Jump to content

In één keer omschakelen van roken naar dampen?


Toon

Recommended Posts

Ik ben zelf van de ene op de andere dag gestopt met roken door te beginnen met een damper.

Inmiddels heb ik nu meerdere personen in de kennissenkring gezien die ook een damper hebben aangeschaft,

maar toch blijven roken omdat het dan toch te moeilijk schijnt te zijn om geheel over te schakelen.

Immers schijnt er dan toch een klein duiveltje in die sigaretten te zitten!!!

 

En ik ben nu zomaar benieuwd hoe het 'jullie' is gegaan met overstappen?

 

Edited by Karin Spaink
Diacritische tekens aangepast
Link to comment
Share on other sites

Guest Thunderheart

full swap van sigaret naar damper hier...


had er geen moeite mee om de sigaret te laten voor wat ie was, maar had wel altijd een volle accu, zodat ik nooit zonder " stoom" zat.


 


zeker in het begin hoor je , dat op het moment van lege accu, naar de backup (sigaret) gegrepen wordt.


dan hoor je ook nog de klacht over de grootte van een ecig, in vergelijk met een " gewone" sigaret...


 


maar ja, pakje van 19 plus aansteker zijn in mijn ogen vrijwel net zo groot !


(ok, ook afhankelijk van welk type ecig; een dual 26650 vw mod is natuurlijk een baksteen, terwijl een simpel ego-batterijtje van 900 mAh nauwelijks groter is dan een balpen)


Link to comment
Share on other sites

Ik ben nu bijna twee jaar geleden begonnen met dampen. En bij was het van dag 1 zonder het a'tje. Moet zeggen dat het vrij gemakkelijk ging en heb nu op twee jaar tijd tweemaal aan een sigaret getrokken puur uit nieuwsgierigheid of ik nog iets miste. En mijn antwoord is nee. Ben begonnen met een simpel ce4'tje op een egobatterij om daarna nog een hele rits dampers aan te schaffen waaronder de justfog, kangertech en consoorten met dan meestal de variabele batterijen waarmee je als op iets hogere wattages kon dampen. Dit jaar had ik wel even het gevoel dat het wat heviger mocht en heb toen in maart mijn eerste mod met de lemo2 aangeschaft ( was achteraf bekeken toch wat te hevig en die gebruik ik als ik een echt nicotineshot wil). Nu heb ik daarna een ego one met de clr-coils aangeschaft om mee te nemen en nu onlangs een subtank mini en ook nog een subbox. Die gebruik ik nu thuis op 1,2 ohm mtl en de ego op 1,2 ohm ook mtl en dat verschaft genoeg voldoening om van de peuk af te blijven.


Link to comment
Share on other sites

Hier ook min of meer van de ene op de andere dag.


Donderdags een damper gehaald. Ik moest die nacht werken en heb toen 's avonds thuis en op het werk er nog naast gerookt. 's Ochtends tegen achten de laatste sigaret gerookt en vanaf dat moment full-time damper. Dat is over 6 dagen een jaar geleden


Link to comment
Share on other sites

Omdat er toen niets beters in NL bestond, ben ik destijds gestart met de 'supersmoker', zo'n mini e-sig met een flut batterijtje, maar ik bestelde al snel een e-pijp regelrecht uit China, met 2 flessen van 30ml, eentje met 6mg en eentje met 0mg. Steeds de fabrieks-ampullen/cartridges van de e-pijp (allemaal met tabaksmaak) met een injectiespuit moeten leegtrekken en dan hervullen met andere smaakjes, was me te lastig, dus ik ging de e-pijp gebruiken als dripper... denderend succes!


Ondanks dat de supersmoker niet geweldig was, ben ik toch niet meer gaan roken in de weken dat ik moest wachten op de zending uit China.


Ik was toen al wel zo snugger geweest om meerdere exemplaren te kopen, zodat ik nooit met een lege batterij zou zitten.


Ik kon starten met een laag nicotinegehalte omdat ik in voorgaande jaren al stapsgewijs op steeds lichtere shag en sigaretten was overgeschakeld.


  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik damp sinds december vorig jaar en rook er niet naast. Heb er geen moeite mee om naast iemand te staan die rookt, doet me niks. Maar soms ineens heb ik het gevoel alsof ik naar een sigaret verlang. Ik ben er dan ook van overtuigd dat er veel meer verslavende dingen in sigaretten zitten dan enkel nicotine.


 


Ik negeer overigens het gevoel van 'verlangen naar een sigaret', heb geen zin om te eindigen met twee dure verslavingen en het enkel dampen bevalt me veel te goed.  :foon


Link to comment
Share on other sites

Ik ben zelf van de één op de andere dag gestopt met roken door te beginnen met een damper.

