Jump to content
Quotiquette Carnaval, ook jij doet mee! Read more... ×
billyblanco

Show Your (DIY)Vape Stand

Recommended Posts

Posted (edited)

Die spinners was maar voor de fun hoor, dat gebruik ik niet al zou het wel kunnen natuurlijk :gek

Enige diy stands die ik nog gebruik zijn deze:

Een stand die ik al meer dan twee jaar had, was nog uit de tijd toen ik pas begon met dampen en mijn EGO pennetje ergens kwijt moest.

Nu meer dan twee jaar later zit er terug een EGO pennetje in :clap

image.thumb.jpeg.257f957661aad640f3565545214f950b.jpeg

En aan mijn werkbank in de berging waar ik rebuild of reviews maak, heb ik nog deze stand waar enkele producten klaar staan voor gebruik.

Stukje mdf en een oude smartphone houder.

image.thumb.jpeg.62f193ba8bb8aff9d819978a862654a2.jpeg

Edited by Jim

On 4-8-2017 at 13:36, Madman said:

Doe net als ik.
Neem een blok, en boor een aantal gaten op accudikte.
Accu's met de + naar beneden, problem solved.
Risico van vallen en schade word dan ook gelijk minder.

Heb ze allemaal in mod en de rest in acculader.Werkt prima

4 hours ago, Phes62 said:

Heb ze allemaal in mod en de rest in acculader.Werkt prima

Leuk dat je me quote, maar die text is niet van mij en is al n jaar oud. Verder heel goed voor je hoor, dat je voldoende mods hebt voor je batterijen  

:clap

On 8/3/2017 at 1:33 AM, Cyber_Huub said:

Doe net als ik.
Neem een blok, en boor een aantal gaten op accudikte.
Accu's met de + naar beneden, problem solved.
Risico van vallen en schade word dan ook gelijk minder.

Ik wilde m'n creatie toch even delen hier. Geen idee in welke sectie dus dan hier maar.

Men neme een stukje hout, ik had nog wat eiken in m'n werkplaats liggen.

Zaag er een strook van 4cm af. Begin in het midden met uitlijnen vanaf 3cm van de kant en verdeel over de 5cm. Gaatje boren van 6,5 of 7mm en voila!! Keurig. Even een schuurtje en kijk ze eens stralen :ja

IMG-20180319-WA0027.jpeg

had nog wat multiplex  over dus maar stand gemaakt voor mijn tanks

2018-05-20_230639.jpg

Holy #@$₩£ hoeveel tanks heb je wel niet 🤯

Wel netjes gemaakt dit zal leuk staan wanneer gevuld !

nu zoeen 26 daarom gekozen voor "trap stand" kan je simpel verder uitbouwen

Na al die mooie bouwwerken gezien te hebben kreeg ik inspiratie om zelf ook wat moois en praktisch te bouwen.

Had op een papiertje het allemaal beetje uitgewerkt voor mezelf en toen plankjes zagen.

Daarna begonnen met opbouwen , gaatjes voorboren en schroeven maar.

Het is allemaal nog beetje ruw maar geen nood een schuurmachine er over doet wonderen 👍

Vervolgens de zichtbare schroefkoppen en lelijke plekjes wat met plamuur bijgewerkt en met de hand alles nogmaals geschuurd tot het (voor mij) strak genoeg was.

Paar dunne laagjes grondverf en paar dunne laagjes creme wit gaf een verrassende whitewash achtig aanzicht wat ik eigenlijk wel mooi vond,

Niks meer aan doen 😉

En dan het geheel met inhoud maakt het een mooie aanblik en de compacte ruimte die de flesjes innemen is erg praktisch, staan toch 30 flesjes in van 100 ml.

Inmiddels staat ie keurig in een kast en ben er erg blij mee.

20180528_192002-1209x1612.jpg

20180528_194556-1209x1612.jpg

20180530_190022-1612x1209.jpg

Ik had tictac doosjes in gebruik waar ik drie gaten in had geboord en daar m,n dampers opzette, werkte prima, zwart ductape erom voor het oog maar het begon een rommeltje worden. het tandwiel dat uit m,n motor komt had ik een Ego 510 adapter in vast gezet om een rda stevig vast te zetten voor de wat stugge coils ,maar kwam een allu.strip tegen en zo heb ik een draaiend plateau gemaakt,  en nu heb ik weer een euh, hoe heet officieel, building stand nodig 🤔

En een bult plaats ineens, ben der blij mee, wou ik ff delen,    en ja, je moet het wel in evenwicht houden maar het staat stabieler dan ik dacht.

