Jump to content
Quotiquette Carnaval, ook jij doet mee! Read more... ×

Recommended Posts

Hai, ik heb even wat hulp nodig.
in mijn voorstel topic werd al gezegd dat ik wellicht mijn setje moest aanpassen naar iets wat meer voldoening geeft, en inderdaad, dat denk ik nu ook. Ik denk dat dat de reden is waarom ik op heden dampen nog nooit heb volgehouden, en nu vind ik het ook nog steeds heel moeilijk. Ik heb nu gewoon een simpel setje, ego queen batterijen justfog clearomizer. Deed het de eerste week prima, nu sinds twee dagen heb ik het echt zwaar gewoon. Nu zal het deels tussen mijn hoofd zitten want ik krijg genoeg nicotine binnen.

Wat raden jullie aan? batterijen met een verstelbaar voltage of een mod? Ik wil het eigenlijk echt niet, maar met mijn ego batterijtjes ga ik het echt niet redden!
Ik ben bang voor alles wat met cijfers te maken heeft omdat ik zeer ernstige vorm -nee ik ga niet dood- van dyscalculie heb.  Ik ben voor alsnog heel bang dat ik met zo een vestelbaar voltage mijn dorp in de fik zet. En een mod, ik vind hem onwijs groot maar ik zie mogelijkheden bij bijvoorbeeld de mini van eleaf.  Tijgerprint stickertje hier, zebraprintje daar....

Dan zei er ook weer iemand tegen me dat ik dan beter geen mini kan nemen, waarom niet?  Dat is toch wel het grootste wat ik wil gaan, omdat ik me nog niet helemaal ''veilig'' voel in het dampen, misschien als ik me meer thuis voel dat ik dan alsnog groter wil hoor. Help?  :(

• zoals er velen hier zullen zeggen de istick 40 w en een nautilus mini erop ,is niet te groot makkelijk in gebruik en voor later eventueel nog vele mogelijkheden

Maar zijn die instellingen ook makkelijk, voor iemand die laten we zeggen 13 al snel al 310 invoert. En waar dan een 0 vandaan komt is een raadsel in mijn hoofd.

Je voert sec geen getallen in, maar loopt met plus of min door de getallen heen. In geval van onzekerheid op de min drukken tot nul en dan per cijfer omhoog. Ik heb ook dyscalculie en dat geeft geen enkel probleem. Succes met je zoektocht.

Neem inderdaad een istick 30watt of 40watt TC, in combinatie met de nautilus mini. Dan heb je altijd nog de optie om de TC(met nickel) coils te kopen voor de nautilus mini en dan temperatuur controle uit te proberen.

Met dit setje weet ik zeker dat je voldoende voldoening krijgt en niet terug zal vallen naar de stinkstokjes.

Edit: Ik bedoelde eigenlijk, ALS je de istick 40watt TC, pas dan kan je eventueel kijken voor temperatuur controle met de nautilus TC coils. De istick 30watt heeft alleen Power modus(dus alleen instelbaar wattage/voltage).

Edited by Rickw57

Dat tc, moet je dat al meteen instellen dan? Is dat niet te moeilijk voor een newbie? Of is dat gewoon een kwestie van goed inlezen. Ik twijfel aan de hele wereld op het moment haha.

Dat tc, moet je dat al meteen instellen dan? Is dat niet te moeilijk voor een newbie? Of is dat gewoon een kwestie van goed inlezen. Ik twijfel aan de hele wereld op het moment haha.

Lees even mijn vorige post, heb ik ge-edit.

Als je de 40watt neemt, zit er gewoon een handleiding bij waar alles haarfijn staat uitgelegd. Of je kan eventueel reviews bekijken op YouTube.

Tc is simpel, maar niet mijn ding. Maar als je het er op heb zitten dan ben je in ieder geval klaar voor de toekomst mocht het wel voor jou zijn.

Naja, voor nu wil ik wel gewoon iets ''simpels'', ben totaal geen handige. In ieder geval dank voor de snelle antwoorden, word toch een modje dan.

Dat TC is een kwestie van even inlezen en hier wat advies vragen. En het is één keer instellen en proberen, daarna nog even wat fijnafstellen, en wanneer je je eigen voorkeur hebt gevonden dan kijk je daar nauwelijks nog naar om.

Vraagje, wat maakt het op dit moment zo moeilijk? Oftewel, wat mis je met je huidige setje?

juist als je bang bent, iets fout te doen, lijkt me TC nou net een mooie handigheid...

het is niet moeilijk...en als de shop-eigenaar het je al niet uitlegt (ik ben zelf bijv, al dampend de zaak uitgewandeld), dan helpen we je hier graag op weg ;-)

voordeel van de temperature control...met je coil gaat het niet fout meer...

daar nog eens bovenop, ALS je een foutje hebt gemaakt, zijn de meeste moderne modjes slim genoeg om je te zeggen: "nuhuh! dat doen we dus eens ff niet he?!" 

