Jump to content

Recommended Posts

On 18-9-2018 at 08:04, El Daxken said:

dat dampen hier (in België) toch nog niet zo gewoon is

Hier in nederland ook niet, veel mensen op straat kijken je raar aan en je ziet ze denken wat doe jij nou?

On 18-9-2018 at 08:04, El Daxken said:

Ik zal mijn voorstelling hier bij houden, want anders leest toch geen kat zo'n lange tekst 😀

Ben een geduldige lezer had best wat langer gemogen 🙂

3 minutes ago, The Unknown said:

lachen om die blikken.

lachen om die blikje bedoel je 😁

Hallo Allemaal,

Ik stel me ook even kort voor. Ik ben Gerard ik ben een aantal jaar terug begonnen met dampen ''ik denk 2015''.

Ik was het roken van sigaretten helemaal zat. Begonnen met een Eleaf Istick Boxmod met een Nautilus Mini clearomizer.

Hier heb ik denk ik een jaar mee gedaan. Altijd lopen dampen met een 1.8ohm bvc coil. Deze werd mij aangeraden als één met de beste damp/smaak verhouding.

Ik heb een jaar lang allemaal smaakjes geprobeerd van suikerspin tot whisky, maar heb nooit een lekkere smaak gevonden.

Dus naar een jaar maar weer gaan roken ook om dat ik veel bijwerkingen heb van PG juice.

Een maand geleden kwam ik er achter dat er een nieuwe Nautilus clearomizer op de markt was. Ik heb me zelf toch overgehaald om deze maar te kopen.

Inmiddels al weer een paar weken aan het dampen met de Aspire Zelos box mod en de Nautilus 2. Op 0.7ohm 18watt MTL. Maar ik kan nog steeds geen lekkere smaak vinden.

Ik damp nu alleen menthol.

Dus ik dacht ik ga maar eens op forums kijken of ze daar tips hebben.

Damp ze!

Welkom @Gerard.H goed dat je het dampen weer hebt opgepakt!

Geloof het of niet, maar de Nautilus Mini wordt hier nog steeds wel gezien als DE beste MTL (mouth to lung) Clearomizer die er tot nu toe is gemaakt. De Nautilus 2 welke je nu hebt is daar een prima opvolger van.

Wat betreft de smaakjes: gebruik je kant en klare liquids of maak je zelf al je eigen brouwsels? Want als het eerste waar is, dan zou daar nog een hoop te halen zijn voor je. Als je van Menthol- achtige smaken houd, heb je wel eens Heisenberg geprobeerd? Errrug lekker:lootjezowel kant en klaar als DIY aroma te koop.

Hier op de site is genoeg te vinden over de 1000den smaken die er zijn, wie weet dat dat je helpt de juiste smaak te vinden.

Succes!!

@Vaper69

Ik koop Inderdaad altijd kant en klaar. Altijd gedacht dat het een heel gedoe is om zelf brouwsels te maken.

Menthol rook ik vooral om dat ik daar de meeste smaak van heb. Heisenberg ga ik gelijk even bestellen.

Zie net dat het 50PG/50VG is ik krijg heel erg last van mijn maag van PG :sad

Edited by Gerard.H
Say My Name!

4 minutes ago, Gerard.H said:

@Vaper69

Ik koop Inderdaad altijd kant en klaar. Altijd gedacht dat het een heel gedoe is om zelf brouwsels te maken.

Menthol rook ik vooral om dat ik daar de meeste smaak van heb. Heisenberg ga ik gelijk even bestellen.

Gewoon een mix-calculator gebruiken, Vampire Vape (fabrikant van Heisenberg) heeft er 1 op de website.

Je gaat veel geld besparen door zelf te mixen, dus laat je niet tegenhouden door de kosten voor de aanschaf van een voorraadje vg/pg en nicshots.

Dat verdien je snel genoeg terug. 10ml Heisenberg kant en klaar kost je +/- 5€, 10ml Heisenberg zelf gemixt +/- 1€😉

5 hours ago, Gerard.H said:

@Vaper69

Zie net dat het 50PG/50VG is ik krijg heel erg last van mijn maag van PG :sad

In dat geval zou ik zelf mixen helemaal aanbevelen. Dan kan je zelf de verhouding PG/VG bepalen of zelfs alleen VG met bv een beetje demi water om te verdunnen.

