Jump to content

Het grote voorstel en welkom topic


Message added by wahanassatta

Nieuw op het forum? Check onze forumwiki!   -   Nieuw met dampen? Check onze dampwiki!

Recommended Posts

Guest Maxvape
28 minutes ago, Sebas said:

Maar ter verdediging van de goedbedoelde adviezen. 

Jij stelt je voor als nog geen week gestopt met roken en met een q16 aan het dampen bent wat echt een overduidelijk mtl setje is. En nu gelijk in het diepe wil met een smok set. 

En ik heb een V8 stick gebruikt en heel tevreden mee geweest. Smok is gewoon niet zo populair door negatieve ervaringen en de prijs. 

Daar moet je gewoon even “doorheen lezen

 

Maar wees welkom?

Dankje,, ja ik had er al genoeg gehoord over "smok" ze verkochten het ook al niet meer bij de liquid store waar ik me spullen haal maar na zoeken en twijfelen heb ik m toch besteld om het zelf eens te testen. Ik heb al verschillende apparaten getest dus daar ligt mijn probleem echt niet. Ook bij de store waar ik kom en zij wilde deze mod ook wel eens zien ook omdat zij smok al een tijd geleden uit de store hebben gehaald. De ene heeft wel problemen met dat ding en de ander helemaal niet. Ik zie wel wat het me brengt. Ik ben vooral benieuwd en als het niks is is er zo weer een nieuwe kit in huis ? voor die 50 eurie, ach. daar ben ik niet moeilijk in. Je kan niet altijd winnen in het leven... 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, Maxvape said:

Ik ben vooral benieuwd en als het niks is is er zo weer een nieuwe kit in huis ? voor die 50 eurie, ach. daar ben ik niet moeilijk in. Je kan niet altijd winnen in het leven

Als je niks nieuws wil proberen of nemen moet je niet gaan dampen??

Gisteren ook na lang twijfelen weer wat gekocht. Niet omdat het nodig was, maar de prijs was goed en wilde nog een squonker. 

En zoals ik(ander topic) al zei. 

Tegenwoordig reken ik alles om(qua dampspullen) naar pakjes sigaretten. Nu was ik 6 pakjes kwijt wat 4 dagen roken was toen ik nog rookte?

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Guest Ferrybm
5 hours ago, TheRich said:

@MadMarie: Ligt helemaal aan de persoon.. Voor mij was een Q16 oid absoluut niet voldoende geweest.. Mijn eerste set was een istick 60w en een ego one mega (vergelijkbare set), toen de pico uitkwam een maand later, die gekocht.. Ik ben direct begonnen met DL, geen moment MTL gedampt. Ik ben tegelijk begonnen met m'n lief, die is beginnen met de ego one penset, met MTL coils. Die had dat dus niet getrokken, zo'n set als die van mij.

 

Te hoog gegrepen? Wellicht voor jou wel, ben jij begonnen met iets wat meer geschikt is voor jou.. Als Ferry zegt dat het goed is, is het toch goed?

 

Eens dat er een heleboel verkeerde voorlichting wordt gegeven, maar soms ook wel 's goed, blijkbaar

 

Ja. De voorlichting was goed. Mijn vrouw heeft de Q16 genomen. Werd haar ook verteld niet de pico te nemen, omdat dat meer mtl is en voor haar dl beter is. Zij dampt een liquide met tabaksmaak. En we gebruiken beiden nu 70vg/30pg met 6mg om te testen. Erg tevreden qua zachtheid voor je keel. Maar denk dat we naar 12mg gaan. Merk dat we nu niet een bevredigend gevoel krijgen en nog steeds zin in een normale sigaret. Dus dat maar eens testen. 

 

Voorlopig blijven we kant en klare liquide gebruiken. Maar zal mij tzt ook verdiepen in zelf samenstellen ivm de kosten en gewoon voor de fun natuurlijk. Bedankt iedereen!

Edited by Ferrybm
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Ferrybm said:

Werd haar ook verteld niet de pico te nemen, omdat dat meer mtl is en voor haar dl beter is.