345020931_standaardforum.thumb.jpg.a6c9f4bb1d5589040d5668f4fef5c2a0.jpg

Nice 👍👍👍

Ik heb trouwens je andere identieke topic verwijderd 😁👍 

1 hour ago, Sub-Ωhm said:

Nice 👍👍👍

Ik heb trouwens je andere identieke topic verwijderd 😁👍 

Thanx, .....zie net dat ik er een streep bij heb op mijn schouder, Whauw nice!      Sorry, @Sub-Ωhm      ik weet het niet wat ik precies verkeerd doe, misschien komt het dat ik het forum dubbel open heb staan in de browser of dat ik dubbel zie, heb ook soms problemen met verbeteren, cursor is dan blauw en verbeter ik het, en dan zijn er letters bij het volgende woord foetsie. Waarschijnlijk heb je net ook gezien dat ik mijn andere topic(opgevoerde schuim opklopper) niet kon bijwerken durf haast niet weer ;Submit Reply te drukken, heb al 3 keer in gedrukt, want dan wordt je druk met mij geklooi!

8 minutes ago, joop wassink said:

Waarschijnlijk heb je net ook gezien dat ik mijn andere topic(opgevoerde schuim opklopper) niet kon bijwerken durf haast niet weer ;Submit Reply te drukken, heb al 3 keer in gedrukt, want dan wordt je druk met mij geklooi!

Heb je post al aangepast 👍

Gooi je browser een x leeg, cookies enz...

Gefeliciteerd met je derde streep 😁👍 

Ik wordt helemaal gek van die omvallende unicorn flesjes in de kast!! Zelfs zo dat ik ik wordt met dt ga schrijven!!

Het begin is er:

2018-11-20_09-40-37

Waarschijnlijk ga ik nog iets met koperen pijp doen om de twee bladen van elkaar af te houden

Edited by TheRich

Yes, het beton is droog dus hier is ie dan!

Blikje pomade, gat in t deksel geboord, 510 er in geschroefd, tegellijm in t blikkie voor wat gewicht!
f5347429b47a99c5f429dea4bd42e915.jpgcdefe8c03aa4bb4fc3a087e676c455c9.jpg47ee4b50af961066db4fe67e1e10330d.jpg

[mention=9467]Oomkobus[/mention] hoeveel mAh is die tegellijm? Ik zie ook nergens een vuurknop.
Hoeveel mahs die eigenlijk heeft heb ik nog niet gemeten, ik damp deze op 0 Watt, vuurknop is niet nodig en ik hoef m'n coils nooit te vervangen!
Snap ineens die alfamale kneus van dat 'coils nooit vervangen' topic!

Smaak is vergeleken met m'n andere setups een beetje Mwah, dampproductie is ook niets om over naar huis te schrijven maar dat is een kleine concessie als je nooit meer je coils hoeft te vervangen!

Iemand een idee welke draadtap ik moet vinden voor een 510 connectie te tappen in eender wat.

Heb hier al maanden een paar mooie volle aluminium en SS blokken en balken liggen die ik op het werk uit de "scrap" bak heb kunnen redden en dat zou perfect zijn om een stand van te maken.

Maar wil wel dat ik de atty's kan schroeven in de stand. 

Edited by Jim

@Oomkobus, mooi idee.

Wanneer je nu ook nog een batterijhouder in de tegellijm gedrukt had, met een drukknopje op het deksel, had je een setting ook nog kunnen voorgloeien.......:bang

7 hours ago, Tamara said:

Speciaal voor @TheRich. Passen ze precies in:

Daar is toch geen lol aan.. 😉 Leuk, zo'n ding en lekker compact, maar ik heb het niet gemaakt.. Beetje bezigheidstherapie mag er ook zijn.. Hoeft geen kunststukje te worden, maar wel weer de eerste stapjes m'n werkplaats in na die verbouwing...

Edited by TheRich