Jump to content

Recommended Posts

Afgelopen weekend ontving ik van Gearbest de –langgewenste- TFV4 van SMOK. In verschillende reviews op internet had ik deze tank al bekeken en ik wilde hem dolgraag proberen! Hieronder mijn bevindingen in een uitgebreide review. Veel leesplezier!

De SMOK TFV4 is te bestellen via Gearbest voor 49.99 Dollar, zo’n 45 Euro.

EDIT: Met de code TFV4 kost ie slechts 28 dollar, ongeveer 25 euro!

Met 2 weekjes ontving ik deze tank. De link is om hem te bestellen: link

Enkele specs:

- 5ml liquid

- Geheel te demonteren

- RBA deck meegeleverd!

- 2 coils meegeleverd (een met 3 coils erin en een met 4 coils erin). Dit is uniek! Later meer!

- Airflow is enorm

- Vanaf de bovenkant te vullen

- 92 gram

- 70 x 24,5 x 24,5 (mm) (dus geen 22mm zoals de meeste tanks!)

Ik was heel benieuwd naar deze tank en was, na 2 weken gewacht te hebben, happy dat deze tank binnenkwam! Ook deze tank kwam in een mooi doosje binnen:

IMG_20150816_164012.jpg

Daar ligt de enorme tank in zijn mooie doosje te wachten, wating to be used! Tov mijn huidig gebruikte Youde Mini is dit echt een bakbeest.

Niet alleen qua gewicht maar de tank zelf is echt veel groter. Voor mij geen probleem!

IMG_20150816_164141.jpg

En duidelijker gefotografeerd. Van boven naar beneden, kort uitgelegd):

- Unieke driptip (met ingebouwde heatsink en 4 airflow gaatjes)

- Tank met logo en Pyrex glas

- Door het glas zie je de ENORME coil zitten

- Daaronder de 4 airflow gaten en de 510 pin

IMG_20150816_165416.jpg

Wat krijgen we er allemaal bij?

- Een Zwart en wit ringetje voor de liefhebber om om de tank te schuiven met logo van SMOK

- Een schroevendraaier (geen blauwe maar een zwarte ditmaal!)

- Een reserve glaasje

- Een –ik noem het maar STOP- voor de topfill optie (kom ik zo op)

- Een handleiding

- (van links naar rechts gezien):

8]o Coil met 4 interne coils (TF-Q4, 0.15 Ohm, 40-140 Watt)

8]o Het RBA deck (TF-R1, single coil, 0.85 Ohm)

8]o Coil met 3 interne coils (TF-T3, 0.2 Ohm, 40-130 Watt)

- Zakje met katoen

IMG_20150816_165746.jpg

De coils

Deze zijn echt ENORM groot. Ik heb nog nooit zulke joekels van coils gezien….Enorme airflow gaten zitten er onderin.

De 4 boven elkaar geplaatste coils (kijk je er van boven in dan zie je alleen aan de zijkant katoen en in het midden, verticaal dus, een heel lange gloeidraad:

IMG_20150816_165840.jpg

De coil met 3 coils, naast elkaar geplaatst:

IMG_20150816_165910.jpg

IMG_20150816_165922.jpg

Ik heb deze 2 coils nog niet geprobeerd. Ik zie op verschillende Youtube filmpjes dat ze deze coils zelf tot boven de 100W gebruiken en echt ENORME wolken produceren….

Ik maak tot nu toe gebruik van het RBA deck. Dit is echt een TOP ding, geen klemmende delen zoals bij de (oude) Kanger Subtank Mini. Geen ruimtegebrek zoals bij de Youde Mini. Enorme liquid holes, groot en dus makkelijk op te bouwen en een enorme airflow. Ziehier, met voor-geïnstalleerde coil die ik nu nog steeds gebruik:

IMG_20150816_170102.jpg

Hier een close-up van dit deck. Geen bramen aan de randen, gewoon een TOP ding!

