Jump to content

Vapor Giant Go + RBA Kit mijn eerste review !


Guest Manny4pacman

Recommended Posts

Guest Manny4pacman

Mijn eerste review van de Vapor Giant Go (Designed in Austria) + RBA Kit

 

De Vapor Giant Go komt in een zwarte doos met 1 premade coil geïnstalleerd : een 0.50 ohm coil met een aangerade wattage van 30-55 watt (niet getest) inclusief driptip

 

Een Duits / Engelse handleiding en 2 reserve o-ringen (transparant) prijs 39.99 euro

 

Eerste indruk : Goed afgewerkt, het glas sluit mooi aan op de stalen buitenkant ,mooie graveringen en een degelijke driptip ( 8 mm binnenkant en een buiten diameter van 12 mm)

 

Specificatie s van de website :

 

- edelstaal
- Pyrex glas
- Airflow voor single en dual coil
- 22m diameter
- 53mm lengte zonder driptip
- Coils zijn gemaakt van Japanse Katoen

 

- Premade coils komen in 3 versies : een 0.5 en 1.0 ohm versie en een NI200 0.15 versie (5 stuks per versie 19.99 euro)

 

348oapu.jpg

 

Rechts op de foto ligt de RBA.

 

De tank uit elkaar ! Rechts ziet men de aircontrole base : deze staat op de afbeelding op de grootste airflow en is aanwezig aan 2 zijdes (dit zou zijn voor dual coil builds ?)

 

34fkxvk.jpg

 

De tank heeft dan maar ook 2 standen ivm airflow controle : een dubbele grote opening / of +- de helft van de grote opening maar dit dan maar aan 1 zijde ( ZIE FOTO 4 ) , deze is zeker niet stroef, eerder aan de losse kant ( je voelt een lichte klik als je hem versteld ,toch blijft hij zijn instelling goed behouden )

 

De RBA kit : Eerst indruk : Net de RBA van de kanger V1 en het deck van de Lemo 2 ( deze geeft de optie om coil vast te zetten door 2 gaatjes in de + en - pool ( ZIE FOTO 4  ) en is volgens mij voorzien van een peek insulator .

 

Juiceholes lijken wel een pak kleinder dan die van de 2 hier boven genoemde RBA s

 

De chimey krijgt dan ook deze mooie gravering mee.

 

Deze moet men apart bijbestellen , en hier komt mee als reserve 2 schroefjes en 2 transparante o-ringen : prijs 9.99 euro.

 

28cix4o.jpg

 

Ik heb er voor gekozen de bijgeleverde coil niet te gebruiken en te gaan voor een nikkel build +- 7 wraps diam. 2.5mm met NI200 28G = 0.07 ohm op de Yihi en dit op 185C° en 40 joule

 

Deze is dan ook makkelijk te coilen en te wicken

 

Vullen is bij deze ook een makkie : gewoon onderste boven de tank van zijn base draaien en vullen ...die geeft dan ook de mogelijkheid om je coil te vervangen of aan je RBA te werken zonder dat je de tank moet leeg maken !

 

29ys9xg.jpg  70akcw.jpg

 

Verdict hoe damp hij  ?

 

Voor mij dampt hij voortreffelijk zeker met de nikkel build want hij dampt net zo goed als men Lemo2 en Kangers

 

Grote vergelijking van Links naar rechts  : eGo ONE Mega , Kangetech Subtank Mini V1, Eleaf Lemo 2 en dan gastheer Vapor Giant Go (allen met originele driptip ,stands zijn ook allen van dezelde hoogte!

 

2z8djrr.jpg

 

Maar voor nu :

 

Pro s : Zowel RBA als premade coils beschikbaar (gewone en ni200)

         : Makkelijk te vullen ,coils te wisselen en het werken aan RBA zonder tank te moeten ledigen .

         : Incl driptip en reserve o- ringen.

