Jump to content

Recommended Posts

Welkom op ons forum @MadMarie !

1 hour ago, MadMarie said:

Wil stoppen met roken. Ben eigenlijk al gestopt, maar mag het zo nog niet noemen denk ik.

Je hebt vandaag op de kop af twee weken niet gerookt, je bent dus twee weken geleden gestopt met roken, dus dit mag je zeker zo noemen.

Knap hoor, nu is het alleen nog een kwestie van volhouden, bijna iedereen herkent de onrust en lusteloosheid en bijna iedereen kan je vertellen dat die gevoelens vanzelf zullen verdwijnen, we hebben het allemaal meegemaakt dus je bent niet alleen.

Ervaringen delen... je bent precies op het juiste adres .

Exact en zoals gezegd kun je wel omhoog met nicotine, misschien dat je dan meer rustiger wordt.

12 minutes ago, Sub-Ωhm said:

Je hebt vandaag op de kop af twee weken niet gerookt, je bent dus twee weken geleden gestopt met roken, dus dit mag je zeker zo noemen.

Knap hoor, nu is het alleen nog een kwestie van volhouden, bijna iedereen herkent de onrust en lusteloosheid en bijna iedereen kan je vertellen dat die gevoelens vanzelf zullen verdwijnen, we hebben het allemaal meegemaakt dus je bent niet alleen.

@MadMarie

Sub-Ohm, onze gedragswaakhondmoderator, heeft onlangs een NIMA-cursusje Marketing & Promotion gedaan voor zijn sollicitatie voor President-Directeur van deze site.

Vandaar dit soort motivationele zinsneden (positive reinforcement)

Voel je niet te gepushed daardoor. Gewoon lekker pufjes doen.

2 hours ago, MadMarie said:

Ik ben Marie. Wil stoppen met roken. Ben eigenlijk al gestopt, maar mag het zo nog niet noemen denk ik. Rookte shag afgewisseld met (klik)sigaretten (10-15- soms 20 per dag). In week 12 alleen nog ongeveer 7-10 kliksigaretten. In week 13 ben ik deze sigaretten gaan afwisselen met een e-sigaret met 6mg nicotine. In week 14 sigaretten afgebouwd:  5, 3, 2 en op donderdag geen sigaret meer gerookt! Sinds 5 april dus alleen nog  e-sigarets met 6 mg nicotine. Heb 2 justfog e-sig aangeschaft.

Bevalt goed! Nog wel onrustig en lusteloosheidsverschijnselen.  Lijkt me fijn ervaringen met anderen te delen.

Aangezien je van de shag komt, zou ik ook verhogen naar 12mg nicotine.

1 hour ago, Sub-Ωhm said:

fijn dankje, dat hoopte ik al...;-))

Hoi allemaal, zal me ff Inchecken,

Ben 55 jaar en damp nu zo,n 2 dagen en heb 4 peuken gerookt maar heb wel het gevoel....euh, tja hoe zeg jut... ontwenning dan maar he, maar rook wel 12mg.

Ik heb het lichte sigaretmodel maar links laten liggen en ben DL aan het dampen, als ik het goed zeg,  met coils en wicks en huppeldepup, ben heel technisch maar de Elektronica hoop ik soms een beetje met jullie hulp te leren. Ik wil me in de toekomst wel helemaal storten op het Coils maken, zelf het gereedschap maken om ze te draaien, tja, ....wat moet ik nog zeggen, ....oh ja, ik vind het leuk dat iemand mij welkom heet, dus dat mag genoemd worden. :ja  

1 hour ago, balling said:

@MadMarie

Sub-Ohm, onze gedragswaakhondmoderator, heeft onlangs een NIMA-cursusje Marketing & Promotion gedaan voor zijn sollicitatie voor President-Directeur van deze site.

Vandaar dit soort motivationele zinsneden (positive reinforcement)

Voel je niet te gepushed daardoor. Gewoon lekker pufjes doen.

hahhaa leuk opgemerkt , balling. Goed bezig sub-Ohm ;-) leef je uit op ons ;-))

• Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 3

5 minutes ago, MadMarie said:

hahhaa leuk opgemerkt , balling. Goed bezig sub-Ohm ;-) leef je uit op ons ;-))

Ga je 'm nou ook nog een beetje aanmoedigen? 't moet hier niet gekker worden.

4 hours ago, Cyber_Huub said:

Aangezien je van de shag komt, zou ik ook verhogen naar 12mg nicotine.

Het gaat al 3 weken goed zonder shag. Ik wil dit nog even proberen vol te houden. Merk dat ik met sporten en of bewegen energie ook terug krijg. Alleen...je moet jezelf ff een duwtje geven.

