Jump to content

In één keer omschakelen van roken naar dampen?


Toon

Recommended Posts

Guest Lexhale
2 hours ago, Jackie06 said:

Rokersrouw....precies wat ik voelde.

Ben nu 3 weken gestopt, hoewel ik het mbt mezelf een raar iets vindt om te zeggen na 37 jaar.

Deze week gedoe met mn dampertje, ik nam 3 halen van een sigaret en tjezus, wat smerig. Het ontspannende gevoel kreeg ik ook niet. En toen had ik zo maf gevoel: niet fijn dampen en mn trouwe vriend van zoveel jaar smaakte niet meer. Leek wel of er iets kostbaars van mij was weggenomen...?

Gelukkig is het forum tot vrij laat open en kreeg ik goeie adviezen.En om ff klef te worden: zonder jullie zou het voor mij moeilijker zijn.

Ja een gewoonte of beter verslaving van zo'n lange tijd van je leven zit zo diep en hardnekkig in je systeem, dat krijg je er er niet zomaar ff uit. Gelukkig grijp je door de nicotine in onze dampertjes niet zo snel terug naar de brandpeuken, maar het hele ritueel van die al die jaren gerookte sigaretten of shaggies vergeet je niet zo snel. Daarbij mis ik vooral die lekkere pittige tabaksrook smaak van mijn peukjes. Al de tot nu toe geprobeerde e-liquids met tabaksmaak vond ik eigenlijk nog niet bevredigend. Is toch allemaal best wel surrogaat.

Ik heb nu een merk NET liquids gevonden waar de smaak op natuurlijke wijze van echte tabaksbladeren tot stand is gekomen en volgens de reviews bestaan er geen sapjes die dichter bij de smaaksensatie van echt roken komen. Black Note heet dat merk en deze week ga ik er een paar van bestellen. Ik heb hoge verwachtingen ervan. Niet goedkoop, maar het zij zo.

En ja zonder het forum had ik het ook niet gered waarschijnlijk. Zowel om enthousiast te worden, maar ook om steun te vinden als het even wat moeilijker werd.

Veel succes @Jackie06

 

Link to comment
Share on other sites

Nu bijna 4 weken volledig gestopt met gewoon roken...

 

In 1 keer overgestapt van 1,5 tot 2 pakjes shag per week naar de e-sigaret.

 

Ik moet zeggen, 1 van mijn betere beslissingen de afgelopen jaren, want wat is dit voor een verschil zeg... Sinds vandaag ook nog nieuwe gear binnen gekregen met enkele goeie smaken, de lol kan niet op...

 

wel nog steeds het gevoel om "even buiten te gaan roken", maar dat is alweer snel verdwenen. Vanmiddag naast een kennis gestaan (camel roker) en moet zeggen, de geur die daar van afkomt is eigenlijk niet te harden....

 

Ach, bovenstaande zeg ik nu, nu maar eens afwachten wat ik over dubbel zoveel weken zeg....

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

@KatirZan dat gevoel van "ff naar buiten moeten" slijt vanzelf. Zo heb ik de eerste weken nog naar mijn asbak lopen zoeken, en een pakkie shag uit mijn achterzak willen trekken, maar dat is nu al tijden geleden dat ik dat voor het laatst heb gehad. Ze zeggen wel eens dat het zo'n 40 dagen kost om een gewoonte te breken, en ik denk dat dat ongeveer wel klopt. Achteraf gezien heeft dat gevoel maar een maand of 1,5 á 2 geduurd. 
 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Op mijn werk ga ik nog steeds 2x per dag naar buiten maar dan nu met mn dampertje. Ben nu bijna 1 maand gestopt. Nog steeds blij dat ik ben gestopt en geen behoefte om te roken. Vindt het dampen steeds lekkerder worden. Heb zo n app gedownload met hoeveel sigaretten ik al niet heb gerookt en hoeveel dagen ik aan mijn leven heb toegevoegd. 

Mensen vragen of ik nu ook de nicotine ga afbouwen. Maar ik ben daar nog helemaal niet mee bezig. Laat ik maar eerst een paar maanden niet roken.

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Jackie06 said:

en hoeveel dagen ik aan mijn leven heb toegevoegd

Haha, zo'n app heb ik ook. Moet er wel om lachen. Ik krijg er ongeveer elke twee dagen een dag bij ; meer nog : 13 dagen langer leven in 21 dagen. Dat betekent even heel grof geschat dat ik op mijn zeventigste veertien jaar bij heb ;-) Vermoedelijk gebruiken ze ongeveer de zelfde berekening als die waarin ik met mijn rookgedrag officieel al tien jaar dood ben ;-) 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, KatirZan said:

de geur die daar van afkomt is eigenlijk niet te harden....

Klinkt misschien raar, maar ik vind het nog steeds heerlijk ruiken. Mijn bezoek rookt ook gewoon binnen. Daar heb ik totaal geen moeite mee. 

