Jump to content
BusdriverTheo

Hulp gevraagd bij de aanschaf van een nieuwe oplader

Recommended Posts

Hallo beste mede-dampers,

Mijn oplader is te klein geworden, of ik ben meer gaan dampen  :gek  (Efest Luc 2) dus ik zoek een andere oplader met meer "slots"

Welke oplader kunnen jullie mij adviseren?

Zoek er dus een met 4 of meer "slots"

Ik heb uiteraard al op ons forum zitten zoeken, maar er zijn hoogstwaarschijnlijk inmiddels al nieuwere/betere types op de markt verschenen, dus ik ben benieuwd naar jullie adviezen.

Bij voorbaat mijn dank voor jullie input.

daar heb ik inderdaad ook al naar gekeken, maar ik vraag me af of daar een ventilator inzit die veel herrie maakt.

ik zie tenminste iets dat lijkt op een ventilator opening, kan het mis hebben natuurlijk!!

Had inderdaad ook gelezen dat hij bij een enkeling wel geluid maakt. Maar dat is subjectief natuurlijk. Als je gewoon tijdens het laden keiharde muziek opzet, hoor je die ventilator ook niet natuurlijk :gek

Had inderdaad ook gelezen dat hij bij een enkeling wel geluid maakt. Maar dat is subjectief natuurlijk. Als je gewoon tijdens het laden keiharde muziek opzet, hoor je die ventilator ook niet natuurlijk :gek

het slaapt zo beroerd met harde muziek :zoef

Nitecore D4, heb deze recent aangeschaft, maakt geen herrie, de status is per accu af te lezen op digitaal scherm.

Voelt zelf aan wat voor batterij hij moet laden.

Nitecore D4, heb deze recent aangeschaft, maakt geen herrie, de status is per accu af te lezen op digitaal scherm.

Voelt zelf aan wat voor batterij hij moet laden.

Voelt zelf aan wat voor batterij hij moet laden. Lekker is dat, wil je een 18350 batterij laden,, voelt hij dat niet  :jolleke

Ik heb gister de Nitecore D4 Digicharger gekocht (heeft 4 slots, en een 18350 moet er ook in passen), bij Zwoofs. Ik laat nog wel even weten wat ik daarvan vind.

Voelt zelf aan wat voor batterij hij moet laden. Lekker is dat, wil je een 18350 batterij laden,, voelt hij dat niet  :jolleke

? Pakt volgens handleiding gewoon 18350,

zie specs.

COMPATIBLE WITHIMR / Li-ion / LiFePO4:

26650, 22650, 18650, 18490, 18350, 17670,

17500, 16340(RCR123), 14500, 10440

Ni-MH / Ni-Cd:

AA, AAA, AAAA, C

INPUTAC 100-240V  50 / 60Hz

0.35A(MAX)  10W

DC  12V 1A

OUTPUT4.2V ± 1% / 3.7V ± 1% / 1.48V ± 1%

0.375A*4 / 0.75A*2

? Pakt volgens handleiding gewoon 18350,

zie specs.

COMPATIBLE WITHIMR / Li-ion / LiFePO4:

26650, 22650, 18650, 18490, 18350, 17670,

17500, 16340(RCR123), 14500, 10440

Ni-MH / Ni-Cd:

AA, AAA, AAAA, C

INPUTAC 100-240V 50 / 60Hz

0.35A(MAX) 10W

DC 12V 1A

OUTPUT4.2V ± 1% / 3.7V ± 1% / 1.48V ± 1%

0.375A*4 / 0.75A*2

Zooeefff

Die digicharger is een beest trouwens. Heb er verschillende batterijen in gemieterd, ook NiCads. Geen probleem. 

Heb je ook gekeken/gemeten hoe de diverse batterijen opgeladen worden? Want alleen ze erin knikkeren en zien dat het werkt, zegt niet zoveel over de (laad)kwaliteit van een lader.

Heb je ook gekeken/gemeten hoe de diverse batterijen opgeladen worden? Want alleen ze erin knikkeren en zien dat het werkt, zegt niet zoveel over de (laad)kwaliteit van een lader.

Ik precies. Vandaar dat ik een nitecore had. Met nadruk op had. Ding laad niet netjes. De efest en de xtar doen het een heel stuk netter. Doe nu ook langer met mijn accu's ;) staat van mij nog ergens een post van een jaar geleden.

En wat is het "beest" in dat ding?

Dat ik er rustig 4 18650's in kan flikkeren en dat ze redelijk snel vol zijn. Je kan ook per slot beslissen hoeveel mAh je erdoor heen jaagt (dus niet de volle 750 mAh). Het ding is heel veelzijdig. Ik ben er blij mee.

Ik moet mijn accu's er netjes in doen vanwege de te strakke veren.
Overigens gaan er in m'n Opus ook 4 stuks, maar om 'm nou beest te noemen. :nee

Eigenlijk heb ik 'm alleen maar gekocht, omdat ie betere specs had dan m'n vorige Luc v4