Jump to content

Damp aanslag op glas (huis en auto)


Recommended Posts

42 minutes ago, Steamboy said:

Ja, zo net ook de ramen gelapt, 't is opeens niet meer mistig buiten.......:shock

 

 

Eergisteren was het hier ook mistig. Dacht eerst dat het aan mijn dame lag of aan een spontane dampersmeeting achter op het pad (er zijn hier nogal was dampers in de buurt) maar het was gewoon dikke mist buiten. Opgeteld bij onze mistige ramen (80% VG) kon ik eindelijk weer eens m'n mistlichten gebruiken (zich minder dan 50m).

Vandaag is het ook weer mistig. Door de aanslag. Wat een drama is dat dampen.

Aangezien ik degene ben geweest die het dampen in "Huize Ballings" heb geïntroduceerd, ben ik dus ook het meest verantwoordelijk voor het lappen der ramen. 

Zit eraan te denken zo'n elektrisch ramenlappersding te kopen waar op TV veel reclame voor wordt gemaakt. Zo'n apparaat wordt toch ook in China gemaakt zoals alles tegenwoordig? Kan op FastTech iig. zoiets niet vinden.

 

Vape on and Clean your windows.

Edited by balling
Link to comment
Share on other sites

Iets anders dan "vette ruiten", maar waar m'n VG base (zonder nicotine) heel goed voor is (bij gebrek aan "gewone" glycerine in huis): ik heb de vriezer buizen en wanden er ná het ontdooien en cleanen mee ingesmeerd, gaat aanvriezing goed tegen en mijn lades schuiven weer soepel :ja

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, The Unknown said:

Zoals ik al eerder zei, gewoon niet dampen in de auto net als met de gewone sigaret, mocht je behoefte hebben even een tussenstop maken.

Volledig akkoord als je op de werkvloer kan/mag dampen, en je dicht bij huis werkt. Voor mij gaat dat niet op : elke dag 2,5 uur in auto en dan 8 uur rook/dampverbod op het werk zelf...

Elke week ruiten kuisen met ammoniak is iets makkelijker...

Edited by sabine
Link to comment
Share on other sites

Jaren geleden toen ik nog werkte moest ik dagelijks 2 uur rijden naar mijn werk, ik rookte een sigaret thuis met een koffie en stapte in de auto, op de plek bestemming rookte ik er 1 in de buitenlucht en ging naar binnen.

Hoelang ik ook moest rijden en waarheen, in de auto was het voor mij altijd al een no go area om te roken, te kleine ruimte en teveel nadelen met aanslag en luchtjes, nu ik damp werk ik dan wel niet meer maar evenzo met een lange rit stop ik zelfs niet om te dampen, dat doe ik wel als ik uitstap op de plaats van bestemming.

 

Het is ook een soort van mint setting om niet te hoeven dampen in de auto, dampen kan een gewoonteverslaving worden waardoor je net als met de sigaret afhankelijk wordt van het dampen, ik ga soms een dag weg zonder damper en het gekke is, ik mis de dampert dan niet eens.

 

Link to comment
Share on other sites

Binnen ook vaak de ramen zemen. Damp 100% vg op 20 watt bij ca. 0.25 ohm clapton/alien.  Drie puffen en de kamer is mistig. Logisch dat het spul op de ramen condenseert. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 2 months later...
Guest Metallicarocks17

Korte situatieschets: Vriend was een zware sigarettenroker, 2 grote pakjes per dag. Uiteindelijk besloot hij om over te schakelen op het dampen als tussenstap tot het stoppen. Alleen duurt die tussenstap al bijna een jaar maar dat is mijn vraag niet. Dat e-sigaretding (de naam ontgaat me nu even) plakt gewoon vast in zijn hand. Hij loopt van 's morgens tot 's avonds te dampen met als resultaat dat na 2 weken de ruiten overal in huis een vieze aangedampte waas hebben. Ik ga echt niet elke 2 weken de ruiten staan schoonmaken. Komt dit echt alleen door dat dampen? Hij gebruikt vloeistoffen met veel VG in. Heeft dit ermee te maken? Ik wenste bijna dat hij terug gewoon ging roken. Dat deed hij tenminste buiten...

 

Ik hoop echt op jullie tips want ik ben echt radeloos...

Edited by Metallicarocks17
Link to comment
Share on other sites

Guest spacedeee

Ja vooral dlen zoals je dat noemt, grote wolken krijg je die waas snel.

je kan het minderen door een afzuiger en anti fog (1,50€ bij action) en deze over je ramen te smeren, scheelt een wwek of 2 maar lappen zul je moeten helaas.

Maar de vervuiler maakt schoon toch...

Wees blij dat hij van die k verwekkende stinkende stokken af is.

Link to comment
Share on other sites

Ik vind dat jij je belachelijk aanstelt, om wat aangeslagen damp.
In deze periode slaat het inderdaad op de ramen door het temperatuur verschil.
Er is overigens niks smerig aan.
Wees blij dat ie een gezonde keus gemaakt heeft, en is gaan dampen.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Guest Metallicarocks17
3 minutes ago, spacedeee said:

Ja vooral dlen zoals je dat noemt, grote wolken krijg je die waas snel.

je kan het minderen door een afzuiger en anti fog (1,50€ bij action) en deze over je ramen te smeren, scheelt een wwek of 2 maar lappen zul je moeten helaas.

Maar de vervuiler maakt schoon toch...

Wees blij dat hij van die k verwekkende stinkende stokken af is.

 

Wat je zegt is waar... Ben ook van die mening dat de vervuiler schoon maakt maar dat doet ie niet. Uiteindelijk ben ik het toch altijd die ze mag schoonmaken want als ik op hem wacht. Ik mag het echt honderd keer vragen, hij doet het niet.

Link to comment
Share on other sites

Radeloos is wel een groot woord bij zo'n luxeprobleem. Want hoe geweldig is het dat je vriend z'n longen niet meer verziekt door te roken!

Is het echt een ding voor je, dan zijn er verschillende opties:

A. Gewoon 1x per jaar de ramen zemen en stoppen met je te irriteren.

B. Vriendlief de ramen laten zemen.

C. Een werkster inhuren.

D. Kranten over de ramen plakken.

 

Sterkte!

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...