IMG_20150816_170135.jpg

De base van de tank met de 4 gaten voor de airflow, wederom geen bramen en een super goede afwerking.

IMG_20150816_170229.jpg

De driptip is vrij groot en heeft aan de zijkanten 4 airflow gaatjes die –door te draaien- naar wens geopend kan worden of gesloten. Ik gebruik hem alleen open (zowel in de base als driptip).

IMG_20150816_170308.jpg

De bovenzijde van de driptip. Hij is flink ingezoomd hier….de buitenste ring die je ziet is de heatsink en voorkomt bovendien dat liquid in je mond komt. De binnenste ring gaat naar binnen de coil of het RBA deck in.

IMG_20150816_170323.jpg

Deze tank kan van de bovenkant gevuld worden. Echt een geniale oplossing! Je trekt de driptip eraf en je schuift de bovenkant opzij waarna je niet in de tank kijkt maar op het witte plaatje. Je kunt hem dan via de buitenste, ovale opening (niet binnenin) vullen. Dit werkt echt super en veel sneller dan wanneer je de hele tank van de MOD moet halen!

Geen lekkage, geen geknoei...super uitvinding dit!

IMG_20150816_170524.jpg

En gevuld met m’n favo sapje, Red Astaire op de SMOK M80….is het geen plaatje?

IMG_20150816_193723.jpg

Omdat ie 24,5mm is steekt ie bij de meeste MOD’s iets uit aan de kanten. Ik vind dit totaal niet storend op de gebruikte M80 (ook van SMOK).

IMG_20150816_193754.jpg

IMG_20150816_193920.jpg

Dampt ie?

En dan de hamvraag….dampt ie? Ik heb echt nog nooit een tank gehad die zoveel damp produceert en ook de smaak enorm goed overbrengt….ik wordt thuis en op het werk ‘stoomboot of Thomas de stoomlocomotief’ genoemd…..zegt genoeg lijkt me…

Wát een ENORME dampontwikkeling geeft deze tank. En wát een smaak! Ik damp de single RBA nu op 35 Watt en heb véél meer damp en smaak dan in welke tank dan ook die ik heb geprobeerd. Mijn liquid komt uit een 50/50 base…..heb al sapjes staan te steepen op 100% VG…..kan niet wachten om die te dampen!!!

Hij dampt zelfs zoveel dat ik me afvraag of ik deze wel mee moet nemen naar de kroeg en de stad….hiermee trek je echt bekijks…..denk dat ik het daar maar houd op de Kbob mini en de Goblin mini, thuis deze.

Nadeel van veel damp en smaak is natuurlijk je verbruik….wil je veel damp en smaak dan ontkom je hier niet aan….ook deze tank lust hem erg goed qua liquid. Ondanks zijn 5ml inhoud moet ik hem snel weer bijvullen. Het is echt een zuipbeest…..

Ziehier:

IMG_20150816_193825.jpg

Extra coils en RBA. Naast de meegeleverde coils heeft SMOK al aangekondigd om TC coils uit te brengen. Er is al een RBA beschikbaar waar 2 coils in geplaatst kunnen worden. Deze ga ik zeker aanschaffen!

Conclusie:

WOW....wat een aanrader……ik ben om…100% JA voor mensen die veel damp en smaak wensen! Ondanks zijn 24.5mm (kan voor sommigen een probleem zijn op hun MOD) is dit –verreweg- de allerbeste tank die ik ooit heb gehad!

Smaak: TOP

Dampproductie: TOP

Ik ga aan deze tank nog veel, heel veel plezier beleven en kan niet wachten op de extra coils die beschikbaar gaan worden en op het andere RBA deck! Dit is de TF-R2.

Wanneer dit RBA deck binnen is, zal ik de review uitbreiden met een kleine beschrijving van deze.

Nadelen? Het enorme verbruik (logisch) misschien…en de doorsnede...voor mij geen probleem!

Nogmaals….echt een 100% aanrader dit!

