Jump to content

Het grote voorstel en welkom topic


Message added by wahanassatta

Nieuw op het forum? Check onze forumwiki!   -   Nieuw met dampen? Check onze dampwiki!

Recommended Posts

Hallo, mijn naam is Bea, en ik ben sinds 6 februari aan het dampen met een Justfog Q16 pro. Ik heb er 2, een roze en een blauwe, maar ik heb een beetje lek problemen met de blauwe. Heb al een keer de blauwe terug gestuurd, en een nieuwe ontvangen hiervoor. Maar het probleem begint weer. Ik ben er een beetje klaar mee, en zoek er eigenlijk eentje die niet kan lekken. Heeft iemand ideeën hierover?

Link to comment
Share on other sites

Elke damper kan lekken. Heel simpel : het is geen gesloten systeem. Er moet lucht in en damp uit, en door die zelfde openingen komt onder bepaalde omstandigheden ook de vloeistof makkelijk naar buiten. Tussen de lucht en de vloeistof zit een coil met watten, en die watten zijn redelijk in staat langdurig het doorlopen van vloeistof tegen te houden (zoals een wollen of katoenen stop in een oude waterzak) maar niet per definitie "waterdicht". .

 

Buiten een kapotte of verkeerd gestoken (of verkeerd gewikkelde) coil, komen de meeste lekproblemen door condens, of een "verkeerde" (niet passende) 'zuigtechniek'  en suboptimale instellingen. 

 

Voor de meeste apparaten geldt dat er zich in de luchtkamer onder de coil altijd wel wat damp verzamelt (want damp is zwaarder dan lucht, en "restdamp' komt dus niet altijd aan de bovenkant naar buiten). dat gaat om een paar druppeltjes, en die horen er eigenlijk een beetje bij, zoals as bij een sigaret. Lastig, maar an sich geen "probleem". Het laat zich verminderen als je VOOR het einde van een trek de vuurknop alvast loslaat, zodat de restwarmte geen nieuwe damp kan veroorzaken. Dat is echter in de praktijk een stuk lastiger dan een papieren zakdoekje meesjouwen. 

 

Bij kleine apparaatjes als de Justfog is het niet zelden de techniek. Ze zijn geschikt voor gematigde rokers, die niet voortdurend aan dat ding hangen te lurken. Wanneer je wat te snel achter elkaar doorhijst, en vooral als het wattage eigenlijk wat te laag is afgesteld, krijg je vroeg of laat vloeistof in de mond. Hierbij is langzamer trekken met grotere intervallen eingenlijk geboden. Al vind ik dat het apparaat zich moet aanpassen aan de gebruiker, en niet omgekeerd, wat kan betekenen dat je wat "grover geschut" nodig hebt. 

 

De enige verdampers die eigenlijk niet kunnen lekken (behalve als je ze langdurig  op hun zij legt) zijn verdampers met de luchttoevoer bovenin, of zogenaamde "topcoilers". (Die laatste zijn echter altijd apparaten om zelf te wikkelen). Op het gebied van MTL dampen is daar de keus echter vrij klein, en gaat bij problemen als te laag wattage de vloeistof alsnog door het mondstuk naar buiten. 

 

Wat je met je Justfog kunt doen, vooral als die eigenlijk niet bij je "dampgedrag" past, is kijken of je een coil kunt vinden met een wat lagere weerstand (al weet ik zo 123 niet of ze er voor dat apparaat onder de 1,2 ohm zijn, ik vrees van niet) en het wattage een stukje hoger stellen. 

Edited by L33ntje
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest Koen_79

Hallo iedereen,

 

Mijn naam is Koen en ben nu een jaartje of 4/5 aan het dampen en het bevalt goed. Ben nog niet volledig van de tabak af ivm met nog een hobby, maar dat is weer een ander verhaal. Ben begonnen met een justfog 1 en daarna overgestapt op een eleaf pico x (ligt al in de prullenbak) en eleaf kiya (super fijn mini modje) met een innokin zenith tank. Sinds een paar weken ben ik overgestapt op een vaporesso tarrot baby met innokin zlide tank en dit bevalt ook heel goed. Ik maak vooral mijn eigen vloeistof met nooit meer dan 4% aromas (inawera). Ik hou vooral van de smaken kiwi, wilde aardbei, cactus, ananas, framboos, mango etc.

 

Groetjes uit oost-souburg.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hallo allemaal,

Ik ben Jesse en de trotse eigenaar van Hillfire Coils. (Op dit moment nog niet vindbaar met google, omdat de crawlers mijn website nog niet uitgelezen hebben)

De focus van mijn webshop ligt voornamelijk op het aanbieden van verschillende handgemaakte coils.

Zie mijn shop-topic (die nog geactiveerd moet worden) eventueel voor meer informatie. Ik zie iedereen daar graag terug voor een leuk gesprekje, of om vragen te beantwoorden!

Voor nu kan je me wellicht ook contacten via mijn instagram account: HillFireCoils.