Zelf brouwen is echt heel makkelijk. Het is even een beetje zoeken met verhoudingen / procenten, maar zoals hierboven aangegeven is het met een mix calculator allemaal heel makkelijk en het kost een fractie van kant en klaar liquids. Dit is een populaire calculator http://www.steam-engine.org/juice.html

Wil dit topic niet gaan vervuilen over zelf mixen maar hier is alles te vinden over zelf mixen https://www.dampforum.nu/forum/87-diy-e-liquids/

Kom je er niet uit start je gewoon even een topic met je vraag. Dan is er altijd wel iemand bereid je even op weg te helpen.

Ik zal mezelf ook even voorstellen! 

Ro hier, 

Ik heb verschillende malen dampers aangeschaft eerst een pen idee van Joyetech en daarna een boxmod van Joyetech dit zonder resultaat. Toen heb ik een Smok AL85 gekocht eigenlijk meer voor het wolken blazen, had een lekkere smaak totdat ik aan koffie begon toen belandde deze ook weer in de kast. Sinds kort toch weer interesse in het dampen gekregen en een Justfog Q16 gekocht, daarnaast een Vaperesso Revenger voor het DL. Nu heb ik besloten de nicotine te verhogen naar 12mg in de justfog en 6mg in de Revenger. Nu eindelijk sinds Zaterdagavond een volledige damper. Ook helpt dit forum mij dit vol te houden en heb ik de nodige topics al doorgelezen omdat ik het allemaal erg interessante materie vind! 

Daarom dacht ik , ik zal me is gaan voorstellen! 

Vape on! 

7 minutes ago, RoDamp said:

Nu heb ik besloten de nicotine te verhogen naar 12mg in de justfog en 6mg in de Revenger.

Waarschijnlijk 1 van de verstandigste dingen die je tot nu toe in je leven hebt gedaan!

"It's NOT the nicotine that kills you", het is de rook van verbrande tabak die er voor zorgt dat je uiteindelijk aan de zuurstoffles geraakt.

Lekker doordampen als je dat nodig hebt. Met nicotine kun je altijd nog zakken.

Uit het grootste en langstlopende bevolkingsonderzoek (dat onder Amerikaanse veteranen) blijkt dat rokers 50% minder kans hebben om Parkinson en Alzheimer te krijgen dan niet-rokers.

Dat wordt toegeschreven aan de werking van nicotine in ons zenuwstelsel en hersenen.

Dus je weet je met nicotine ook nog eens enigszins beschermd tegen dit soort ziektes.

On 9/18/2018 at 8:04 AM, El Daxken said:

Ik zal mijn voorstelling hier bij houden, want anders leest toch geen kat zo'n lange tekst 😀.

Jawel hoor, we zijn hier dol op lange teksten.

47 minutes ago, PetraO said:

Jawel hoor, we zijn hier dol op lange teksten.

Oh!

Hallo allemaal,

Mijn naam is Fred en ik kom uit Roffa, Rotjeknor, Maasstad oftewel Rotterdam 😉

Ik gebruik al 7 jaar een e-smoker en gebruik momenteel een smok alien 220w met een cloud beast TFV8.

Deze geeft bijzondere grote wolken vape. 😁 En ik heb met bijden nog nooit problemen gehad.

En als juice gebruik ik: zomerkoninkjes 70/30 (zonder nico)

Edited by Fred010

42 minutes ago, Fred010 said:

ik kom uit 010.

Zeg toch gewoon roffa anders snapt niemand het😂😂

4 minutes ago, Sebas said:

Over n paar jaar weet inderdaad niemand meer wat een vaste lijn ook alweer was en kengetallen al helemaal niet meer. Straks krijgen de laatste paar gewoon n 0900-nummer met subsidie van UNESCO

46 minutes ago, Sebas said:

Al Rotta, toch?

15 minutes ago, balling said:

Al Rotta, toch?

Eh. Nee

dan gewoon rotjeknor

of maasstad

of gewoon Rotterdam. Kan ook

Ik ben Pees, Damp nu bijna 4 jaar na 20 jaar een pakje Marlboro per dag te hebben gerookt. Begonnen met een kangertech evod (wat een prul), Daarna Joyetech Ego One (prima ding voor mtl, onderdelen prijzig). Nu een vaporesso revenger en een vaporesso swag. Sinds kort zelf juice aan het mixen... favoriete juice: Halo SubZero

2 hours ago, Oomkobus said:

High five Fred! Hahahaha
Groetjes uit Agga, of de Hofstad, de Haag, oftewel achtá dû dûínûh

Moordgozah... 🤙