9 hours ago, MadMarie said:

Het gaat al 3 weken goed zonder shag. Ik wil dit nog even proberen vol te houden. Merk dat ik met sporten en of bewegen energie ook terug krijg. Alleen...je moet jezelf ff een duwtje geven.

Mocht het niet lukken kun je ook nog 9 Mg proberen.. toen ik het even moeilijk had ben ik ook een tijdje naar 9 gegaan,dit om geen terugval te krijgen naar de peuken..

nu weer op 6 en gaat super nu!!

gaat jou ook zeker lukken hoor! En nog welkom hier op het forum?

11 minutes ago, chanelly said:

Mocht het niet lukken kun je ook nog 9 Mg proberen.. toen ik het even moeilijk had ben ik ook een tijdje naar 9 gegaan,dit om geen terugval te krijgen naar de peuken..

nu weer op 6 en gaat super nu!!

gaat jou ook zeker lukken hoor! En nog welkom hier op het forum?

Dank :-)

Ik hou het in de gaten voor mezelf ;-) en houd deze tips van het verhogen zeker in gedachten.

Hallo nog even een vraag: Heb ik mijn voorstelpost wel op de goede plek geplaatst? Moet nog even wennen en zoeken op dit forum(en de regels). Dacht  eerst dat ik niet alle reacties op mijn bericht bij elkaar kreeg, want ik zag er ook andere reacties tussen door staan die geen reacties op mijn bericht waren :-( ?

37 minutes ago, MadMarie said:

Hallo nog even een vraag: Heb ik mijn voorstelpost wel op de goede plek geplaatst? Moet nog even wennen en zoeken op dit forum(en de regels). Dacht  eerst dat ik niet alle reacties op mijn bericht bij elkaar kreeg, want ik zag er ook andere reacties tussen door staan die geen reacties op mijn bericht waren :-( ?

Ja hoor, dit is een voorsteldraadje voor alle nieuwe leden, eventuele verdere vragen e.d. kun je bv stellen in ...

https://www.dampforum.nu/forum/88-je-eerste-e-sigaret-vragen/

of bv. https://www.dampforum.nu/forum/41-liquids/

Hallo allemaal!

Ik ben Koen, 27 jaar en woonachtig in Venlo.

Sinds een jaar of 3 ben ik bezig met dampen, echter sinds 2 jaar ben ik er actief mee bezig en is het een hobby geworden.

Mijn eerste "mod" was een eGo-C, die ik natuurlijk binnen enkele weken in de prullenbak heb gemikt.

Toen een Joyetech eGrip 2 gekocht, en daar is het allemaal begonnen.

Vervolgens een Wismec RX2/3 aangeschaft incl. een TFV 8 & TFV 12 tank van Smok.

Deze tot vandaag gebruikt, en vandaag een Vandy Vape Iconic aangeschaft waar ik heel happy mee ben!

Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag!

Posted (edited)

Hoi iedereen,  net bij jullie aangemeld. Ik vape nu zo'n 3 maand en het bevalt me prima. Mijn man en ik waren beiden rokers ( minimum 1 pakje per dag en dit al vanaf mijn 18de.  Ben er 57 kun je rekenen en tellen.... ?) Nadat mijn man een weekje op de vape was overgeschakeld vond ik het voor mij ook het moment om mijn verstand te gebruiken. Bovendien wie zoent nu graag met een asbak. Ben gestart met de Aspire Breeze maar al heel snel overgeschakeld op de Smok G150. Het afdankertje van mijn man. Nu heb ik een Asmodus Minikin en ben er super tevreden mee. Veel smaakjes gekocht en nu bekruipt mij de drang om zelf mijn e liquids te maken. En tot nu toe totaal geen zin meer in een sigaret. Ik neem wel 3mg nicotine in mijn smaakje.   1 probleem: regelmatig last van een pijnlijk verhemelte of tong. Komt dit door de dessertsmaken die ik rook? Bedankt voor jullie reply alvast hierop. 

Edited by Sandragyssens

5 minutes ago, Sandragyssens said:

1 probleem: regelmatig last van een pijnlijk verhemelte of tong. Komt dit door de dessertsmaken die ik rook? Bedankt voor jullie reply alvast hierop. 