(ik ken er geen met zo'n leuke error message in het scherm, maar error en er gebeurt verder niets meer is dan het resultaat)

Tja, waarom geen 100 Watt?

Dan wordt de mod toch wat te groot. Een istick is weer wat handzamer, maar dat weet je. Maargoed. Nu de keus aan de topic-starter. Succes!

Dat TC is een kwestie van even inlezen en hier wat advies vragen. En het is één keer instellen en proberen, daarna nog even wat fijnafstellen, en wanneer je je eigen voorkeur hebt gevonden dan kijk je daar nauwelijks nog naar om.

Vraagje, wat maakt het op dit moment zo moeilijk? Oftewel, wat mis je met je huidige setje?

Wat ik mis aan mijn huidige setje is dat ik niet genoeg het gevoel krijg dat ik wat over mijn longen krijg. Verschillende nicotine sterktes geprobeerd maar niks. Ik weet het niet zo goed, het is het gewoon net niet.

Ik heb nu gewoon een simpel setje, ego queen batterijen justfog clearomizer. Deed het de eerste week prima, nu sinds twee dagen heb ik het echt zwaar gewoon.

Ik denk dat 't na een week dampen met dezelfde clearomizer wel tijd is om de coil te vervangen of in ieder geval schoon te maken.

Nutteliesje, vind je dat het meisje in het YouTube-filmpje wel voldoende damp krijgt?

Op video/foto's lijkt damp altijd meer dan het in werkelijkheid is  :jolleke

Ja, naar haar had ik al een paar keer gekeken, dat lijkt me genoeg om het gevoel te krijgen dat ik echt wat inadem. Het is zeker al een stuk meer dan nu, en dat terwijl als mijn broertje het probeert hij zowat over zijn nek gaat van het hoesten. Die 10w had ik sowieso al in mijn hoofd maar werd al door een paar mensen met wie ik chat op fb afgeraden, dus toen sloeg de twijfel weer toe. 

Wat ik mis aan mijn huidige setje is dat ik niet genoeg het gevoel krijg dat ik wat over mijn longen krijg. Verschillende nicotine sterktes geprobeerd maar niks. Ik weet het niet zo goed, het is het gewoon net niet.

Dan zou een krachtiger mod kunnen helpen, maar ik zou ook experimenteren met andere liquids/smaakjes.

En regelmatig coil schoonmaken/vervangen.

Oh, mijn coil maak ik regelmatig schoon en ik heb ze ook pas vervangen, qua smaakjes ben ik allemaal al een hoop aan het uitproberen, dus daar ligt het -denk ik- niet aan. 

Ik zou zelf naar een goeie shop gaan en wat zaken proberen. Als iets niet bevalt weet je in ieder geval zeker dat je straks niet met een miskoop zit.

Ik begeef me op glad ijs...

ik denk dat het normaal is, wat je nu doormaakt.

net zoals eenieder op zijn eigen manier rookt, is ook het dampen een persoonlijk dingetje.

Volgens mij beginnen de meesten met een ego " pen" . 

Sommigen blijven daar hangen (verder prima!) anderen willen graag wat meer, nu ja, dat kan!

Aangezien ik niet verder (durf) te vertellen hoe ik denk dat het bij anderen gebeurd, gewoon eventjes mijn re-de-lijk (ca 6-8 maanden geleden) recente lijn van spulletjes;

- een egotje met klein batterijtje, 1.8 ohm coil en 2 ml glaasje...12 mg nicotine...prima ding, knop drukken en zuigen...maar na 3 weekjes al niet meer genoeg

- vervolgens een " simpele" mod, redelijk klein, van 7 tot 40 w, knopje rechts draaien is meer, knopje links draaien is minder (de Alesia van JWell)...daarop een Kanger subtank mini met gewoon de fabrieks coil van 0.5 en 1.2 ohm...doet het nu nog steeds prima voor onderweg! 

ja hij is dikker dan een ego pen, maar in je hand verdwijnt ie helemaal, bovendien kleiner dan een pakje sigaretten!

- 2 maandjes daarna ben ik los gegaan met mechmods, drippers , dual 18650 mods enzomeer

vooral de meer damp , het diep inhaleren (echt doorhalen) ging vanaf het tweede ding veel beter dan bij de ego model en dat was, voor mij althans, een enorme verbetering in wat ik zocht!

nicotine? ach ongeveer 6 mg, maar 3 of 4 vindt ook al prima...maar ik vind het nog steeds fijn een goeie dampwolk uit te blazen en lekker te kunnen doorhalen...

Ik zou zelf naar een goeie shop gaan en wat zaken proberen. Als iets niet bevalt weet je in ieder geval zeker dat je straks niet met een miskoop zit.

of naar een meeting komen en bij mededampers kijken, proberen?