 

7 hours ago, L33ntje said:

Vermoedelijk gebruiken ze ongeveer de zelfde berekening als die waarin ik met mijn rookgedrag officieel al tien jaar dood ben ;-) 

We worden nog eens onsterfelijk :ponpon

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On ‎21‎-‎9‎-‎2015 at 01:32, Marcel loves E6 said:

100 euro dat was voor mij ongeveer 1 maand roken.

 

 

Ja dat was best veel geld voor een dampertje hè? Heb 'm nog maar gebruik 'm amper...

IMG_8609.thumb.JPG.5de311ab40fc60cd15a5b60e197965c9.JPG

 

Heb 'm nu in gebruik voor mijn Kanger Aerotank Giant totdat mijn Wismec Presa is gearriveerd. Daar past ie beter op... 

Zoals op de foto lijkt het net de Euromast hè? :trilt

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

De Serpent Mini is echt een fijn tankje ja. Kan gewoon niet mis met dat ding.

 

die inbusjes zitten ook op de Serpent Alto, en van de week heb ik mijn Mage V3 dripper binnen gekregen en die heeft ook inbus. Daar zat ook een heel handige inbus tool bij. Er zijn er nog wel meer die inbus hebben, maar de maten ervan willen nog wel veel varieren

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Ik ben ook in één keer als vanzelf overgestapt naar dampen, door niet met een tank, maar wel direct met een dripper te beginnen in wattage modus. Ik was in feite helemaal niet van plan om te stoppen met roken, dus ben veeleer uit nieuwsgierigheid begonnen met dampen om te zien of het voor mij ook klopt wat er zoal allemaal de ronde doet over e-sigaretten, en ik kwam meteen tot de proefondervindelijke vaststelling dat ik door te kettingdampen met een stel goede handgemaakte coils in een dripper zowaar géén last had van hunkeren naar een sigaret.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik was al min of meer gestopt met roken. Kocht alleen een pakje peuken als ik uitging en rookte daarbuiten alleen tijdens vakanties. Elke keer voelde ik me daarna belabberd en schuldig. Besloot een damper aan te schaffen, zodat ik die kon gebruiken tijdens vakanties ed.

 

mijn eerste ervaring met dampen was niet zo ok. Omdat je niet doorhebt hoeveel nic je binnenkrijgt ben ik er een keer goed ziek van geworden. Toen een tijdje niet gerookt en niet gedampt.

 

Na een tijd begon het toch weer te kriebelen en had ik weer trek in sigaretten. Tijdens een vakantie kocht ik weer sigaretten en had er direct spijt van. Tijdens die vakantie (2015) bestelde ik gelijk weer een mod (evic vtc mini) en bij thuiskomst lag het op me te wachten. Tijdens die vakantie maakte ik ook kennis met de forum en had me al wat ingelezen. Zeker na mijn lesje de vorige keer met een damper begon ik rustig aan en dat ging zowaar goed. Op een gegeven moment zo goed dat ik ook buiten de gelegenheden dampte. Het werd een hobby: zelf Coils bouwen op een rba en later ook zelf sapjes maken en experimenteren met smaakjes. Toen over naar een rda.

 

Afgelopen voorjaar mijn eerste Squonker gekocht en die gebruik ik nog steeds, de rest gebruik ik niet meer. Ben ook niet van plan om te stoppen met dampen, het is te lekker, te leuk en ik heb er fysiek geen last van.

 

Let’s keep on vaping!!

Edited by Keob
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

In 2013 was ik 1 jaar cold Turkey gestopt met roken en me vriend rookte toen nog en future smoke was bij ons geleen een vrij nieuw concept dus waren beiden nieuwsgierig wat voor een winkel dat was zeker in een dorp als geleen valt dat op? kortom we stapten binnen naar een uitgebreide uitleg kocht mijn vriend een dubbelset janty esigaret helaas was dat mij geen goed idee want de trek in roken kwam volop terug, janty was voor mij ook niet sterk genoeg miste de damp en smaak dus weer aan de peuken tot februari 2017 een goede setup gekocht en vanaf dat moment damp ik, helaas de afgelopen maanden

Wordt het nogal gecombineerd.

Gisteren de knop doorgehakt kan zo niet meer of roken of dampen.

Dampen it is. 

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

23 minutes ago, Quidam said:

@Selina12 Ik vroeg mij al even af hoe het met je is. Goed te lezen dat je weer on track bent. Vaping it is. :)

Leuk om een berichtje van je te krijgen elk begin is moeilijk maar deze motor draait nu op goede toeren dus met mij gaat het goed hoe is het met jou ? Ben je nog wel eens op srb??

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Selina12 said:

Zal als het daar weer wat gezelliger is weer eens wat plaatsen?

 

Valt wel mee hoor. Zo chagy is het daar nou ook weer niet.

Alleen Hanselmans is een probleem evenals een zekere Eline (met veel nummers erachter) die als troll fungeert en er dus elke keer weer van af gegooid wordt (vandaar die nummers).

Callahan is "om" en vindt nu dampen niet echt een probleem meer. Sterker nog: Hij ziet het als een echt hulpmiddel om te stoppen met roken.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...