Jump to content

dampen VOOR een chirurgische ingreep


Guest goldenfan

Recommended Posts

Guest goldenfan

Ik weet niet of ik het hier goed neerzet,maar wilde dit nog even kwijt.

zoals jullie weten heb ik donderdag een operatie aan mijn hand gehad.

ik mocht 24 uur daarvoor niet roken. ik heb de proef op de som genomen en de hele dag gewoon gedampt met mijn ego.

ook de volgende ochtend de dag van de operatie  en vlak voor de ingang nog gedampt.

ik heb nergens last van gehad. alleen mijn bloeddruk daalde heel erg en had te weinig zuurstof in mijn bloed, maar dat kwam niet door het dampen. toen ik een paar jaar geleden aan mijn elleboog ben geholpen had ik stiekem gerookt en daar had ik tijdens de operatie en daarna behoorlijk last van. toen hebben ze zelfs slijm uit mijn keel weg moeten zuigen omdat ik zo roggelde. nu nergens last van gehad. duss denk ik ook net als vele anderen dat e dampen stukken beter is voor je longen en zo .

Link to comment
Share on other sites

Dat is heel mooi Janny  :cheerpon maar ben je nu net zo lang onder narcose geweest als toen ? want dat scheeld ook aanmerkelijk natuurlijk .

Lieve groet Wil :a025 :a025 :a025

Link to comment
Share on other sites

Guest goldenfan

Ik ben bij allebei niet onder narcose geweest, alleen een  roesje

met een blokade. Bijde keren. Ik heb de hele operatie bewust meegemaakt.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb vorig jaar ook een operatie aan mijn pols gehad en ik schaam me diep :bloos:bloos gewoon gerookt, ik zou plaatselijk verdoofd worden, maar na de maximale dosis, was mijn arm nog steeds niet gevoelloos, daarom een algehele narcose gehad en gelukkig helemaal nergens last van gehad. :cheerpon

Link to comment
Share on other sites

Guest goldenfan

Wat goed dat e roken dus beter is vóór een operatie, fijn dat je niet ziek bent geweest....

ik was wel dizzy en misselijk, maar de oorzaak daarvan was de declofenac, heb ik nog last van.

Link to comment
Share on other sites

Guest sandra456

Niet roken is altijd beter natuurlijk. ( of dampen) Maar het hoeft niet altijd problemen op te leveren hoor. Ik ben een aantal keer geopereerd en rookte voor de deur van het ziekenhuis nog gauw een sigaretje. Makkelijk gezegd- je mag niet roken. Doktoren snappen af en toe niet dat het gewoon een verslaving is.

Tegen een cocaïne gebruiker zullen ze dat ook zeggen- alleen snappen doktoren dan ineens wel dat dat niet gaat lukken.

Maar hoe is het nu met je hand??

Link to comment
Share on other sites

Guest goldenfan

hoi, ja het gaat wel goed. dank voor jullie medeleven. vandaag na de fisio best wel pijn. heb oefeningen meegekregen en moet donderdag alweer heen. vanavond hadden we diploma uitrijking van jongste dochter, ze is geslaagd voor detail handel. normaal een opleiding van 2 jaar en zij heeft het met nog 5 anderen in 1 jaar gedaan terwijl ze dyslectisch is, super trots.  maar kheb vanavond de hand maar in de slinge gehangen.  hopen dat het morgen minder pijn doet.de hechting is zo goed als droog en geen roodheid of zo te zien. kheb ondertussen  begrepen dat het onderhuids is gehecht met oplosbare hechting.als het goed is zie ik straks alleen een dun streepje als lidteken. de andere hand is iets heel raars mee. als ik die op een bepaald punt aanraak heb ik het gevoel of heel die hand onder stroom staat.  die hand is nu geel en groen. het lijkt wel of ik mishandeld ben haha. onder de oksel ben ik paars. maar gelukkig gaat alles weer over. volgens de fisio heb ik hetzelfde aan de goede hand, hopen met oefeningen om het te beperken en niet nog eens onder het mes moet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lotje

eerst maar eens zorgen dat déze hand goed geneest Goldenfan!

proficiat met je dochter!! keigoed!!

Link to comment
Share on other sites

Guest sandra456

jemig ben je net klaar met de ene hand gaat die andere opspelen?? groen klinkt niet zo lekker.

Goed van je dochter zeg !

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Niet roken is altijd beter natuurlijk. ( of dampen) Maar het hoeft niet altijd problemen op te leveren hoor. Ik ben een aantal keer geopereerd en rookte voor de deur van het ziekenhuis nog gauw een sigaretje. Makkelijk gezegd- je mag niet roken. Doktoren snappen af en toe niet dat het gewoon een verslaving is.

Tegen een cocaïne gebruiker zullen ze dat ook zeggen- alleen snappen doktoren dan ineens wel dat dat niet gaat lukken.

Maar hoe is het nu met je hand??

Daar heb je wel een punt.

Bij roken zit er een groot gedeelte tussen de oren (geestelijk)

Alleen is het wel zo dat Nicotine een redelijke lichamelijke ontwenning kan geven.

