Jump to content

vraag over de TC van de evic vt

Recommended Posts

Sinds 2 dagen heb ik de evic vt 60w met de ego one mega tank. Ik heb problemen met de TC. Het lukt mij niet om de TC goed te laten werken. Wanneer ik de coil als nieuw aanmeld doet hij het goed. Wanneer ik even niet damp en een tijdje later weer begin krijg ik een protection melding (en geen damp). Ook wanneer ik de temperatuur hoger zet krijg ik direct die melding. Ontzettend irritant.

Na veel zoeken en lezen kom ik er nog niet uit wat het probleem is. Of ik die iets niet goed of het apparaat is niet goed. Natuurlijk hoop ik op het eerste.

Op de wattage mode doet de evic het gewoon goed.

iemand een idee wat er mis gaat?

groet,

Arnoud

Dat heb ik gisteravond gedaan en ja ik lock de weerstand. Zojuist heb ik het overnieuw gedaan. Als nieuw aangemeld en de weerstand op slot gezet. De weerstand stond op 0.44. Toen deed alles het goed. Even laten staan en weer ging het mis. Bijna geen damp. De weerstand geeft nu 0.40 aan.

Hier zal het vast aan liggen, maar wat kan ik eraan doen?

Temp of watt omhoog bijstellen lijkt mij de oplossing nu.

Was de nieuwe meting met een "afgekoelde" coil, dus op kamertemp?

Een net gebruikte coil geeft een andere weerstand dan een coil op kamertemp

Edited by Monty

Ja. het was met een op kamer temperatuur coil. Ik begin zelf nu te denken dat de coils niet stabiel zijn of dat de verbinding niet stabiel is. Heb er wat aan gedraaid en gedaan en nu werkt het prima. Het gaat om de bijgeleverde coils. Wellicht dat de kwalitiet van die minder zijn?

We gaan gewoon nog even door met "prutsen"

ps temperatuur coëfficiënt ect??? geen idee wat er mee wordt bedoeld. Gaande weg zal ik een hoop bijleren. :mmm

Ieder materiaal heeft zijn eigen temperatuur coëfficiënt.
Voorbeelden:

RVS         0.0010
Dicodes   0.0032

Titanium  0.0035

Wolfram  0.0048

Ni200      0.0060
Dit is zeer van invloed op de instellingen van een mod.
De ene mod zal er mogelijk geen aparte instelling voor hebben, een multi TC vaker wel.
En wat dat leren betreft, don't worry, ben er ook nog maar pas ingedoken.

Jammer te horen ik heb de zelfde kit , en ik kan je vertellen ik was niet van mijn sokken geblazen door de premade TI of NI200 coils

En omdat ik zie aan je post dat je hier vrij nieuw bent weet ik ook niet hoe ver je bent ivm coils

Want wat ik zou aanraden voor de Ego one mega is een setje CLR coils wat NI200 (nikkel) draad en katoen

Deze coils komen met een kanthal build van 0.5 ohm ...dit is wss niet direct iets voor je want dit is al sub ohm . Maar deze zijn simpel te herbouwen naar een TC coil dit met behulp van de Ni200 draad en katoen

Ik vind dat mijn eVic Vt het best to zijn recht komt met een NI200 build met een weerstand rond 0.065

Ik denk moest je er interesse in hebben dat dit de goedkoopste en leukste oplossing is.

Dus zeg je zelf van Manny man waar kom je nu mee af dit is nog veels te vroeg voor me !!! negeer dan gewoon het bericht ....Even goede vrienden

Moest je nu zeggen ja het lijkt me wel iets , maar wil eerst van meer info mogelijk door foto s en uitleg voor dat ik er meer geld aan uitgeef !! ...Maak ik graag tijd om er een kort foto review te maken van hoe ik een clr coil hercoil maar dan voor TC modus met nikkel

Mvg Manny en nog veel succes

• Like 2

Dank jullie wel voor jullie reacties. Vanaf vanmiddag doet hij het gewoon prima. Zal dus echt iets te maken hebben met een slechte verbinding met de coil oid. Mbt zelf coils maken, dat was ook mijn plan. Ik had de CLR besteld echter hebben ze mij de verkeerde (normale CL) coils gestuurd. :(  Ik damp nu al een paar maand met de subtank mini en maak hierin ook zelf de coils, maar heb ook de standaard coils uitelkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet. Het zelf coils maken is geen probleem en sub ohm ook niet.

Ik ga dus zeker ook de coils maken voor de Ego one, maar ben niet weg van deze tank. Ik ben nog zoekende naar een andere tank. Ik twijfel tussen de Uwell /de TFV4 mini of de zephyrus tank. Ik vind de TFV4 mini erg leuk, maar heeft te weinig inhoud.