Jump to content

Ontwerp een nieuw forumlogo!

Recommended Posts

Het forum begint steeds meer op orde te komen, maar sommige dingen behoeven nog wat werk. Zo kan  het logo best eens een opfrisbeurt gebruiken! Onder de leden zitten een aantal zeer creatieve mensen, dus wie weet wat we samen kunnen verzinnen?

Wedstrijd

• Ontwerp een nieuw logo voor de site
  • Afmetingen: max 800 pixels breed x 110 pixels hoog
  • Verplichte tekst: www.dampforum.nu / Nieuws, discussie en informatie over dampen
  • Houd er rekening mee dat het logo ook in andere skins gebruikt zal worden

Hoe deel te nemen?

• Plaats hier in een reactie je zelfontworpen logo
  • Meerdere inzendingen doen is van harte welkom
  • Discussie over de inzendingen is ook van harte welkom

Wie wint?

• De inzending met de meeste likes is een héél goede kanshebber, maar het FBT hakt de knoop door
  • De winnaar verleent het FBT het recht om het logo voortaan te gebruiken
  • De winnaar krijgt van het FBT eeuwige roem, plus natuurlijk een 30ml flesje Nuts on Fire :)

Sluitingstermijn:

• Zondag 22 november, 24:00 - da's dik twee weken.

Thunderbirds are go!

• Like 3

Om maar een draai aan dit topic te geven heb ik alvast 1 logo gemaakt, zullen we nog wel meer volgen :ja

Strak wit logo, met geknipte tekst/afbeelding erin zodat hij universeel te gebruiken is bij meerdere thema's. Heb je een donkere thema zullen de letters en afbeeldingen ook donker zijn:

yPwvDKB.png

(Hoop dat het een beetje te zien is hier boven haha)

Voor de zekerheid hieronder een voorbeeld hoe hij op het forum zou staan:

NwUD64k.png

Om te laten zien wat ik precies bedoel, heb ik de thema even een ander kleurtje gegeven als voorbeeld:

2PCbeBW.png

Versie 2 strakker lettertype:

fLdMN86.png

Edited by Reflow
Versie 2 toegevoegd
  • Like 3

Ik heb ook even wat zitten vogelen. Met de nieuwe strakke lay-out en vormgeving van het forum vind ik alles al snel een beetje uit de toon vallen. Dus mijn eerste 'inzending' is simpel en strak. Niet spectaculair, maar ik vind het wel netjes bij elkaar passen op deze manier. Ik heb wel de vrijheid genomen om het www weg te halen. Dat is genoegzaam bekend bij iedereen en imho dus niet echt nodig. (Met het oog op mijn upload-quotum hou ik de plaatjes wat kleiner.)

dampforumnu.png.bef655a033b28e64b33b0066

• Like 4

18 hours ago, Karin Spaink said:

Afmetingen: max 800 pixels breed x 110 pixels hoog

Als het de bedoeling is om het echt als logo te gaan gebruiken, bijvoorbeeld ook op print, spandoeken, t-shirts etc. dan is het wellicht verstandig om het in vectoren te ontwerpen, zodat het logo zonder kwaliteit verlies ook op andere formaten kan worden gebruikt. 

• Like 2

@Karin Spaink Indien de www. weg gelaten mag worden ga ik er nog een paar maken zonder? Voordat iedereen zijn eigen weg neemt wil ik toch even de zekerheid hebben.

27 minutes ago, Marck said:

Als het de bedoeling is om het echt als logo te gaan gebruiken, bijvoorbeeld ook op print, spandoeken, t-shirts etc. dan is het wellicht verstandig om het in vectoren te ontwerpen, zodat het logo zonder kwaliteit verlies ook op andere formaten kan worden gebruikt. 

Die van mij worden gewoon in photoshop gemaakt op 2560 x 1080, weliswaar 72 DPI, dus enkel DPI zou hoger kunnen.

Dat strakkere lettertype past er een stuk beter bij. Ziet er goed uit.

Ik heb echter wel een dingetje aan te merken:
Dat er mods en een flesje liquid op staan is me duidelijk... maar dat laatste item? Ik heb zon vermoeden dat het een rolletje kanthal moet voorstellen en dat iets dergelijk ook bij het fenomeen dampen hoort klopt wel... maar als silhouet in het logo vind ik het persoonlijk minder geslaagd.

Wie weet helpt een draadje wat er uit komt (wat mooi een beetje de ronding van de wolk kan volgen) wel.

Omdat ik logo's met een verborgen boodschap altijd geinig vind heb ik er zelf ook eentje proberen te maken. Het logo ziet door het vinkje een beetje te druk uit maar ik kon geen betere ruimte vinden voor de letter N. Ik zal er daarom ook eentje uploaden zonder het vinkje met de tekst "vape".

logo1.jpg

logo 2.jpg

logo3.jpg

• Like 3