@Sandragyssens Open een topic in het Je eerste vragen subforum, en stel je vraag/vragen daar :ja

En welkom alle nieuwe leden :welkom1

Posted (edited)

Tja. Na meer dan 20 jaar smoken een maand geleden overgestapt op dampen. Tot nog toe geen sigaret aangeraakt. 12mg en 2ml per dag. 6mg werkt niet voor mij. Ik ga dan 2 keer meer lurken om aan mijn nicotine behoefte te komen. Misschien een beetje vreemd, maar ik lurk over mijn tong en dan pas over mijn longen. Misschien heb ik een verslaafde tong : )  Dampen bevalt mij prima. Ik heb gewoon een simpele Justflog Q16. Werkt prima. De rookontwikkeling boeit me totaal niet. Als ik sommige mensen zie dampen, dan lijkt het alsof ze een stoomtrein nadoen. Ieder zijn ding.  Zoete smaken zijn aan mij niet besteed. USA Mix vind ik persoonlijk top. Whisky Malt met een vleugje sigaar lijkt mij wel wat. Suggesties bij welk merk ik moet wezen? Ik hoor het graag : )

Groet, Mik

Edited by Mik

Hallo allemaal,

Ook ik ben nieuw hier! 13 jaar een roker en wil er nu helemaal mee stoppen. Eerder al een Justfog Q16 gekocht, maar nooit echt overgestapt. Sinds vorige week meer aan het dampen dan roken. Van een pakje sigaretten per dag nu naar max 5 sigaretten. Dat gaat dus de goede kant op! Omdat ik niet met een lege batterij wil komen te zitten een 2e apparaat aangeschaft. De Joyetech Exceed, waar ik dan mijn smaakjes in wil doen. Hier kan ik dan ook eens DL mee testen, want tot nu toe lekker MTL (en dat bevalt me prima). Lees op dit forum een hoop dingen over verschillende instellingen, mogelijkheden en DIY dingen. Eerst maar eens hiermee helemaal van het roken afkomen!

Groetjes!

Hey! Mijn naam is Daniel, kom uit limburg en ben nog een relatief jonge meer geinspireerde vaper! (Mijn leeftijd is 20 jaar)

Ik damp nu al ruim een half jaar en ik moet zeggen het bevalt me zeer goed, hoewel ik echter nog niet een e liquid gevonden heb die echt goed bij mij past.

Af en toe rookten ik wel eens sigaretten, heb het dampen eens geprobeerd, en ik was meteen verliefd. Ik heb een hobby erbij!

10 minutes ago, Sinister137 said:

Hey! Mijn naam is Daniel, kom uit limburg en ben nog een relatief jonge meer geinspireerde vaper! (Mijn leeftijd is 20 jaar)

Ik damp nu al ruim een half jaar en ik moet zeggen het bevalt me zeer goed, hoewel ik echter nog niet een e liquid gevonden heb die echt goed bij mij past.

Af en toe rookten ik wel eens sigaretten, heb het dampen eens geprobeerd, en ik was meteen verliefd. Ik heb een hobby erbij!

Welkom,
En wat denk je dat er bij je past?

36 minutes ago, Cyber_Huub said:

Welkom,
En wat denk je dat er bij je past?

Exotische smaak met een ''cool'' effect er in. Was zelf nu aan het kijken voor ananas\pitaya smaakjes

2 hours ago, Sinister137 said:

Exotische smaak met een ''cool'' effect er in. Was zelf nu aan het kijken voor ananas\pitaya smaakjes

Ik heb er eentje met rood fruit, en een frisse nasmaak.
Men zegt dat ie lekker is...

Exotische smaakjes met een cool er in? Probeer de Slushy Queen van PJ Empire. Ik heb er altijd wel eentje in een damper. Mijn favorieten zijn Thai Chai boba on the Roxx en Bangkok Bandit (de laatste is iets minder cool dan de eerste).

11 hours ago, Cyber_Huub said:

Ik heb er eentje met rood fruit, en een frisse nasmaak.
Men zegt dat ie lekker is...

Zelf gemixt?

Hoi! Ik ben Rob en ben sinds maandag overgestapt van roken naar dampen. Ik heb ruim tien jaar tien sigaretten per dag gerookt en heb meerdere onsuccesvolle pogingen gedaan om te stoppen. Toen ik door Amsterdam liep en de stenen winkel Vapr tegenkwam, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben ik naar binnen gegaan. Ik werd er vriendelijk geholpen en mocht verschillende apparatuur uittesten en smaakjes proeven. Uiteindelijk ben ik voor een Justfog FOG1 gegaan met 0.8 Ohm coils en vijf verschillende e-liquids die 12 mg nicotine bevatten. Ik moet zeggen dat het me direct beviel en heb tot nu toe m'n pakje Marlboro onaangeraakt in m'n tas zitten.