Jump to content

Twee vraagjes


Pixel

Recommended Posts

Twee vraagjes;

Denk over de Istick 100...iemand ervaring ermee?

Deze Istick 100 vraagt 2 batteijen 18650. Nu heb ik er nog 2 goede van liggen, maar dat is geen siamese tweeling. (dus niet samen gebruikt/opgeladen).

Hoor wel eens dat je een set batterijen als 'paartje' moet houden. Wat zijn gevolgen als je dat niet doet? Ernstig?

Link to comment
Share on other sites

Super Karin, dank je. Dan is dat uit de wereld voor me. Die extra batterijen koop ik dan graag.

Zag later nog een draadje met uitgebreide batterij info maar over gebruik zoals in mijn vraag zag ik even geen antwoord. Dus dank.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Hallos,

Schijnt ook zo te zijn dat bij in serie ontladen het ook zo is dat de 1 meer kan ontladen dan de ander, Dat is de reden dat ik ze

genummerd heb en ook steeds verwissel in de mod de ene keer 1 - 2 en de andere keer 2 - 1. Zo probeer ik ze het meest gelijk

te houden. Laden doe ik ze ook altijd samen.

My 2 cp....

Have fun!

Caved

Link to comment
Share on other sites

De Istick 100 werkt niet met Seriele batterijen, deze werkt alleen met batterijen in Paralel,

dus het komt niet zo nauw met de batterijen als een paartje... de voltage wordt niet verdubbeld, de Mah wel...

dus 2 batterijen van 2500 Mah geeft in de iStick 100 - 5000 Mah.

Als je ze in de iStick 100 gebruikt, kun je ze er ook in opladen,

dan vormen ze op den duur vanzelf een paartje of niet natuurlijk....

 

Bij SERIEEL is dat echter ESSENTIEEL !! -

Daar moeten de Batterijen altijd een paartje vormen, samen gekocht en altijd samen opgeladen worden.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Kan iemand een linkje geven over batterij info, ik krijg over niet heel lang een mod die 2 18650 batterijen gebruikt.

Ik had al iets gelezen over dat de batterijen een paartje moeten vormen en dat je ze eventueel moet labelen.

Ik weet niet wat ik nog over het hoofd zie?

Link to comment
Share on other sites

Kan iemand een linkje geven over batterij info, ik krijg over niet heel lang een mod die 2 18650 batterijen gebruikt.

Ik had al iets gelezen over dat de batterijen een paartje moeten vormen en dat je ze eventueel moet labelen.

Ik weet niet wat ik nog over het hoofd zie?

De vorige 5 posts misschien?[emoji14]

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Daar verschillen nogal de meningen over.. Als je n beetje batterij hebt (lithium-ion) zou het niet uit mogen maken.. Maar nogmaals, de meningen daarover verschillen enorm..

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Edit :

Laad nieuwe lithium-ionbatterijen de eerste drie keer volledig op Nieuw li-ionbatterijen werken het best als zij de eerste drie keer volledig worden opgebruikt en geladen. Laat een batterij de eerste drie keer dus helemaal leeglopen, zegt Isidor Buchmann, auteur van “Batteries in a Portable World” 

Bron : Google

Met andere woorden juist niet opladen als je ze gaat gebruiken en de eerste paar keer maar volledig opladen...

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Misschien moet JerryB zelf ffkes een topicje aanmaken waarin hij hulp vraagt over zijn Mod die 2 18650 batterijen gebruikt.

 

Dat is wel zo netjes inplaats van andermans topic te vervuilen met vragen die niet over een iStick 100 gaan

en die voor de topic starter niet beantwoord worden....

 

En als JerryB dan zelf zijn topic heeft aangemaakt, mag ie alles vertellen over welke mod dat is

en wat zijn vragen daarover zijn....

 

Edited by Camikease
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Camikease said:

Misschien moet JerryB zelf ffkes een topicje aanmaken waarin hij hulp vraagt over zijn Mod die 2 18650 batterijen gebruikt.

 

Dat is wel zo netjes inplaats van andermans topic te vervuilen met vragen die niet over een iStick 100 gaan

en die voor de topic starter niet beantwoord worden....

 

En als JerryB dan zelf zijn topic heeft aangemaakt, mag ie alles vertellen over welke mod dat is

en wat zijn vragen daarover zijn....

 

Weet inmiddels alles wat ik wil weten, maar bedankt voor de tip

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...