Jump to content

Het grote voorstel en welkom topic


Message added by wahanassatta

Nieuw op het forum? Check onze forumwiki!   -   Nieuw met dampen? Check onze dampwiki!

Recommended Posts

2 hours ago, BCauseImHighh said:

Hoi! 

 

Ik ben Mike 25 jaar en kom uit Haarlem. 

 

Ben zo een jaar begonnen met dampen, toen een paar maanden een terugval gehad naar peuken, tot ik op een morgen wakker werd en dacht: ik ga weer vapen!

Ik heb een egrip 2. Het mooie aan de egrip2 is dat er een adapter bij zit zodat je elke tank erop kan schroeven die je wil! 

Gister de Smok TFV12 Prince binnen gekregen en ben weer helemaal blij ! 

 

Ik heb me aangemeld op dit forum om meer te leren over dampen (tips and tricks)

 

Groetjes ! 

https://ibb.co/coDnQz (mijn damper)

Welkom.

 

Ga je die TFV12 ook op de egrip 2 schroeven? Je mod levert max 80 watt en daarmee komt die TFV12 nauwelijks op stoom. De 2100 mAh ingebouwde batterij zal ook wel schrikbarend snel leeg zijn. Heb zo het vermoeden dat je binnenkort voor een nieuwe mod gaat. ?

Je nicknaam is opvallend, als je hem hardop uitspreekt. ?

Link to comment
Share on other sites

Guest BCauseImHighh
13 minutes ago, Raycoupe said:

Welkom.

 

Ga je die TFV12 ook op de egrip 2 schroeven? Je mod levert max 80 watt en daarmee komt die TFV12 nauwelijks op stoom. De 2100 mAh ingebouwde batterij zal ook wel schrikbarend snel leeg zijn. Heb zo het vermoeden dat je binnenkort voor een nieuwe mod gaat. ?

Je nicknaam is opvallend, als je hem hardop uitspreekt. ?

Ur right! 

 

Batterij gaat snel leeg inderdaad. (halve dag dan laden) 

Verder is het een prima mod hoor, ik damp namelijk op 60 watt vind ik wil even voldoende haha! 

 

Ik zit te twijfelen om deze mod te halen https://www.mr-joy.nl/nl/smok-x-priv-225w-startset.html

 

Of heeft u misschien een betere mod in gedachte icm de Prince ??

 

Groetjes BCauseImHighh =P

 

ps: Ik lees net op internet dat smok coils snel opbranden. Mocht dit het geval zijn, welke coils kan ik het best in mijn prince draaien?

Edited by BCauseImHighh
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, BCauseImHighh said:

Ik heb me aangemeld op dit forum om meer te leren over dampen (tips and tricks)

Welkom op ons forum ??

 

 

Handige tip, foto's kun je ook direct zichtbaar plaatsen op ons forum, hieronder kun je precies zien hoe je dat kan doen.

 

Link to comment
Share on other sites

Goedemiddag allemaal,

 

Jeroen hier.

Sinds een week ben ik begonnen met dampen.

Ik ben hiermee begonnen door een vriend van me die een eleaf had. Ik rookte zelf op feestjes aardig wat sigaretten en merkte dat ik de dagen erna aardig wat last van had. Sinds ik me damper gebruik op feestjes, nergens meer last van en het is nog leuker als een sigaret aangezien het meer rook produceert ? 

  • Like 12
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, BCauseImHighh said:

Ur right! 

 

Batterij gaat snel leeg inderdaad. (halve dag dan laden) 

Verder is het een prima mod hoor, ik damp namelijk op 60 watt vind ik wil even voldoende haha! 

 

Ik zit te twijfelen om deze mod te halen https://www.mr-joy.nl/nl/smok-x-priv-225w-startset.html

 

Of heeft u misschien een betere mod in gedachte icm de Prince ??

 

Groetjes BCauseImHighh =P

 

ps: Ik lees net op internet dat smok coils snel opbranden. Mocht dit het geval zijn, welke coils kan ik het best in mijn prince draaien?

Smok mods hebben bovenmatig last van problemen, dus als 't effe kan zou ik voor een ander merk gaan.

 

In je Smok tank gaan helaas alleen Smok coils. Er is ook een zelfbouw deck voor te krijgen, dat is wellicht een optie, maar moet je wel leren hoe en wat. Zie ook de dampwiki, lees je in zodat je een weloverwogen keuze kunt maken.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marcelekke

Goede dag mede forum leden.

 

mezelf even voorstellen.

2 weken geleden een joytech exeed d-19 gekocht met de intensie om het roken te vervangen.

na 1 dag al over gestapt van mtl naar dl coils.

nu inmiddels een eleaf tessera aangeschaft ondat de d-19 aan ziin max zat.

deze mod bevald me supper.

ik ben nog in de test en ontwikkelingsface van coli power en sappen.

