Jump to content
Harry1981

Zin of onzin

Recommended Posts

Beste Dampers

Ik gebruik nu een tijdje de Eleaf Istick 40W TC , deze kost 44,95 en ik gebruik deze i.c.m de nautilus mini .

Nu damp ik op 11 watt en dit smaakt perfect , afhankelijk van de juice natuurlijk . Nu zie ik ook mod's van een kleine 200 euro op internet , mooi om te zien hoor ...dat wel . Maar als recreatieve damper toch overbodig ? . Als fanatieke sub ohm damper snap ik de keuze nog , maar als alledaagse damper , woon/werk omgeving toch net iets te gek als je het mij vraagt . Ik damp lekkere wolken op 11 watt en kan mij niet voorstellen dat je zo'n dikke mod ( 70 watt ) ook daadwerkelijk elke dag nodig hebt . Is het de fun factor of toch echt dagelijkse kost ? .

Vroeg mij af of er Dampers zijn die toch serieus dagelijks dampen op een dikke mod .

Beste Dampers

Ik gebruik nu een tijdje de Eleaf Istick 40W TC , deze kost 44,95 en ik gebruik deze i.c.m de nautilus mini .

Nu damp ik op 11 watt en dit smaakt perfect , afhankelijk van de juice natuurlijk . Nu zie ik ook mod's van een kleine 200 euro op internet , mooi om te zien hoor ...dat wel . Maar als recreatieve damper toch overbodig ? . Als fanatieke sub ohm damper snap ik de keuze nog , maar als alledaagse damper , woon/werk omgeving toch net iets te gek als je het mij vraagt . Ik damp lekkere wolken op 11 watt en kan mij niet voorstellen dat je zo'n dikke mod ( 70 watt ) ook daadwerkelijk elke dag nodig hebt . Is het de fun factor of toch echt dagelijkse kost ? .

Vroeg mij af of er Dampers zijn die toch serieus dagelijks dampen op een dikke mod .

Voor sommige Is het een heuse hobby geworden. Als ik het geld Had, Had ik ook makkelijk een mod van 200€ gekocht.

Een jaar geleden had een mod zoals een iStick 40W ook gewoon zo duur geweest. Gelukkig zijn er ondertussen veel mooie mods in het budget sigment beschikbaar gekomen.

Ik Subohm regelmatig op 25Watt en daardoor heb ik zelf ook geen behoefte aan 100Watts. Daartegenover was een jaar geleden SubOhmen met tanks nog niet verschenen.

Eigenlijk verwacht ik een omgekeerde trend waarbij de kwaliteit van de damp toeneemt bij een lager wattage. Dat zou ook positief zijn met betrekking tot de accuduur.

Daar zit wat in Logan , dat zou heel goed kunnen . De liquid word/is ook beter van kwaliteit vandaag de dag en voor de accu duur zou het natuurlijk ook zeer goed zijn . Kunnen wij langer dampen

Een jaar geleden had een mod zoals een iStick 40W ook gewoon zo duur geweest. Gelukkig zijn er ondertussen veel mooie mods in het budget sigment beschikbaar gekomen.

Ik Subohm regelmatig op 25Watt en daardoor heb ik zelf ook geen behoefte aan 100Watts. Daartegenover was een jaar geleden SubOhmen met tanks nog niet verschenen.

Eigenlijk verwacht ik een omgekeerde trend waarbij de kwaliteit van de damp toeneemt bij een lager wattage. Dat zou ook positief zijn met betrekking tot de accuduur.

