Jump to content
Sign in to follow this  
Blueszz

Soundlogic 5600 mAh power cell

Recommended Posts

wil je zeker weten dat je een meeneem accu hebt die het altijd doet, dat koop je de accuset van Partysmoker,

is een 2000 Mah batterij en is al te koop vanaf 2007 voor 40 euro, diversen hebben 'm al gekocht sindsdien en men had er geen klachten over.

dus die is zowie zo bewezen goed.

Ik zal je wat vertellen... een forumlid, ik weet niet of het op prijs gesteld word dat ik de naam noem, heeft me ontzettend laten blozen, zo erg tot ik het er warm van kreeg, na een uur nog liep te zuchten en mijn hoofd te schudden.

Ik mocht hem proberen en als hij het deed zelfs houden.  :bloos Ik zal je eerlijk zeggen dat ik me geen raad hiermee wist hihi. Ik was er compleet stil van.

Ik heb hem inmiddels in huis en deze combi werkt als een tierelier. Hij is 2400 mAh en nog niet leeg na twee dagen gebruikt te zijn in de koude. Natuurlijk damp je niet zoveel buiten onderweg me de rugzak als thuis (ik tenminste niet) maar hij houdt vol en vol... Ik ben hem nu dus aardig aan het testen voor als ik echt volle dagen of weekend weg ga met de rugzak.

Om deftig te kunnen dampen via de 5V uitgang van je powerbank heb je minimaal 2000mah constante uitgangs capaciteit nodig,met 2400mah zit je dus zeer comfortabel en kan deze dan ook doen waarvoor deze gemaakt is,die capaciteit leveren,zo damp ik vaak op men 2500mah wandlader met men modje,plug ik de 1500mah lader in dan gaat deze in veiligheid na een seconde of 2... :ja

Ik had het iets beter moeten zeggen. De capaciteit van de batterij is 2400 mAh en de uitgang is max 2,5A Dit functioneert inderdaad geweldig!

Handmatig heb ik hem op een uitgangsspanning van 5V staan omdat dit standaard is bij de USB uitgangen van de PC. Gaat vlekkeloos.

Ik had het iets beter moeten zeggen. De capaciteit van de batterij is 2400 mAh en de uitgang is max 2,5A Dit functioneert inderdaad geweldig!

Handmatig heb ik hem op een uitgangsspanning van 5V staan omdat dit standaard is bij de USB uitgangen van de PC. Gaat vlekkeloos.

Zo veel te beter Blueszz,dan is je probleem opgelost. :duim

Guest

Netstroomadapters, PC USB-poorten, adaptors voor sigarettenaanstekers in de auto vertrekken van een spanning hoger dan de 5V USB (220V - 12V) en zelfs als de USB poort in principe slechts 500 mA kan leveren, is het dikwijls niet zo problematisch als deze tijdelijk overbelast worden. Die batterij-packs hebben een accu van 3.7V (4.2V volgeladen) die opgekrikt moet worden tot de 5V USB en zijn veel gevoeliger voor overbelasting dan circuits die bvb de 12V van een auto accu moeten afzwakken tot 5V. Dampen met een passtrue-batterij moet in principe wel kunnen, daar deze slechts 0.5A trekt om bij te laden. Maar de ELF heeft 5V à rato van 1 à 2 A nodig, daar deze geen bufferbatterij heeft. Er is niets mis met de batterij pack; maar de ELF is een leuk dingetje om USB poorten die niet beveiligd zijn tegen overbelasting in rook te doen opgaan. Dus  :duim voor de batterij pack dat deze zichzelf netjes uitschakeld bij overbelasting.