Inmiddels heb ik nu meerdere personen in de kennissenkring gezien die ook een damper hebben aangeschaft,

maar toch blijven roken omdat het dan toch te moeilijk schijnt te zijn om geheel over te schakelen.

Immers schijnt er dan toch een klein duiveltje in die sigaretten te zitten!!!

 

En ik ben nu zomaar benieuwd hoe het 'jullie' is gegaan met overstappen?

In 1 x over, met smaken die ik niet waardeerde, wel veel nicotine. Altijd gedacht, wat de smaak ook is: doe het er mee. Nu al jaren hetzelfde sapje met veel nicotine en nauwelijks smaak. En erg tevreden.

Link to comment
Share on other sites

Ik had it nieuwschierigheid een ego dampertje gekocht als impuls aankoop. Ik had eigenlijk van te voren niet het plan om te stoppen met roken, maar door het gebruik van de damper rookte ik elke dag minder en na een week zat ik op 1 of 2 sigaretten per dag. Toen heb ik die ook maar laten liggen.


Link to comment
Share on other sites

Ben in een keer overgestapt van sigaret naar damper. Zonder enige moeite 2 jaar geleden. Misschien scheelt het dat ik sigaretten al niet meer lekker vond.

Verstuurd vanaf mijn LG-D405 met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

In 1 keer overgestapt na ongeveer 35 jaar roken. Het is nu 2 jaar geleden. Ik begon te dampen met een eGo-W en een Justfog top coil clearomizer met daarin een FlavourArt liquid met 18 mg/ml. Na een maand of zo verlaagd naar 9 mg/ml zonder nog behoefte aan een tabak sigaret te hebben. Damp nu nog op 9, 6, 3 of 0 mg/ml nicotine, afhankelijk van de setup die ik gebruik. Volledig afbouwen naar 0 mg/ml nicotine had toen gelukt en zal nu ongetwijfeld ook met gemak lukken, maar zie daar voor mij persoonlijk geen grote voordelen in. Qua nicotine zit ik ongeveer op een kwart vergeleken met toen ik rookte. Ik vind het wel lekker zo. Nicotine via dampen geconsumeerd en in deze kleine hoeveelheden is lang niet zo slecht en schadelijk verslavend als men vaak beweert.


 


@Toon: Hier kan je heel veel lezen over hoe rokers tot dampers zijn geworden en of ze in één keer konden omschakelen:


http://www.acvoda.nl/dampverhalen/


Link to comment
Share on other sites

Inmiddels ook 2 jaren aan het dampen.


In één keer overgegaan.


Kreeg na een paar weken dampen wel last van mijn tandvlees (pijnlijk, schreinend gevoel).


Dat kwam vermoedelijk door het niet meer roken waardoor ineens allerlei slechte stoffen in je mond gaan ontbreken.


Ook een soort van ontwenningsverschijnselen dus.


Link to comment
Share on other sites

Nadat de batterijen van toentertijd mijn ego met CE4 waren opgeladen en ik startte met dampen nog 1 atje gerookt. Na een aantal uur dampen smaakte die al niet meer, in een keer overgestapt. Mijn man heeft in de eerste weken nadat we startten met dampen nog een stuk of 10 atjes gerookt die hem eigenlijk al niet meer smaakten, maar ja gewoonte he. Inmiddels zijn we bijna 2 jaar verder en hebben we absoluut geen behoefte meer aan atjes.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In 1x overgestapt. Maar moest ook eigenlijk wel vanwege gezondheid en behandeling. Maar eigenlijk viel het me mee. Maar 1 dag wat behoefte zo nu en dan aan sigaret. Maar door direct dampen met 9mg nicotine dat gelijk weg werken. Dat in mindere mate nog 2 dagen gehad. En daarna  was echt de e-sigaret voldoende. En eigenlijk bleek daana dat voor mij nicotine ook niet zo verslavend was. Dus vrij makkelijk naar geen nicotien. Maar na 40 jaar blijkbaar nog wel aan de gewoonte en lichamelijk gevoel van inhaleren verslingerd. Daar kom ik niet echt af, maar vind ik ook niet zo erg.


Link to comment
Share on other sites

Bij mij heeft het 1 week geduurd voordat ik volledig overstapte op dampen.


Niet omdat ik de sigaretten nog zo lekker vond, maar omdat het enkele dagen duurde voordat ik doorhad hoe ik kon dampen zonder hoestbuien.


 


Dat was anderhalf jaar geleden. Ik ben nog heel lang mijn Evodjes en T3's trouw gebleven en die gaan nog altijd mee naar mijn werk.