RTA's zijn al meer dan 2 jaar op de markt en met elke RTA kan je subohmen ;)

voorlopig voorzie ik nog geen kentering naar minder wattage. eerder nog een wedloop naar nog hoger.

gezien dat ik al regelmatig voorbij zie komen dat beginners 50 of 100 watt aangeraden wordt denk ik dat de trend zich nog wel vervolgd.

of ik denk dat het een zinnige trend is? nee zeker niet.

ik denk dat het 1 van de trends is die het imago van het dampen op de lange duur eigenlijk alleen maar kan schaden. 

ik weet dat er genoeg mensen rondlopen momenteel die de hele dag door 30 of 40 watt gebruiken.

en als ik dat vergelijk met hoe het dampen zich ontwikkeld, denk ik dat er over een jaar meer als zat mensen zullen zijn die de hele dag door enorme wolken lopen te blazen met 100 watt.

en ook in het straatbeeld zullen die enorme wolken gaan opvallen denk ik.

voor mijzelf is het ook na 2,5 jaar dampen iig niet nodig.

ik damp meestal op rond de 12 watt ook al heb ik nu wel een 35 watt ter beschikking.

voor de gemiddelde damper is 12 watt denk ik ook meer dan voldoende momenteel.

als ik zou gaan optimaliseren dan denk ik dat 6 of 7 watt ook wel zou voldoen, maar ik zie de trend daar niet snel heen gaan.

Ik ben jaar geleden met dampen in aanraking gekomen met evic en nautilus, het was niet echt een succes, toen ik iets meer dan een maand terug van een vriend een trekje nam van zijn subtank was ik meteen verkocht, heb dus toen ook istick 40w en subtank gekocht. Ik heb toen ook de nautilus geprobeerd op de istick op meer dan de 11watt die de evic aan kon, ik merkte ineens dat daar ook een wereld voor mij openging, andere reden om van de nautilus af te stappen was dat de coils soms wel erg hard gingen en dus zonde vond dus wou iets waar je zelf coils mee kon maken, even later ook de stick 100w gekocht niet voor het vermogen maar vooral voor de inhoud (van 2 cellen) en dus de optie om ze te verwisselen.Hoger dan 40W ben ik nog niet geweest en zie daar ook nog geen reden voor.

Ik vind de smaak nog altijd het allerbelangrijkste en met max VG zijn de wolken voor mij groot en dik genoeg.

Hoger dan 8 Watt hoef ik meestal niet eens te gaan en het hoeft voor mij geen wedstrijd te worden wie het snelste de hele kamer in dichte mist kan hullen.

Beste Dampers

Hebberigheid is de grootste drijfveer in een hobby.

Ik rook nog regelmatig een pijp en ben lid van het pijprookforum. Ook daar zie je een trend dat een simpele maar goed gebouwde pijp voor velen niet goed genoeg is. Het moet mooier afgewerkt, bijzonderder gebouwd, een speciaal merk zijn of een uniek exemplaar. De prijzen zijn dan navenant. Beter roken doen ze niet.

Nu zal ik van die hebberigheid beslist geen schande spreken of die trend veroordelen, maar ik kan het niet laten om een beetje meewarig te glimlachen. Veel geld uitgeven voor iets wat niet beter zijn werk doet dan een goedkoper exemplaar.

Met dampen ligt het denk ik iets anders, de één gaat voor de smaak, de ander voor de vrijheid van zelf samenstellen en de derde gaat voor de dampwolk. Ieder zijn ding denk ik dan. We zijn wel allemaal dampers. Ik ga vooralsnog voor smaak en dan voldoen de Itaste en de Kamry uitstekend.

Het is allemaal onzin! En toch ook weer niet.... Vroegah stak ik m'n peukie aan met een Zippo, en die deed het echt wel beter dan een wegwerp aansteker...... Not!

Maar het geluid en de persoonlijke beleving was geweldig (niet als ik weer vergeten was bij te vullen)! Nu gaat de vergelijking niet helemaal op natuurlijk.

Als het je een goed gevoel geeft om met een dikke set up te dampen dan moet je dat vooral doen, zeker als het je van de A-tjes kan afhouden! Dus toch geen onzin......

Een lomp lelijk zwaar krachtig geval verrijkt de beleving.
In the eye of the believer it's heaven.

Gewoon doorgaan met die onzin dus.

Tja, dat kan je doortrekken naar elk ander vlak en elke andere hobby, waarom een auto kopen die 300km/uur tijdt als je met een simpele skoda ook het maximum toegelaten snelheid kan rijden? En toen we nog rookten, kon je je sigaret doen branden aan een simpele bic-aansteker van 70cent of aan n zippo van 80euro... het is maar wat je er wil aan geven en wat je mooi vind! Ikzelf was -en ben nog steeds- fan van de zippos!

