Jump to content

Damp aanslag op glas (huis en auto)


Recommended Posts

Guest spacedeee
14 minutes ago, Metallicarocks17 said:

 

Wat je zegt is waar... Ben ook van die mening dat de vervuiler schoon maakt maar dat doet ie niet. Uiteindelijk ben ik het toch altijd die ze mag schoonmaken want als ik op hem wacht. Ik mag het echt honderd keer vragen, hij doet het niet.

Ik heb nog wel een tip ben je overal vanaf....wijs hem de deur.

Sorry iemand die zijn eigen bende niet wilt opruimen heb ik niet zo mee hoe aardig hij ook is.

En anders lekker buiten staan.

 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Groenedamper said:

Beste aankoop ooit

 

Al het raamwerk in een minuut of 10 streeploos schoon :jolleke

Ja? Werkt dat echt zo goed? Wordt er ook een beetje radeloos van.. Of liever gezegd, m'n vrouw.. En daarmee in tweede lijn ik dus ook. Vind m'n auto erger, moet ik zeggen.. Met die winterse grauwheid hoef ik in huis niet zo nodig naar buiten te kijken. In de auto is dat redelijk essentieel..:gek

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Guest spacedeee
10 minutes ago, TheRich said:

Ja? Werkt dat echt zo goed? Wordt er ook een beetje radeloos van.. Of liever gezegd, m'n vrouw.. En daarmee in tweede lijn ik dus ook. Vind m'n auto erger, moet ik zeggen.. Met die winterse grauwheid hoef ik in huis niet zo nodig naar buiten te kijken. In de auto is dat redelijk essentieel..:gek

Nadeel is dat de grond eronder zeiknat word, niet prettig op je dashboard.

Voor ramen aan de buitenkant prima maar binnen moet je alles nadrogen en kan je net zo goed een gewone zeem gebruiken.

Link to comment
Share on other sites

Als de binnen-temperatuur hetzelfde zou zijn als de buiten-temperatuur veeg je het er zo af.

Het plakt eigenlijk alleen maar door het temperatuurverschil.

Werkt goed voor een auto, even 5 minuten alle deuren open.

binnenshuis wordt lastiger, of zonder verwarming dampen, lekker zunig :pan

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 minutes ago, TheRich said:

Ja? Werkt dat echt zo goed? Wordt er ook een beetje radeloos van.. Of liever gezegd, m'n vrouw.. En daarmee in tweede lijn ik dus ook. Vind m'n auto erger, moet ik zeggen.. Met die winterse grauwheid hoef ik in huis niet zo nodig naar buiten te kijken. In de auto is dat redelijk essentieel..:gek

 

Dit werkt ECHT. Ik heb vind het zelfs leuk! Ik doe van een rijtjeswoning (veel glas) de begane grond in een tien minuutjes, en dat streepvrij.

10 minutes ago, spacedeee said:

Nadeel is dat de grond eronder zeiknat word, niet prettig op je dashboard.

Voor ramen aan de buitenkant prima maar binnen moet je alles nadrogen en kan je net zo goed een gewone zeem gebruiken.

 

???

 

De zuiger slurpt het water direct op. Ik vermoed dat je nog nooit zo'n ding in je handen hebt gehad...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest spacedeee
38 minutes ago, Groenedamper said:

 

Dit werkt ECHT. Ik heb vind het zelfs leuk! Ik doe van een rijtjeswoning (veel glas) de begane grond in een tien minuutjes, en dat streepvrij.

 

???

 

De zuiger slurpt het water direct op. Ik vermoed dat je nog nooit zo'n ding in je handen hebt gehad...

Jazeker ik heb jaren terug 1 geleend en daar was ik niet zo over te spreken.(weet niet meer welk type)

Toen zoog hij niet goed op en bleef het nat met als gevolg nazemen maar dit moet ook bij gewoon schoonmaken dus zag er geen voordeel in.

Grootste nadeel blijft dat hij niet alles streeploos deed maar mischien dat de nieuwere modellen beter zijn.

Dus de link die jij gaf heeft deze problemen niet, droog en streeploos?

Bedankt iig 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Werkt perfect die Karcher net in 10 minuten tijd 2 zeer grote ramen gedaan en zonder strepen en ook nog eens waar de zon op scheen en dat hoef je met gewoon zemen echt niet te doen, alles weer streeploos blinkend als deze die we hebben kapot gaat is er binnen 5 minuten zeker een nieuwe hoor hoeveel die ook kost.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Ik heb wel een lekker goedje hier: Solveco B van Eco-point. Industriele ontvetter. Werkt als een malle, je ziet het na aanbrengen er zo aflopen. Nadeel is dat het voor particulieren niet te koop is. Gebruik het op m'n werk veel. Ruikt niet en is minder een aanslag op m'n gezondheid als bijv pure spiritus. Spuiten, vegen en met een droge doek navegen. Streeploos, snel en effectief. Nadeel dan weer is dat het maar beperkte tijd actief is. Omdat je echt alle vet van je ramen afhaalt, is het ook zo weer aangeslagen. Wel ff makkelijk voor in de auto voor ff snel..

