Jump to content

Vervanging voor de Egrip


Bakkenbaard

Recommended Posts

Hallo allemaal.. 

Ik damp momenteel thuis altijd met mijn kayfun v4 en subtank, gezien dat op 't werk niet zo handig in (zo groot) heb ik voor 't werk een Egrip. Heb ik al n redelijk lange tijd in gebruik maar begin hem een beetje beu te worden.. RBA is n gepriegel en de CLR Coils geven mij te weinig damp opbrengst. 

Ik ben dus op zoek naar een vervanger voor m'n Egrip. 

Losse batterij is n pre, maar geen vereiste

Losse tank is n pre, maar geen vereiste

Moet nog wel klein zijn, mag iets groter zijn dan de Egrip maar moet ook wel iets in die compacte klasse zijn. 

RBA is vereist

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, en als je iets in de richting te koop hebt graag n PB! :) 

Groetjes

Edited by Bakkenbaard
Link to comment
Share on other sites

Xvostick..of de clone, ik heb zowel de echte als de clone en beiden bevallen me prima. 40w met TC en de tank, elke die je wilt (tot 23mm), zit verzonken in de mod.

Clone is maar $45 op fasttech, ik heb echter de clone van 3fvape, dus weet niet hoe goed die van fasttech is. Een kort vergelijk tussen de clone en de echte heb ik in het xvostick topic in de variabele wattage thread gezet.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, cyberdad said:

Ik denk dat je dit beter in gevraagd kunt plaatsen.

Ik vraag om advies, en mocht iemand iets hebben liggen waar ze vanaf willen zou ik het wel over willen nemen.. Dus het is bedoeld om advies te krijgen, niet om te vragen of iemand nog iets te koop heeft ;) 

1 hour ago, Chero said:

kangertech nebox ?

Heb die inderdaad al voorbij zien komen. Maar vind deze toch best aan de forse kant. Het is inderdaad wel zoiets wat ik zoek, maar ik zie af en toe wel eens van die (ik weet de naam dus niet haha) boxjes voorbij komen waar je je atty echt in de body schroeft.. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, drugarth said:

Xvostick..of de clone, ik heb zowel de echte als de clone en beiden bevallen me prima. 40w met TC en de tank, elke die je wilt (tot 23mm), zit verzonken in de mod.

Clone is maar $45 op fasttech, ik heb echter de clone van 3fvape, dus weet niet hoe goed die van fasttech is. Een kort vergelijk tussen de clone en de echte heb ik in het xvostick topic in de variabele wattage thread gezet.

Precies dit.. Maar die prijs... Heb liever geen clone, maar n echte is nogal aan de prijs zeg! 

Link to comment
Share on other sites

De echte Xvostick is nogal prijzig ja, maar de clone (tenminste die van 3fvape) is echt redelijk goed....heb gisteren een 2e clone bestelt, love the Xvostick en echt verrast hoe goed de clone is....zelf ook geen fan van clones, maar 2 (laat staan 3) echten was ook iets te gek voor mij, dus in dit geval toch maar een uitzondering gemaakt....echt fijne handzame apparaten.

Ik weet niet of crosslinken naar een ander forum is toegestaan, maar op het ECF forum heb ik thread van meerdere van dit soort mods gemaakt, wellicht dat daar nog iets voor je tussen zit:

 

https://www.e-cigarette-forum.com/forum/threads/listing-side-by-side-mods.706607/

 

Bijv. de athena envy:(wel iets groter weer dan de Xvostick)

 

https://www.fasttech.com/products/0/10013629/3693602-authentic-athena-envy22-75w-3200mah-tc-vw

 

ooh: zag dat Dew hier ook al naar gelinkt had :bloos

Edited by drugarth
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

De Nebox vind ik net wat te grof.. Maar deze is ook nergens in NL te krijgen denk ik? Bestel liever ergens in Nederland/Duitsland dan bij fasttech (iets met eigenwijs zijn :p) 

 

Die lijst is wel zeer helpful! Ik ga vanavond eerst maar eens een verse Build in m'n RBA gooien van m'n Egrip.. Kijken of ik er dan weer vriendjes mee kan worden.. Heb nu n 0.7 ohm build, even kijken hoe hij het gaat doen op 1 ohm.. Nu echt maar iets van 4 wraps, dat zal er ook niet aan helpen denk ik

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Bakkenbaard said:

De Nebox vind ik net wat te grof.. Maar deze is ook nergens in NL te krijgen denk ik? Bestel liever ergens in Nederland/Duitsland dan bij fasttech (iets met eigenwijs zijn :p) 

 

Die lijst is wel zeer helpful! Ik ga vanavond eerst maar eens een verse Build in m'n RBA gooien van m'n Egrip.. Kijken of ik er dan weer vriendjes mee kan worden.. Heb nu n 0.7 ohm build, even kijken hoe hij het gaat doen op 1 ohm.. Nu echt maar iets van 4 wraps, dat zal er ook niet aan helpen denk ik

De Nebox is verkrijgbaar in België bij vapuri.be

 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb mijn nebox vandaag ontvangen. Ligt lekker in de hand, is niet te groot of te zwaar. Zit eigenlijk comfortabeler in mijn broekzak dan de eGrip omdat hij lichter is/aanvoelt. 

Dampt heerlijk ! Enkel getest met de temp-coil. 

Airflow is spot-on voor mij.

 

Ben tevreden met mijn aankoop, voorlopig althans.

