Jump to content

Zero Mini van SXK 60W TC (TP review)

Guest
 Share

Recommended Posts

De Zero Mini van Shen Xing Kang ofte SXK voor diegene die het Chinees niet machtig zijn.

Verkrijgbaar voor 50$ bij o.a. Gearbest, Fasttech en voor 1 dikke $ meer ook rechtstreeks bij Shen Xing Kang via DHGate

http://www.dhgate.com/product/top-vapor-factory-direct-shenxingkang-authentic/254186117.html

De specificaties:

Weerstandbereik: 0.08-3 Ohm

Ingangsvoltage: 0-4.35V

Maximum Uitgansvoltage: 8.4V

Maximum stroom: 20A 

Wattage: 1-60W in stapjes van 0.1W

Gewicht: 177gr zonder batterij 223gr met

Afmetingen: 85x40x24mm

Verende 510 aansluiting

Verende batterij aansluiting voor 1 x 18650

Verkrijgbaar in diverse kleurtjes (de sleeves zijn bovendien apart verkrijgbaar):

top-vapor-factory-direct-shenxingkang-au

En met rechthoekig of vierkant scherm:

rBVaG1YvEjKAd5bIAACLjVESB8E901.jpg

De bediening is ietsje anders dan dat we van die DNA clonen gewend zijn:

-         vijf maal klikken voor aan en uit, en als hij uit staat en je klikt op een toets toont hij gewoon ‘OFF’

-         het omzetten van rechts naar links scherm gebeurt hier door de omhoog en vuur-knop gelijktijdig in te duwen, maar niet in de uit-stand zoals we gewend zijn, gewoon in de aan-stand

-         idem voor normale en stealth mode maar dan met de omlaag- en vuur-knop gelijktijdig in te stellen.

-         omhoog- en omlaag-knop gelijktijdig induwen lockt de ingestelde waarde (Watt of Temperatuur)

-         drie maal klikken op de vuurknop brengt je in het menu: je kan kiezen voor Wattage mode, Temperatuur Controle voor Nikkel- en Temperatuur Controle voor Titanium-draad

-         als je kiest voor één van de TC-modes dan stel je met de omhoog- en omlaag-knoppen niet het wattage in maar de temperatuur, als je helemaal naar het onderste bereik instelt verspringt hij van °C naar °F en omgekeerd

-         als je de drie knoppen tegelijk induwt kom je bij de zogenaamde purity setting; dit is de alfa-waarde van de gebruikte draad instelbaar van 10 tot 100. De fabriekswaarden voor Ni200 en Ti zijn ingesteld op resp. 69 en 55, en (van horen zeggen) ingesteld op 12 doet hij het ook prima met SS.

Als Tootle Puffer heb ik het bereik van dit modje niet tot zijn uitersten getest, maar na enkele weken gebruik kan ik wel zeggen dat hij steeds doet wat er van hem gevraagd wordt, hij vuurt ogenblikkelijk zonder wachttijd, dit zowel in Watt mode als in TC Ti (TC Ni heb ik niet getest met mijn nikkelallergie. En hij ligt perfect in de hand met zijn rondingen.

rBVaHFXyMCWAJJueAACKBdMbL90939.jpg

Nog een merkwaardigheid is dat de mod blijft vuren ook al kan de batterij het gevraagde vermogen niet meer leveren, de mod regelt zich dan zelf naar beneden. Op die manier kan ik een volle dag met een 18650 dampen, daar waar bij andere mod’s die de geest geven op ongeveer 3.3V ik net niet toekom op een zware dampdag en batterijen moet wisselen.

Tot dusver alles perfect, maar toch ook enkele minpuntjes.

-         Als de mod enkele uren niet in gebruik is gaat hij in ‘deep sleep’ en als hij weer ontwaakt weet hij niet of je ondertussen van coil gewisseld hebt, dus vraagt hij het maar met de bekende schermboodschap ‘new coil up – same down’. Nu dit overkomt mij enkel na een goede nachtrust, of een partijtje golf dat ik hem lang genoeg ongebruikt laat liggen, dus zo’n minpunt is dit niet.