Edited by tommie
  • Like 11
  • 2 weeks later...

fraaie review!

en ik kan beamen dat ie dampt als een malloot!

gebruik de 3coil-coil (3cc vanaf nu :P ) op 80 Watt nu.

Het is alsof je een cloud-chaser driptip aan het gebruiken bent, maar het blijft een tank! smaak en damp is niet te vergelijken met welke andere dan ook...

(en ja, ook ik denk dat dit een thuisding is en niet en plein publiek...of zo hebben panne met de rookmachine in de lokale disco, kun je hiermee de zaal dichtzetten hahahah)

Ik gebruik alleen maar de rba heads. Misschien ligt het aan mijn adv juice (deadly sin) maar de smaak verandert teveel met de stock coils. Met de quad gaat het nog maar met de dual rba 0.3 ohm op 40W smaakt het net als in de subt mini. Dat vind ik het lekkerst en de damp productie blijft 'extreem'.

Zou het kunnen zijn dat bepaalde juices ongeschikt zijn voor hogere vermogens?

wat mij opviel is dat in sommige youtube reviews je er een setje spare oringen en extra coils voor je rba deck bij kreeg. jammer dat ze daar vanaf zijn gestapt. kreeg mijne zonder deze oringen en losse coils voor in rba. in deze review lees ik ook dat hij zonder geleverd was.

met name de oring die aan de topcap vastzit, dat deel dat in de coil vastdchroeft en zo het geheel monteert verlies je snel bij het schoonmaken. heb al 2x mazzel gehad dat hij nog in de wasbak lag...

Dit dus hahaha, in goed vertrouwen maar besteld.. hoop wel dat hij echt origineel is..

Heb ik geen bang voor als er authentic bij staat is het meestal zo , het zou ze ook maar 1 keer lukken namaak op te sturen als er origineel bijstaat

Dames en heren, de kloon markt is stervende. Zelfs de groot klooners zijn nu bezig met eigen originele producten op de markt te brengen. De prijs verschillen zijn miniem wat maakt het kopen van een kloon een gebruikers fout.
Bewolkte groeten.

Sent from my SM-G850F using Tapatalk

Dames en heren, de clown markt is dying. Zelfs de groot clowners zijn nu bezig met eigen originele producten op de markt te brengen. De prijs verschillen zijn miniem wat maakt het kopen van een clown een gebruikers fout.

Cloudy cheers.

Nu in het Nederlands graag.. :mmm

:mmm haha ik zie het. Clowners = cloners en clowns=clones.

Nog steeds niet in het Nederlands maar dat komt omdat ik alleen jullie Nederlanders probeer (weliswaar gebrekkig) na te doen. :)

• Like 2

Groter vulgat

Beter afdichtingsringen.

Hogere posts, waar de schroefjes dieper in gaan.

Betere schroefdraad.

Delrin isolatie van de driptip.

We gaan het zien.

Ome Mies.

Voor het eerst een bestelling geplaatst bij Gearbest ipv Fasttech.

Ik heb de SMOK TFV4 op 30 augustus besteld.. tot mijn verbazing.. krijg ik hem morgen al binnen rond het middag uur.

Heb hem laten verschepen met de gratis verzendoptie.. van bestellen tot ontvangen in nog geen 5 dagen.. waarvan 4 werkdagen.. BIZAR SNEL!    :shock

Even een post puur uit verbazing......

Voor het eerst een bestelling geplaatst bij gearbest ipv fasttech.

Ik heb de SMOK TFV4 30 augustus besteld.. tot mijn verbazing.. krijg ik hem morgen al binnen rond 13:00..

Heb hem laten verschepen met de gratis verzendoptie.. van bestellen tot ontvangen is het dus totaal 5 dagen.. waarvan 4 werkdagen.. BIZAR SNEL!  :shock

Dang ze zien u liever als mij dan mij bij zit hij nog ergens vast denk ik :mmm