Jump to content

Kunnen we ook aanhaken bij stoptober?

Recommended Posts

http://stoptober.nl/stoptober/wie-is-stoptober/

Dit krijgt natuurlijk de eerstkomende tijd veel aandacht. Hoe kunnen we daarbij aanhaken?
Ik denk dat als we ergens reageren kunnen, of in kunnen haken dat we dit aan moeten schrijven.

Er doen blijkbaar ook bekende Nederlanders mee. Misschien dat daar ook wat mee kan?

Ik zie ook een evenementenoverzicht op facebook dat veel uitgebreider is dan op hun website zelf

https://www.facebook.com/stoptobernederland/events

Op twitter zijn ze trouwens ook te vinden.

https://twitter.com/StoptoberNL

14 SEPT         

Stoptober Campertour - Beverwijk

Ma 3:15 p.m. ·

Rode Kruis Ziekenhuis / Brandwondencentrum Beverwijk

16 SEPT

Stoptober Campertour - Zwolle

Wo 3:45 p.m. ·

Grote Markt, Zwolle

18 SEPT

Stoptober Campertour - Rotterdam

Vr 3 p.m. ·

Maasstad Ziekenhuis Rotterdam

LATER DEZE MAAND

21 SEPT         

Stoptober Campertour - Leeuwarden

Ma 12 p.m. ·

Wilhelminaplein Leeuwarden

22 SEPT

Stoptober Campertour - Maastricht

Di 1:30 p.m. ·

De Markt (bij de H&M), Maastricht

24 SEPT

Stoptober Cmapertour - Den Bosch

Do 2 p.m. ·

Markt 15, Den Bosch

25 SEPT

Stoptober Campertour - Goes

Vr 1:30 p.m. ·

De Grote Markt In Goes

29 SEPT

Stoptober Campertour - Arnhem

Di 2:45 p.m. ·

Jonas Daniël Meijerplaats

30 SEPT

Stoptober Campertour - Almere

Wo 3:30 p.m. ·

De Diagonaal (ter hoogte Douglas), Almere

• Like 3
  • Replies 101
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Organiseren we toch een "Vapebruari"?   Voor die mensen voor wie stoptober een mislukking is gebleken, en voordiegenen die het mislukt is om op 1 januari te stoppen met roken

Heh. Ik zat vandaag op de 25.000 niet gerookte sjekkeis, en ik dacht: ik tweet er een #stoprobertje over.     Word ik geretweet door @StopRokenNou:  

Ik kom op twitter opeens het idee voor #Vapril tegen.   Great minds think alike.

Als je dampen hiermee op een positieve manier onder de aandacht kan brengen, zeker doen! Ik weet niet hoe ze er met tegen in staan qua hulpmiddelen om te stoppen met roken. Goed om daar ook informatie over in te winnen.

Verstuurd vanaf mijn GT-P5100 met Tapatalk

Hoezo niet? Je komt toch vanzelf weer mensen met vragen over e-sigaretten tegen als je je eigen ervaring vertelt.

´t zal wel her en der ter discussie komen in fora. En er zullen wel meer youtube filmpjes komen misschien waarop je kunt reageren, misschien blogs andere media waar je kunt reageren enz enz.

Net zoals in dat radar gebeuren hier in ander lijntje. Oeps was kassa

https://www.facebook.com/VaraKassa/posts/10153250977974315

Je zou er opzich wel wat mee kunnen doen, maar het hele punt van dat evenement Is om te stoppen met roken. Een klein deel zal ook daadwerkelijk volledig stoppen(naar mijn mening een heel klein deel), maar de rest zal ik november nog lekker door paffen.

Hoe wil je er dan voor zorgen dat het dampen onder de aandacht wordt gebracht, zonder dat je er opmerkingen over krijgt van: het hele punt van stoptober Is om te stoppen met roken(en dus ook dampen?)?

Dat is ook wel wat in mij opkwam Rickw57. Ze willen denk ik niet mensen van het roken aan het dampen helpen. Al lijkt het mij nog altijd beter dat men overstapt naar dampen dan dat er in november weer een sigaret opgestoken wordt. Hoeveel gaan het er volhouden zonder hulpmiddel? Het wordt denk ik een uitdaging om het dampen positief aandacht te geven..

Je zou er opzich wel wat mee kunnen doen, maar het hele punt van dat evenement Is om te stoppen met roken. Een klein deel zal ook daadwerkelijk volledig stoppen(naar mijn mening een heel klein deel), maar de rest zal ik november nog lekker door paffen.

Hoe wil je er dan voor zorgen dat het dampen onder de aandacht wordt gebracht, zonder dat je er opmerkingen over krijgt van: het hele punt van stoptober Is om te stoppen met roken(en dus ook dampen?)?

Nee waarom stoppen met dampen?

Maar ik heb net nog aan iemand uit kunnen leggen over nicotine, die dacht dat dat de boosdoener was.

En wat iemand wat linkjes gestuurd, die al met jarenlang met alle hulpmiddelen gestopt was, die  ook weer dacht dat e-sigaretten schadelijker was, maar juist deze optie als enige nog nooit geprobeerd had en het eigenlijk wel wilde.