-         Maar ook de ‘purity setting’ wordt gereset naar de fabriekswaarde van Ni of Ti. Ik zou graag nog een vierde menuoptie zien ‘TC User’ waar een manueel ingestelde Purity waarde behouden blijft. edit: deze reset naar fabrieksinstelling gebeurt enkel bij 5x klikken aan/uit niet bij ontwaken uit deep sleep

-         Er is geen enkele voorziening in de 510-aansluiting voor luchtaanvoer, dus sommige RBA’s die hun lucht via de 510 trekken doen het niet. Zelfs de Squape die zijn eigen luchtkanalen heeft geeft problemen. (dit heb ik kunnen verhelpen door de 510 van de Zero Mini een millimetertje conisch op te boren). Voor eGo spul gebruik je gewoon een 510-Ego adaptertje en die heeft wel luchttoevoer.

-         Hij is met zijn hoogglans-uitvoering niet alleen bloedmooi, maar het is dus ook een vingerafdrukkenmagneet. Ik merk dat ik hem voortdurend zit te poetsen.

top-vapor-factory-direct-shenxingkang-au 

Hij is ook doodsimpel uit elkaar te halen en weer in elkaar te steken; de twee boutjes aan -onder en bovenkant eruit draaien en je kan het houtachtig blokje eruit schuiven wat je toegang geeft tot de ingewanden van het dingetje. Dit is een groot voordeel als iets hersteld moet worden. Wat ik wel storend vond was dat de drukknopjes voorzien zijn van twee kleine stukjes isolatietape om rattle tegen te gaan. Na een paar weken gebruik constateerde ik een minimale rattle op de vuurknop, en dit was omdat die stukjes isolatietape opzij geschoven waren. Men had die knopjes gewoon een halve millimeter langer moeten maken, want die isolatietape-oplossing is maar amateuristisch. Maar misschien gebruikt men die tape om de toleranties in de fabricage op te vangen. Niettegenstaande dan zouden enkele lagen isolatietape op het houten blokje onder het board een duurzamere en slijtvastere oplossing zijn. (ik heb de mijne al in die zin aangepast). Voor de rest ziet intern alles er heel netjes uit, correcte draaddiktes, de combi verende 510 – batterijaansluiting en de chassisaansluiting van de min zijn perfect in hun ontwerp en uitvoering.

Dat hij de ingestelde ‘purity’ niet onthoudt vindt ik wel een minpunt, voor de rest enkele te verwaarlozen details dus 9,5 op 10, maar een echte aanrader dus ...

...als hij ook werkelijk tot 60W levert en behoorlijk subohmt, maar dat laat ik over aan een dikke-wolk-reviewer om te testen; dit is een TP-review.

Edited by Karin Spaink
Foto verkleind: max 600px breed

mm7fgk.jpg

Mooie mod is het zeker:clap ik blijf ook aan het poetsen haha..

Ik gebruik hem dan wel op hoger wattage, maar heb de 60 watt nog niet gehaald. Meestal zit ik tussen de 30-40 watt.

Ik damp niet met TC, maar ook op watt modus vraagt hij inderdaad of het een nieuwe coil is. Dit vind ik wel een beetje vreemd maar niet erg storend.

Fijne review heb je ervan gemaakt, ik heb hem niet van binnen bekeken, maar zoveel verstand heb ik er ook niet van.

Dus fijn om te weten dat dat ook allemaal goed zit.

Voltage gaat inderdaad naar beneden als de batterij leeg is. Maar op zich wel fijn dat t apparaat t nog wel doet en zich niet uitschakelt.

Bij mij zit de sleeve toch behoorlijk strak geklemd, maar ik heb ook gelezen dat er bij sommigen toch wat speling zit. Ik heb ook de zilveren sleeve onderweg, leuk voor de afwisseling.

Ik ben er ook zeer tevreden mee, super afwerking, voelt erg degelijk en ligt lekker in de hand, voor sommigen misschien iets te zwaar.  Maar ik ben er superblij mee:duim

Ik kan me voorstellen dat dat inderdaad gaat irriteren als je TC met stainless steel wil dampen.

Maar als je Ti of Ni gebruikt dan hoef je verder niks in te stellen denk ik lvd?Of je moet niet tevreden zijn over de standaard purity setting.

Maar dat hele TC gebeuren is nog een beetje langs me heen gegaan. 

• 2 weeks later...
On ‎22‎/‎11‎/‎2015‎ ‎19‎:‎25‎:‎14, jpy said:

Hij is mooi maar dat je steeds de basisinstelling moet instellen lijkt me heel vervelend.

edit: deze reset naar fabrieksinstelling gebeurt enkel bij 5x klikken aan/uit niet bij ontwaken uit deep sleep

14 hours ago, Misty J said:

Heb je zelf een sleeve gemaakt of is het er op geplakt?

Fineerhout gestoomd, geplooid en gekleefd