Jump to content
erwinwessels

Pakket uit China volgen tot aan de voordeur

Recommended Posts

Bedankt @erwinwessels, nuttige informatie voor degenen die graag hun pakketjes onderweg in de gaten houden. Ik heb twee aanvullingen op je post, wellicht dat je daar iets aan hebt.

De laatste twee letters van de buitenlandse track & trace code duiden volgens mij op het land van herkomst van de vervoerder en niet zozeer op het land van herkomst van het pakket. Pakketten verstuurd via Singapore Post eindigen bijvoorbeeld op SG, pakketten verstuurd via Swiss Post krijgen als landcode CH mee aan het einde van de barcode.

Pakketten die verstuurd zijn via Singapore Post kunnen via http://www.quantiumaspac.com/qtracker/track.aspx gevolgd worden vanaf het moment dat ze afgehaald worden bij de afzender door Quantium Solutions, tot het moment dat ze worden overgedragen aan Singapore Post. Singapore Post toont vaak geruime tijd dat ze een vooraanmelding hebben ontvangen, terwijl Quantium Solutions meer info geeft over het tussenliggende traject. In veel gevallen loopt de track & trace zelfs door tot aankomst in het land van bestemming.

Erwin, bedankt voor de moeite om dit alles neer te pennen. :duim

Zelf houd ik altijd al rekening met een leveringstijd van minstens een maand, dan kan 't nauwelijks tegenvallen.

bestelling  8 oktober  - werd geleverd op 17 november

bestelling 26 oktober - werd geleverd op 28 november

bestelling 31 oktober - werd geleverd op 18 november (hee, dat is snel   :e33)

@Marianna Graag gedaan!

Ik ben zelf (ook) gewend dat het ca. een maand duurt tussen bestellen en ontvangen. Ik heb één keer een pakketje gehad die op een andere wijze gratis verzonden was (zonder track en trace) en die had ik binnen anderhalve week (!) al binnen.

De levertijden verschillen nogal en het mag duidelijk zijn dat als je iets snel wilt hebben, je beter gewoon in Nederland kunt bestellen...

De levertijden verschillen volgens mij niet alleen door de gekozen verzendmethode, maar ook doordat een product ineens uitverkocht kan zijn.

Bij mij hebben ze eens een bestelling van 2 artikelen gesplitst omdat 1 artikel uitverkocht was en ze toch alvast het andere artikel wilden verzenden.

Voor mij was dat niet nodig geweest, want echt haast heb ik nooit (hardware in overvloed, kan desnoods met antieke spullen dampen)

Ter info:

Vanaf 1 maart 2016 blijven pakketjes die naar het postkantoor gaan daar twee weken liggen voordat ze retour gestuurd worden. Dit was altijd drie weken.

10 hours ago, Sledge said:

Stomme vraag wellicht, maar toch:

Postkantoor = Postagentschap? 

Klopt helemaal.

Officieel heet het dan weer 'afhaallocatie'.

8 hours ago, erwinwessels said:

Klopt helemaal.

Officieel heet het dan weer 'afhaallocatie'.

Maar eigenlijk "afhaalchinees".  :e33

patat.gif

56 minutes ago, SanSiro said:

Maar eigenlijk "afhaalchinees".  :e33

patat.gif

Voor de pakketjes uit China wel ja... :grins

In het topic hieronder worden meldingen gedaan dat ook andere pakketjes uit China (bijvoorbeeld verzonden met Singapore Post) tegenwoordig een 3SRETA barcode krijgen en direct naar het afhaalkantoor gaan:

Het blijkt inderdaad dat dit gebeurt, maar het is nog niet altijd het geval. Ik heb zelf intern gekeken en kan geen bevestiging krijgen. Het is dus ook bij andere vervoerders mogelijk dat het pakket direct naar het afhaalkantoor gaat. Er zijn twee uitzonderingen waarbij het pakket sowieso nog thuis wordt aangeboden:

1. Als het verzonden wordt met PostNL (R.......NL), ik heb het zelf één keer gehad (en bijvoorbeeld miniinthebox.com is een voorbeeld van een Chinese shop die hiermee verzendt), krijgt de zending wel een 3SRIMU code en wordt deze 1x thuis aangeboden.
  2. Als het unregistered verzonden wordt (ook met China Post). Dan krijgt het pakket een 3SIMU barcode en wordt deze behandeld als gewoon pakket (2x aangeboden, mogelijk bij de buren, bezorging wijzigen mogelijk). Ik weet alleen niet of deze via 17track te volgen zijn.