Dat is ook wel wat in mij opkwam Rickw57. Ze willen denk ik niet mensen van het roken aan het dampen helpen. Al lijkt het mij nog altijd beter dat men overstapt naar dampen dan dat er in november weer een sigaret opgestoken wordt. Hoeveel gaan het er volhouden zonder hulpmiddel? Het wordt denk ik een uitdaging om het dampen positief aandacht te geven..

Jo wie is ze, je kunt toch gewoon op persoonlijke titel reageren met je eigen ervaring overal. Er zijn zat plekken waar ze praten over deze actie waar je in kunt haken.

Woon je in de buurt is het misschien wel leuk om eens bij  zo´n evenement te kijken. Weet ik veel, verzin maar wat. Probeer maar wat of zo

Nouja, je kan niet ontkennen dat het merendeel van de mensen, en vooral de nu-rokers, dampen en roken over 1 kam scheren. Zelfs ik heb voorheen gedacht dat een e-sigaret slecht Was, tot ik me er over in ging lezen. Maar dat kwam omdat ik er toch in geïnteresseerd raakte en meer informatie wilde.

Daarom zei ik dat het lastig zal zijn om dan te zorgen dat het dampen aandacht krijgt tijdens stoptober.

Maar ik zou niks anders willen dan zoveel mogelijk mensen te zien overstappen naar een e-sigaret, daar moet je me niet verkeerd in begrijpen. Het zal alleen dus lastig gaan, zonder opmerkingen etc.

Dat is zeker een goed idee Elja. Ik doelde er meer op dat er vanuit de actie zelf positief over dampen gesproken kan worden, als hulpmiddel om te stoppen met roken. Hoe je dat voor elkaar kan krijgen.

Stoptober is een initiatief van KWF Kankerbestrijding, Hartstichting, Longfonds (voorheen Astma Fonds), Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS), Trimbos-Instituut, GGD GHOR Nederland, en Alliantie Nederland Rookvrij.

Deze organisaties hebben zich tot nu toe niet positief uitgelaten over het dampen, ze zullen het waarschijnlijk niet waarderen als hun initiatief gekaapt wordt door de "dampmaffia" 

• Like 2

je kunt toch gewoon op persoonlijke titel reageren met je eigen ervaring overal. Er zijn zat plekken waar ze praten over deze actie waar je in kunt haken.

Yep, vanzelfsprekend overal, op FB, Twitter, nieuwspagina's, waar dan ook.

Die instanties willen rokers laten stoppen onder  begeleiding van artsen e.d.,  maar  dat heeft bar weinig slagingskans, terwijl dampen het plezierige alternatief is.

Yep, vanzelfsprekend overal, op FB, Twitter, nieuwspagina's, waar dan ook.

Die instanties willen rokers laten stoppen onder begeleiding van artsen e.d., maar dat heeft bar weinig slagingskans, terwijl dampen het plezierige alternatief is.

Helemaal mee eens

Ik weet niet hoe ze er met tegen in staan qua hulpmiddelen om te stoppen met roken. Goed om daar ook informatie over in te winnen.

Stoptober heeft een pagina over hulpmiddelen, waaronder nicotinevervangers: http://stoptober.nl/hulp/nicotinevervangers/

Daar bespreken ze ook de e-sigaret:

De e-sigaret

De elektronische sigaret wordt meestal gebruikt door rokers die willen stoppen en door mensen die, helemaal of gedeeltelijk, overgestapt zijn van de gewone sigaret naar de e-sigaret.

Ondanks de vele signalen dat rokers de elektronische sigaret gebruiken om te stoppen, zijn er nog niet voldoende onderzoeken om met zekerheid te kunnen zeggen of het lukt om met behulp van de e-sigaret definitief te stoppen met roken.

Voor rokers is het gebruik van de e-sigaret wel minder schadelijk dan ‘gewone’ sigaretten.

Stoptober heeft een pagina over hulpmiddelen, waaronder nicotinevervangers: http://stoptober.nl/hulp/nicotinevervangers/

Daar bespreken ze ook de e-sigaret:

Bedankt, duidelijk. Had nog niet de moeite genomen om op de pagina te kijken. Wat ik me dan meteen afvraag, wat wel bewezen effectief is om te stoppen met roken. Maar goed, er wordt iig over gesproken.

Verstuurd vanaf mijn LG-D405 met Tapatalk

Is het in de maand "stoptober" niet gelukt om te stoppen met roken, ondanks dat u al u wilskracht heeft gebruikt. Dit ook eventueel nog ondersteund met nicotinepleisters, nicotinekauwgum, champix en therapie. Was dit u zoveelste poging, misschien is het dan het overwegen waard om u aan te sluiten bij Vapebruari. Deze maand staat in het teken van de E-sigaret, of te wijl dampen en in het Engels vaper genoemd! Vele, inmiddels ex-rokers, zijn u al voor gegaan. En zijn nu definitief van de tabak sigaret af! En u zult verbaasd zijn dat stoppen met roken ook nog leuk kan zijn! Vapen is niet alleen lekkerder, vele malen minder schadelijk, maar kent ook nog een leuke gemeenschap van vapers die andere geheel belangeloos helpen en ondersteunen!

Het eerste reclame tekstje :grins

• Like 3