Groeten,
Jesse

  • Like 14
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hallo allemaal 

ik had hier al een account maar kom daar niet meer op heb een ander email adres nu

ik ben na een tijdje dampen toch weer gaan roken en nu weer gestopt met roken  

heb van mijn buurman een blu gekregen en eigenlijk is dat niet slecht 

maar de prijs van de pods  vind ik erg hoog en de batterij is snel leeg

nu heb ik nog een setje liggen kangertech mini en een eleaf 40 watt maar ik zoek eigenlijk een verdamper die  meer weerstand geeft ik ben een mtl roker en de kangertech laat te veel lucht door vind ik 

 

René

  • Like 8
Link to comment
Share on other sites

Guest Koen_79

@Rene Wieland

 

Ben zelf ook mtl roker en kan je de innokin zlide of zenith aanraden. Met 1 a 2 gaatjes open hijst het ook als een echte cigaret/shaqje. Met de 0,8 ohm coil verbuikt het ook niet veel accu. Pas heb ik ook eens een pod systeem aangeschaft, maar moest wel extra ducktape gebruiken om de lucht toevoer goed te krijgen (misschien een idee).

Edited by Koen_79
Link to comment
Share on other sites

ik heb net een smok nord 2 gekocht daar de luchtgaten van dicht geplakt dat werkt redelijk maar de blu heeft dan nog minder doorlaat dat vind ik toch prettiger

die szlide zag ik in de aanbieding voor 15 euro bij dampfdorado dat is  ook niet veel geld een week geen shag roken dan is het al weer terug verdiend

nu nog een goeie liquid vinden in het verleden veel geprobeerd maar niks gevonden wat ik echt lekker vond  en de smaken van de blu zijn niet verkeerd

nu zit ik aan de mentol met veel nicotine

dank je voor de tip koen

hallo m koreman dat is een mooi ding maar veel te grroot voor mij

in ieder geval bedankt dat je hem aanbied

 

koen 79 de innokin is in gebruik en bevalt super veel beter als mijn oude kanger mini

thanks 

 

Edited by Rene Wieland
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Net nieuw op dit forum, maar niet nieuw met vape. Ik zal me even voorstellen:

 

Ik ben SFC, 44 jaar jong, waarvan 33 jaar gerookt. Ergens in 2011/12 kwam ik in aanraking met de 'elektronische sigaret', en heb destijds een eGo-T aangeschaft. Niet super tevreden, dit ding lekte als een zeef en had spitback van jewelste. Na een beetje zoeken op internet besloten een Kangertech EVOD setje te kopen (mods waren destijds prijzig). Dit was al iets beter, maar verloor al snel interesse in dampen doordat ook deze 'rookpen' niet je-van-het was.

 

Een aantal jaren later kwam ik op een rommelmarkt een eLeaf iStick Pico tegen met meerdere 18650's en een lader voor een weggeefprijs (€25). Dt was stukken beter dan ik gewend was, maar ik had te weinig geduld om me terug in dampen te verdiepen dus dit ding verdween in een lade.

Omdat familie, vrienden en bekenden wisten dat ik voorheen wel dampte, kreeg ik in de loop der tijd ook sapjes en andere damp gerelateerde zaken waaronder een Justfog Q16. Deze was praktisch en fijn in gebruik, wat mijn interesse voor dampen weer opwekte. Maar verstokt roker die ik was, rookte stug door.

 

..tot een aantal mensen om me heen er niet meer zijn omdat ze te laat gestopt waren met roken..

 

Inmiddels heb ik mijn laatste 'sjekkie' gerookt en ben nu weer vol aan het dampen. Ik gebruik de Justfog nog steeds met 2 tankjes voor mijn MTL nic behoefte (momenteel nog 12mg) en heb 2 Pico's (waarvan 1 van een bekende die weigerde te stoppen met roken en nu in een tehuis zit met een luier om). Ik heb 2 Melo 3 Mini tanks, een iJust 2 tank (de batterij hiervan vloog in de fik na 1 keer laden), een Lyche RBA en recentelijk een Lemo RDA besteld met een Coil Father Tiger coil setje. Deze laatste met het idee om sapjes te kunnen testen en me meer te verdiepen in coils maken. Ik heb ook nog een ander soort opzetstuk, maar dat is niet voor op dit forum ?.

 

Ik hoop hier vooral veel informatie te vinden over smaken sapjes (vooral sapjes die ik vroeger rookte (edit: dampte) maar niet meer bestaan, zoals Mental Berry van Easy Vapes) en andere tips en trucs over DIY.

Edited by SFC
  • Like 13
Link to comment
Share on other sites

Hallo  , Ik ben Jeroen  (nickname  jerwer )

Ik damp  nu  al ongeveer    3 jaar  en ik gebruik  kanger Ts3   clearomizer  en ts3 coils .  Heb de beluchtingsgaten   (3 gaatjes  voor  aangezogen  lucht  wat  uitgeboord (groter gemaakt  )     damp  met 50/50  vg/pg   en  12 mg /ml  nicotine  (voornamelijk tabak  smaak . 

Ben op het forum gegaan  om suggesties  te vragen  over  wat  beter  dampsysteem  .  Niet  dat de  kanger  Ts3  niet bevalt  maar  het kan beter . 

leuk forum  en  behulpzame  leden  , snelle  respons 

groet 

Jeroen . 