         : Zeer aangename driptip

 

RBA pro s :Simpel te builden en te wicken

                 : Komt met reserve schroefjes en o-ringen voor de RBA

 

Con s : Komt maar met 1 premade coil 0.5ohm

          : Geen reserve glas

          : RBA los moeten bij kopen

          : Airflow had mss wat beter kunnen zijn : Enkel 2 standen deze voornamelijk voor single en dual coil airflow (volgens Vapor Giant) ook deze zal nog meerdere test moeten ondergaan

          : Onder beraad omdat dit maar mijn eerste wicking is (juiceholes mss wat aan de kleine kant) HIER kom ik binnen een paar weken op terug.

 

RBA con s : Deze uiteraard los moeten bijkopen

                  : Schroefjes hadden vlakker mogen zijn zoals die van bij de Lemo 2 (veel handiger als je je build wil vast maken met de schroeven ipv de postgaten , zekers met nikkel

                  : Geen katoen of coil meegeleverd

 

Bij langer gebruikt kan het zijn dat ik hier nog op terug kom !!

 

Hier nog een foto icm de Yihi

 

29ljz8m.jpg

 

Ik kocht deze bij E-wolk.nl voor de prijs van 39.99 voor de Tank en 9.99 voor de RBA http://www.e-wolk.nl/nl/vapor-giant-vapor-giant-go.html

 

Zou ik hem nog kopen ? ja zeer zeker dit is een blijver ! Enkel jammer dat de tank en RBA weer los verkocht word. Komop gasten Kanger kan het en doet het, waarom jullie niet !!

 

Dit is mijn eerste review ik hoop dat het een beetje netjes is en met niet teveel schrijffouten :bloos

 

Hierbij hoop ik ook dat sommige er iets aanhebben , vragen , tip enz zijn altijd welkom

 

MVG Manny

Link to comment
Share on other sites

Enige kritiek die ik heb, is dat ik stinkjaloers ben!


 


Heb zelf een Mini 2, en was er behoorlijk blij mee. Vooral de kwaliteit van de schroefdraad. Alles is niet alleen goed vast te zetten, maar komt ook weer mooi los.


 


Kun je over een tijdje vertellen wat je van de smaak ontwikkeling vindt?


 


Daar scoorde mijn Mini iets minder in.


 


Ik zit enorm te twijfelen of ik deze erbij ga nemen, maar denk toch dat ik voor een smaak kanon ga. 


 


Mischien later.


 


Deze hobby begint aardig in de papieren te lopen.


 


Ome Mies


Link to comment
Share on other sites

Guest Manny4pacman

Allereerst bedankt allen voor de leuke reacties


 




Keurig gedaan. Een vraagje: Wat is de tankinhoud. Zie het ook niet staan op de site van e-wolk.




 


Ff aan het zoeken geweest het zou een 4ml inhoud zijn kon het ook niet vinden op het net maat stond gewoon in de handleiding (wie leest dat nu he :ja  )


 


@ Omemies ik heb nu toch al een aantal tankjes door heen gedampt en deze chainvapend en de smaak blijft geweldig .


 


Let op ik damp wel met nikkel : op dit eigen moment zit ik met een NI200 coil diameter 2.5mm 7/8 wraps als ik met niet vergis 28 gauges en dit op 205C° (dus bij mij zit er de RBA in )


 


Enige wat mss een minpunt kan zijn is de airflow : op de kleinste stand "single coil stand) is hij voor mijn zekers groot genoeg en blijft de smaak goed .


 


Bij de 2 de stand 2 grote airflow (volgens VPG voor dualcoil) voel ik de smaak minderen , maar deze is dan voor mijn te goot en teveel airflow


 


( lol was net nog de dubbele airflow aant testen en men vriendin kwam de ramen op kip zetten , ik had het niet in de gaten maar wat een damp)


 


En ik zeg het niet graag maar deze moet zeker niet onder doen voor mijn Lemo2 en Kanger mini s , dit zijn mijn favorietste tanken , vind zelfs dat de smaakbeleving beter is.