De Pico is louter de mod die voor de power zorgt, met de Pico kun je MTL en DL mee dampen en daar is de tank voor verantwoordelijk en niet de Pico zoals wordt verondersteld.

 

Edited by The Unknown
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

On 24-8-2018 at 19:55, Samantha said:

Ja erg goed.Fijn ding met goede batterij en ik hoef alleen die coil maar te vervangen.Dat doehetzelf gedoe met bouwen en afstellen is niks voor mij.Misschien over een tijdje iets erbij halen,joytech espion infinite tc kit lijkt me wel iets.maar eerst nog paar maanden hier mee dampen.

 

Heb o.a een ego aio. Zolang je niet kettingdampt gaat het prima. Het ding gebruikt bij mij enorme hoeveelheden liquid, zeker in vergelijking met een Nautilus X. 2 ml per uur is niks voor een aio, en voor mtl vind ik dat idioot veel. 

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, TheRich said:

@MadMarie

 

Te hoog gegrepen? Wellicht voor jou wel, ben jij begonnen met iets wat meer geschikt is voor jou.. Als Ferry zegt dat het goed is, is het toch goed?

 

Eens dat er een heleboel verkeerde voorlichting wordt gegeven, maar soms ook wel 's goed, blijkbaar

als het goed is ...ja dan is t goed! ? je hebt gelijk.

Link to comment
Share on other sites

Guest Samantha
11 hours ago, Fender said:

 

Heb o.a een ego aio. Zolang je niet kettingdampt gaat het prima. Het ding gebruikt bij mij enorme hoeveelheden liquid, zeker in vergelijking met een Nautilus X. 2 ml per uur is niks voor een aio, en voor mtl vind ik dat idioot veel. 

Heb nu wat meer ervaring ermee en werkt idd het best met af en toe een hijsje.Liquidverbruik lijkt daarom mee te vallen bij mij maar lekker doordampen gaat idd niet.Daarom een joyetech espion infinite besteld en hoop dat t daarmee beter gaat.wilde eerst hiermee wachten maar wil gewoon iets wat beter is.

Edited by Samantha
Link to comment
Share on other sites

Hallo ik wil me bij deze even voorstellen. 

Ik ben Teun en 33 jaar oud. Ik ben hier terechtgekomen door mijn interesse in rta dampen. Ik damp nog niet al te lang. Vorig jaar 3 maanden gedampt en daarna een jaar gestopt. Ben alleen de peuken zat en ben weer begonnen met dampen sinds een week of 6.

  • Like 14
Link to comment
Share on other sites

Guest Leempi3

Goedemiddag, als nieuw lid zal ik me even voorstellen:

 

Ik ben een redelijk ervaren vaper/damper die als zovelen is begonnen met zo'n sigaret met patroon, om vervolgens over te stappen op een Ego, toen naar RBA en uiteindelijk zelfbouw RTA's en RD(T)A's. Het is een soort hobby geworden denk ik...

 

Ik kijk naar veel informatie op internet, zo ook hier, daarom de aanmelding.  

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hey Mars hier. Razend enthousiaste ex-roker. Van 3-4 pakjes shag per week naar 100ml? per week.

 

MTL damper, DIY liquids, en als m'n bestellingen aankomen ook zelf wicken.

 

Ik ben afgelopen vrijdag begonnen met dampen (en dus gestopt met roken). Stoppen met roken is leuk zo. En dat na 30 jaar analoog roken...

 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Mars said:

Hey Mars hier. Razend enthousiaste ex-roker. Van 3-4 pakjes shag per week naar 100ml? per week.

 

MTL damper, DIY liquids, en als m'n bestellingen aankomen ook zelf wicken.

 

Ik ben afgelopen vrijdag begonnen met dampen (en dus gestopt met roken). Stoppen met roken is leuk zo. En dat na 30 jaar analoog roken...

 

Kijk maar uit, dampen is inderdaad leuk ?

Na 25 jaar zware shag nu 5 weken aan het dampen op een Pico 75w start kit maar werd hebberig lol

Dus nu is er een deftige Mech On3 squonk kit met Drop Dead RDA onderweg? En daar gaat mijn "Bespaard door niet te roken" potje haha

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Hoi,
Ik ben Gabriël 19 y/o.
Ik vape bijna 2 jaar.
Gebruik een istick pico 75 w mod met een melo mini 3 2ml tank.
Ja meer weet ik hier niet echt neer te zetten ?
Ben wel op zoek naar een upgrade. Aangezien het me net wat te weinig damp en smaak is.
 