Tips altijd welkom.?

Link to comment
Share on other sites

Guest BCauseImHighh
Smok mods hebben bovenmatig last van problemen, dus als 't effe kan zou ik voor een ander merk gaan.
 
In je Smok tank gaan helaas alleen Smok coils. Er is ook een zelfbouw deck voor te krijgen, dat is wellicht een optie, maar moet je wel leren hoe en wat. Zie ook de dampwiki, lees je in zodat je een weloverwogen keuze kunt maken.

Thanks voor de info!
Wil best voor een andere mod gaan, welk merk zou u mij aanraden?

Vind deze tank wel heel erg fijn! Hoop dat de coils lang meegaan. Hoorde van een maat dat je er +- een week mee kan doen!

Greetz!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, BCauseImHighh said:


Thanks voor de info!
Wil best voor een andere mod gaan, welk merk zou u mij aanraden?

Vind deze tank wel heel erg fijn! Hoop dat de coils lang meegaan. Hoorde van een maat dat je er +- een week mee kan doen!

Greetz!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Je mag me gewoon tutoyeren hoor, maar wat een verlichting dat deze aanspreekvorm nog gebruikt wordt, op het internet nog wel! :duim

 

Zelf heb ik weinig met merken, of het nu om mods of auto's gaat. Zelf goede ervaringen met de Wismec RX200S die weigeren stuk te gaan zelfs na vlieg-, en zwemles. De keuze is enorm verder. Moet het makkelijk in de broekzak passen en compact zijn, of juist de hele dag zonder opladen meegaan, dus een mod met verwisselbare twee, drie of vier batterijen? (en bijbehorende lader)

 

Er staat hier op 't forum nog een dikke RX gen 3 te koop:

 

Heb je echt wat uit te geven, zou ik gaan voor iets met een DNA250C chipset erin, maar misschien eerst leren wat er komt kijken bij de keuze van een mod met losse batterijen en heel belangrijk de batterijen zelf. Als je die TFV12 een beetje wil opstoken, moet het wel veilig blijven. Momenteel met de Egrip2 als motor voor de TFV12 is het toch een beetje een VW polootje die een 10 meter lange caravan moet trekken. Ik ben eerlijk gezegd al verbaasd dat er damp uit komt op zestig watt, maar er zijn ook zoveel types coil voor te krijgen.

 

Ik zou gewoon wat verder lezen in de wiki en hier op 't forum, want na een standaard setje is zo'n TFV12 een serieus zware tank, waar je voor veilig gebruik wat meer moet weten over dampen, mods en bijbehorende batterijen. Mocht je de RBA sectie erbij hebben, (voor zelf coils plaatsen en van watten voorzien), is dat weer een vak apart.

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Denk dat je de prince en king verward @Raycoupe de meeste coils voor prince zijn geschikt voor zo'n 50 tot 70 watt.

De coils voor de king zijn idd de 100W+ modellen ?

dus zoals zegt het kan idd net aan op die mod ?

 

@BCauseImHighh hoelang je coils meegaan hangt erg groot deel af van de liquid , meestal hoe zoeter hoe sneller de coil aankoekt en slecht word.

Normaal moet 1 week makkelijk kunnen ja , en de prijzen vallen mee als je in china besteld.

 

Open anders voor verdere vraagjes een topicje zodat t hier niet te veel vervuild ?

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Kurmit said:

Denk dat je de prince en king verward @Raycoupe de meeste coils voor prince zijn geschikt voor zo'n 50 tot 70 watt.

De coils voor de king zijn idd de 100W+ modellen ?

dus zoals zegt het kan idd net aan op die mod ?

 

@BCauseImHighh hoelang je coils meegaan hangt erg groot deel af van de liquid , meestal hoe zoeter hoe sneller de coil aankoekt en slecht word.

Normaal moet 1 week makkelijk kunnen ja , en de prijzen vallen mee als je in china besteld.

 

Open anders voor verdere vraagjes een topicje zodat t hier niet te veel vervuild ?

Zit ik een heel verhaal te tikken, met in gedachten de zoveelste ('k zie ze hier veel) met zo'n enorme toeter die 'even' in de winkel is gehaald, is het de baby versie van het ding. :lolSmok maakt het ook nodeloos complex met hun adelijke titels.