  • Like 12
Link to comment
Share on other sites

Welkom

 

..is volgens mij hetzelfde systeem als de EVOD, en die gebruik ik eigenlijk niet meer.

 

Ligt een beetje aan wat je zoekt, maar een stapje beter dan dit systeem is bijvoorbeeld de Justfog Q16 die ik zelf ook gebruik voor MTL. Goed betaalbaar (zeker bij Ali waar ik de coils bestel) en praktish in gebruik.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hoi ik ben Cyn uit Utrecht,
Sinds 1,5 jaar ben ik aan het dampen en lees ik regelmatig mee op dit forum. Tijd om mij eens aan te melden dacht ik zo.
Ik was 1 jaar gestopt met sigaretten roken maar sinds de corona crisis weer begonnen (en weer aan het stoppen...)
Ik gebruik een Pico met Zenith tankje of een Aegis solo met een Kayfun lite.
Mijn all day vape is Clara -T maar ik ben ook gek op andere mierzoete fruitsmaakjes.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoi allen, 

 

ik heet Michel. Heb hier wat hulp gehad dus wil mij graag voorstellen. ik ben vijf jaar geleden begonnen met dampen. Heb een joyetech d16, uwell caliburn en tot slot een damnvape fresia gekocht met een ijust mini mod. Ik heb 3 jaar lang veel Herlann flavors gerookt. Dus als je benieuwd ben welke Herlann smaken lekker zijn kan ik je van dienst zijn. Tegenwoordig wordt de naam Herlann niet veel gebruikt en zijn ze vaak verpakt onder 80 vg en 20 h2O huismerknamen, voor diegene die niet tegen pg eliquids kunnen. ik zal verder wat post maken over wat ik vond van de uwell caliburn, hoe je budget kan vapen en ben ik benieuwd over wat vapers vinden van mijn pod rta idee. 

 

Mazzl. 

 

Link to comment
Share on other sites

Hey allemaal, ben Timothy 32 y .

nu ong 3 weken dampen ipv roken. Rookte eerst grote Lucky per dag weg. Nu aan de just fog  q16. 3 kleine pakjes nu in de 3 WK roken wel een tegenslag erbij waardoor ik weer terug greep naar de sigaretten. Het bevalt me zeer maar de sigaretten roepen  nog. 

 

 

  • Like 12
Link to comment
Share on other sites

@Partytimo welkom hier. Ik weet niet op hoeveel mg je dampt maar wellicht damp je met te laag nicotinegehalte? 

Als de trek naar sigaretten nog groot is kan het goed helpen om wat hoger te gaan zitten. Bijv. Van 6mg naar 12mg of 16. Als dat te sterke keelklap geeft kan je nic salts proberen. Die zijn zachter op de keel.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Het is niet het sterke verlangen, meer de macht der gewoonte.

 

Kan makkelijk paar dagen zonder roken, Maar vooral op werk snel de twijfel van zal ik een normale Sig roken.

 

Zit ondertussen naar andere damp apparatuur te kijken voor net een andere ervaring. Met de justfog deed ik eerst alleen mtl nu blijkt dat ik dl wel relax vindt. Was ook automatisch mijn eerste reactie toen ik begon met de just fog. 

 

Maar dit forum helpt zeker goed genoeg nog om te leren.

 

P.s. rook op dit moment 12mg en keelklap valt wel mee. Rookte elke dag groot pak Lucky en vroeger shag.

 

Edited by Partytimo
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Hallo hier is Daniel weer ? 

Ik ben er een tijdje uitgeweest nu na een heftige periode eindelijk weer de kracht om dampen op te pakken wat lekker gaat.

 

Ik kom uit Doetinchem misschien dat sommige mij nog kunnen herinderen, veel gekocht en verkocht via hier.

Op mijn vorige werk had ik spulletjes van de dampbank gekregen om, clienten te helpen stoppen met roken en te gaan dampen nou dat heeft zijn vruchten afgeworpen,

ik heb toch zeker 4 mensen kunnen helpen in de eerste stappen en ze dampen nog steeds ?

 

Inmiddels een nieuwe baan werk bij het UWV wat erg leuk werk is , en ben gelukkig niet de enige damper daar wat erg leuk is.

Ook daar heb ik al 1 collega aan het dampen kunnen helpen, het gaat met vallen en opstaan maar ach elke sigaret minder is er weer 1tje gewonnen.

 

Nou dat was het voor nu even en hoop dat het nog altijd even gezellig is hier als eerder.

 

groetjes Daniel een tevreden damper

 

 

 

 

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, Crow said:

@DutchMrDWelkom terug! Goed om te horen dat de normaliteit weer een beetje is teruggekeerd. Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Het zal wel druk zijn daar met alle NOW perikelen. 

Thanks 

Het is inderdaad extreem druk en genoeg te doen , als ik zie wat we voor elkaar weten te boksen ben ik zeer trots om er te mogen werken.

Daarbij moet ik wel toegeven dat bij mij de druk iets minder is aangezien ik de huismeester ben , wat erg leuk werk is en ook meer dan genoeg te doen ? 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...