Als je iets uit China bestelt, volg dan het pakket via de site van de vervoerder of www.17track.net en zodra het pakketje in Nederland is aangekomen, houd dan www.internationalparceltracking.com in de gaten. Aan de 3S barcode kun je dan zien of deze thuis wordt aangeboden of direct naar het afhaalkantoor gaat.

Als ik hier meer over weet, dan zal ik het hier vermelden.

Wanneer kan je de tracking zien? Heb vanmorgen een tracking nummer gekregen van aliexpres en kan nergens iets vinden. 

8 minutes ago, Diana66 said:

Wanneer kan je de tracking zien? Heb vanmorgen een tracking nummer gekregen van aliexpres en kan nergens iets vinden. 

Zodra de zending is aangemeld bij de vervoerder. Kan een paar dagen duren.

Ik heb mijn informatieve berichten dikgedrukt gemaakt, zodat ze wat beter opvallen. Nieuwe belangrijke aanvullingen zal ik ook dikgedrukt plaatsen.

(deze blauwe kleur is eenmalig...)

17 minutes ago, Diana66 said:

Oke. Dank je :duim

Graag gedaan

Jammer dat van beide afzonderlijke berichten één  bericht gemaakt wordt. Ik heb ze dus te snel achter elkaar geplaatst...

Nu een paar keer gehad dat een pakket afgehaald moest worden in een andere wijk van de stad terwijl we hier in de wijk en postagentschap hebben, absurd gewoon ?

Ik heb het volgende. Een pakketje uit Singapore, inmiddels 20 dagen geleden in NL aangekomen maar niet te tracken.... Heb alleen nog maar de barcode van de verzender. Als ik bovenstaande T&T (niet de Nederlandse) gebruik staat er een melding bij NL: unable to track

Wat kan ik nu het beste doen? 

Ik heb het volgende. Een pakketje uit Singapore, inmiddels 20 dagen geleden in NL aangekomen maar niet te tracken.... Heb alleen nog maar de barcode van de verzender. Als ik bovenstaande T&T (niet de Nederlandse) gebruik staat er een melding bij NL: unable to track

Bel met postnl en geef ze de tracking code die je van singpost hebt gekregen. Als 't goed is, ligt het pakketje allang ergens op een afhaalpunt; soms kunnen ze zeer laks zijn met de briefjes waarop staat dat je het op kan halen. In ieder geval, zij zullen je een nieuwe code geven (3S code) die je weer kan invullen bij hun en zo kan zien waar het pakketje ligt. Succes.

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

5 hours ago, Mandy said:

Dan hoop ik dat je nog op tijd bent omdat pakjes tegenwoordig nog maar 2 weken op de afhaallocatie blijven liggen...

Ik ga ervan uit dat het pakje een R.....SG barcode heeft gekregen. In dat geval kun je ook de barcode invullen op www.internationalparceltracking.com (zie mijn openingspost). Je kunt bij 3S barcode gewoon de R.....SG barcode invoeren, je postcode en het land van bestemming (ik ga ervan uit dat je in Nederland woont, anders werkt het niet...). Dan krijg je als resultaat de 3S barcode en ook direct de status van het pakketje te zien. Vind je niets, dan kun je altijd even bellen met PostNL.

Update geplaatst in de openingspost.

Betreft het feit dat er steeds meer aangetekende zendingen uit Azië direct naar de afhaallocatie gaan.

Ik krijg net via de PostNL app melding dat een zending van efun,  en een van Ft, beiden met 3SRIMU code,  zijn afgeleverd,  en bij een van de 2 staat de handtekening iov,  en dan mijn naam. 

Mijn cubis pro met coils,  en een pakje met driptips? 

Niet de procedure volgens mij