Jump to content

Fotoreview TESLA 60W TC (Gearbest)

tommie
 Share

Recommended Posts

Omdat ik benieuwd was naar TC vaping heb ik op 6 juli, naast het katoen waarvoor ook een review geschreven is (te zien via: http://goo.gl/IjFBLq), in een tweede order de Tesla 60W besteld bij Gearbest:

http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_186017.html

De prijs hiervoor was $46.66, iets meer dan 40 Euro.

Omdat TC alleen werkt met NI200 en TI coils, ook een rolletje NI200 besteld:

http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_168274.html

De prijs hiervoor was $3.44, een kleine 3 Euro.

Afgelopen week kwam deze, na 2 weken verzendtijd, binnen in Nederland.

Hieronder een review en eerste indruk van deze MOD en of TC werkt of niet. Natuurlijk ook mijn –persoonlijke- ervaring met TC. Alles ondersteund met enkele afbeeldingen. Veel leesplezier!

Het doosje waarin ie binnenkomt:

Een mooi doosje met enkele zilveren elementen doen vermoeden dat het een luxe MOD is, dit is het ook, maar de prijs valt mij alleszins mee.

aa8bca422972414.jpg

Wanneer je de top eraf haalt, zie je de MOD staan. Mooi verpakt in folie en een klein informatieboekje erbij (in het Engels). De houder waarin ie staat is zo stevig, een ideale houder voor op een bureau ofzo!

75d331422972419.jpg

Een close-up van de MOD. Ik heb geen grote handen, je ziet duidelijk dat ie niet heel erg groot is. Omdat het lijkt of ie van aluminium gemaakt is, is ie ook erg licht. De MOD is breed aan de voorzijde met 3 stevige knoppen (ook aluminium en erg robuust, je hoort en voelt het echt klikken wanneer je die indrukt). Persoonlijk vind ik de + en de – niet mooi, ook de 60W TC aanvulling vind ik niet echt mooi. All black was mooier geweest.

a7fe89422972424.jpg

Van bovenaf op de MOD gezien, zie je de 510 connector (NIET springloaded, wel in hoogte te verstellen met een schroevendraaier) en een klein wit logo van TESLA.

a55927422972426.jpg

Omdat mijn Subtank Mini een kleine opening had, hij sloot niet helemaal mooi aan, probeerde ik hem iets naar beneden te draaien….Beter niet kunnen doen of een grotere schroevendraaier gebruiken….de stelschroef is niet heel sterk en een beetje beschadigd. Gelukkig werkt ie nog perfect!

e2f47d422972440.jpg

Hier zie je goed het verschil in formaat met de Subox van Kanger (vorige maand gekocht bij Gearbest). Hij is iets groter, heel iets zwaarder maar beide liggen erg goed in de hand.

820e9e422972427.jpg

Nadat ik mijn accu erin gedaan heb, verschijnt kort het logo van TESLA in beeld en is ie gelockt. Het beeldscherm is erg mooi, volgens de specs van Gearbest een OLED display. Erg scherp en goed af te lezen, ook in de zon! Sorry voor de wat slechtere afbeeldingen, krijg hem niet helemaal mooi op de foto, maar het display is echt erg mooi!

22c77f422972429.jpg

Wanneer ie gelockt is (bovenstaand beeld) kan je, wanneer je de + en de – samen indrukt de temperatuur instellen (wanneer je een coli van TI of NI200 hebt)

102b3d422972431.jpg

De temp instelling loopt van 600F terug naar 100 graden Celcius. Door de + en de – in te houden loopt ie erg snel terug en op. Je ziet nu ook duidelijker het beeldscherm. Link het accu-niveau, daarnaast (boven) de weerstand tot op 2 cijfers achter de komma, daaronder het wattage (wanneer ie aan is, zie je daar de ingestelde temperatuur) en rechts (groot) de ingestelde temperatuur. (bij gebruik staat hier dan het Wattage). Als je de temp ingesteld hebt, klik je 5x op de grote knop en vraagt ie of het een nieuwe of bestaande coil is.

a1484c422972432.jpg

Ik heb hem nu enkele dagen in gebruik op 100 graden Celcius met een coil (11 wraps om een 3mm boortje) van 0.11 Ohm. Dit alles in een subtank mini RBA. Het past allemaal prima en werkt als een malle.

baac69422972434.jpg

De MOD vuurt vanaf 7 Watt:

