op de borden stond het nog aangegeven toen ik richting Winparts ging in Winneweer, dus ik denk dat het nog wel bestaat, in elk geval de borden dan toch emoji6.png 

Heb je Arie en Meinhard nog even de groeten gedaan?

Ik had het graag gedaan, de volgende keer zoek ik ze eens op als ik er in de buurt ben, het is leuk dat ze zich hebben voorgesteld, zo komt dit forum al aardig in de uithoeken 😉

4 hours ago, balling said:

Er is toch een speciaal draadje voor buitenlandse reizen?

Ik was ook al verbaasd dat ik geen grens controle tegenkwam, maar blijkbaar hoort het nog bij Europa 😉 Ik al m'n paspoort ingepakt en gekeken of ik een visum nodig had, en reed extra voorzichtig, je weet immers nooit hoe de politie in het buitenland reageert op een km/h te hard.. 😛

Ik was ook al verbaasd dat ik geen grens controle tegenkwam, maar blijkbaar hoort het nog bij Europa  Ik al m'n paspoort ingepakt en gekeken of ik een visum nodig had, en reed extra voorzichtig, je weet immers nooit hoe de politie in het buitenland reageert op een km/h te hard..

Hahaha nee, Arie en Meinhard zijn de eigenaren van Winparts, ik heb het eerste deel van m'n leven daar pal tegenover gewoond

2 minutes ago, liza said:

Ik was ook al verbaasd dat ik geen grens controle tegenkwam, maar blijkbaar hoort het nog bij Europa 😉 Ik al m'n paspoort ingepakt en gekeken of ik een visum nodig had, en reed extra voorzichtig, je weet immers nooit hoe de politie in het buitenland reageert op een km/h te hard.. 😛

Je had zomaar je dampertje kwijt kunnen zijn.

16 hours ago, Oomkobus said:

Hahaha nee, Arie en Meinhard zijn de eigenaren van Winparts, ik heb het eerste deel van m'n leven daar pal tegenover gewoond

Echt? 😉 Kijk zo is het voorstellen helemaal compleet, zijn we toch weer een beetje ontopic hihi! Had ik dat nu eens eerder geweten! 
PS: Mocht ik er nog eens in de buurt zijn dan doe ik ook direct uw oude huis de groeten! 😉 hihi 

16 hours ago, balling said:

Je had zomaar je dampertje kwijt kunnen zijn.

Ik ben de grenscontroles ontlopen, gister wel nieuwe liquids binnengekregen die mij totaal niet bevallen 😛 het zou naar appel moeten smaken, maar het is meer een soort tandpasta; had ik er nu maar niet direct 10 besteld! 

10 hours ago, liza said:

Echt? 😉 Kijk zo is het voorstellen helemaal compleet, zijn we toch weer een beetje ontopic hihi! Had ik dat nu eens eerder geweten! 
PS: Mocht ik er nog eens in de buurt zijn dan doe ik ook direct uw oude huis de groeten! 😉 hihi 

Ik ben de grenscontroles ontlopen, gister wel nieuwe liquids binnengekregen die mij totaal niet bevallen 😛 het zou naar appel moeten smaken, maar het is meer een soort tandpasta; had ik er nu maar niet direct 10 besteld! 

Haha die fout heb ik ook wel eens gemaakt. Maar zelf wat gemixt en lekker op gemaakt. 

Hoi, ik ben José (47jr) en ben in de vakantie in Tsjechië begonnen met dampen. Bij een chinees winkeltje een e-sigaret en liquid gekocht. Ik was zo enthousiast dat ik mijn laatste geklikte sigaretten opgemaakt heb en helemaal overgegaan ben op dampen. Dit is nu zo'n 6 weken geleden en ik ben flink aan het experimenteren geweest (dit heeft wel de nodige centen gekost :-)).  Ik heb nu een smok damper en zeer gelukkig met de dampervaring hiermee! Ik damp nu nog 3mg nicotine en de bedoeling is om dit af te bouwen naar 0mg . Tuurlijk is stoppen met roken heel goed maar heb inmiddels al heel wat uitgegeven aan eliquid en coils ed. Vandaar dat ik nu zelf wil gaan experimenteren met zelf eliquids maken. Ik ben hiervoor denk ik op het juiste forum belandt!

1 minute ago, José said:

Hoi, ik ben José (47jr) en ben in de vakantie in Tsjechië begonnen met dampen. Bij een chinees winkeltje een e-sigaret en liquid gekocht. Ik was zo enthousiast dat ik mijn laatste geklikte sigaretten opgemaakt heb en helemaal overgegaan ben op dampen. Dit is nu zo'n 6 weken geleden en ik ben flink aan het experimenteren geweest (dit heeft wel de nodige centen gekost :-)).  Ik heb nu een smok damper en zeer gelukkig met de dampervaring hiermee! Ik damp nu nog 3mg nicotine en de bedoeling is om dit af te bouwen naar 0mg . Tuurlijk is stoppen met roken heel goed maar heb inmiddels al heel wat uitgegeven aan eliquid en coils ed. Vandaar dat ik nu zelf wil gaan experimenteren met zelf eliquids maken. Ik ben hiervoor denk ik op het juiste forum belandt!

Welkom, en goed gedaan hoor.
Maar waarom zou je af willen bouwen naar 0mg?
Vanwege het verslavende effect?
Lees je maar eens goed in, en mogelijk krijg je een andere mening.

42 minutes ago, José said:

mijn laatste geklikte sigaretten 

Wat zijn geklikte sigaretten ?

Zelf schieten, hulsje, tabak, apparaatje: kli klik et voila: un cigarette

Ohhhh, nooit geweten. Ook nooit zelf gedaan. Mijn moeder heeft het ooit een tijdje volgehouden. Klik..

Hallo iedereen Pieter hier.

Nu een Maandje aan het vapen, voor het vapen rookte ik Marlboro Light, een stuk of 7-9 per dag.

Ik rookte al ongeveer 13 jaar sigaretten. Nu begonnen met vapen met de Justfog Q16. Handig apparaatje maar voldoet net niet aan mijn wensen. Ik rook MTL en hou van veel smaak,een lekkere throat hit en een 'normale' rookproductie.