Link to comment
Share on other sites

Hier ook binnen twee/drie dagen mistige ramen. Twee setjes € 4,95 bij Big Bazar gekocht: doekje en wisser op stok. Het meeste werk bij ramen zemen is op de trap klimmen en de vensterbanken leegruimen. Op de trap hoeft dus niet meer. Dat scheelt. Hier ook binnen een half uurtje de heleboel weer helder. Die waas is er zó weer af. Inderdaad 's zomers geen last van. Het zij zo. Beetje beweging kan ook geen kwaad in mijn geval ?

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, spacedeee said:

Ja vooral dlen zoals je dat noemt, grote wolken krijg je die waas snel.

je kan het minderen door een afzuiger en anti fog (1,50€ bij action) en deze over je ramen te smeren, scheelt een wwek of 2 maar lappen zul je moeten helaas.

Maar de vervuiler maakt schoon toch...

Wees blij dat hij van die k verwekkende stinkende stokken af is.

heeft u hier een foto van?

alvast bedankt

Link to comment
Share on other sites

Ik krijg hier ook weer iedere week hetzelfde, en krijg ze zonder moeite op de ouderwetse manier binnen no time blinkend schoon. Heet water en een beetje dreft afwasmiddel. Done.

Wat die kerel betreft; hij moet gewoon die ramen gaan lappen. Wel zo netjes, vooral gezien het feit dat hij degene is die ervoor zorgt dat de ramen mistig worden.

Ik wordt ook gierend gek wanneer mijn ramen een damplaag hebben bereikt waardoor het buiten mistig lijkt te zijn. Lap daarom ook iedere 2 weken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Guest pauwelsveer

Die mistige ramen, daar erger ik me niet aan, ik poets ze dan maar wat meer, maar mijn man ergert zich meer aan de mistige dampwolken die blijven hangen en maakt zich zorgen om mijn longen. Niettegenstaande dat hij ook damper is, maar zijn damp blijft niet hangen en de mijne wel, hoe verklaren jullie dat dan ? Hij dampt usa regular van millers 0% nicotine 65pg/35vg en ik damp de Cream dessert van ara max 3% nicotine 50/50 of de Mothers milk 3% nicotine 50/50 van Karin. Dus hij denkt dat mijn eliquid niet zo onschuldig is voor mijn longen omdat die damp van hem direct weg is en de mijn blijft hangen. Kunnen jullie daar een antwoord op aub [emoji4]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

hoe meer VG hoe meer damp en het ligt ook aan welke tanks er gebruikt worden ook merk ik als ik directe longhit doe dat de damp veel langer blijft hangen en veel meer is dan eerst in mond verzamelen, dus het kan aan meerdere dingen liggen ikzelf dampte 80vg 20 pg dat heb ik naar 50 pg 50 vg teruggebracht omdat ook ik commentaar kreeg door de damp en probeer op het moment dus meer de damp in mijn mond te verzamelen inplaats van rechtstreeks naar de longen en dat scheelt heel veel damp kan ik je vertellen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hier dampen we met ze tweeën, en we moeten tocht echt om de twee of drie dagen de achterramen lappen :trilt

Voorraam is wat minder vaak, omdat daar overgordijnen voor hangen en dat schilt een hoop.

Ik heb gisteren (zo lief ben ik wel :fluit) nog even de achterramen gedaan met onze grote vriend de Karcher en er begint nu al weer een waas op te komen :gek 

Link to comment
Share on other sites

Guest pauwelsveer

Alvast bedankt voor jullie antwoord [emoji106] maar over dat ramen lappen struikel ik persoonlijk niet, maar mijn man zijn damp is direct verdwijnen en de mijn blijft gewoon een tijdje hangen, net een mistbank [emoji847] en hij is bang dat dit dan ook zou schadelijker zijn voor me longen, dat was in feite mijn vraag [emoji4]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Guest pauwelsveer
Heb ik intussen ook beantwoord je vraag zie voorgaande post van mij er kunnen natuurlijk meer verklaringen komen maar zo weet je een beetje wat het kan zijn

Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk



Jouw antwoord had ik inmiddels gelezen, waarvoor mijn dank, en daar kan ik idd in komen dat er verschil in mond hit of long hit zou kunnen zitten, maar is het dan gevaarlijker voor de longen, die dikkere damp, maw die mistwolk [emoji23][emoji23][emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Guest pauwelsveer

Jouw antwoord had ik inmiddels gelezen, waarvoor mijn dank, en daar kan ik idd in komen dat er verschil in mond hit of long hit zou kunnen zitten, maar is het dan gevaarlijker voor de longen, die dikkere damp, maw die mistwolk [emoji23][emoji23][emoji23]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

En ook kan ik melden dat ik damp met estick tc60w en mijn tank is een subtank nano van kangertech en mijn man heeft de joytech evic vt2 mini met een protank-2 ook van kangertech [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

En ook kan ik melden dat ik damp met estick tc60w en met een subtank nano van kangertech en mijn man heeft de joytech evic vt2 mini met een protank-2 ook van kangertech [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

35 minutes ago, pauwelsveer said:


Jouw antwoord had ik inmiddels gelezen, waarvoor mijn dank, en daar kan ik idd in komen dat er verschil in mond hit of long hit zou kunnen zitten, maar is het dan gevaarlijker voor de longen, die dikkere damp, maw die mistwolk emoji23.pngemoji23.pngemoji23.png


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Er zijn ooit metingen gedaan op de uitstoot van damp.
Uit deze metingen kwam het feit dat de uitgestoten damp schoner was dan de omgevingslucht.
Maak je dus niet ongerust.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...