 

Chero.

Link to comment
Share on other sites

Chero ik wil d3 nebox ook aanschaffen maar zit nog met e3n vraagje: hoe kan je de tank zuiver maken of vervangen? Jij hier al ervaring mee?

Verstuurd vanaf mijn SM-T230 met Tapatalk

Vind ik idd ook een grote "con" van de Egrip...

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

De tank van de Nebox kan niet vervangen worden. 

Bij het veranderen van smaak heb ik de tank gespoeld onder de kraan. Heel voorzichtig klein straaltje laten lopen in de tank, laten overlopen door het schouwtje. Met de eGrip durf ik dat niet, maar met de Nebox is dat best te doen.

Ik heb ondertussen een gewone coil, een temp-coil en de RBA getest. Allemaal dik in orde, met een lichte voorkeur voor de temp-coil.

 

Qua batterijduur weet ik het nog niet. Het is nieuw speelgoed en ik zit er continu mee te spelen en aan te lurken ... . Ik kom er een dag mee door, maar gebruik tussendoor ook een eGrip met een ander smaakje en af en toe een guardian-2 e-pijp bij de koffie.

 

Ik heb ondertussen wat liquids gemaakt met een lager nicotine-gehalte want alles komt wat harder aan dan met de eGrip.

 

belangrijk : Mond-Long dampen lukt niet echt, te veel airflow. 

 

Bekijk ook eens deze review ! Ik kan daar weinig aan toevoegen.

 

Maar het is en blijft een persoonlijke zaak dat dampen, de één houdt van dit en de ander van dat ...

Zoals al eerder gezegd, ik ben uiterst tevreden met de Nebox.

Link to comment
Share on other sites

Lijkt me ook ideaal voor onderweg. Heb nu 2 subtanks en ben hier zeer tevreden over. Vanwaar heb je hem? Zie dat hij nog maar op weinig plaatsen verkrijgbazr is

Verstuurd vanaf mijn SM-T230 met Tapatalk

Vapuri.be

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ik vindt de Nebox ook een interessante mod maar waar ik niet van hou.......plastic tank.

Wat als je een tankcracker erin hebt gedaan wat je niet wist en daar zit je met je niet vervangbare tank.

Misschien bij een upgrade toch een glazen tank....

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest Dampert63

Bij mij hetzelfde verhaal..

Nadat mijn egrip was overleden ( het usb poortje maakt zeer slecht contact) wilde ik weer zoiets maar dan wel met een verwisselbare batterij zodat ik meer dan 1500 MHw ter beschikking heb en niet meer afhankelijk ben van het laden via het usb poortje.

Ik was al lang aan het uitkijken naar de Nebox en dit weekend gekocht bij Vapuri.be.

Prijs 79,95 incl verzenden naar Nederland of Belgie.

Hij is groter dan de e-grip maar dat kan ook niet anders.

Hou een 10ml tankje en een 18560 naast elkaar en dan zie je dat er weinig ruimte verspilt is aan electronica.

Hij bevalt echt perfect.

Geprobeerd met de nickel 0.15ohm coil met temp.control en met de Kangertech RBA-plus op 0.5 ohm uiteraard zonder tc.

Levensduur batterij op tc mode iets korter dan met de RBA maar nagenoeg een dag redelijk dampen moet lukken.

Verf van het batterijdekseltje al beschadigd na de eerste plating van de batterij, hier heb ik dan ook direct de verf met mijn nagel geheeel afgeschraapt en dan blijft er een erg mooi messing dekseltje over wat ik eigenlijk wel mooi vind.

Nog geen lekkages gehad zolang je net als bij de subtanks het coiltje tijdens het vullen maar op zijn kop houd zodat er geen liquid op de schroefdraad loopt.

Nog een klein nadeel, omdat de vuurknop lekker licht gaat heb je misschien wel het risico dat hij ongewild gaat vuren, dus beter om hem tijdens vervoer in bv je broekzak uit te zetten.

Als hem dan weer aanzet is wel de menutoetsen blokkering weer opgeheven.

De RBA plus ziet er precies uit als de van de subtank maar toch heb ik hier een probleem mee.

Die van de nebox werkt in allebei perfect, maar die van de subtank geeft 9.999ohm in de nebox en werkt dus niet.

Dit geprobeerd,twee keer met een ni200 coil en een keer met een kanthal 0.5ohm coil.

Misschien weet iemand hoe dit komt?

De airflow is ongeveer zoals bij de subtank als die helemaal openstaat en niet regelbaar, voor mij is hij wel goed.

Wat ik bij de e-grip met rba deed als ik hem te groot vond was een plakbandje plakken op de onderzijde van de base en met een cocktail prikkertje een gaatje prikken naar behoefte, dit werkt goed.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ben zeer te spreken over Nebox....

Realiseer je wel dat het een echte dl box is, voor mij betekent dat omlaag in nic en niet bepaald een 'stealth' vape......grote wolken...

In de kroeg kreeg ik dan ook heel wat reacties en niet allemaal even aardig....

Link to comment
Share on other sites

Ik damp de Nebox nu een paar weken naar tevredenheid. Heb wel een minuscuul stukje organisch katoen in de airflow gestopt om MTL te dampen, en stiekem ook omdat ik een bang ben dat ie toch een keer lekt na een mindere recoil/rewick. Daarnaast gebruik ik nu op het werk een Athena eNVy 22 (beetje XvoStick-achtig model) met een Subtank Mini.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...