Jump to content

Asmodus Snow wolf 200w


Guest Ongeslepen

Recommended Posts

Guest Ongeslepen

Reviews.. Ik help en informeer (hopelijk) anderen en val m'n vriendin wat minder lastig voor m'n nieuwe hobby door jullie lastig te vallen :)


Dit is meer een gebruikerservaring dan een review. De specs zijn al bekend en de meest opvallende eigenschappen/problemen kan je makkelijk op het internet vinden. Hoogstwaarschijnlijk ben ik aan het herhalen wat al gezegd is over de snow wolf, maar goed. Ben m'n ei ff kwijt :)


 


De snow wolf 200w


 


Ik heb dit ding gekocht omdat ik op zoek was naar mijn eerste TC mod. Na een tijdje onderzoek te hebben gedaan had ik uiteindelijk voor de snow wolf gekozen vanwege externe batterijen en de mogelijkheid om meer dan 50w te dampen. Mijn enige echte ervaring hiervoor was slechts de istick 50w.


 


Het eerste wat me opviel is het gewicht. Het is erg zwaar al moet ik nu zeggen dat ik er nu goed aan begint te wennen en grappig genoeg beschouw ik nu mijn istick 50w als erg klein en erg licht. Ik vind het erg groot en niet handig om mee te nemen, alhoewel ik het momenteel wel doe. Tijdens een verhuizing heb ik de snow wolf laten vallen en m'n tank beschadigd (glas gebroken) de snow wolf is gelukkig niet al te beschadigd, het glas is nog heel, maar de rand van het staal heeft nu wel wat deukjes. Dit vanaf heup hoogte op steen. Wat mij betreft heeft het de val test succesvol doorstaan.. :p


 


Bij de snow wolf hoef je niet aan te geven of je kanthal of nickel gebruikt. Wat werkt. Maar..


In theorie zou het iedere keer wanneer je een nieuwe tank/dripper opschroeft vragen of het een nieuwe atomizer is. Dit wordt niet iedere keer gesteld, waardoor ik me wel telkens afvraag of de TC modus goed werkt. Gevoelsmatig lijkt het te werken, maar ik weet het simpelweg niet zeker. Dit kan wel enige frustratie opwekken. Nu ik erover nadenkt kan het zijn wanneer de snow wolf op stand-by staat dat het bij het wisselen of zelfs het niet wisselen van een tank/dripper de snow wolf het altijd als een nieuwe atomizer beschouwt en dus er ook niet naar zal vragen. Ik zal hier in het vervolg op letten. 


 


Wat ik ook vervelend vind is de eerste keer wanneer je een atomizer erop schroeft of iedere keer wanneer het automatisch in slaapstand komt en het weer aan zet om te dampen dat het begint in TC mode. Dit geeft vaak/altijd bij een niet subohm tank met kanthal build een hete (heter dan normaal) damp af. Wat ik wel vreemd vind, omdat de gebruikte wattage lager is dan hoe ik het zelf instel. Ik snap niet hoe dit kan. Ook zet ik het expres op zijn laagste temperatuur stand (100 graden). Met een dripper/sub ohm tank heb ik deze ervaring niet, waarschijnlijk vanwege de lagere weerstand. 


 


Dit waren wat mij betreft de grootste nadelen van de snow wolf voor de rest is het simpel in gebruik en zodra je accepteert hoe het werkt (en niet werkt, zoals het af en toe niet herkennen van een nieuwe atomizer)  en de "gebreken" voor lief neemt is het een super ding, ik heb zeker geen spijt van mijn aanschaf.


 


Mijn voorkeur is vooral te dampen in TC modus, omdat ik geen last ervaar van de omschakeling van nickel naar kanthal. Dry-hits zijn zo goed als verleden tijd. 


 


Wat ik ook als een leuke feature beschouw is de Pulse modus, dit doet ie automatisch zodra je boven de 150 watt dampt. De damp is koeler en volgens mij (gevoelsmatig nogmaals) dat ik daardoor een langere hijs kan nemen. Vooral als je bedenkt dat het om 200w gaat.


Link to comment
Share on other sites

Ik heb de SW ongeveer 2 weken. Aspecten die mij tegenvallen:


 


- de battery life. Ik doe 3 dagen met de sigelei 150, met de SW iets meer als een dag. Ook zoals ik al heb verteld in een andere topic, je dient de batterijen te verwijderen als het enkele dagen niet gebruikt. Het zal anders de batterijen compleet leeg maken. 


 


- auto shut down. Niet echt een probleem, maar wel vervelend als het in wattage mode wordt gebruikt. Het moeten drukken van de fire knop voor ~4 seconden tot het door heeft dat er een kanthal build in zit is klote. Je kan zien dat het zover is wanneer de temp aanduiding verdwijnt/flasht.


 


- problemen met subtank fabrieks coil heads in TC mode. Hier heb ik niet veel ervaring mee maar heb het op divers forums gelezen. Ik heb 2 coil heads omgebouwd met ni200 en het is onmogelijk een smooth vape uit te krijgen. Met de RBA van de subtank werkt het wel perfect. 


 


 


Het gewicht zie ik niet als negatief, ben 'opgegroeid' met de innokin VTR en die vond ik ook al niet te zwaar.


 


Ik gebruik het alleen maar in TC en dan is het een super mod. Vraagt wel wat gevoel bij de instellingen maar het is dan ook een apparaat voor de gevorderde gebruiker. Je moet begrijppen wanneer wicking niet plaats vindt of wanneer de wattage te hoog is ingesteld. Als het niet correct wordt ingesteld zal ie dan teveel gaan corrigeren en de damp ervaring verpesten. Ik lees dat er mensen zijn dat dit zien als een defecte maar je moet het meer zien als een techniek in ontwikkeling.