Op een rolex kun je ook zien hoe laat het is, dus waarom genoegen nemen met een ding van nog geen tientje.

of

Op een ding van nog geen tientje kun je ook zien hoe laat het is, dus waarom veel geld uitgeven aan een rolex.

Zoiets.

Let dus goed op wat iemand om zijn pols draagt. Dan weet ook jij hoe laat het is.

Bij mij denken ze, wasda?

Een wapen, een bom ieuw een mogelijke terrorist :P

Verkeerde schoenen aan?

Hier wordt niet gesubohmd en de power staat gelocked op 7.5 watt. Die 30 watt heb ik dus helemaal niet nodig. Cloudchasen komt op mij dan ook over als een wedstrijd calorie-arme frikandellen eten op een weightwatchers avond... Maar van mij mogen ze...

eens even zien...

mechmod op 0.22 ohm...

da's ongeveer 80 watjes.

wrom? omdat ie het dan lekker doet, lekker smakt en smaakt met een dikke wolk.

dan de xcube met de tfv4...die smaakt het lekkerst tussen 60 en 75 watt naar mijn beleving

dan nog een rda met 0.3 ohm gaat het mooist op 50-60 w

andere mech tussen 0.3 en 0.5...geen idee, maar het is minder als de eerste

en alle vier naast elkaar op tafel, want elke twee teugen eventjes van smaak wisselen vind ik leuk en lekker...

mee onderweg...een tank met 0.5 of 0.9 ohm...ergens tussen de 12 en 25 watt...doet um prima!

Veel geld uitgeven aan een mod hoef je niet alleen te doen voor meer watt. Vergeet ook de kwaliteit niet. Dani is daar een goed voorbeeld van, best duur maar superdegelijk. En toch 'maar' 40 watt. Voor mij al zijn geld waard...

Kwaliteit is belangrijk , dat is een feit . Mijn Istick vertoont na een maandje cosmetische afwijkingen . En volgens de leverancier moet ik een filmpje maken en deze op YouTube zetten zodat deze vervolgens opgestuurd kan worden naar China ? , en dan hopen op een uitkomst . Nou dat ga ik niet doen natuurlijk , slechte service noem ik dat . En een tweede Eleaf komt er niet , de eerste indruk is tevens de belangrijkste . En dan hoef ik niet te debuteren op YouTube hoor

Kwaliteit is belangrijk , dat is een feit . Mijn Istick vertoont na een maandje cosmetische afwijkingen . En volgens de leverancier moet ik een filmpje maken en deze op YouTube zetten zodat deze vervolgens opgestuurd kan worden naar China ? , en dan hopen op een uitkomst . Nou dat ga ik niet doen natuurlijk , slechte service noem ik dat . En een tweede Eleaf komt er niet , de eerste indruk is tevens de belangrijkste . En dan hoef ik niet te debuteren op YouTube hoor

Vreemd, een cosmetische afwijking is duidelijk met een foto in beeld te brengen.

En de service is niet slecht, maar jou reactie wel.

De Chinese mentaliteit is nou eenmaal anders dan de onze.

Kan je daar niet mee omgaan, dan nooit meer in China kopen.

Veel geld uitgeven aan een mod hoef je niet alleen te doen voor meer watt. Vergeet ook de kwaliteit niet. Dani is daar een goed voorbeeld van, best duur maar superdegelijk. En toch 'maar' 40 watt. Voor mij al zijn geld waard...

Klopt, zo heb ik een paar mech's van rond de 200 euro.

Die zijn oerdegelijk, gaan echt niet kapot als je ze van 3 hoog laat vallen, en als je er per ongeluk met je tank overheen rijdt blijven ze het ook nog gewoon doen.(denk ik, ik heb geen tank.... en ik woon maar 1,5 hoog)

En die damp ik toch maar op zo'n 10 watt, maar ik weet zeker dat ze een levenlang meegaan.