Jump to content

Filter instellen op het forum (aka subboards vermijden)

Recommended Posts

Wanneer je maar een aantal subboards wilt volgen, of eigenlijk wel alles wilt lezen maar hooguit een paar subboards uit je feed wilt houden, is dit de oplossing:

1. Open het forum via 'Browse', zodat je het volledige forumoverzicht hebt.

Open stuk voor stuk alle boards en subboards, en klik op het grijze vakje 'Volg dit topic / Follow this'. Zodra je dat doet, krijg je een keuzescherm waarin je kunt aangeven of je notificaties wilt als er iets nieuws in dat board wordt gepost; je kunt gerust zeggen 'Do not send me any notifications. Loop alle boards die je wilt volgen, op die manier af. Vergeet de onderliggende boards vooral niet! (Ja, 't is even werk, maar dan heb je ook wat.)

forum-selecteer.jpg.9fffabb658cd593801dd

2. In je profiel kun je controleren welke (sub)boards je nu volgt.

Klik op het uitlapmenuutje naast je profielfoto rechtsboven, ga naar 'Volgende Tpoics ' (wat een brakke vertaling) of, in het Engels, 'Manage Followed Content'. Klik in dat overzicht op het tweede kopje 'Forums'. Dan zie je een lijst staan met alle subboards waarop je je ageabonneerd hebt. (Heb je die lijst eenmaal, dan kun je later, via de vakjes rechts achteraan, een (sub)board weer makkeliijk 'unfloowen'.

forum-volgen.jpg.ae86e601849e7647a0ff3ed

3. Ga via het hoofdmenu naar 'Activity' en kies 'My activity streams', en selecteer daar 'Content I follow'.

Je krijgt nu het overzicht van alle nieuwe topics in je geselecteerde subboards. Naast de naam van je Stearm stata een grijs vinkje, dat kun je aanklikken en dan wordt dat voortaan je standaard-feed. Helemaal rechts, ter hoogte van de naam van je Stream.. staan twee ikoontjes die je kunt kiezen. Het linker (zwart blokje) geeft een uitgereide versie van je overzicht, het rechter (lijst-ikoontje) geeft een gecomprimeerd overzicht.

forum-stream2.jpg.9ad1d8b78ab7e2d1eef36d

En klaar!

• Like 4

3 hours ago, Foggy said:

Hoe zit het met de topics die ik volgde, toen de oude software nog actief was?

Dat weet ik eigenijk niet, maar je kunt dat zelf even nakijken: Klik op eht uitklpamenuutje naast je profielfoto rechtsboven, en selecteer 'Manage followed content'. Dan zie je wat je momenteel volgt.

3 hours ago, Foggy said:

Klopt het, dat je deze 1 voor 1 moet opzoeken en op de knop volgt dit topic moet klikken of is er een handigere manier?

Wil je nieuwe (sub)boards volgen, dan zul je ze een voor een moeten aanklikken. Maar, zoals ik uitlegde, dat hoed je maar 1x te doen.

De oude topics die ik volgde, lijk ik nu niet meer te volgen onder de nieuwe software.

Geen probleem om ze even op te zoeken en opnieuw aan te klikken.

Alleen loop ik dan tegen het 'probleem' aan, dat:

- er een foutmelding komt dat de content niet geladen kan worden

- als ik ze via een andere weg wil opzoeken, bijvoorbeeld via m'n oude posts , deze posts voor het overgrote deel verdwenen lijken (?) te zijn.

Er resten nog 5 pagina's met elk ca. 20 of 25 posts, welke willekeurig over de afgelopen 2 jaar verspreid zijn, met af en toe een gat van 1 of 2 maanden ertussen.

Klopt het dat oude posts ad random verwijderd zijn, of zijn ze op een andere manier/plek vindbaar?

Uitgaande dat je pas lid wordt van een forum als de grootste gemene deler je aanspreekt,  vind ik het een frustrerend stukje software,  dat je niet kunt aangeven paar welke boards je niet wilt volgen,  maar dat je aaaaaaalle boards die je wel wilt volgen moet aanvinken. 

Overigens is Karin onze rots in de branding momenteel en alle lof naar haar. 

• Like 3

2 hours ago, sledge said:

Uitgaande dat je pas lid wordt van een forum als de grootste gemene deler je aanspreekt,  vind ik het een frustrerend stukje software,  dat je niet kunt aangeven paar welke boards je niet wilt volgen,  maar dat je aaaaaaalle boards die je wel wilt volgen moet aanvinken.

Precies. En als je niet weet dat er een nieuw subboard aan het forum is toegevoegd, vind je dat op die manier ook van z'n leven niet terug in je feed.

Ik vind 't wel iets om aan de softwaremaker te melden, naast die andere lijst van foutjes en problemen die we al hebben geïnventariseerd :)

21 minutes ago, Marcel8700 said:

De hawaiiaanse branding, denk ik dan?

Uh...? Je wou me in een hularokje? Dat was Misty J, niet ik :)

Iets wat in mijn beleving niet bij een software update hoort, is dat de instellingen die ik hiervoor had voor verschillende boards, door de update blijkbaar helemaal verdwenen zijn.

Trouwens weet niet of dat ook zo bij deze update is wegens nog niet uitgetest, maar bij de vorige werkten alle linkjes naar andere items in het forum niet meer. Dat is ook al weer zoiets wat echt helemaal niet hoort te gebeuren bij een update in mijn beleving.