Dit in tegenstelling tot Cocaine , waar alleen geestelijke verslaving kan optreden en geen Lichamelijke.

Link to comment
Share on other sites

weet je.. ik zit momenteel op een niet conventionele gedachte inzake roken en verslaving.

Ik ga meer en meer menen dat de verslaving niet zozeer de nicotine is.

volgens mij is de verslaving de inhalering van een substantie met de dichtheid van rook of damp.

waarom?:

Omdat aangetoond is dat nicotine houdende vervangers voor roken, zoals pleisters en kauwgum stukken minder (max15%)

effectief is, in vergelijk met een damper. waarom? omdat de roker de kauwgum en pleisters niet in de vorm van rook of damp

kan toedienen. Damp uit een esig dus wel, en die is maar liefst 37% effectief. Daarnaast kost het diverse mensen geen moeite

om met low of met NON te dampen, waarbij dus de factor nicotine heel erg snel wordt gereduceerd, neem daarbij in ogenschouw

dat de damp die geinhaleerd wordt qua nicotine ook gedecimeerd wordt naar ongeveer 20% van hetgeen er op het flesje staat, waarbij

per pufje er nog amper nicotine in zit bij deze waardes.

maar ... moeten deze mensen stoppen met het dampen bijvoorbeeld, dan missen ze de substantie in de vorm van rook of damp die geinhaleerd wordt, en veroorzaakt juist dit die tergende behoefte en onrust.

Het is een hypothese waar ik nog support voor moet vinden (Angie herkent dit in elk geval ook), dus ik ben benieuwd.

Voorwaarde is natuurlijk, dat de dichtheid van de wolk damp, dat gevoel op de keel kan geven Vereist dus goede hardware en

goede liquid met voldoende smaak. Volgens mij kun je dan, als je op het flesje NON een etiket plakt met Medium of High, iemand

die zogenaamd zwaar nicotineverslaafd rookt, gewoon met NON laten dampen.  :fluit

maar nogmaals.. tis nog niet getest, niet onderzocht, slechts een hypothese..

Link to comment
Share on other sites

:ponpon Ik zou willen dat hier onderzoek naar gedaan werd! :jazeker

Omdat bij mij het echt noodzakelijk was om geen nicotine meer binnen te krijgen, waren al die nicotinepleisters, kauwgom, en wat al niet meer, voor mij geen optie. Ik moest gewoon stoppen met roken.

Gelukkig is er de e-sigaret.

Voor mij is gier erg belangrijk, het gevoel dat ik "rook", en dan ook letterlijk het GEVOEL.

Met de dampers die er nu zijn, EN de Herbal Zero, is het een fluitje van een cent. Echt waar! Nooit chagrijnig geweest, geen ontwenningsverschijnselen.

Wat ik wel jammer vind, is , dat de smaak van de liquid afneemt naarmate de hoeveelheid nicotine erin naar beneden gaat. De smaak van de liquid (bijvoorbeeld TAB) is veel sterker in de Medium dan in de Low, laat staan in de NON.

Trouwens, nu ik hier over nadenk, klopt dit ook weer niet 100%. Ik had een poosje geleden een cartomizer van iemand toegestuurd gekregen( cadeautje, raad eens van wie??? :grins , ze is heeeeeeeeeeel lief!!), en DIT was de enige waarbij de smaak WEL heel sterk was! :weetnie :weetnie ~Echt de pure TAB smaak!!! Helaas is deze kapot.........er zat een flinke scheur in de buitenkant.............en wat ik bij deze ook lastig vond, hij werd echt heel erg heet! Ook aan je lippen!

De verslaving aan nicotine is niet zo heftig, zit tussen je oren. Toen ik nog rookte, heb ik eens gelezen, dat, wanneer je stopt met roken, de nicotine binnen 24 uur uit je bloed is.............dus, verslaving aan nicotine is niet het euvel.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb werkelijk geen idee wie er echt bezig is met het percentage nicotine wat in zijn liquid zit.

Wat ik WEL weet is dat de meesten toch de smaak van de Herbal als "vies" ervaren. En dan gaat het lastig worden. Doodsimpel omdat er geen non-liquid is(volgens mij) die de gier van de Herbal kan evenaren.

WEL weet ik uit vorige ervaringen met mijn eigen brouwsels, dat een ZOETE smaakstof zoals bijv.banaan(Lorann), de gier versterkt.  :weetnie

Zelf weet ik niet beter meer, en neem het op de koop toe. Zoals ik al zei, de smaak van de non-liquids is gewoon zwakker. Misschien dat iemand hier een idee over heeft, hoe dit kan? Nicotine is toch geen smaakVERSTERKER? Eerder een smaakVERZWAKKER toch? ( Ik bedoel maar, je stopt met roken, en hebt meer smaak, geur.........).

Ik droom stiekem nog wel eens van een Non-TAB, of whatever welke smaak, die dezelfde gier geeft als de Herbal.......

Link to comment
Share on other sites

wat ik me nog realiseerde is

een deel van mijn verslaving ook in de hándeling van het roken zit.

ik móet iets tussen de vingers hebben en naar mijn mond kunnen brengen hihi

Dus ook de handeling is deel van de verslaving.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...