 


 


Update RBA


 


Over de rba wil nog toevoegen dat ik mijn juiceshole lichtjes vergroot heb.


 


Offtopic : (was aant twijvelen of ik het zou schrijven maar goed)


 


Ja deze hobby in wel wat uit de hand gelopen , maar buiten fotografie heb ik geen andere hobby s dus een mooie combo + dat ik gestopt ben met roken


 


Nu koop af en toe iets nieuws , zolang het nog kan maar kijk wel goed uit naar aanbiedingen ( want half September zal de riem er op moeten ivm de sluiting van de fabriek)


 


De sx mini heb ik dan ook kunnen kopen omdat ik een lens verkocht had die toch maar stil lach. En af en toe iets nieuw als beloning voor het stoppen met roken


 


Ps ik wil zeker niet dat dit bedelend of droevig over komt ...Dus op gewoon opzoek naar iets nieuws en alles komt goed :ja


 


Mvg Manny


 


Meer vragen of opbouwend kritiek altijd welkom

Link to comment
Share on other sites

ik heb een 3 tal dagen met de fabriekscoil gedampt en moet zeggen dat deze met fabriekscoil super goed werkt goede smaak en heel veel airflow tegenover het rba deck is de airflow veel minder , voor mij persoonlijk iets te weinig en de liquid toevoerkanaaltjes , tja dat zag ik al van ver aan komen dat ik daar eerst men dremel op moest zetten , voor een bedrijf als vapor giant is vind ik dit wel een hele vette blunder om zoo'n kleine kanaaltjes te maken in het rba deck ,

verder vind ik het tankje wel iets moois en is ook goed afgewerkt alleen zonde van het rba deck en de airflow enkel met het rba deck 

hier zijn de kanaaltjes al breder en dieper gemaakt 

SAM_1735.jpg

SAM_1736.jpg
SAM_1738.jpg
 
Link to comment
Share on other sites

Guest Manny4pacman

Bedankt allen voor de leuke reacties :ja


 


@ Tuur69 yep heb ik ook gedaan vond ze op het eerste zicht al klein  , maar moest het eerst een kans geven . Ik had dit aangegeven in mijn review


 


Dus na 2 maal coilen en wicken ook hier de dremel aan


 


Ik kan verstaan dat veel mensen hier tegen aan zullen kijken of niet durven aan te beginnen ( als je ze vergroot , kijk dan uit dat je niet verder als de rubber gaat ) Goed te zien op foto 2 van Tuur69


 


Bij deze bedankt voor de fotos Tuur69


 


Dus laat ons hopen dat ze de kit verbeteren want het is een zeer leuke tank


Link to comment
Share on other sites

Guest Manny4pacman

Update : Na een 2 tal weken dampen zie ik dat ik steeds vaker naar deze tank grijp


 


Mits ik ook zo eerlijk zal zijn moet ik jammer genoeg toegeven : Let op !!! na aanpassing van de RBA ... Dat ik aan deze iets meer smaak beleving ondervind dan mijn favorieten de kangers en lemo 2


 


Wat natuurlijk niet wil zeggen dat deze afgeschreven zijn .


 


Ik kan deze tank dan ook met een gerust gemoed aanraden !


 


Nogmaals : Het gebruik van de tank in bij mijn enkel gebruikt icm de RBA kit welke ik de juiceholes lichtjes vergroot heb met de dremel  (Kijk fotos van Tuur69 ) in deze in  dan ook altijd gebruik gemaakt van nikkel 0.07 0.09 en 0.12 waarvan allen mij bevielen


 


Mvg genoegen Manny en tot het volgende review

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik heb deze ook aangekocht met rba base kit erbij...

Hoe heb jij deze gewicked?

Het lijkt me dat de juiceholes een beetje klein zijn...

Ik krijg steeds dry hits, enig advies?

Link to comment
Share on other sites

Guest Manny4pacman

Ik heb deze ook aangekocht met rba base kit erbij...

Hoe heb jij deze gewicked?