75d83c422972436.jpg

Tot aan 60W:

0e1991422972438.jpg 

Ik heb hem op 100 graden staan op 20W, dan wordt de driptip ook niet te heet en is het erg lekker dampen! Ik wil bewust niet veel hoger gaan….gezien de erg lage weerstand. Let wel goed op of je accu dit trekt: ik gebruik deze: http://goo.gl/cWHNaN

Bovenaanzicht met de Subtank mini erop. Je ziet dat de knoppen voldoende uitsteken om in te drukken. De voorkant (bij het display) is recht, de achterzijde is rond (zie je zo in de volgende afbeeldingen)

bb66ee422972439.jpg 

De onderzijde van de MOD. Hij kan (en dit werkt) met micro-USB opgeladen worden. Daarnaast zie je een (handmatig te verwijderen) schroefdraad waar de accu ingaat. Hier zie je ook duidelijk de vorm van de MOD. Recht van voor, rond van achter. Ik vind dit erg makkelijk in de hand liggen.

3e4768422972443.jpg 

Een wat slechtere afbeelding, maar hier zie je de mod van de zijkant met de Subtank erop. Je ziet dat ie niet erg groot is, gelukkig:

62a8b6422972451.jpg 

Persoonlijk vind ik het jammer dat er zilverkleurige schroeven worden gebruikt aan de zijkant. De MOD is mooi zwart op deze schroefjes na:

2c8678422972458.jpg 

Ervaring Tesla;

Ik heb hem eerst met Kanthal geprobeerd, dezelfde coil als op de Subox. Op hetzelfde wattage leek het of deze sneller vuurde. Zowel de Subox als de Tesla stonden, met dezelfde coil en tank, op 17.5 Watt. Je hoorde de coil echt knappen en de dampproductie was meer wanneer je de Tesla vuurt.

Ik heb die coil verwijderd en deze coil van NI200 gedraaid op 0.11 Ohm om TC te proberen. Dit werkt echt TOP. Ingesteld op 100graden Celcius en 20 Watt is de dampproductie echt fantastisch. De smaak is beter dan met Kanthal en je ziet de weerstand zichzelf aanpassen als je de vuurknop indrukt. In het display zie je ook, wanneer je de vuurbutton indrukt, de temp van de coil. TC werkt dus perfect op deze MOD. Het mooiste vind ik dat de driptip niet te warm wordt en je (tov Kanthal) veel diepere inhaleringen kunt doen. Bij Kanthal werd de driptip snel te warm.  Wanneer ie te warm wordt, staat er in het display TEMP PROTECTED. Hij zal je dus niet te warm worden.

LET OP:  Zorg dat je een geschikte accu gebruikt met zulke lage weerstanden!!

Mijn inziens gaat de accu veel minder lang mee dan in de Subox, ik gebruik dezelfde accu’s maar merk echt veel verschil. Kost TC dampen meer accuspanning omdat ie zichzelf continue moet regelen?

Een ander klein nadeel in het gebruik vind ik wel dat –zowel de temperatuur instelling, als de wattage instelling- erg snel lopen. Bij de Subox loopt ie eerst met 0.1 Wat omhoog en gaat ie sneller na 1 Wat, bij de Tesla schiet ie echt direct omhoog en schiet je vaak je gewenste instelling voorbij en moet je terugklikken.

Hij is erg licht, een absoluut voordeel! Ik begon met een VAMO V5, toen een ZNA30. Allebei vrij grote MOD’s en zwaar. Toen ik de Subox binnenkreeg was dit echt veel kleiner. Deze is iets groter, niet veel zwaarder maar grotere MOD’s wil ik niet hebben. Ik neem hem altijd mee in de broekzak en dan is het prettig dat ie klein is.

De damp en smaapproductie van TC vapen tov Kanthal coils vind ik echt veel beter! TC is écht een verbetering voor de vapers!

Al met al een echte aanrader vind ik. Goedkoop, licht, TC zijn allemaal voordelen. Mijn Subox ligt al enkele dagen in de kast….

• Like 2

Dank Erkki. Beetje hobby laten we het noemen en slecht weer hier, dan heb je daar tijd voor!

Nee er zit geen autolock op. Hij gaat uit wanneer je 5x de vuur button indrukt. Hij is dan wel gelockt en kan niet vuren. 5x de grote knop en je bent weer ready to go!