Het coilen van de Kangers deed ik al een poosje, maar sinds kort ben ik ook begonnen met heel eenvoudige DIY liquids.


 


En sinds afgelopen juli ben ik de trotse bezitster van enkele RTA's en mods.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

In één keer gestopt bijna 3 jaar geleden.


Nog een enkele keer een sigaret gerookt, maar die was zóóó vies.


 


En toch twee weken geleden nadat ik uit eten was geweest en langs het terras liep, dacht ik.....zou nu best lekker zijn.


Snel doorgelopen:).


  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik had it nieuwschierigheid een ego dampertje gekocht als impuls aankoop. Ik had eigenlijk van te voren niet het plan om te stoppen met roken, maar door het gebruik van de damper rookte ik elke dag minder en na een week zat ik op 1 of 2 sigaretten per dag. Toen heb ik die ook maar laten liggen.

Hier exact hetzelfde.

 

Moet wel zeggen dat ik het roken wel echt zat was , maar dit was niet echt als stop poging bedoeld. (die had ik al opgegeven)

Maar het ging meer of min vanzelf om die laatste 2 per dag inderdaad ook te laten.

En dat was ondertussen bijna 1,5 jaar geleden.

Link to comment
Share on other sites

Guest vapingvalkyrie

Ik was helemaal niet van plan om te stoppen met roken, ik was nogal gehecht aan mijn Javaanse Jongens zware shag.


Toch nieuwsgierig geworden door een collega en een Evod setje gekocht, begonnen met dampen en heb daarna nog anderhalve peuk gerookt en sindsdien niet meer.


Dat is inmiddels bijna 3 jaar geleden.


 


Allerlei sapjes geprobeerd, vooral de Desert van Dekang heb ik veel verbruikt ( in 30 ml flesjes vond ik die ideaal)


 


Inmiddels is mijn ADV de Kiln van Suprem-e.


Naar mijn smaakbeleving is dat toch echt een heerlijk sapje waardoor ik van de peuk afblijf.


Link to comment
Share on other sites

Twee jaar geleden stond ik op woensdagochtend 07:00 na 26 jaar roken met een paar collega's voor mijn werk te roken, toen wist ik het, ik stop.


Mijn collega's waren erg behulpzaam, ze boden me de hele dag sigaretten aan en zeiden dat het me toch niet ging lukken. Zware werkdag maar toch volgehouden, smiddags begon ik echt last te krijgen van nicotine stress.


Ben na mijn werk direct naar de sigaren winkel gereden en heb daar mijn eerste wegwerp dampertje gekocht, nooit meer gerookt.


  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Ik kocht een dampsetje voor erbij, leek me handig in de auto (shaggies rollen achter het stuur was me te gevaarlijk). Setje ontvangen 's avonds uitgeprobeerd, ik dacht nog: 'Sheesh, dít is hoe roken eigenlijk bedoeld was,' en aan het eind van de avond realiseerde ik me dat ik geen sigaret meer had aangeraakt. Toen besloot ik over te stapppen op dampen. Dat is nu ruim twee jaar gelden - nooit meer gerookt.


 


Ik ben dus per ongeluk gestopt, en dat na 43 jaar kettingroken :)


  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest Thunderheart

:mmm


dat zijn best wel interessante verhalen, zo eventjes in een weekendje verzameld!


 


niet om het een of ander, maar deze verhaaltjes kunnen een beginner wel helpen...


Categorie, " stoppen met roken, denk je aan dampen? je bent niet alleen!" ...


promootje voor Vapebruari...dampen? hoe begin je, rook je ernaast? heb jij die vragen? zie hier, zó zijn anderen je voorgegaan!


 


nu alleen nog even op de voorpagina van Nu.nl krijgen ofzo  :jolleke


Link to comment
Share on other sites

Ik geloof dat ik het allerfijnste vind dat ik niet meer hoef. Soms als het in mijn hoofd zit dat een sigaret wel lekker zou zijn (wat ik allang niet meer vind) dan denk ik meid wat wil je het allerliefst een haaltje nuts of een haaltje drum? Dan weet ik wel wat ik pak en dan zijn die waan ideeen van lekker een sigaretje zo verdwenen.


  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Precies Jon. Het 'grote moeten' is eraf.


 


Ik heb echt het idee dat ik een verslaving heb ingeruild voor een hobby. Overigens ook vanaf de dag dat mijn eerste dampertje binnen kwam geen sigaret meer aangeraakt. In het begin met een klein beetje discipline, na een week of 2 eigenlijk zonder verdere moeite. 


  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...