 


Ik zit te wachten op TC coil heads van kanger om te testen. Maar in principe werk de RBA deck uitstekend, dus als die niet werken is het geen probleem. Wel werk aan de winkel voor kanger omdat ook dna40 mods schijnen niet goed mee te werken. Mijn volgende test, misschien al vanacht (ik heb weekend), is een vertical nikkel build in een subtank coil head en in een starre head. Exact hetzelfde build dat zal me laten zien of inderdaad de subtank heads are useless voor TC gebruik. Als het goed is ontvang ik morgen titanium draad om te kijken hoe de SW mee omspringt.


 


Ik ben uiterst tevreden met de SW200, Vergeleken met de sig150 is het klein en handzaam en is de mooiste mod dat ik heb. Hoewel de sig ook niet verkeerd uitziet.

Link to comment
Share on other sites

Mijn grootste bezwaar is de pulse modus boven de 150 Watt.


Grap is dat er (zie review van Obi) op 200Watt minder effectief vermogen overblijft dan op 150Watt.


 


Hadden ze het gepresenteerd als een 150Watt device had het in mijn ogen beter geweest, nu tellen de kleine nadelen op tot een "leuk apparaat", maar niet meer dan dat imo.


  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Heb hem gisteren bij GJ gezien en het lijkt geen verkeerd apparaat, ziet er leuk uit, maar ik weet nu al dat ik het ding ga blijven poetsen. Het is een fingerprint magnet en daar houdt het wat mij betreft al op. Maar, leuk apparaat om mee te spelen, hoor. Dat zeker.


Link to comment
Share on other sites

Guest Ongeslepen

Geen probleem, met liefde gedeeld. 


 


Niks is erger dan een miskoop, weet waar je aan begint. Alle posters hier boven hebben gelijk over wat ze de SW200 te zeggen hebben. Het blijft natuurlijk subjectief wat je fijn vind of juist niet. 


Link to comment
Share on other sites

Update.

 



...

Ik zit te wachten op TC coil heads van kanger om te testen. Maar in principe werk de RBA deck uitstekend, dus als die niet werken is het geen probleem. Wel werk aan de winkel voor kanger omdat ook dna40 mods schijnen niet goed mee te werken. Mijn volgende test, misschien al vanacht (ik heb weekend), is een vertical nikkel build in een subtank coil head en in een starre head. Exact hetzelfde build dat zal me laten zien of inderdaad de subtank heads are useless voor TC gebruik. Als het goed is ontvang ik morgen titanium draad om te kijken hoe de SW mee omspringt.

 

 

Inmiddels de OCC Ni200 coils binnen en ze werken uitstekend. Na bijna 10ml DS te hebben 'verdampt' vind ik ze fijner dan de gewone coils. TC maakt het mogelijk om hogere wattage te gebruiken zonder dry hits met meer flavour en damp als gevolg.

Ook met titanium heeft de SW geen problemen, wel opletten dat de temperatuur weergave lager is dan bij nickel. (Bobby legt uit).

 

Ten slotte een ergenis, de bezel van de SW. Volgens de specs is dat stainless steel maar ik ben niet zo zeker van. Het is constant onder de vlekken en laat een onaangename geur aan je handen achter. Dat geur heeft ook mijn brass stingray. :mmm

image.jpg

Link to comment
Share on other sites

 TC maakt het mogelijk om hogere wattage te gebruiken zonder dry hits met meer flavour en damp als gevolg.

 

 

In TC mode damp je niet op wattage maar op de ingestelde temperatuur.

Het ingestelde wattage bepaalt alleen hoe snel je de ingestelde temperatuur bereikt.

 

 

 

patat.gif

Link to comment
Share on other sites

Dat is waar, maar binnen die ingesteld temp kan je met de vermogen spelen. Zonder tc wordt het alleen maar warmer met dryhits als gevolg. Met tc zal de mod de wattage reguleren zodra de ingesteld temp wordt bereikt. Dus met voldoende wicking en airflow kan je op hogere wattage dampen zonder problemen. Het is inderdaad geen constant vermogen, maar wel hoger dan bij normale gebruik.

Link to comment
Share on other sites

Euh... met de huidige generatie stel je enkel een maximum temperatuur in, maar damp je nog steeds met je ingestelde vermogen (Watts/Joules).


De apparaten waarbij je echt de temperatuur instelt om op die temp te dampen zijn nog in ontwikkeling en de beta fase nog niet door.


 


Dat men de huidige TC functie gebruikt als "ik rijd lekker volgas in zijn 1 door de bebouwde kom want door de toerental-begrenzer rijd ik dan 50km/u" is niet zoals het ontwikkeld of bedoeld is.


Tuurlijk werkt het, tuurlijk heb je meer comfort (in het vergelijk zoals hierboven, scheelt een hoop schakelen en je bent sneller op die 50km/u), maar nogmaals, niet zoals het bedoeld is.


 


Bekijk de introductie van van de DNA40 door Brandon (Evolv) maar eens bij P.Busardo (tasteyourjuice.com), daarin wordt heel duidelijk het verschil in Temp en Watt uitgelegd. 


Nog geen van alle huidige productie systemen verschillen van deze techniek, en gebruiken de ingeslagen weg van Evolv met de DNA40, enkel andere draadsoorten etc. zijn toegevoegd. 


  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...