  • Like 13
Link to comment
Share on other sites

Hoi, ik ben maickel ben 26 jaar oud. Damp nu een tijdje(korter dan een jaar, hoe lang precies weet ik niet, rond de 8-10 maanden.).

Damp op een ikonn 220 met een cleito rta.

Ben nog op zoek naar een leuke gereguleerde sqounk mod(hou niet zo van mech mods) met een goeie rda meer voor thuis, waar ik wat leuke builds in kan maken voor echte flavour.

 

Damp momenteel 0.28 ohm 55 watt op me cleito. Heb een tijdje 0.16ohm 97 watt gedampt maar me juice ging een beetje hard vond ik om dat de hele dag te gaan dampen. Verder hang ik een beetje tussen 6 en 3mg nicotine in.

 

En voor de rest heb ik niet zo veel ter vertellen.

  • Like 12
Link to comment
Share on other sites

Guest DR.SMOK

nou ik bent peterkomt  uit den haag  vindt het leuk km zelf smaken stof the maken  en ik maakt  ook self mijn icon vindt heel leuk website dus alls je vragen heb ik bent veel online ook vindt ik computer leuk verder weet niet wat ik moet meer over mijn vertelt dus dat was het heb je vraag ik zit ook veel op face book 

Link to comment
Share on other sites

Hoi hoi mijn naam is gerard en ben 53 jaar, ik heb van '92 tot' 13 niet gerookt al had ik in die 21 jaar altijd zoiets van ooit ga ik nog weer een paar jaar roken (hoezo eeuwig verslaafd). Toen ik in '13 weer begon heb ik mezelf voorgenomen om niet langer als vijf jaar te roken en zie die tijd is alweer voorbij. In het verleden ben ik een paar x cold turkey gestopt en Wou het nu eens anders doen door middel van de e-sigaret. Ik ben meteen gestopt met analoog roken en damp nu twee weken. 

Het bevalt redelijk ik mis de gier, voel wel iets maar eigenlijk net te weinig. Ook heb ik toch wel last van m'n keel, ik damp mtl 50/50 met 6mg nicotine. Ik damp met de innokin jem en de pico 75/nautilus 2 maar ervaar lekkage met deze combi........ Ik wens jullie allemaal veel dampplezier en ik zal geregeld met vragen komen grtzzz vanuit twello

  • Like 15
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, graassie said:

Hoi hoi mijn naam is gerard en ben 53 jaar, ik heb van '92 tot' 13 niet gerookt al had ik in die 21 jaar altijd zoiets van ooit ga ik nog weer een paar jaar roken (hoezo eeuwig verslaafd). Toen ik in '13 weer begon heb ik mezelf voorgenomen om niet langer als vijf jaar te roken en zie die tijd is alweer voorbij. In het verleden ben ik een paar x cold turkey gestopt en Wou het nu eens anders doen door middel van de e-sigaret. Ik ben meteen gestopt met analoog roken en damp nu twee weken. 

Het bevalt redelijk ik mis de gier, voel wel iets maar eigenlijk net te weinig. Ook heb ik toch wel last van m'n keel, ik damp mtl 50/50 met 6mg nicotine. Ik damp met de innokin jem en de pico 75/nautilus 2 maar ervaar lekkage met deze combi........ Ik wens jullie allemaal veel dampplezier en ik zal geregeld met vragen komen grtzzz vanuit twello

Probeer eens 9 of 12 mg in je nautilus, en/of iets met minimaal 70 % PG . Ik garandeer je dat je dan met de Nautilus een zeer bevredigende dampervaring zult hebben, en een goede gier. 6mg is eigenlijk voor in dat apparaat te weinig als je echt van roken weg wilt komen. 

Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, graassie said:

 ik heb van '92 tot' 13 niet gerookt al had ik in die 21 jaar altijd zoiets van ooit ga ik nog weer een paar jaar roken (hoezo eeuwig verslaafd). Toen ik in '13 weer begon heb ik mezelf voorgenomen om niet langer als vijf jaar te roken en zie die tijd is alweer voorbij. 

In hemelsnaam,  waarom?????

Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Sokkie said:

In hemelsnaam,  waarom?????

 

Ik kan niet voor @graassie antwoorden maar ik ken ook zo iemand.

25 jaar niet gerookt en altijd gezegd: "Als ik 75 ben ga ik weer roken". En dat doet ie nu.

Rookverslaving is een hardnekkige. Daarom blijf ik altijd met nicotine dampen.

 

 

Edited by balling
  • Like 2
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, L33ntje said:

Probeer eens 9 of 12 mg in je nautilus, en/of iets met minimaal 70 % PG . Ik garandeer je dat je dan met de Nautilus een zeer bevredigende dampervaring zult hebben, en een goede gier. 6mg is eigenlijk voor in dat apparaat te weinig als je echt van roken weg wilt komen. 

Thnxxxx voor de tip L33ntje, ik wil sowieso vanmiddag eens 70 procent vg proberen kijken of dat iets helpt voor de keel. Ik hoop dat ze die ook gewoon in tabac smaak hebben. 

Kun je uitleggen waarom 6mg eigenlijk te weinig is voor de pico? 

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Sokkie said:

In hemelsnaam,  waarom?????

Whawhawha sokkie dat denk ik ook zo vaak waarom is die gedachte altijd in m'n koppie gebleven om ooit weer te willen roken, ik weet het nie ik denk sowieso dat de scheiding een soort van nu mag het eindelijk, dit is een goeie reden. Heb wel meteen tegen mezelf gezegd vijf jaar en nie langer. 

Misschien is dampen wel de oplossing voor mij ik verlang nog totaal niet naar een sigaret al moet ik wel wennen aan "het nieuwe normaal" met dampen ipv roken het zijn 2 totaal verschillende dingen vind ik. 

Heeey ik zie dat je uit holten komt, vroeger elk weekend drie x doorheen gereden als we gingen stappen in nijverdal hihi

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, graassie said:

Thnxxxx voor de tip L33ntje, ik wil sowieso vanmiddag eens 70 procent vg proberen kijken of dat iets helpt voor de keel. Ik hoop dat ze die ook gewoon in tabac smaak hebben. 

Kun je uitleggen waarom 6mg eigenlijk te weinig is voor de pico? 

Niet voor de Pico; dat is alleen maar de accudrager. Gaat om de nautilus (de tank). Die gebruikt coils met een hoge weerstand (standaard 1,8 ohm), waardoor je relatief weinig damp krijgt. En dit type tank doet het juist bij zware, jarenlange rokers goed, die nog wel wat nicotine kunnen gebruiken om het roken af te wennen. Om voldoende nicotine binnen te krijgen, moet je dan het gehalte wat opschroeven, anders loop je kans de hele dag aan het ding te lurken. 

Link to comment
Share on other sites

Goedemiddag allemaal.

 

Heet Dennis (Clipie) 40 jaar 18 jaar zware shag gerookt.

Laaste twee jaar wilde ik wel stoppen maar net 2% in me kop wilde dat niet erg lastig allemaal.

Ben een beetje op google gaan kijken en toen ik dampen tegen wat meteen me aandacht had. 

Even verder gaan uitzoeken en besloten om hier voor te gaan zelfs me 2% was er mee eens.

Gisterochtend naar een damp winkel gegaan en veel uitleg gekregen en veel geprobeert.

Heb nu een istick pico 75 watt. gisteren de rest van de dag bezig geweest met de juiste instelling.

Nu eindelijk voor mijn als beginner de juiste instelling gevonden damp nu op 20 watt dat gaat lekker weining rook maar eerst maar eens wennen.

Dus nu 1,5 dag gestopt met roken en nog helemaal geen behoefte gehad naar een sigaret. 

Ik ben helemaal om en vindt dit erg interessant en wil er zoveel mogenlijk over weten.

Ik voel een nieuwe hobby aankomen ?

 

  • Like 16
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...