 

Dank voor de correctie, verklaart een hoop. :bloos

  • Like 2
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Guest BCauseImHighh
Je mag me gewoon tutoyeren hoor, maar wat een verlichting dat deze aanspreekvorm nog gebruikt wordt, op het internet nog wel! :duim
 
Zelf heb ik weinig met merken, of het nu om mods of auto's gaat. Zelf goede ervaringen met de Wismec RX200S die weigeren stuk te gaan zelfs na vlieg-, en zwemles. De keuze is enorm verder. Moet het makkelijk in de broekzak passen en compact zijn, of juist de hele dag zonder opladen meegaan, dus een mod met verwisselbare twee, drie of vier batterijen? (en bijbehorende lader)
 
Er staat hier op 't forum nog een dikke RX gen 3 te koop:
[/url]  
Heb je echt wat uit te geven, zou ik gaan voor iets met een DNA250C chipset erin, maar misschien eerst leren wat er komt kijken bij de keuze van een mod met losse batterijen en heel belangrijk de batterijen zelf. Als je die TFV12 een beetje wil opstoken, moet het wel veilig blijven. Momenteel met de Egrip2 als motor voor de TFV12 is het toch een beetje een VW polootje die een 10 meter lange caravan moet trekken. Ik ben eerlijk gezegd al verbaasd dat er damp uit komt op zestig watt, maar er zijn ook zoveel types coil voor te krijgen.
 
Ik zou gewoon wat verder lezen in de wiki en hier op 't forum, want na een standaard setje is zo'n TFV12 een serieus zware tank, waar je voor veilig gebruik wat meer moet weten over dampen, mods en bijbehorende batterijen. Mocht je de RBA sectie erbij hebben, (voor zelf coils plaatsen en van watten voorzien), is dat weer een vak apart.
 
 

Thanks for de info! ;) ik ga even op onderzoek uir[emoji322]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Hallo allen,

 

Ik ben Mattias Kok en damp nu ongeveer een jaar. Eerst met de justfog c14. Nu overgestapt op de eleaf istick pico met hierop de melo 3 tank. Ik ga nu ook starten met het brouwen van mijn eigen liquide. Heb hier al heel wat interessante recepten voorbij zien  komen, dus werd het tijd om mij zelf eens voor te stellen.

Bij deze.....

  • Like 13
Link to comment
Share on other sites

Guest rosalinde

hallo ik ben linda en ik heb mijn leven lang gerookt ik ben nu ongeveer een maand aan het dampen en op het lekken na ben ik tevreden ik hoop hier veel op te steken en misschien ook iets toe te voegen

 

 

Edited by tsiis
Linkje naar vraag ingevoegd.
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, rosalinde said:

hallo ik ben linda en ik heb mijn leven lang gerookt ik ben nu ongeveer een maand aan het dampen en op het lekken na ben ik tevreden ik hoop hier veel op te steken en misschien ook iets toe te voegen

 

 

 

Hallo en welkom hier, Linda.

Er staat hier een karrenvracht aan hulpvaardigen voor u klaar.

Stel uw vraag en u weet niet wat u overkomt. Let maar op!

Link to comment
Share on other sites

Goeie dag allemaal,

 

Ik ben Cor en ik kom uit Rotterdam.

 

Vanaf januari damp ik met een justfog q16 en recentelijk ben ik op vankantie geweest en heb daar een eleaf pico gekocht met een melo III clearomizer.

 

Over de justfog was ik al tevreden, maar sind ik de eleaf heb kan het feest niet meer stuk.

 

Ook rookte ik al een stuk minder, maar heb nu het gevoel dat ik compleet kan stoppen.

 

Verder hoop ik nog veel te leren op het forum want ik ben van plan om ook mijn eigen liquids de maken.

 

 

Met Vriendelijke Groet, Cor..

Link to comment
Share on other sites

Guest Samantha

Hoi ik ben Samantha en ben nu 4 weken aan het dampen en 5 weken gestopt met roken.Eindelijk gestopt wat eigenlijk heel makkelijk was nu ik een vaporizer heb. Joyetech ego aio probox.ben helemaal in mn sas met mn speeltje.

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, cova said:

Goeie dag allemaal,

 

Ik ben Cor en ik kom uit Rotterdam.

 

Vanaf januari damp ik met een justfog q16 en recentelijk ben ik op vankantie geweest en heb daar een eleaf pico gekocht met een melo III clearomizer.

 

Over de justfog was ik al tevreden, maar sind ik de eleaf heb kan het feest niet meer stuk.

 

Ook rookte ik al een stuk minder, maar heb nu het gevoel dat ik compleet kan stoppen.

 

Verder hoop ik nog veel te leren op het forum want ik ben van plan om ook mijn eigen liquids de maken.

 

 

Met Vriendelijke Groet, Cor..

Top man, eindelijk een wat beter dampertje en het kan nog wat beter, maar dat snap je inmiddels wel. Voor het puffen achter de PC gebruik ik nog regelmatig de RBA sectie in een Melo III. Fabriekscoils geven weinig smaak.

17 minutes ago, Samantha said:

Hoi ik ben Samantha en ben nu 4 weken aan het dampen en 5 weken gestopt met roken.Eindelijk gestopt wat eigenlijk heel makkelijk was nu ik een vaporizer heb. Joyetech ego aio probox.ben helemaal in mn sas met mn speeltje.