Het lijkt me dat de juiceholes een beetje klein zijn...

Ik krijg steeds dry hits, enig advies?

HoY Glenne alvast welkom op het forum

 

Ja je heb inderdaad gelijk de juiceholes zijn gewoon weg te klein en het zal 9/10 niet aan het wicken liggen 

 

Hoe ik wick ? ik knip een reepje katoen +- 3a4 mm deze door de coil , daarnaa plooi ik het katoen naar boven  en doe de schoorsteen errond (zonder kapje ) dan het katoen afknippen ... +- 1 a 1.5 cm langs beide kanten van de coil dus totale lengte 3 a4 cm daarna borstel ik de eindjes wat luchtig met bv met een dunne schroevendraaier of gewoon een stukje kanthal daarna stop ik deze licht naar je juice kanalen toe , hierbij voel ik dan wel dat het kanaal open is , dan wat primen met liquid , het kapje erop tank vullen de base erin en dampen.

 

De beste oplossing is ze te vergroten met een dremel ....Kijk post 11 van tuur69 vind dit eerlijk de beste oplossing

 

Weet niet of je het aandurft , ik had het destijds met een slijpmachine gedaan ( heel voorzichtig want hier zit  je vlug aan de dichtings ring )

 

Een 2de manier is 2 gatjes te boren +- 2.5 mm zodat je het Kanger V2 rba effect krijgt

 

hv2zvb.jpg

 

Ik ben wel een grote voorstander van methode 1 zoals in post 11 van Tuur69

 

Ik hoop dat je er wat aanhebt

 

Mvg Manny

Link to comment
Share on other sites

Thx manny voor de info!

Denk dat ik ga blijven wicken tot als ik een goede vind. Uiteindelijk zou het moeten lukken, anders zouden ze het toch niet verkopen??

We zien wel en anders zal men trucjeskast moeten bovenhalen ðŸ˜

Grts

Link to comment
Share on other sites

Geen probleem hoor!

Je review is wel top! ;)

Misschien nog een vraagje:

Hoe is je airflow?

Ik merk dat als ik de voorgemaakte coil plaats, massas airflow heb, bij de rba is dit niet het geval. Misschien te kleine coil gemaakt?

Link to comment
Share on other sites

Guest Manny4pacman

Ik maak men coil s altijd (95%) rond een schroevendraaier van 2.5 mm


 


Heb net eens naar de premade coil gekeken de airflow mss iets groter uit maar dit zal dan toch niet veel zijn


Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mijn bescheiden Review:

Zo na een dagje testen, zeg ik: Yehaaaaaaaaa wat een top stel, de SX mini Mclass met de Go ( met fabriekscoil)

Smaakontwikkeling is zeer goed

De Cronos (liquid) komt goed tot zijn recht door de GO. Zelfs 1 op 1 vermengd met neutrale base krijgt de liquid een volle rijke smaak.

Airflow is zeer goed te reguleren. Door deze ruime airflow een fantastisch DLH tank.

Ik kom normaal niet boven de 25W met mijn eigen coils maar met de fabriekscoil van 0.5 ohm in de GO staat de SX nu op 35 ohm, nog steeds geen verbrande smaak.

Dampproductie is meer dan genoeg.

Vullen gaat zeer gemakkelijk en schoon.

Paar kleine puntjes van "kritiek:

Tankje maakt wel meer geluid door de airflow. (In vergelijk met de Lemo2)

Indampen van de coil gaat gepaard met geknetter en opspattende liquid ( verdwijnt vanzelf na een 1 tot 2 ml verdampt)

Tankje kan niet geheel leeg gedampt worden doordat de liquidtoevoer gaatjes net boven het deck uitkomen. Zie foto bij reacties

Ondanks deze "minpuntjes" zeg ik: We have a Winner.

De tank is perfect voor de voorstanders van fabriekscoils maar die wel de smaak/damp willlen ervaren van een RTA

De tank is perfect voor als je even te lui/druk bent om een coil te knutselen

Edited by Monty
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...