 Cool, weg met die teringtabak, dampen wordt het helemaal. Er is nog zoveel meer smaak en genot dat het goed gaat komen!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest Dampmannetje

Hoi allemaal.

 

Na een jaar weer roken, nu weer 2 weken aan het dampen, en wat voel ik me goed, en ben fitter, 

 

Gr dampmannetje

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

 

Even voorstellen.

Mijn naam is Bram en kom uit helmond. Na veel lezen over het dampen en de positieve verhalen vandaag voor het eerst gedampt. Bevalt me erg goed al moet ik nog wel eea leren. Sinds de eerste hijs geen behoefte meer gehad een peukkie. 

Dalijk om het af te leren mijn laatste peukkie roken. 

 

Gr.

  • Like 13
Link to comment
Share on other sites

Hi, een maand of 3 het welbekende JustFog Q16 setje gebruikt,  maar dit bood mij te weinig om het roken volledig te laten. Waar het zoeken naar lekkere liquids door velen wordt gezien als hobby, vond ik dat juist vermoeiend. Telkens weer die wegtrekker als je wederom een “verkeerde” keuze maakte. Toch wel een stuk of 25/30 verschillende smaakjes van diverse merken geprobeerd, en bij de q16 duurde het lang voordat de oude snaak weg was ondanks grondig schoonmaken. Inmiddels heb ik 4 a 5 smaken die me zeer goed bevallen weten te vinden en ff lekker ingeslagen, want ik zit de godgansedag te dampen als verstokte ex roker. Dat merk je gewoon aan het liquid verbruik, ik vul minstens 2x per dag bij.

 

De ene naar de andere smoes praatte ik mezelf aan om toch maar weer terug te gaan naar cigs. Maar toen was daar een collega die de Vaporesso Revenger X kit liet zien. WoW, dat was wel ff ‘next level’. Ik heb vooralsnog een voorkeur voor MTL dus ben ik op onderzoek uitgegaan. Uitgekomen bij de Innokin Kroma Zenith, en die heb ik nu een week in bezit. Wat een heerlijk apparaat zeg, alles is net even beter doordacht (logisch ook gezien de wat hogere prijs van €75). ontzettend handzaam, simpel maar uiterst doeltreffend. En de smaak is echt geweldig, zowel bij de 1.6 als 0,8 ohm coils. Er schijnen ook 0.5 zenith coils voor te zijn (iemand ervaring mee?) en het apparaat kan met je mee groeien mocht je op termijn besluiten toch richting sub ohm te gaan. Overigens vind ik de ervaring heel dichtbij DL komen als je met luchttoevoer open gewoon je keel open zet, maar Mn ervaring op dat vlak is vooralsnog beperkt.

 

ik denk geen eens meer aan sigaretten, en dat vind ik het mooiste van alles. Happy vaping! 

Edited by Jaze
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Jaze said:

want ik zit de godgansedag te dampen als verstokte ex roker. Dat merk je gewoon aan het liquid verbruik, ik vul minstens 2x per dag bij.

 

Lol. Ik ook, maar ik vul per dag minstens zes keer bij, anders kan ik niet kettingdampen ;-). Al gaat de liquid in een justfog wel iets minder snel, er gaat ook maar heel weinig in. Toen ik alleen nog de nautilus had was dat een keer of vier (10 ml/dag). Je zit dus nog in de categorie ' valt best mee'. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, L33ntje said:

Lol. Ik ook, maar ik vul per dag minstens zes keer bij, anders kan ik niet kettingdampen ;-). Al gaat de liquid in een justfog wel iets minder snel, er gaat ook maar heel weinig in. Toen ik alleen nog de nautilus had was dat een keer of vier (10 ml/dag). Je zit dus nog in de categorie ' valt best mee'. 

Ha, goed om te weten ? kleine kanttekening is wel dat ik nu een 4 ML tank heb, dus dan komt 2x per dag vullen neer op 4x vullen bij de Q16 :)

Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, Jaze said:

Ha, goed om te weten ? kleine kanttekening is wel dat ik nu een 4 ML tank heb, dus dan komt 2x per dag vullen neer op 4x vullen bij de Q16 ?

Ah, ja, dan gaan we gelijk op ? Ik dampo inmiddels echter grotendeels DL , en dat gaat qua liquid navullen ook wel een stukje sneller zeg maar. Haal nu makkelijk de 30 ml, maar dat is in ongeveer evenveel hijsen als de 10 ml op MTL ? 

Link to comment
Share on other sites

On 8/21/2018 at 11:49 PM, Samantha said:

ben helemaal in mn sas met mn speeltje.

Maar hoe bevalt die Ego AIO  ? 

 

On 8/21/2018 at 5:22 PM, rosalinde said:

ik hoop hier veel op te steken

Geen sigaretten he ! ? 

  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...